Als een tv binnen 1 maand stuk gaat, dan lijkt het mij niet meer dan normaal, dan dat je een nieuwe tv krijgt van de winkel waar je die tv gekocht hebt. Vervolgens sturen zij hem maar op en zoeken zij het maar uit met de leverancier. Zo hoort het m.i. te gaan. Je bent als klant niet alleen koning bij aankoop van een product.
Iedere verkopende partij die hier niet aan voldoet, verdient het niet om zich met klanten in te laten!!
BTW dagen bij de Mediamarkt
-
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
- Locatie: westervoort
....................
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Is geen wettelijke verplichting. De wet staat toe dat de winkelier een gratis reparatie aanbiedt. Wat je persoonlijk vindt van een dergelijk afhandeling is prima, maar uiteindelijk doet de winkel niet iets verkeerd. Bij dit soort megastores is het gebruikelijk dat ze zich aan hun wettelijke verplichting houden. De fabrikant heeft overigens geen enkele directe verplichting naar de klant, het is dus een mooie service van LG dat ze het probleem toch opgelost hebben.
Groet, Kees
Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 31-08-2006 21:18
Mediamarkt zal ook niet buiten de consumentenwet gaan opereren lijkt mij, dat wil nochtans niet zeggen
dat dit de goede weg is in de ogen van de consument.
Simpel voorbeeld:
Je koopt bij je favoriete hengelzaak een stretcher speciaal voor een frankrijksessie, voordat je weggaat gaat de
Stretcher kapot, je gaat terug en krijgt als antwoord, we repareren hem maar dit kan tot 6 weken duren en je krijgt ook geen vervangende..... En dan??? Ga je voortaan wel ergens anders heen toch???
Zo gaat het bij de mm dus.
Op het moment dat een tv van pakweg 1000€ binnen een maand kapot gaat kan men spreken van een ondeuglijk produkt en zal de verkopende partij in overeenstemming met de consument tot een passende oplossing moeten zien te komen. (Consumentenwet)
Mediamarkt verzuimt in mijn ogen op service en dit is dan ook de reden dat ik voortaan ergens anders heen ga, en ik vermoed dat als een consument voor de aankoop op de hoogte zou zijn van de serviceregeling bij de mm de meeste
naar de concurent gaan.
dat dit de goede weg is in de ogen van de consument.
Simpel voorbeeld:
Je koopt bij je favoriete hengelzaak een stretcher speciaal voor een frankrijksessie, voordat je weggaat gaat de
Stretcher kapot, je gaat terug en krijgt als antwoord, we repareren hem maar dit kan tot 6 weken duren en je krijgt ook geen vervangende..... En dan??? Ga je voortaan wel ergens anders heen toch???
Zo gaat het bij de mm dus.
Op het moment dat een tv van pakweg 1000€ binnen een maand kapot gaat kan men spreken van een ondeuglijk produkt en zal de verkopende partij in overeenstemming met de consument tot een passende oplossing moeten zien te komen. (Consumentenwet)
Mediamarkt verzuimt in mijn ogen op service en dit is dan ook de reden dat ik voortaan ergens anders heen ga, en ik vermoed dat als een consument voor de aankoop op de hoogte zou zijn van de serviceregeling bij de mm de meeste
naar de concurent gaan.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
- Patrick van den Berg
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
- Locatie: Amsterdam
Denk dat er maar weinig winkels zijn die een nieuw product mee geven.
maar draai de rollen eens om, stel je voor je staat op de service afdeling van de mm en er komt iemand aan met een tv van 1 maand die stuk is.
Je geeft de klant een nieuwe tv mee, vervolgens staat er achter die klant alweer een andere klant te wachten met een tv van 1,5 maanden oud die denk ja dat wil ik ook wel een nieuwe tv en deze geef je ook een nieuwe mee. daar achter staat ook een klant met een tv in zijn handen van 3 maanden oud die ziet de 2 klanten voor hem weg gaan met een nieuwe tv. Voor hem lijkt het dan niet meer dan logisch dat hij ook een nieuwe krijgt.
wat denk je dat het kost om elke klant een nieuw product mee te geven? Weet zeker dat als elk bedrijf dit doet dat we eind dit jaar nergens meer onze elektronica kunnen kopen.
