backwinding..??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

31-07-2003 20:24

He, weet iemand wat die engelse schrijvers hier mee bedoelen. dat doen ze in ieder geval vaak als ze dr een dikke aanhebben, volgens mijdan drillen die niet op de slip, weet iemand hoe dat zit. enne als iemand savay wil ruilen tegen een ander engels boek dan laat maar een berichtje achter, voor de liefhebber heb ik ook nog en paar nederlandse boeken te koop. mzzl william
Willem Barnas

31-07-2003 22:03

Backwinding!

Soms doe ik dat ook wel eens, zeker als ik erg hard moet drillen en de vis dus geen harde, snelle runs kan en mag nemen. Het is even wennen, maar je hebt best wel een direct contact met de vis, soms zelfs wat meer feeling. Je draait je alleen helemaal de klere als dat beest op gang begint te komen en er als een kogel vandoor knalt!

Probeer het eens en je zult op deze manier merken dat de runs die wij normaalgesproken krijgen, lang niet zo hard, ver en snel zijn als we allemaal zo lekker geromantiseerd kunnen zeggen en schrijven...

Rewind!

Barnas :wink:
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

01-08-2003 09:13

Precies Willem

de spijker op de kop een maat van mij gebruikte deze techniek enkele jaren geleden ook vooral bij opstakels je kan op deze manier gecontroleerder lijn afgeven zonder dat er teveel spanning op de haak ontstaat

zelfde als je een run krijgt je tikt hem aan en je houd je hengel onder lichte druk de vis doet dan weinig/niets (mijn ervaring dan)
ik heb dit toegepast op salagou en mijn maten ook en resulteerde in meer gelande vissen dan verspeelde (je hoort vaker dat het andersom is)....Maar goed er zullen vast mensen zijn die een andere mening delen..
ik hoor het graag

grtz
hans
In het land der blinden is éénoog koning!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

01-08-2003 10:21

Toen ik nog op een vijvertje vistte met de feeder op karper, toen gebruikte ik die techniek altijd. Ten eerste omdat mijn slip het soms liet afweten en ook omdat er minder kracht op de haak komt.

MVG
Piotr

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Piotr Schiettekatte op 2003-08-01 10:22 ]</font>
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-08-2003 10:25

Veel Engelsmannen drillen ook via de afgehaalde anti-retour! Kijk maar eens op
Engelse video's.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-08-2003 08:49

aaah, dus drillen op de anti retour. Zou het zelf niet kunnen. Bij mij is ook zon idee: draaien aan de slip tijdens de dril staat garant voor losschieters, laat staan dat ik met die slinger achteruit ga draaien. maar goed weet ik dat ook weer. Die engelse altijd met die rare ideeen, eerst hangen ze het aas onder de haak nu dit weer.. mzzl william
Plaats reactie