bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

13-10-2005 09:10

Ik ben ook wel eens bang geweest.We zaten in almelo bij bolletje komt er opeens een auto van de bewaking(met zo'n hond)er aan scheuren.Die vent rent samen met de hond met een noodgang naar binnen.Gaat alle kamertjes langs :o Ik stond samen met mn vismaat te kijken wat er gebeurde.Dus die man komt weer naar buiten en wij vroegen dus wat er was.Zegt die man:niks gewoon een controle :oops: We zeiden dat we ons het apenzuur schrokken en we vroegen of het de volgende keer war rustiger mocht :) We waren dus bang terwijl het niet nodig was :oops: :oops: :evil:
P.S. Ik zie dat ik een beetje laat reageer maar ik wou het toch ff vertellen.
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

13-10-2005 21:30

sergio verheij schreef:Wie is er wel eens bang geweest aan de waterkant. Wij karpervissers zijn grote jongens die nooit bang zijn in het donker. Maar stiekem weet ik dat vele van ons wel eens iets mee hebben gemaakt, tijdens een nachtelijke sessie. Ik zelf ben ook nooit bang, tot dat ik een keer snacht's een junk aan de tent kreeg, Ik had net een vis gevangen en stond nog even buiten om een uur of half vijf snacht's. Toen er opeens iemand na mij toe kwam lopen en een praatje wilde maken, opeens begon die over mijn visspullen. Of dat die spullen duur waren en derg, ik kapte het gesprek snel af en zei dat ik weer ging slapen. Maar ik heb de rest van de nacht geen oog meer dichtgedaan. Achter elke boom zag ik die gozer staan in mijn verbeelding wachtend tot ik sliep en hij mijn spullen kon weghalen.


Biecht allen jullie ervaring is op omtrent het bang zijn/of nare ervaring aan de waterkant. Geloof me het lucht op :D


mvg Sergio


daarom trek ik altijd een "struikeldraadje" in het donker om mijn hele visplek wat is aangesloten op een pieper.

paar jaar terug had ik een paintballgeweer als boiliekatapult. werkte perfect, boilies gingen er perfect in en het ging ver. nou was ik toen een weekje op het sloterplas aan het vissen toen ik op een nacht een geluidje hoorde in de bossen achter mij.

Het geluid van takken die braken, dat kan dus nooit een dier zijn geweest. En het rare was dus dat toen ik buiten de tent kwam om te kijken wat het was, het geluid ineens ophield. Maar toen ik weer mijn tent binnenging, begon het geluid weer. En toen ik vroeg of er iemand was kreeg ik maar steeds geen gehoor.

Op een gegeven moment was ik het zat en pakte mijn en boiliepaintballgeweer en begon te schieten in het bos. Hoorde een "au" op vier verschillende plekken. Eentje raakte ik zelf tegen zijn kop en die was buiten bewustzijn.

Een politieagent hoorde het geluid van mn paintballgun en kwam kijken, en rekende ze gelijk in. Bleek dat het ging om een groep van 4 jongens, die al meerdere keren mensen hadden beroofd van hun spullen op het Sloterplas.

Enige nadeel was dat mijn paintballgeweer in beslag werd genomen :cry:

Maarja, zo ken ik er nog wel een paar. Maar wilde het eventjes kort houden hier.
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 13-10-2005 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

13-10-2005 21:35

das een idee...met me paintbalgun boilies schieten :D

nooit aan gedacht!
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

13-10-2005 21:38

T*ringlijer dus daar ging ik over op me bek :evil: Ik was er wel 'snachts op je plek maar ben meteen maar gaan rennen. EN! gelukkig maar anders had ik maar paintball kogels naar me hoofd gekregen.
Hahah mourad a ka peter r de vries :D Ik zelf zat ook te zoeken naar zo een geweer om me boilies weg te schieten. Alleen 14/15mm boilies passen erin he isniet/

Groetjes (aron ( zelfde soort topic SLoterplas) er volgen steeds meer tips! eerst samouraizwaarden nu een paintball gun wat volgt haha )
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

14-10-2005 12:52

Ik ben altijd bang aan het water.....
dat ik niets vang 8)

Zonder deze angst zou het vissen minder leuk zijn.

