Wat doen zoal jullie aan de waterkant?

Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-07-2003 22:44

Ja Kees das een goeie,om maar zolang mogelijk de hengels in te laten ruimde ik alles op inclusief landingsnet gaat 99 keer goed en de 100ste keer juist ja run,dril en dan niks voor te landen,geklungel met je foudraal,schepnet proberen ineen te zetten met een hengel tussen je benen gekneld,eindelijk klaar zijn net te water en dan alsnog de vis verspelen,lekker.

Vanaf die tijd is dus het landingsnet als laatste aan de beurt.

Wil.
jan van kranenburg

20-07-2003 02:48

Spullen installeren. Landingsnet en hengels, in die volgorde. Banksticks of Rodpot
Stoel opzetten; inwerpen, voeren, en gaan zitten.

Dan komt de natuur overweldigend op me af;
bomen, struiken, vogels. Ik geniet er ten volle van. Ben daar zo druk mee dat ik vaak eigenlijk pas na einde sesie er achter kom, dat ik geblankt heb.
Al vissend hou ik 't water in de gaten; pas soms methodiek en/of plaats aan.

Een dag niet gevist, is een dag niet geleefd.
Al gaat dat in mijn geval, helaas niet op.

mvg

Jan
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

20-07-2003 04:09

Veel praten over vrouwelijk schoon, en erna kijken als ze toevallig langs loopt.
Voor de rest genieten van de natuur, foto's schieten, plannen maken voor volgend jaar hier en daar wat onderhoud aan materiaal en stek plegen.

Van alles dus eigenlijk zo lang het de tijd maar dood tussen de vissen door.

gr Danny.
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

23-07-2003 10:32

Ehhhhhhh wat kan ik nog zeggen ,het zelfde als mijn andere collega's .
Nee 1 keer een paar ganzen een boterham gevoerd,NOOIT DOEN,ik kreeg die waggelende monsters niet meer weg en ze werden zelfs brutaal.

mazzel Ton
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

03-08-2003 16:08

Ja, echt wel de tijd nemen om een stekje te kiezen (tenzij je al gevoerd hebt natuurlijk). Ik haast me zeker niet aan de waterkant. Meestal tuig ik pas aan de waterkant men hengels op, kan je nog even bepalen hoe zwaar je je lood gaat kiezen e.d., welke montage misschien beter is dan de andere,snel checke of je toch geen voorslag nodig hebt enzo. Als ik de stek ken zijn men hengels wel van tevoren opgetuigd, anders neem ik zeker men tijd.

Oh ja, tijd doden...

Wel,ik doe echt niet veel buiten karperen aan de waterkant, ik eet best wel veel :smile:
En een verrekijker, die blijft nooit thuis ... Sterren kijken is ook leuk ... :eek:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-08-2003 16:13

Wat ik doe aan de waterkant??

Willen jullie niet weten!

Sportieve groeten Henk
tom smits
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: veldhoven

03-08-2003 16:51

slapen !!!
karperboekje lezen
uh
slapen :S ??
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-08-2003 17:06

wat ik doe?? hier een nieuwe,
goed opletten of je een politie aan ziet komen en dan je 3e hengel binnendraaien :razz:

onderlijntjes knopen,
Kijken of ik activiteit zie,
drillen,
cappuccino drinken, en weer laten afkoelen.(he Frank Avezaat :razz: )
karperwereld lezen. (sommige al voor de 3e keer :razz: )
eten. Ik eet de laatste tijd meer als ik aan het vissen ben dan dat ik thuis eet... :S
's Avonds de muggen uit de tent jagen.
En zo nog veel meer dingen....
Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-08-2003 17:34

Als ik aan ut vissen ben.....

Gewoon zoals de meeste mensen hiero van de natuur genieten.
Niets is mooier dan de natuur, ijsvogels in de weer, waterkippen die een nest bouwen.
Gewoon prachtig.

En meestal ben ik gewoon aan het observeren en aan het kijken of er enig activiteit op me stek of in de buurt zit.
Dus soms aasbellen volgen, want misschien komen ze wel naar mij toe.

Geen onderlijntjes knopen!!!!!!

Magazines voor de 5e keer lezen.

En natuurlijk relaxen, de rust, das zeer belangrijk.
Zonder rust vind ik vissen zuigen.

En zeer veel plannen maken voor de volgende keer.
Dan merk je steeds meer nieuwe dingen op door het observeren en begin je al te denken hoe je het de volgende keer aan zult pakken.

Koen Workel
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

03-08-2003 20:15

- me zorgen maken of anderen mijn stek niet verstoren :???:
- een boterham eten en dan door de schrik van je pieper die weer eens afgaat je boterham op de grond gooien
- als ik niks vang bedenken waarom
- lachen om de handelingen van jonge duiters vissers en afvragen wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn
- kijken hoe een gans een andere visser aan de overkant te grazen neemt :grin:
- oude visser helpen zijn lijn uit de knoop te halen omdat ie zelf bijna geen steek ziet

