Goede reacties hier
Vissen is nou eenmaal niet makkelijk. Ook niet heel moeilijk maar er zit een leerproces in. Dit leerproces vergt veel zelfstudie, veel op je bek gaan, veel uitproberen én veel vragen. Soms heb je het geluk dat er een leermeester is maar soms pak je ook gewoon een hobby aan omdat het je aanspreekt of je omgeving ermee besmet is. Dan wordt het misschien wat moeilijker om dingen te leren. Dan moet je gewoon investeren in tijd. Stel doelen voor 1, 2 of meerdere jaren. Als mensen dit doen en er even niet uitkomen dan is het natuurlijk ok om te vragen naar een oplossing. Deze zullen de meeste mensen ook wel bieden, zolang ook duidelijk is in de vraagstelling dat er al enige eigen energie is gestoken in het vergaren van de benodigde energie. Je zult dan ook zien dat de meeste mensen positief zullen antwoorden, afgezien van de nitwits die gewoon van nature langs de lijn alles bekritiseren.
Vragen zoals: "hoi, ik ben net verhuist naar Zoetermeer. Weet iemand een makkelijk water hier?" Zijn gewoon vragen om kritiek. Zo werkt het niet en dat mogen mensen die dit soort vragen stellen best wel weten ook, vind ik. Maar dan wel op een normale manier. Als je daarbij de drang hebt óm te reageren...vertel ze dan waarom je ze bekritiseert óf reageer gewoon niet. Dat laatste is nog makkelijker trouwens dan maar een vuilnisbak aan woorden leeg te gooien over iemand zijn vraag.
Kumbaya
Ps. Helaas zijn er nou eenmaal veel mensen die leedvermaak, kritiek geven of een ander wijzen op zijn fouten, gewoon helemaal te gek vinden. Ik heb het nooit begrepen. Eergisteren nog fietste ik zo'n 20 meter op een voetpad. Een heel ruim voetpad wel te verstaan. Voor mij liepen 2 mensen met een hond. Ik bleef op de fiets maar liep met mijn voeten links en rechts van de fiets. Afstappen was een beetje moeilijk met net, hengel onthaakmat, emmer, enzovoorts.Denk maar niet dat ze even omkeken of een beetje plaats maakten. Nee ze gingen juist opstandig breder lopen zodat ik er niet langs kon. Ze hadden er nooit last van gehad als ze 2 seconden iets minder breed zouden lopen. Dan had ik er gewoon langsgekund. Nee nu zaten ze opzettelijk te sarren. Dat bedoel ik. Als iemand iets even verkeerd doet dan zijn er helaas een boel mensen die dit moeten laten weten. Al is het maar om even de macht te nemen. Erg verdrietig wordt ik persoonlijk van dit soort mensen. Het is inderdaad iets van macht denk ik dan, zoals het al eerder hierboven op neer kwam.