Op het randje...(be)leef je meer.
Groetjes,
een adrenaline junk
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-10-2005 14:03

Vissen was toch voor de ontspanning? :D :roll: :wink:
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

14-10-2005 15:16

Rick Boerboom schreef:Vissen was toch voor de ontspanning? :D :roll: :wink:


Exact!
Maar geen ontspanning zonder inspanning.
Een spannende film kijk je ook voor de ontspanning.
De dril van je PR was geweldig spannend voor de ontspanning.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-10-2005 15:29

Juist spanning, hebben ze daarom zoveel ratten losgelaten aan de waterkant? :)

Nee maar ik begrijp je wel. Anders zou ik niet op karper vissen. De afwisseling tussen heerlijk ontspannen aan de waterkant zijn, al je gedachten en zorgen even opzij zetten en tot rust komen. Het genieten van de natuur, in de natuur.
De adrenaline tijdens de dril, de schrikreactie wanneer de optonic gaat loeien of het dobbertje onder water gaat. Je hart kloppend in de keel als een grote karper langzaam naar je broodkorst zwemt en hem wil pakken. De voldoening wanneer je weer een karper hebt gevangen. Spanning en ontspanning! Wat een mooie hobby. Alleen jammer dat we met zn allen zovaak bang zijn aan t water :wink: :D
peter andrae

15-10-2005 02:09

8) kom maar op ik grijp jullie allemaal tegelijk.
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

18-10-2005 22:29

gewoon je ploertedoder meenemen ,niks aan de hand
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

18-10-2005 23:59

Elke grote jonguhh is wel eens bang.... :lol: :lol:
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

21-10-2005 20:42

Ja, bang om een vis te verspelen
Toch niet bang in het donker he, kinders
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-10-2005 20:45

FEAR OF THE DARK!!!
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

22-10-2005 12:16

Ik weet nog wel toen ik voor het eerst in mn eentje ging nachtvissen, midden in de nacht hoorde ik langs mn tent ( die net paste op het smalle dijkje) een geluid wat ik niet echt kan thuis brengen. Het liep te knorren en te doen en evenlater hoorde ik een piepje en ging ie onder mn hengels door (neem ik aan) ik ben toen in 1x uit mn tent gerend en gaan kijken wat het was...nix gezien maar weet toch zeker dat er wat liep. Een vos/zwijn ofzow :lol:

Mvg,


Jesse :oops:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

22-10-2005 12:21

Ruud Visser schreef:T*ringlijer dus daar ging ik over op me bek :evil: Ik was er wel 'snachts op je plek maar ben meteen maar gaan rennen. EN! gelukkig maar anders had ik maar paintball kogels naar me hoofd gekregen.
Hahah mourad a ka peter r de vries :D Ik zelf zat ook te zoeken naar zo een geweer om me boilies weg te schieten. Alleen 14/15mm boilies passen erin he isniet/

Groetjes (aron ( zelfde soort topic SLoterplas) er volgen steeds meer tips! eerst samouraizwaarden nu een paintball gun wat volgt haha )


Dan gebruik je hem toch puur als wapen! :wink:

Jesse
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

22-10-2005 19:18

Jesse Oud schreef:Ik weet nog wel toen ik voor het eerst in mn eentje ging nachtvissen, midden in de nacht hoorde ik langs mn tent ( die net paste op het smalle dijkje) een geluid wat ik niet echt kan thuis brengen. Het liep te knorren en te doen en evenlater hoorde ik een piepje en ging ie onder mn hengels door (neem ik aan) ik ben toen in 1x uit mn tent gerend en gaan kijken wat het was...nix gezien maar weet toch zeker dat er wat liep. Een vos/zwijn ofzow :lol:

Mvg,


Jesse :oops:


Zwijn lijkt me sterk, tenzij je midden op de Veluwe aan het vissen was. Het zal waarschijnlijk een egel geweest zijn. Als die 's nachts aan het fourageren zijn maken ze ook vreemde, knorrende geluiden. Zeker als je ze voor het eerst meemaakt weet je niet wat er op je af komt. Zo hoorde ik ooit ook eens de vreemdste geluiden uit de struiken komen 's nachts. En het kwam recht op ons af. Wij sliepen toen ('s zomers) zonder tent of paraplu gewoon op de stretcer onder de sterrenhemel. Het geluid kwam dichterbij maar ik zag niks. Mijn vismaat sliep als een os en ik had mn ogen wijd open en oren gespitst. Het was volle maan en we lagen op een open plek met veel licht. Maar de dichte struiken om ons heen vormde een donkere muur.... waar de raarste geluiden vandaan kwamen, steeds dichterbij. Toen het beest op nog geen meter van de stek vandaan was moest ik hem zo te zien krijgen en opeens kwam daar de gestalte uit donkere duisternis. Met zijn kop in het maanlicht. Op nog geen meter van mij af! ...........een schattig egeltje. Keek eventjes rond en ging vrolijk verder met voedsel zoeken, al knorrend en snuffelend. Zo onder mijn stretcer door richting struiken aan de andere kant waar ie zn reis verder voortzette.
Zo kun je best schrikken van een egeltje, aangezien ze beste rare geluidjes maken. :lol:
koos spee
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-10-2005 19:09

25-10-2005 19:31

Camiel Driehuis schreef:ben wel vaker bang aan de waterkant in mijn tentje.