- en natuurlijk de hele tijd letten op de aanwezigheid van de vis
- op je top letten kijken of er vervelende witvis aan je aas zit
- wat rondkijken met verrekijker
- nadenken over alles waar je maar over na kunt denken

en nog veel meer.....
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

03-08-2003 23:37

Ik heb eigenlijk niets nodig om me te amuseren aan de waterkant behalve de waterkant zelf!!!
Ik kan genieten van iedere verschijning in de natuur zoals bv. overvliegende buizerd, huppelend konijntje aan de overkant, langsflitsende ijsvogel (kom ze hier trouwens aan bijna ieder water tegen, echt mooi vind ik ze!!!), overvliegende reiger etc.
Vooral geniet ik van het water met al zijn vormen van leven erin en eromheen, zoals het voeren van het visbroed met boiliekruim(denken aan de toekomst, mensen!!!!) de meerkoeten af en toe een boilietje toewerpen (doe ik ook wel eens voor de ratten, best lachen....)
Vaak (vooral in deze warme periode) voer ik ook kattenbrokjes aan de oppervlakte en wacht totdat de karper hierop gaat azen, gewoon hier naar kijken vind ik al iets prachtigs om te zien, daarna natuurlijk effe penhengeltje optuigen en effe proberen ze te pakken te krijgen.
Maar vooral observeren, rondkijken, denken, fantaseren, hopen!!!, praten, prutsen, visjes voeren etc. etc.
Maar mensen, met zo'n TOPIC beseffen we soms pas wat voor unieke en prachtige hobbie we met zijn allen hebben.
P.S. Ben zuinig met de natuur met al zijn vormen en geniet ervan !!!!

Mvrgr Guido
matthijs voschezang
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-07-2002 02:00

04-08-2003 20:21

In de volgende volgorde pak ik uit:

Eerst stoel
dan koffertje met boilie naald en alles
dan rodpod
piepers, swingers, en achtersteunen erop
schepnet
1ste hengel
(dan inwerpen)
2de hengel
(dan inwerpen)
onthaakmat
weeggeval
Dan paraplu (meestal voor de zon)
Bij n8vissen een tent natuurlijk

En dan paar kleine dingen nog doen.


En hoe ik me vermaak?

Lezen
Door verrekijker turen
leren (tja, moet ook nog, als je op school zit)
b-tje praten
af en toe bijvoeren enzo
enz


gr. Matthijs
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-08-2003 20:52

Na aankomst even het water bekijken om te zien of er nog iets spannens gebeurt.

Dan voeren,rod pod of steunen klaar zetten,net in elkaar zetten,hengels uit.

Dan even zitten en beginnen met de tent en al dat soort gein.

Tijdens het vissen kijk ik vreemd genoeg 75% naar mijn swingers :roll:Waarom weet ik ook niet maargoed

Verder lekker chillen en een biertje drinken.Bespreken hoe we het de volgende keer aan gaan pakken en wat we nog kunnen verbeteren aan ons techniek.

Uren lang over boilies praten,voordelen van bepaalde ingredienten enzo

Denken hoe ik f8!@?u3#5%$ :lol: mijn targetvis kan vangen!!!

De natuur bekijken,omgeving,vogels,water :wink: ,vrouwelijk schoon!

Foto's maken van zo'n beetje alles(leuk he een digi foto toestel :grin: )

Slapen gebeurt meestal vrij weinig :roll: of ik vang vis (karper en brasem :sad: )of we kletsen door.

We hebben een keertje zo lang door gekletst dat het alweer licht werd :roll:
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

06-08-2003 15:20

beetje observeren, voeren en ingooi en dan mijn kattepult uitproberen. eerst zoek ik een doelwit(meestal mijn maat) en dan schieten we elkaar verrot. (pas maar op sigo) en verder zit ik me meestal te vervelen want ik vang meestal niks. af en toe een onderlijntje knopen, en vooral twijfelen aan van alles en nog wat
Matthijs Raaben
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

06-08-2003 16:37

onderlijnen knopen, praatje maken met andere vissers (als die er zijn), voeren (mezelf dan) en wachten op die loeiharde run (van mijn vismaat)
Vis en gij zult vangen!!
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

06-08-2003 18:18

hmmz alles gereed maken en dan heerlijk genieten van de rust, de natuur en van de dunne lijn van luc , en van de runs :smile:
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

06-08-2003 23:17

ik weet niet waar jullie allemaal vissen maar het blijkt dat jullie stekken toch vrij schoon zijn.
wat wij doen,ik en mijn vriendin is bij aankomst altijd eerst schrikken van de hoeveelheid puinzooi wat er in en rond om het water ligt,dan beginnen wij (meestal zij) de extra vuilniszak (die we tegenwoordig meenemen) te vullen met al het ongein wat er ligt,denk aan boterhamzakjes,voorverpakte rig zakjes,meters tuig,bierblikken, volgekwakte rubbertjes(echt),wegwerp bbq's,blikjes,emmers,haakjes,lood,sigaretten filters,lege pakjes shag,bierflessen,chipszakken en zo kan ik nog wel effen doorgaan.
als al deze zooi opgeruimd is ga ik alles opzetten en mijn lijntjes uitvaren,observeren is niet nodig ik weet de hotspots daar wel en ben dan meestal verzekerd van een paar vissen tenminste over de plas waar ik het nu overheb dan.
mocht het stralend weer zijn ga ik lekker zonnen en boekjes lezen,al het volk te woord staan wat er langskomt etc
mocht het nou echt ruk weer worden gaat mijn vriendin de accu omvormer en laptop halen rijd effen lang de videotheek en gaan we samen een dvdtje kijken.
verder doe ik alles wat er in me opkomt of het nu om vissen gaat of niet.

mvg

viktor


als mijn vismaat meegaat zijn we meestal aan het schaken met veel koffie en peuken en dan ook een joint erbij
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

06-08-2003 23:35

Zeg Viktor,

Zo te lezen zit je op de Kalverstraat te Amsterdam te vissen....
Rotzooi, gebruikte condooms, veel volk....
Veel plezier daarzo.....

Mvrgr Guido
Wesley Bormann
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2002 02:00
Locatie: Maassluis
Contacteer:

07-08-2003 00:36

soms een lijntje knopen, beetje naar het water staren, boekie lezen, radiootje aan, lekkere wijfies kijken ^_^ en gameboyen :grin: