Ergernis en ongeloof...

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2013 23:42

Ik wordt gek van de tips tegenwoordig. Durf geen karper meer omhoog te houden. :wink:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

12-06-2013 00:32

laten we iedere kv-er in zijn waarde laten.
elke visser heeft zijn eigen mening of visie
(geld ook voor vissers op andere soorten vis)

ik krijg heel veel goede tips van mijn maat
waar ik EN de vis veel aan heeft.

als ik aan de waterkant ben geniet ik van elk moment,
ook als ik zelf niks heb en hij wel.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-06-2013 10:26

@Marco,

Vis jij überhaupt nog wel eens?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 13:53

Ik lees hier van alles en nog wat over het in de waarde laten van anderen, je niet bemoeien met anderen en een ander de zaken op zijn manier laten beleven. Allemaal prima, ben het er nog mee eens ook. Enkel de aanleiding ontgaat me. In de openingspost lees ik namelijk nergens, maar dan ook echt he-le-maal nergens, dat de TopicStarter de betreffende vissers niet in hun waarde laat, zich met hen bemoeit of ze hun visdag niet op de eigen manier laat beleven. Wat ik wel lees, is hoe TS hetgeen hij ziet, beleeft. Een beleving die hem blijkbaar niet gegund wordt. De pot verwijt de ketel?

Laten we ook even eerlijk zijn: wie van ons heeft niet zo af en toe zijn bedenkingen bij hetgeen ie aan de waterkant aan gepruts tegenkomt? Goedbedoeld gepruts, dus helemaal niet erg (zolang de vis niet buitenproportioneel veel schade berokkend wordt). Maar soms wel ergerniswekkend. De één heeft er wat meer last van dan de ander en reageert het dan maar af in Koffietafelpraat. Goede keuze lijkt me. Een ander is gefrustreerd door allerlei andere zaken, komt dat hier in de eerste de beste topic afreageren en gaat daarbij voor het gemak maar even voorbij aan wat er nu eigenlijk in de openingspost staat geschreven. Ook wel verstandig eigenlijk. Anders blijf je er zo mee rondlopen hè…

Goh, geen steek veranderd sinds 2 jaar geleden, nog steeds het ouderwetse moddergooien en vooral anderen zwart afschilderen en jezelf suprieur stellen...... tot over 2 jaar

Oké.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-06-2013 14:10

Marco Mostard schreef:Soms weet ik niet hoe hard ik uit ergernis en ongeloof bij de waterkant weg moet rennen!

kinderen krijgen mag ook elke idioot

Vervolgens kwam ik dertig meter verderop, onder zo'n beetje de enige directe boom aan het water, een kv-er tegen met volle bepakking. Hij had z'n heil naar eigen behoefte aan schaduw ingevuld in de luwte, maar de behoefte van de karper op dat watertje was 'm ontgaan!? Onbegrijpelijk wat een gemakzucht


eigen beleving ? helemaal goed natuurlijk.
alleen als je een topic opstart kan je reacties verwachten en die kunnen soms zo zijn dat diegene die reageert het er niet mee eens is toch ?

ik erger me ook wel eens,echter ben ik wel van mening dat in dit geval een ieder anders in het leven staat en iedereen heeft het moeten leren.
ook is niet iedereen even fanatiek en ook niet iedereen neemt het allemaal even serieus.
sommige mensen houden van gemak, anderen hebben alles over voor een vis.het zij zo.

in het verkeer heb je bijvoorbeeld mensen die altijd haast hebben en mensen die altijd net onder de snelheidsgrens rijden en lekker op hun gemakkie rijden.
maar dat is geen reden om te bumperkleven,afsnijden of je middelvinger uit het raam te steken toch ?

als ik Dhr.Mostard zn "beleving" lees, komt dat bij mij ergens een beetje arrogant over in de trand van. "hahaha wat een prutsers,en ik ben geweldig"

wie weet heeft die kv-er op die stek zich vorige keer wel helemaal scheel gevangen en hoopt ie op ronde 2 :wink: of had hij een hele zware nacht en wilde hij enkel even ontspannen langs het water met een kansje op een vis ?

maar ja.. waar hebben we het eigenlijk over..
ieder zn eigen beleving, alleen als je die op internet knalt hoeft nog niet iedereen het er mee eens te zijn toch ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 14:31

Ben het met jou verhaal ook eens Michel.

Behalve met dit dan:
"hahaha wat een prutsers,en ik ben geweldig"
Ik lees het meer als:"Wat een prutser, met iets meer kennis had ie dat visje zo onthaakt en een hoop ellende bespaard." en "Wat een prutser, met een beetje meer watersense (vergeef me de vage term) had ie meer kans gehad op een visje."

