Ruben Lubbers schreef:Meer controle? Door wie en van welk geld? Van die paar knaken die we in Nederland betalen om te mogen vissen toch zeker niet.
En waarom ook? Er is immers geen zwaarwegend algemeen belang, mede door die absurd kleine bijdrage. Diezelfde bijdrage die ook nog eens de mogelijkheden voor veel misstanden faciliteert en daarnaast mogelijkheden voor de sport an sich beperkt.
Hier hetzelfde hoor,met een staatsvergunning van 15€ mag je op alle bevaarbare wateren vissen waarbij wel Vlaanderen en Wallonie een aparte vergunning hebben.De meeste gemeentes vragen ook nog een vergunning van de gemeente om op wateren te vissen die op grondgebied van de gemeente liggen(forten,vijvers,meren enz)
Hier in Belgie mag je 5 vissen meenemen waarvan 3 snoekbaarzen en de vis moet dood zijn.
Karpers kleiner dan 30cm en groter dan 60cm moeten terug gezet worden.
De meeste gevangen karpers zijn groter dan 60cm denk ik dan.
Je zal maar een 20 of 30 ponder zien doodmeppen(gelukkig nooit meegemaakt).Daar zou ik ziek van worden.
Sommige gemeentes zorgen zelf voor controle via gemeentepolitie,andere dan weer niet of nauwelijks.
Heb zelf maandag een controle gehad en was daar gelukkig mee.
Nogmaals,ik scheer niet iedereen over dezelfde kam,zolang het correct verloopt wie ben ik dan om daar over te zeuren.
Helaas gebeuren er toch toestanden die niet door de beugel kunnen.
Voorbeeld hier in de buurt op een viswater midden in een druk bewoonde gemeente:er word een visbestandsmeting 2 jaar geleden uitgevoerd door middel van fuiken in het midden van de vijver.
Daags nadien fuiken en vis gestolen????????
Wetende dat het politiebureau er 500m vandaan is.
Dit is maar 1 voorbeeld.
Toen ik die foto zag van die rustig wegzwemmende karper had ik echt iets van "daar draait het om".Geloof het of niet maar dat vind ik het mooiste moment van het karpervissen.Kan daar echt van genieten.
Noem me naief en je hebt misschien nog gelijk ook.