ziek

Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

10-04-2013 13:27

arnout snippe schreef:Tja. Sommigen uit mijn klas ook..
Hebben rond de 140 abcent uren...
Maar op Twitter/facebook staat wel weer dat ze leuke dingen hebben gedaan..
Gebeurde dit eerder ook ? Of is het van laatste tijd?


Dit gebeurde eerde niet hoor aangezien toen nog nooit iemand van Facebook en Twitter gehoord had laat staan dat iedereen met een wrijftelefoon rond liep.

Ik heb het in de afgelopen paar jaar ook weleens meegemaakt dat iemand zich ziek melde, maar vervolgens op Facebook een ander verhaal vermelde. Helaas lopen er mensen op deze aardkloot rond die bij het minste of geringste zich ziek melden.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

12-04-2013 16:18

Ben zelf 15, komt me o zo bekend voor. Hoofdpijn=naar huis.
Ben simpelweg opgevoed dat je niet voor alles thuis hoeft te blijven.
*loopt te kotsen* "is het weg?" "denk het wel" "kun je straks mooi naar school" is hier al eens voergekomen, kwartier voor ik weg ging.
Maar als ik me ziekmeld is er niks aan de hand,
Als ik een toets heb moet ik hem inhalen, maar verder?
Mijn mening is dan ook dat je gewoon iets van een maatregel moet krijgen als je te vaak ziek bent.

De halve wereld heeft tegenwoordig dyslectie, ook al zo iets apparts :-?

Natuurlijk zijn er gevallen die echt iets langdurig hebben of echt dyslectie hebben etc. Maar er is een verschil!

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

12-04-2013 16:32

En dat zeg jij in één adem... :wink:

De halve wereld heeft tegenwoordig dyslectie, ook al zo iets apparts
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

15-04-2013 20:22

Scherp, dat moet ik toegeven. :oops:
Niet goed nagelezen, blijkt wel weer.
Maar je begrijpt me punt, hopelijk :wink:
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-04-2013 01:17

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen. Geef mij maar een pot honing!

Met alle respect, maar soms is het verstandig om een wc tot je beschikking te hebben binnen een straal van 10m. Heb ik buikkrampen en diarree, blijf ik lekker thuis om te gamen of om tv te kijken.
Heb ik verhoging, is mijn keel kapot omdat ik de hele dag heb gehoest en heb ik de bijbehorende hoofdpijn zal ik me ook ziek melden.

Camiel, als iedereen zoals jij zou zijn mogen werknemers zich in de toekomst dus alleen maar ziek melden als ze kanker hebben of een andere ernstige chronische ziekte?

Vergeet niet dat je andere mensen kunt besmetten met een verkoudheids virus. Ik zou als werkgever de eerste de beste werknemer die zich ziek meldt vanwege een griepje verdomme een bonus geven man! Als hij zo dom is om toch te komen heb ik straks tien zieke werknemers die thuis achter de playstation zitten!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-04-2013 08:00

Je hoefd je van mij niet alleen ziek te melden als je chronisch ziek bent of wat dan ook. er zijn veel dingen te bedenken waarbij werken toch wel erg lastig is denk aan rugpijn gekneusde of gebroken ledenmaten enz enz.

Mijn bedoeling was meer om eens te benadrukken dat veel mensen zich ziek melden die gewoon niet ziek zijn.

De grens van wanneer ben je ziek word steeds verder naar beneden gesteld, door ons maar ook zeker door de artsen.

Mooi voorbeeldje in mijn omgeving van laatst.
Jongentje van 14 krijgt een voetbal op zijn neus en moet van zijn moeder mee naar de dokter om te kijken of zijn neus nog heel is.
Dokter zegt hersenschudding en naar je bed.
Het jongetje voelt zich prima en zit de hele dag een beetje tv te kijken en te internetten.
Wil zelf wel naar school maar moet thuis blijven want van de dokter moet hij zeker een week rust houden.