Of je wel of niet je spullen bij de mm koopt moet je natuurlijk zelf weten. Het ging er mij alleen om dat je niet meteen hoeft te zeggen dat het een kut winkel is omdat het niet zo ging zoals jij had gewild.
maar draai de rollen eens om, stel je voor je staat op de service afdeling van de mm en er komt iemand aan met een tv van 1 maand die stuk is.
Je geeft de klant een nieuwe tv mee, vervolgens staat er achter die klant alweer een andere klant te wachten met een tv van 1,5 maanden oud die denk ja dat wil ik ook wel een nieuwe tv en deze geef je ook een nieuwe mee. daar achter staat ook een klant met een tv in zijn handen van 3 maanden oud die ziet de 2 klanten voor hem weg gaan met een nieuwe tv. Voor hem lijkt het dan niet meer dan logisch dat hij ook een nieuwe krijgt.
wat denk je dat het kost om elke klant een nieuw product mee te geven? Weet zeker dat als elk bedrijf dit doet dat we eind dit jaar nergens meer onze elektronica kunnen kopen.
Of je wel of niet je spullen bij de mm koopt moet je natuurlijk zelf weten. Het ging er mij alleen om dat je niet meteen hoeft te zeggen dat het een kut winkel is omdat het niet zo ging zoals jij had gewild.
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 31-08-2006 21:18
@Patrick,
Ik heb ook nooit gezegd dat het een kutwinkel is, dat zijn jouw woorden
En uiteindelijk kost het een winkelier niks als hij een ondeuglijk produkt wisselt voor een nieuwe,
de defecte apparaten gaan rechtstreeks retour richting fabrikant.
Uiteraard besef ik dat dit ten koste gaat van de winkelvoorraad en dus eventuele verkoopcijfers
van die week, op de langere balans maakt dit echter niks uit.
Maar om gelijk even een eind aan deze hopeloze discussie te maken.
Ieder zijn mening en mijn mening is dat mm op servicegebied ruk is en daarom koop
ik er zelfs geen pakje batterijen meer.
Ik heb ook nooit gezegd dat het een kutwinkel is, dat zijn jouw woorden
En uiteindelijk kost het een winkelier niks als hij een ondeuglijk produkt wisselt voor een nieuwe,
de defecte apparaten gaan rechtstreeks retour richting fabrikant.
Uiteraard besef ik dat dit ten koste gaat van de winkelvoorraad en dus eventuele verkoopcijfers
van die week, op de langere balans maakt dit echter niks uit.
Maar om gelijk even een eind aan deze hopeloze discussie te maken.
Ieder zijn mening en mijn mening is dat mm op servicegebied ruk is en daarom koop
ik er zelfs geen pakje batterijen meer.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
- tinodriessen84
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
- Locatie: jrc contact 2 man bivvy
Ff een ander voorbeeld, een maat van mij kocht een maand geleden een onderwatercamera bij de mm, en hij was er niet tevreden over en wilde hem ruilen. Hij terug naar de mm, geeft de doos met camera, en hij krijgt te horen dat hij hem niet kon ruilen omdat: het plastic zakje waar de camera in zat er niet bij zat!!! nu moest hij dus eerst helemaal naar huis, en weer terug voor een plastic zakje!
Gelukkig zat er een computerzaak om de hoek die hem lachend en kosteloos een plastic zakje gaf zodat hij hem alsnog kon ruilen.
En waarom kan ik bij de mm geen 2euro bij pinnen voor de parkeergarage, als ik voor 600 euro aan electonica koop patrick? (zie mijn vorige post)
Mvg tino
Gelukkig zat er een computerzaak om de hoek die hem lachend en kosteloos een plastic zakje gaf zodat hij hem alsnog kon ruilen.
En waarom kan ik bij de mm geen 2euro bij pinnen voor de parkeergarage, als ik voor 600 euro aan electonica koop patrick? (zie mijn vorige post)
Mvg tino
J.C. TSI 12ft 2,75lb: http://www.youtube.com/watch?v=IfR5VA9-H_c
-
- Berichten: 2844
- Lid geworden op: 29-03-2011 19:22
Geruchten gaan dat er 2 maart a.s. in een Arkel BTW dag is.
It's okay 2 pay