ziek

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-04-2013 09:33

Sander Russing schreef:Het kan juist ook onverantwoord zijn michel.
Jij ergert je nu aan je baas en collega, en blijft ondanks dat je je misschien slecht voelt of slecht in je vel zit lekker doorwerken. Totdat de bom barst :) en dan zit je 2 jr thuis met een burn-out. (ik had een collega met soortgelijke instelling als jou)

Ik werk in de maatschappelijke opvang, met mensen die zwaar licht ontvlambaar zijn en niks te verliezen hebben. Als ik niet lekker in mijn vel zit dan blijf ik thuis, als ik een griepje voel aankomen dan blijf ik thuis.

Het is soms ook een kracht om te kunnen erkenen dat het niet verantwoord is te gaan werken in de staat waar je in verkeert. Heeft niks met watjes zijn te maken, maar meer met realistisch kijken naar de situatie.

Als ik niet thuis blijf terwijl ik niet lekker in mijn vel zit en er ontploft een client en ik reageer verkeerd dan kan mijn collega daar zwaar de dupe van zijn, of ikzelf, of een andere bewoner..

Het leven is niet altijd even zwart wit..


Ik erger me niet echt of zo ,verbaas me enkel af en toe.Mn collega heeft het recht vrije dagen op te nemen, en wie weet is mn manager er wel 3x erger aan toe wbt zn griep als ik vorige week. verder heb ik hier niet echt veel stress gezien wij ingedekt zijn door middel van processen en heb ik ruim de tijd als ik wil voor dingen af hoeven te zijn.op bepaalde spoed gevallen na dan.toch werk ik lekker door zodat iedereen tevreden is.
nog een bijkomstigheid is dat ik die hoofdpijn bijna altijd `s avonds / s`nachts heb. op het werk kan ik prima functioneren enkel slaap ik gewoon erg weinig en slecht.
Ik werk ook niet echt met mensen zoals jij (zou ik niet eens kunnen, respect! ) en gelukkig kan ik de eisen stellen ipv andersom met mijn werk :D
lekker in mn vel zit ik niet , maar werken geeft mij wel afleiding en kom ik lekker onder de mensen.
als ik echt chagrijnig wordt door deze periode dan steek ik gewoon een peuk op :P

maar afhankelijk in wat voor een werksituatie iemand verkeert moet ik je zeker gelijk geven. in mijn geval en naar mijn mening zit ik hier prima en als ik het echt niet meer trek ga ik ook zeker naar huis.

ach nog max een maandje en ben ik er hopelijk weer vanaf voor de komende 2 jaar :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

18-04-2013 10:46

Camiel wat maakt jou dat nou uit? Hoe kan je sowieso beoordelen of iemand wel/niet ziek is? Je kan je vermoedens hebben maar om er dan zo uitgesproken op te reageren in een vistopic.. Volgens mij is het doel van het bericht van wessel dat hij tijd heeft om wat rigs te knopen. Als je echt ziek bent en je bent aan het herstellen kan je misschien ook alweer wat meer dan toen je ziek was.

Wat een negatieve instelling heb jij zeg.. :-? gadver
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-04-2013 11:24

Jerome, heb je de rest van het topic niet gelezen ofzo? Allang uitgesproken ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

28-04-2013 11:54

Volgens mij is er ook een verschil in mentaliteit,
Je hebt de "thuisblijvers" die er altijd van profiteren.
Er zijn ook mensen zoals Michel tja, die (altijd) werken. Helaas lijkt die groep de laatste tijd steeds kleiner te worden...
Respect voor de mensen die altijd door werken, als het verandwoord is. Ik ga nog naar school, en heb een bijbaantje, ben bij bijde bijna nooit afwezig.
Als je met machines werkt waarbij je andere mensen in gevaar kunt brengen is het soms beter om thuis te blijven, je functie maakt een behoorlijk verschil, als het erom gaat of het verantwoordelijk is om te werken of niet.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh