Bombardement

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton van Laar
Berichten: 73
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kerkrade

23-07-2003 10:23

Hoi Collega's

Ik heb een discussie gehad met een witvisser(niet dat ik wat op hun tegen heb hoor )maar ik zat te vissen en kreeg commentaar dat ik een paar boillies voerde.10 stuks
Toen ik hem vertelde dat ik ging kijken bij een viswedstrijd van de plaatselijke vereniging,en toen het startsein werd gegeven het echt op een bombardement leek was hij stil, heel stil hahahahaha
ja wat maken die paar boilies dan uit.

groetjes Ton
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

23-07-2003 12:09

Reactie van witvissers is normaal,gezien het feit dat er nogal wat in het water gekiepert wordt door karpervissers.

1 of 2 kg lijkt ook heel veel als het erin gegooit wordt.

Maar je hebt gelijk bij wedstrijden wordt er veel meer gevoerd.


Wil.
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

23-07-2003 12:47

Het is jammer dat sommige witvissers niet in de gaten hebben dat een van hun voerballen goed is voor een boilie of 20...

maar ja, bij hun zie je een gigantisch plons en bij ons 20 kleintjes en die 20 kleintjes vallen meer op omdat we er langer mee bezig zijn ze te voeren dan dat ene onderhandse worpje van die badgasten...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-07-2003 13:10

Het verschil tussen boilies en hun voerballen is wel dat hun voer sneller wordt opgegeten, maar de gemiddelde witvisser voert misschien wel 10 keer zoveel als de gemiddelde karpervisser.
De witvissers hier in de buurt beweren vaak dat al het karpervoer rotzooi is wat alleen het water bemest en niet natuurlijk afbreekbaar is. Ik denk dat we ze misschien eens moeten uitleggen waar een goede boilie uit bestaat. Lijkt opeens verdacht veel op hun voer.
Arno Vink
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: Rijswijk NB
Contacteer:

23-07-2003 14:58

De gemiddelde witvisser voert inderdaad meer dan de gemiddelde karpervisser (voercampagnes nie meegeteld he..) Maar ja.. Leg het ze maar eens uit..
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-07-2003 14:27

en boeilies worden na een dikke 24 uur ook wel opgeruimd door de brasem hoor! en idd het voeren van 1kg boilies met de stick duurt ff
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

24-07-2003 14:36

hoy,

witvissers denken helaas nog steeds dat boilies vergif is voor karpers.
ik merk dit op mijn vereniging ook heel erg. sterven er door nog onbekende oorzaak in een week tijd 20 karpers wordt het meteen verweten aan de karpervissers.

die rotzooi wat zij gebruiken is in mijn ogen veel erger!!
boilies worden vroeg of laat toch wel gegeten dus deze blijven niet in het water en krijgen dus geen kans om het water te verzuren.

het lokvoer van witvissers daarin tegen is zo fijn gemalen dat de vissen het niet kunnen eten. dus dat voer slaat neer op de bodem en blijft mooi liggen totdat het gaat bederven!! waardoor het water gaat verzuren.

mijn mening is dat deze 2 strijd altijd zal blijven.
wij denken dat de witvissers veel voeren en de witvissers denken dat wij veel voeren.

nou moet ik erbij zeggen dat er wel genoeg iedioten zijn die een water gewoon dichtgooien met allerhande rotzooi!!

groeten rob
Plaats reactie