sergio verheij schreef:Wie is er wel eens bang geweest aan de waterkant. Wij karpervissers zijn grote jongens die nooit bang zijn in het donker. Maar stiekem weet ik dat vele van ons wel eens iets mee hebben gemaakt, tijdens een nachtelijke sessie. Ik zelf ben ook nooit bang, tot dat ik een keer snacht's een junk aan de tent kreeg, Ik had net een vis gevangen en stond nog even buiten om een uur of half vijf snacht's. Toen er opeens iemand na mij toe kwam lopen en een praatje wilde maken, opeens begon die over mijn visspullen. Of dat die spullen duur waren en derg, ik kapte het gesprek snel af en zei dat ik weer ging slapen. Maar ik heb de rest van de nacht geen oog meer dichtgedaan. Achter elke boom zag ik die gozer staan in mijn verbeelding wachtend tot ik sliep en hij mijn spullen kon weghalen.
Biecht allen jullie ervaring is op omtrent het bang zijn/of nare ervaring aan de waterkant. Geloof me het lucht op
mvg Sergio
daarom trek ik altijd een "struikeldraadje" in het donker om mijn hele visplek wat is aangesloten op een pieper.
paar jaar terug had ik een paintballgeweer als boiliekatapult. werkte perfect, boilies gingen er perfect in en het ging ver. nou was ik toen een weekje op het sloterplas aan het vissen toen ik op een nacht een geluidje hoorde in de bossen achter mij.
Het geluid van takken die braken, dat kan dus nooit een dier zijn geweest. En het rare was dus dat toen ik buiten de tent kwam om te kijken wat het was, het geluid ineens ophield. Maar toen ik weer mijn tent binnenging, begon het geluid weer. En toen ik vroeg of er iemand was kreeg ik maar steeds geen gehoor.
Op een gegeven moment was ik het zat en pakte mijn en boiliepaintballgeweer en begon te schieten in het bos. Hoorde een "au" op vier verschillende plekken. Eentje raakte ik zelf tegen zijn kop en die was buiten bewustzijn.
Een politieagent hoorde het geluid van mn paintballgun en kwam kijken, en rekende ze gelijk in. Bleek dat het ging om een groep van 4 jongens, die al meerdere keren mensen hadden beroofd van hun spullen op het Sloterplas.
Enige nadeel was dat mijn paintballgeweer in beslag werd genomen

Maarja, zo ken ik er nog wel een paar. Maar wilde het eventjes kort houden hier.