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik een beetje gekleurd ben: Ik ken het watertje waarover Marco het heeft (Marco ken ik ook trouwens) en ken dus ook de situatie die hij schetst. En in die situatie is die ondiepte niet bevissen, op zijn zachtst gezegd, een gemiste kans.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-06-2013 15:12

Daar zat ik dan, 's ochtends net ontslagen en toen ik het mijn vrouw vertelde liepen de emoties zo hoog op dat ze bij me weg is gegaan. Ik dacht ik moet er even uit en ga aan dat plasje zitten, stomme keffers ten spijt, lekker in het zonnetje hengels wel net alsof in het water omdat ik anders alleen maar aanspraak krijg terwijl ik even alleen wilde zijn. Kolere nog aan toe, daar zit je dan je leven te overdenken. Komt er iemand langs met hond en vrouw, zeg maar het ultieme geluk, dat wat ik gister ook nog had. Zal ik ze begroeten .... darn nee doe maar even niet. Straks vragen ze hoe het met me is en dat trek ik even niet. Pfoei, gelukkig ze lopen door zonder te groeten .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 15:19

Hahaha Marc, dus als jij even alleen wil zijn ga je aan dat watertje zitten? Dan zit je verkeerd kan ik je vertellen... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-06-2013 15:24

Arme ik, ik kan blijkbaar zelfs dat niet meer goed doen .....
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 15:28

Ja Marc, het valt niet mee allemaal.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-06-2013 15:35

Mart, sommige mensen hebben hun kop zo ver in hun eigen aars zitten dat ze geen begrip meer op kunnen brengen voor andere mensen. Ik schets alleen een situatie die had kunnen zijn voor de beste man. Ipv dat je denkt, idd wij kunnen niet in zijn hoofd kijken en misschien moesten we maar eens minder (ver)oordelen is een aanval op het alleen zijn aan dat watertje het enige wat jij kunt bedenken. Geloof mij, dat iemand zich volledig alleen en in de steek gelaten kan voelen te midden van miljoenen mensen. Anyway ...........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

12-06-2013 15:46

Kan me wel vinden in het verhaal van Marc

Voor sommige mensen is karpervissen een ontspannende hobby, even tijd om te ontspannen en even lekker te 'prutsen' met rigs etc om even helemaal tot rust te komen. Althans dit is hoe ik en zeker een paar andere vismaten er over denken. Door scriptie stress etc. moet ik soms even een paar uur flink ontstressen om zodoende de volgende dag weer aan de bak te kunnen.

Maar zoals Marc net schetst is het ook heel goed mogelijk. Echter ik begrijp de TS ook wel dat hij even het wil uiten, heb ik geen probleem mee. Snap ook wel dat sommige mensen het verhaal interpreteren op wellicht een andere manier dan de TS heeft bedoeld.

We leven nu eenmaal in een land met miljoenen andere mensen die allemaal eigen gedachtes en handelingen er op na houden dus ja wat is er aan te doen ? loaten goan zeggen ze hier .. en je frustraties e.d. hier op een board uiten is zeker een goede optie. Beter dan die KV tegen de kop slaan of ruzie gaan maken met je vrouw of je hond schoppen of op welke manier de frustraties zich dan ook mogen uiten ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 17:01

Marc,
Ik had al zo'n vermoeden wat je duidelijk probeerde te maken hoor. Maar ik vind dat nogal vergezocht.

Jij schetst een situatie, met welke je indirect TS veroordeelt. Die schetste ook een situatie en zijn voorstelling van zaken leek me een stuk aannemelijker dan die van jou.

Dan even mijn eigen frustratie:

6 pagina's over een wokkelvin, maar als iemand een door het gras gesleepte, onkundig onthaakte, snoek ergerniswekkend vindt heeft ie z'n hoofd in z'n aars.
Elke zoveel topics krijgen de luie gewichtenjagers een veeg uit de pan. TS verbaast zich over zoveel onwetendheid/gemakzucht dat zelfs een paar azende, op zicht aan te werpen, relatief makkelijk vangbare, karpers blijkbaar de moeite niet waard zijn in verhouding tot het eigen comfort, en hij heeft z'n hoofd in z'n aars?

Ik ga hier geen vrienden mee maken, maar: Had een Sven van A. of Klaas v.d. H. (Niks ten nadele van die twee en excuses voor het ge/misbruiken van hun naam.) dit zelfde topic gestart, waren er heel andere reacties (lees: bijval) geweest.

Mag iedereen van zeggen wat ie wil, ik weet dat ik gelijk heb. En dat telt voor mij, want ik ben de beste. Van de hele wereld. Met afstand. 8)
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-06-2013 17:15

Mart Honen schreef:Mag iedereen van zeggen wat ie wil, ik weet dat ik gelijk heb. En dat telt voor mij, want ik ben de beste. Van de hele wereld. Met afstand. 8)


en je bent een trouwe maat ,maat ! :wink: 8) :D

overigens heb je voor een snoek geen schepnet nodig. daar is de kieuwgreep voor ( niet vergeten de onderkant te ondersteunen) echter is daar wat ervaring en oefening voor nodig.
en al doende leert men,net als met de wokkelvin.
Ik veroordeel niemand die de "wokkelvin" doet overigens,maar als het zo overduidelijk is dat het niet nodig is en de karper er wel eens onnodige last/pijn van kan hebben dan kan ik me wel ergeren aan het feit dat mensen dat niet kunnen of willen inzien.vooral omdat dat een zeer kleine aanpassing en moeite is.
maar dat is een ander topic.

