Mijn vriendin ziet de bui al hangen en heeft uit eigen initiatief voorgesteld om de hond geregeld te komen halen om uit te laten. Dit omdat ik absoluut niet weg kan van de hengels

De ene na de andere zorg schiet er door mijn hoofd waardoor ik totaal niet meer bezig ben met wat ik hoor te doen. Namelijk werken

Alles moet natuurlijk woensdag klaar zijn om donderdag zo vroeg mogelijk aan het water te zitten om een stek te claimen. Zoals ieder jaar zal de camping van pinkpop jaloers zijn op het aantal tentjes dat de putten van brunssum omringt. Leuk is anders, maar zoals ik deze week te horen kreeg zal het nachtvisseizoen in onze gemeente niet vrijgesteld worden en gewoon volgens oude regels maar 3 maanden per jaar zijn. Wat tevens ook geld voor de 3 hengel vergunning. Vind ik dit jammer..?
Nee, ik begrijp het zelfs heel goed, de putten worden zwaar bevist en tijdens de nachtvis periode zouden zelfs 4 containers van vanganze winkel niet volstaan om alle achtergelaten rotzooi op te ruimen. De diepte meter raakt van slag door nieuwe taluds die zijn ontstaan door de hoeveelheid voer en de vis aast na 3 weken nachtvissen zo voorzichtig dat je pas laat in het najaar weer mooie sessies kan draaien.
Ergens is het gekkenwerk en zit er niet eens een speciale vis die dit allemaal waard is. Maar de drang om eindelijk weer de nachten te Mogen trotseren is groot. Te groot om de kans net als vorig jaar te laten lopen.
Nu is het alleen te hopen dat ik een goede stek kan bezetten smorgen, en dat er niet een of andere bimbo tussen de struiken een stek maakt waardoor ik niet op de beoogde plek kan vissen. Mijn voordeel is wel dat ik het minst aantrekkelijke water wil bevissen omdat de rest als schaapjes op de grote put moet zitten. Niet wetend dat de vis kan en in mijn mening daadwerkelijk weg trekt naar de kleine vijver zodra de eerste nacht en dressuur voorbij is puur omdat hier minder lijnen te water zullen gaan. Maar de angst dat er een 3 maanden per jaar vissende pep komt die mijn lijnen gaat kruisen is groot.. Te groot

Pffff moest dit even kwijt!! Misschien kan ik me nu de resterende 4 uur op het werk richten.