1 keer echt een toppertje

samen met een maat gaan vissen in een bos bij ons in de buurt tegen een natuurpark aan.
s'nachts de lijnen uitvaren en er achter komen dat je lijn om de peddel heen zit geslagen(erg handig)
lekker bijdehand zoals ik ben aan de overksnt in het natuurpark maar even aan de wal gestapt om mijn lijn los te maken.
Met alleen mijn hoofdlampje in het pikke donker een erg leuk karwei.
plotseling hoor ik een meter of 3 voor me takken breken en iets lopen.
ik kijk erheen en zie in mijn mini lampje 2 oogjes.
doe een stap er naar toe en zie dat het een vos is die meteen begint te blazen en zijn bovenlip optrekt.
nog nooit zo snel van de kant af geweest.
een nat pak rijker was ik blij weer op mijn eigen kant te staan.

maar s'morgen doe je je oogjes open en zie je naast je hengel papa mama en baby hertje staan het gras op te peuzelen en besef je weer wat een prachtige hobby we eigenlijk hebben

Volgens bekende insiders heb ik vernomen dat je wel vaker een nat pak haalt :D
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

25-10-2005 19:39

Volgens mij zijn er hier een hoop bange mensen...

:lol: :lol: :lol: :lol:
erik de brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 20-09-2005 20:33
Locatie: Den Haag(ypenburg)

25-10-2005 20:13

Ik zorg altijd dat ik met z'n tweeen ben met nacht vissen. Samen ben je toch sterker, denk ik.

Gelukkig heb ik ook een vismaat, maar als je dat niet hebt kan ik mij voorstellen dat het soms spooky is :o
tim de boer
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-03-2004 08:54
Locatie: breda

25-10-2005 22:57

Na het eten een restje kaasfondue in de pan laten zitten en naast de tent gezet.
Wordt je wakker van een groep wilde zwijnen die vrolijk aan het eten zijn.
We zaten toen gelukkig met z'n 2en in een tent. We waren wel redelijk bang, maar hadden nog net niet in de tent gepiest.
De tent was open maar er staken 2 stretchers naar buiten zodat ze niet naar binnen konden komen.
Een vriend van mij vertelde later dat je een varken met veel geluk met een moker K.O kunt slaan. Die mag lite had dus weinig uitgemaakt.
Nooit meer zo bang geweest
TIM
to fish or not to fish, that's the question
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

27-10-2005 14:51

Ik ben slechts zelden bang aan het water (de laatste 2 jaar nooit meer) maar toen vannacht mijn onthaakmat werd gejat die praktisch IN mijn tent lag vond ik dat geen fijne gedachte.. Volgende keer gaat alles de tent IN.. inclusief hengels dus!
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-10-2005 14:58

Bart, ik zet de onthaakmat altijd vast met een bankstick in de bivvy, dus de mat zelf ligt nog wel buiten. Misschien een idee?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-10-2005 15:00

bart van bezouw schreef:Ik ben slechts zelden bang aan het water (de laatste 2 jaar nooit meer) maar toen vannacht mijn onthaakmat werd gejat die praktisch IN mijn tent lag vond ik dat geen fijne gedachte.. Volgende keer gaat alles de tent IN.. inclusief hengels dus!


Dan gaat ook echt alles de tent in bart, inclusief dief! :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

27-10-2005 15:02

Als de mat nog schoon en fris ruikt(begin van de sessie) leg ik hem gewoon in mn tent. Als ik hem gebruikt hebt, doe ik wat bas zegt.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

27-10-2005 15:09

Goede tip bas,

Kijk ik vis normaal op plekken waar geen hond komt en ik heb ook bijna nooit last van mensen die gaan ouwehoeren etc maar goed.. Het kan dus blijkbaar wel. zal het eens proberen :)

Norder,

Als het een mooie vrouw is mag het :wink: Ik zal trouwens even proberen een fototje te maken van mijn set-up IN de tent.. Zal wel weer lachen gieren brullen worden.
Of is zo'n foto meer iets voor de hengelopstelling topic :P ?

Bart
Plaats reactie