Wie houdt wie voor de gek..........hersenschudding?.

Een beetje verkouden heet yegenwoordig griep.
Buikpijn heet tegenwoordig buikgriep en er hoefd niet eens bij gescheten te worden.

Maar ja wie ben ik.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2013 08:26

Tsja,

Zit je alleen op de bedieningspost kun je best met een snotterneusje aan het werk. Geen gevaar om directe collega's te besmetten. Dit voorjaar een hoop verzuim (zegge Jan-Apr). Als je te zwak bent om te lopen, begrijpelijk. Maar waarom kan ikzelf al 14 jaar zonder ziekmelden naar mijn werk?

Mentaliteit. Philip, ga jij mensen die zich ziek melden een bonus geven. Prima. Kost het je dubbel. Heel handig ;)

Iemand die echt ziek is zal het aan z'n rectum corroderen of hij een verlofdag moet inleveren. De maandagzieken-geenzinzieken etc vinden dat minder. Je weet meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 09:10

als ik ziek ben kan ik echt geen playstation spelen hoor...
als ik dat wel kan,dan ben ik niet ziek genoeg om mij daarvoor ziek te melden.

nog sterker...

ik heb een zeldzame hoofdpijn aandoening http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn
heb dit jaar vanaf 28 Feb weer behoorlijk last ervan na 2 jaar geen last gehad te hebben.verwacht dat het tot eind mei gaat duren.
van 1 aanval per week tot 3 a 4 per dag (duurt ca 3 uur zo een aanval en is erg heftig kan ik vertellen)
slaap erg slecht en zit er aardig doorheen ondertussen.enige wat helpt zijn immigran injecties en 100% zuurstof innemen.(als het helpt)
ook had ik vorige week griep erbovenop gekregen.

maar heb me nog geen dag ziek gemeldt dit jaar. wel 3 keer een vrije dag opgenomen.

ben ik nu stoer ? nee... maar ik ben ook geen mietje :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

16-04-2013 09:19

Mannen,

De discussie over wat nu precies 'ziek' is, is een discussie waar men niet uit kan komen. Zelf ben ik werkzaam als medewerker personeelszaken dus ik heb dagelijks te maken met medewerkers die verzuimen. Zo heb je medewerkers die om een legitieme redenen verzuimen (wit verzuim) maar er zijn ook genoeg medewerkers die zich helaas 'ziek' melden terwijl ze best aan het werk kunnen.

Het ziek melden gaat in mijn ogen te makkelijk. Maar kijk eens naar Michiel Tja zijn instelling. Ik wilde dat zijn instelling bij onze medewerkers gold. Dan was ik een blij man. Helaas zijn het vaak dezelfde personen die zich ziek melden.

Het invoeren van premies voor mensen die zich niet vaker dan 1 a 2 keer ziek melden per jaar, hebben wij al wel eens over gepraat echter we willen hier eerst meer 'onderzoek' naar doen voor we dit invoeren. Het klinkt wel interessant om te bekijken of medewerkers zich nu echt minder snel ziek melden.

Maar goed dit gezegd te hebben, er zijn altijd uitzonderingen ! Met hoofdpijn beeldschermwerk verrichten is ook geen optie. De lijn tussen ziek en 'ziek' is flinterdun en het is ontzettend lastig en moeilijk om te bepalen of iemand wel of niet kan werken. Het beste is om er geen vooroordeel over te hebben ! Je kunt mensen ontzettend kwetsen door een verkeerde opmerking te plaatsen over iemands ziekte en dat is niet de bedoeling denk ik !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 09:25

@ Hugo,

ik ken iemand die ook heeft wat ik heb, maar dan chronisch. ik heb het gelukkig 1x per jaar of 1x per 2 jaar voor een periode van 3 maanden.
loop al sinds mn 21 bij een neuroloog en heb deze diagnose
als ik wil kan ik stoppen met werken en mij arbeidsongeschikt laten verklaren, als ik wil kan ik elk jaar 3 maanden mij ziek melden.

toch doe ik dat niet...

soms vraag ik me ook af waarom :lol:

maar voel me dan echt een loser en nutteloos voor mn omgeving en elke dag vissen is er op een gegeven moment ook geen lol meer aan.

aan de andere kant zou ik mezelf eigenlijk vaker ziek moeten melden,want veel vrije dagen gaan op terwijl ik me net zo goed ziek had kunnen melden.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-04-2013 10:27

@Sven: als, als, als. Men lekker voor zichzelf bepalen wanneer ze ziek thuis blijven.
Ik denk dat je het om moet draaien qua mentaliteit. Zij die het hardste roepen dat ze gewoon gaan werken ondanks dat ze ziek zijn, zijn in mijn ogen patsers die niet nadenken over mogelijke gevolgen. Tevens ben ik geen werkgever en wat ik zei over die bonus moet je meer figuurlijk opvatten.

Iemand die op kantoor o.i.d. werkt moet proberen zijn collega's te mijden, hele grote kans dat je de boel aansteekt. Ik kom uit een gezin van 5, man je wil niet weten hoe snel dat gaat.

Oja, ik heb het dus enkel over bacterie en virusinfecties.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2013 10:43

Ik begrijp je ook wel, maar heb er te vaak mee te maken in mijn dagelijks werk om te beseffen dat zulks ook geen oplossing is. Elkaar aansteken is inderdaad een grote factor, maar dat is bij de meest vookomende simpele dingen niet echt aan de orde mits wat simpele elementen in ogenschouw genomen worden.

Afijn, het zal altijd een gulden middenweg zijn, maar je pikt ze er af en toe zo tussenuit.

'Het is bijna vakantietijd, ze zal zich eerdaags wel ziek melden'

Als dan de telefoon gaat na 5 minuten, tsja, wie bedonderd nu wie. Standaard bedrijfsarts erop. Per direct.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 10:47

@ Philip,

wat ik raar vind is dat wanneer jij griep/koorts hebt dat je kan gamen, en als ik dat heb dat ik al misselijk/zweterig/draaierig wordt als ik 2 minuten game..

ook vraag ik me af of jouw werkgever/school goedkeuring zou geven indien jij online aan het gamen bent wanneer je je ziek hebt gemeldt.

liever een patser als een watje :wink: :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-04-2013 11:29

Vergeet niet dat je andere mensen kunt besmetten met een verkoudheids virus. Ik zou als werkgever de eerste de beste werknemer die zich ziek meldt vanwege een griepje verdomme een bonus geven man! Als hij zo dom is om toch te komen heb ik straks tien zieke werknemers die thuis achter de playstation zitten!


Dan heb je als werkgever toch echt de verkeerde mensen aangenomen. Met een verkoudheidje valt prima te werken. Aangestoken heb je je collega's vaak al voordat je jezelf ziek meldt. Of je moet bij het eerste kuchje al op bed blijven liggen...

Feit is dat je vaak ziet dat het dezelfde mensen zijn die elk jaar de meeste ziekmeldingen achter hun naam hebben. Kan best kwetsend zijn, maar ik durf te stellen dat dit vaker aan een verschil van instelling ligt, dan aan een verschil in gezondheid t.o.v. collega's.

Mensen zoeken tegenwoordig overal een excuus voor, want aan de instelling ligt het zogenaamd niet. Ammehoela...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-04-2013 11:30

Michel, ik ben haast nooit verkouden. Toevallig vorige week tijdens 4 vrije dagen. Zal 3-4 jaar terug geweest zijn dat ik me voor het laatst ziek heb gemeld voor werk/school.

Overigens is tv kijken met de brightness sterk omlaag prima te doen als je hoofdpijn hebt. Gamen is ook 1 van de dingen die je vanuit bent kunt doen. Als ik ziek ben, is naar buiten gaan funest voor mij. Temperatuurswisselingen vooral. Vandaar dit dit soort activiteiten prima te doen zijn voor mij. Geslapen heb je op een bepaald moment ook genoeg.