ook vond ik de "situatie" die Marc schetste erg mooi geschreven. kreeg er bijna een brok in mn keel van :( :P

Mij ging het zelf meer om het feit dat hij een K visser zag zitten op een "verkeerde" plek die gekozen was uit gemakzucht (onwetendheid?) en dat de TS wist waar ze wel te vangen waren,maar ipv die man van advies te voorzien hem hier neer te zetten als luie K visser die geen moeite voor zn vis wil doen.
waarschijnlijk had die K visser er geen idee van (nieuw watertje? ) en na 5 blanks zal hij vanzelf wel weer verkassen.want als je nooit wat vangt is er ook geen lol aan.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-06-2013 18:35

Mart Honen schreef:
Ik ga hier geen vrienden mee maken, maar: Had een Sven van A. of Klaas v.d. H. (Niks ten nadele van die twee en excuses voor het ge/misbruiken van hun naam.)



The Offspring - Self Esteem schreef:
It's okay babe, 'cause I like the abuse

Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-06-2013 19:51

Oh ja, relativeren en af en toe lachen, niet vergeten. Dank je Sven.
Ik weet het ook allemaal niet...
dave staal

12-06-2013 21:28

8 vissen met de kop naar beneden zien azen en niet zelf snel je hengels halen? 8)
Gemiste kans,zei ik met veel ongeloof :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-06-2013 22:15

Ja Dave, 8 vissen met de kop naar beneden.
Stel dat ze op muggelarven azen..en je hebt alleen karper aas (lees boilies), wat dan?? 8) 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
dave staal

12-06-2013 22:19

Dan had het voor die kv er ook geen nut gehad om in het kommetje te gaan zitten. :lol:
Eerst ff het openings bericht in dit topic lezen Henk.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-06-2013 22:53

Heb ik Dave, en ook ge-ergreageerd :lol: 8)

Henk ter Maat schreef:Mochten jullie het nog 30 jaar kunnen opbrengen?
Dan voorspel ik dat jullie er nog heeeeeeeel veeeeeeeeel zien komen, en mogelijk nog meer zien gaan.
Maak je er in ieder geval niet druk om, 't is maar vissuhh!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Tiffany snijders
Berichten: 5
Lid geworden op: 27-02-2013 20:50

13-06-2013 01:09

Karper vissen is meer dan alleen vangen....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-06-2013 06:49

love u tiffany nu al


Uit eigen werk :

Moet ik perse vissen nu? Boekje rood wijntje. Regen op de plu..


En weet je vissen is voor mij sinds een jaar en een beetje weer gewoon leuk. Noem het maar karperkamperen, boeie
En soms? Dan gas erop...
It's okay 2 pay
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 09:24

Karper vissen is meer dan alleen vangen....

Chagarijnig kijken met de handen in de zakken hoort er ook bij.., misschien is ie zo geboren :wink: !?

Maar ik ga me straks aanmelden bij een autoforum.

Daar vertel ik dat ik, puur uit persoonlijk oogpunt c.q. mijn beleving, de kleur rood niet mooi vindt. Wedden dat zo'n beetje een d3rde van die wereld op dat forum op de tenen is getrapt, niet begrijpende dat ik daarmee totaal niet zeg dat zij de kleur niet mooi mogen vinden...

Oh ja, en wanneer ik op een gemiddeld parkeerterrein iemand auto's zie slopen (denk eventjes aan dat snoekje), dan houd ik voortaan m'n hoofd met lichtelijke hoop dat de auto van hen die bovenstaande nog steeds niet begrijpen er tussen staat 8) !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 09:34

Sven van Anrooy schreef:@Marco,

Vis jij überhaupt nog wel eens?


:D , ja hoor.

maar ipv die man van advies te voorzien hem hier neer te zetten als luie K visser die geen moeite voor zn vis wil doen.


Ja, ik ga elke KV-er vertellen, die niet begrijpt dat je met een lekker kabbeltje op het ondiepe gedeelte van het water en wat verse zonnenstralen, dat hij daar eens moet gaan proberen :-?

Als je niet de moeite neemt om tijd in basiskennis te steken, maar wel geld in materiaal, dan is dat mijn probleem toch niet! Ik heb al genoeg mensen aan de waterkant iets wijzer gemaakt en zelfs in die mate dat het op een bepaald moment m'n vrijheid in stekken en aas keuze beperkte omdat ze die 1op1 overnamen. Daar ben ik klaar mee, dat is aan de volgende die zich geroepen voelt.

@ Dave, wanneer je al die vissen op dat plasje al eens gevangen hebt en zelf enkele minimaal gedubbeld hebt omdat die vissen helaas de gretigste waren van het stel, dan kan op een bepaald moment de behoefte komen te genieten van wat er voor je ogen afspeelt zonder gelijk een haak in die muil te moeten rammen 8)
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 13-06-2013 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-06-2013 09:45

Marco, begrijpend lezen heeft hier zo'n beetje een totaal andere betekenis gekregen, lees wat je wil lezen en vervolgens zet je de aanval in, op deze wijze werd al menig zinvol topic hier naar god geholpen :-?