Soestwetering

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

28-07-2003 10:03

Een kennis van me is afgelopen week verhuist naar Wijhe,ligt tussen Raalte en Heino,ben er gisteren op bezoek geweest en zag veel mooi water,tuurlijk had ik m`n hengels ook bij en heb daar ook gevist.
Het water loopt langs de Wechterholt (is een straat) het is zo`n 6mtr breed.
Het zat er vol met kroost en door de wind erop nam dit telkens m`n lijn mee,piep..
piep ,telkens een piepje ,beetrunner strakker gezet en vanallas geprobeerd,heeft iemand tips over dit water,en welk water is dit eigenlijk precies ,heb wel gezocht en ik dacht het Soestwetering.
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

29-07-2003 16:58

Niels, bedankt voor je reactie,
het is volgens mij een aftakking van de Soestwetering,kan er nl geen naam bij vinden ,deze loopt er wel in de buurt.
Over de ligging kan je best gelijk hebben,maar ik heb wel friet gehaald in Heino .Dit was niet zover van mijn stek,dus vandaar.
Misschien wonen ze in een buitengebied van Wijhe.
Gevoerd had ik er ook, nl met 2 kilo tijgernoten verpreid over zo`n 50
meter,wel een run gehad maar deze zwom zich ramvast in de waterplanten.
Bij een volgend bezoek probeer ik het misschien eens op de overijsselse Vecht.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

30-07-2003 11:52

Rinus,

Dat laatste stukje wat Niels bedoelt bij
Zwolle is het Almelo's kanaal, deze splits
zich achter Zwolle op in Soestwetering en
de andere blijft gewoon het Almelo's kanaal.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

30-07-2003 14:50

Benny, klopt, het ene gedeelte (links vanaf Zwolle gezien) stopt op een gegeven moment en de andere kant loopt helemaal door.

Rinus,

als ik jou was zou ik op het kanaal blijven, zit mooie vis op en je weet absoluut niet wat je kan verwachten als je gaat bekijken waar het allemaal mee in verbinding staat. Ik zelf zou het alleen niet met Tijgers proberen omdat deze toch vaak introductie nodig hebben. Ik zou het gewoon proberen met een zoete crapboilie, want dressuur kennen ze daar nog niet. En als je de tijd hebt om meerdere dagen te voeren, deze de eerste dag eventueel ondersteunen met een kleine hoeveelheid duivenvoer.

Vecht is een ontzettend mooi, maar ook een verschrikkelijk moeilijk water. heb er zelf nooit gevist, maar een aantal kennissen van mij wel en ik vind het niet een water om het zomaar eens eventjes een nachtje te proberen. Dan denk ik dat je op de wetering meer kans maakt.

Maar goed...Niet geschoten is altijd mis!

Geluk,
Niels
Plaats reactie