En wat je zegt Sven, tuurlijk zitten er rotte appels tussen die misbruik maken van een griepepidemie.

Jullie doelen met 'watjes' denk ik op de personen met mentale migraine. Die zie ik veel de laatste tijd. Zo hard nadenken over het krijgen van hoofdpijn dat hun hoofd er pijn van gaat doen.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

16-04-2013 11:43

Alles staat of valt met het soort functie dat je uitoefent.

Een piloot is verplicht zich ziek te melden bij het minste of geringste om het simpele feit dat hij/zij de verantwoording draagt van honderden personen. Stel dat hij/zij gaat vliegen met een verkoudheid die tijdens de vlucht overgaat in migraine en dat hij/zij niet meer kan vliegen. Dan hoop ik dat jullie een spoedcursus hoe te vliegen hebben gevolgd want dan zijn de consequenties niet te overzien.

Wat iemand thuis doet tijdens het verzuim moet hij/zij zelf weten en dat valt niet te controleren maar feit blijft wel dat een medewerker in mijn ogen verplicht is om alles eraan te doen om zo snel mogelijk terug te keren op de werkvloer. Ik heb genoeg voorbeelden van mensen die ontzettend graag willen werken maar het onmogelijk wordt gemaakt door de ziekte.

Onthou wel dat als je een dag verzuimt dat dit je werkgever (gemiddeld) 200 euro per dag kost !!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 11:55

Philip Du Puy schreef:Jullie doelen met 'watjes' denk ik op de personen met mentale migraine.


ik doel helemaal nergens op , enkel dat het de tegenhanger is van de "patser" :wink:

overigens,wbt migraine.. ik dacht zelf vroeger dat mensen die altijd hoofdpijn hebben aanstellers waren of overdreven etc.
zelf wel eens koppijn gehad,en vergeleek het dan met met gewone koppijn.

onterrecht.. zelf heb ik sinds mn 21ste de zwaarste soort hoofdpijn aandoening die er bestaat ( 10x erger als migraine) en heb enorm respect en bergip gekregen voor mensen die dit hebben.
helaas pas nadat ikzelf ondervond hoe erg en naar het is/kan zijn.
pas nadat ik het zelf meegemaakt had begreep ik pas de ernst ervan.

en ja er zijn mensen die ook daar misbruik van maken. juist daarom probeer ik altijd door te werken en door te gaan. omdat mensen vaak al een beeld of mening klaar hebben en moeilijk kunnen begrijpen hoe naar zoiets is tenzij ze het zelf meegemaakt hebben.

tv/film kijken lukt me ook nog wel met een zware griep/koorts.gamen echter niet.
maar slapen,douchen,slapen en douchen is toch wel een beetje hetgeen ik doe als dagbesteding indien ik er zo aan toe ben.

wbt die hoofdpijn die ik heb is een ander verhaal en gelukkig kan ik op mn werk medicatie nemen en ergens mezelf terugtrekken indien het goed raak is. anders zou ik toch echt helaas me elk jaar /2 jaar 3 maanden ziek moeten melden.
gelukkig hoeft dat dus niet.

maar 3 maanden lang gemiddeld 3 uur per nacht kunnen slapen is ook geen pretje kan ik vertellen..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

16-04-2013 11:59

Michel,

Respect ! Mensen zouden een voorbeeld moeten nemen aan je instelling !
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 13:36

thanks! :D

maar is meer voor mezelf hoor, wat een ander doet moeten ze zelf weten :wink:

waar ik pas ziek van wordt is dat ik vorig weekend geblankt heb :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-04-2013 14:02

Ik hoor niemand er over dat als jij je ziek meld je collega's een stapje harder moeten doen.

Ik denk dat dat ook een meewerkende factor is.
Ik kan me best voorstellen als je 20 collega's hebt het werk vrolijk door gaat.
Ik heb slechts 1 collega die mijn werk deels kan overnemen en dus is ziekmelden al een veel lastigere optie.
sommige dingen kunnen gewoon niet doorgaan als ik er niet ben.

Voor wie doe ik het dus eigenlijk het doorgaan.......mijn collega en mijn baas.
Gelukkig waardeert mijn collega het en heeft hij dezelfde instelling en mijn baas geeft ons mede daarom alle ruimte van de wereld.

Als je collega's en baas meer worden dan je collega's en je baas krijg je denk ik toch meer respect/verantwoording naar elkaar toe waardoor je je niet meer ziekmeld voor iedere snotneus bv

Gewoon een kwestie van weten wanneer wie voor je klaar staat en als dat van 2 kanten komt werkt dat zeker weten mee aan het ziekteverzuim.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

16-04-2013 14:32

Mensen die chronisch ziek zijn en werken verdienen niet alleen respect maar ook nog gewoon GELD !

Jammer alleen er toch nog veel onrecht zit in wat iemand verdient bijv. iemand zit thuis en verdient.

-Meneer A zit thuis en verdient als alleen staande ouder € 879,10 netto exclusief 46,27 vakantietoeslagen

-Meneer B kan wel werken maar is gedeeltelijk arbeidsongeschikt door een chronische ziekte waardoor hij maar 20 uur kan werken wat verdient meneer B ?

Laten we zeggen in die 20 uur 750 euro per maand wat gebeurt er ?
Het rijk vult de rest aan tot € 879,10 netto exclusief 46,27 vakantietoeslagen .

Dit zou wel moeten gaan veranderen als ik het goed heb begrepen met de nieuwe participatie wet maar tot nu toe nog een hele oneerlijke situatie.
Volgens die nieuwe wet zou iedereen die werkt wel het wettelijk mininumloon gaan verdienen ( dus ook met 20 uur lijkt mij gezien het werken naar vermogen heet )

______________________________________________________________________________________

Mensen die niet chronisch ziek zijn en een dagje "ziek" zijn kunnen er later wel eens problemen mee krijgen als ze echt ziek zijn dus hebben ze alleen zichzelf ermee ... heel simpel.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-04-2013 15:25

Camiel Driehuis schreef:Ik hoor niemand er over dat als jij je ziek meld je collega's een stapje harder moeten doen.

Ik denk dat dat ook een meewerkende factor is.
Ik kan me best voorstellen als je 20 collega's hebt het werk vrolijk door gaat.
Ik heb slechts 1 collega die mijn werk deels kan overnemen en dus is ziekmelden al een veel lastigere optie.
sommige dingen kunnen gewoon niet doorgaan als ik er niet ben.

Voor wie doe ik het dus eigenlijk het doorgaan.......mijn collega en mijn baas.
Gelukkig waardeert mijn collega het en heeft hij dezelfde instelling en mijn baas geeft ons mede daarom alle ruimte van de wereld.

Als je collega's en baas meer worden dan je collega's en je baas krijg je denk ik toch meer respect/verantwoording naar elkaar toe waardoor je je niet meer ziekmeld voor iedere snotneus bv

Gewoon een kwestie van weten wanneer wie voor je klaar staat en als dat van 2 kanten komt werkt dat zeker weten mee aan het ziekteverzuim.


klinkt erg logisch en aannemelijk.

enkel ff een voorbeeldje van deze en vorige week bij mij op het werk..
ik run samen met nog iemand de logistiek van een bedrijf ( douane papieren maken, planning, etc.) ik zit al sinds eind Feb met mn hoofdpijn te klooien.
heb oor acupunctuur in mn oren,zit constant aan de zuurstof en injecties om het tegen te houden.
vorig weekend moest mn directe collega naar duitsland voor een techno houseparty ,ik had hetzelfde weekend denk ik nog minder geslapen als hem en hij moest 2 dagen vrij om bij te komen. en mn manager is ziek thuis door een griepje. ik zat hier maandag en dinsdag alleen en moest alles regelen hier.2x zo veel werk omdat wij normaal met zn 2en staan.(ook allemaal zaken die betrekking op mijn manager hadden) terwijl ik zelf vorige week ook griep had en gewoon bleef werken. (mn manager was die week vrij dus ik heb hem niet aangestoken voor de duidelijkheid)
boeit mij verder niks , maar om nou te zeggen dat ik voor hun mij niet ziek meld ? nee...
het gaat ze pas boeien denk ik zodra ik me voor langere tijd ziek meld en dan komen de praatjes achter je rug om ook gelijk.

ik blijf lekker werken zodat wanneer ik me goed voel en lekker ga vissen,naar concerten ga of andere leuke dingen doe ,dat er geen gelul komt van"hij heeft toch altijd zo een koppijn? ,maar wel vissen,gamen ,concerten in het weekend blablabla."

daar heb ik dus geen zin in, en buiten dat, mijn vrouw werkt ook erg hard en veel en naar haar toe vind ik het ook lullig als ik vaak thuis zit uit mn neus te eten.dus laat mij maar werken en dan kan ik zonder enige schroom wanneer ik me prima voel zonder gelul van mn leven genieten :)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

16-04-2013 15:49

Nogmaals Respect Michel ..

harde werkers dienen ook beloond te worden ..

Helaas zijn er ook vele profiteurs op deze wereld ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

17-04-2013 21:46

Het kan juist ook onverantwoord zijn michel.
Jij ergert je nu aan je baas en collega, en blijft ondanks dat je je misschien slecht voelt of slecht in je vel zit lekker doorwerken. Totdat de bom barst :) en dan zit je 2 jr thuis met een burn-out. (ik had een collega met soortgelijke instelling als jou)

Ik werk in de maatschappelijke opvang, met mensen die zwaar licht ontvlambaar zijn en niks te verliezen hebben. Als ik niet lekker in mijn vel zit dan blijf ik thuis, als ik een griepje voel aankomen dan blijf ik thuis.

Het is soms ook een kracht om te kunnen erkenen dat het niet verantwoord is te gaan werken in de staat waar je in verkeert. Heeft niks met watjes zijn te maken, maar meer met realistisch kijken naar de situatie.

Als ik niet thuis blijf terwijl ik niet lekker in mijn vel zit en er ontploft een client en ik reageer verkeerd dan kan mijn collega daar zwaar de dupe van zijn, of ikzelf, of een andere bewoner..

Het leven is niet altijd even zwart wit..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-04-2013 22:37

Heeft met arbeidsethos te maken en de innerlijke wil om te werken. Valt niet zo goed te beschrijven. Aan ziekteverzuim relateren wordt wel gedaan, maar is weer erg generaliserend. Ik denk dat iemand met een groot arbeidsethos pas goed in zijn vel zit als hij werkt. Burn-out kan, maar heeft er meer mee te maken dat je teveel hooi op je vork neemt en het niet onder controle hebt. Dat is meer een combinatie met ambitie waardoor je boven je kunnen gaat werken. Geen arbeidsverzuim in een jaar gaan belonen lijkt mij niet de oplossing om de arbeidsethos te vergroten. Allemaal erg kort door de bocht. Als het ziekteverzuim relatief toeneemt is er doorgaans ook wel iets aan de hand met het werk.

Ik ben overigens praktisch nooit ziek, maar als ik dat wel ben blijf ik zeker thuis of ga naar huis. Komt alleen erg weinig voor. Mag daarmee van geluk spreken. Echt ziek zijn is geen pretje. En zo hoort dat. Prettig ziek zijn bestaat mijn inziens niet. Dan simuleer je ziek zijn om gewoon thuis te zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======