Weer spiegeltjes te koop op beurs Carp 2012 in Zwolle

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2012 14:01

leen goudappel schreef:Zoals Eddy al zei in zijn film :D Eet jij eens 10 dagen achtereen eieren,dan sta je hier waarschijnlijk niet meer.


dezelfde eddy die niet vies is van 50kg per dag storten ? :lol: (van horen zeggen,bedoel ook dit niet persoonlijk :wink: :lol: 8) :D :roll: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-01-2012 14:02

Dat bedoel ik :P
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dave staal

18-01-2012 15:08

Zijn er gevallen bekend van karpersterftes door teveel voeren?Vreten karpers door als de honger gestild is ?(dood vreten) of laten ze het dan liggen en verlaten ze de voerplek? Zijn wat vragen die bij me opkomen?

Dat het bij uitzettingen (weleens) verkeerd gaat is bekend,(1+1=vaak 2).,maar de(werkelijke) oorzaak achterhalen (virus?stress?bacterie?) schijnt (nog) niet mogelijk te zijn?

Of zijn er gevallen bekend dat er na een uitzetting sterfte optrad en er een duidelijke oorzaak is aangetoond?

vriendelijke Groeten Dave.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-01-2012 15:43

Niet Dave.

@Michel,

als ik een kilo prolines per dag eet word ik ook niet goed. Een mens is geen karper vv dus 1 op 1 vergelijken kan niet.

zo dacht ik en velen met mij dat MPG dodelijk zou zijn... niet dus. Het is nog net geen essentieel onderdeel van de voeding...
It's okay 2 pay
dave staal

18-01-2012 15:52

kort maar krachtig Klaas :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-01-2012 15:57

mijn katten vinden eieren heeerlijk , 1x hebben ze een bord leeg gegeten waar 4 gekookte eieren op lagen...
kan ze dit ook als voeding of lekkers geven,maar doe dat niet omdat ik denk dat ze dan niet heel lang meer leven.zelf eet ik niet meer als 2 per week.
bodybuilders worden ook vaak niet oud en die eten een zooi eieren weg.
maar katten en bodybuilders zijn geen karpers dus die vlieger gaat niet op :roll: :-? :lol:
ze hebben zeker ook geen aderen of een hart ?
ik denk zelf dat met overmatig voeren met onnatuurlijke bestandsdelen (eieren bijv) en grote hoeveelheden meer kwaad dan goed gedaan kan worden.zonder enig bewijs aan te leveren!

vraagje: hoe zit dat op BTW wateren ? daar kennen ze het bestand en wordt ook flink gestort.

@ Klaas,

zou jij je aas wat je gebruikt aan je honden geven als basis voeding ? ( je zal ja zeggen waarschijnlijk, toch zal je het noooooit doen :wink: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2012 16:15

ik eet gemiddeld denk 10 eieren per week.
gekookt en gebakken op brood.
lekker eitje bij de bami of gekookt eitje bij de spinazie heerlijk.
jaren lang werd er beweerd indd dast elke dag ei niet goed.
laatst was er weer een onderzoek dat dit helemaal geen kwaad kan.
je weet het toch nooit want dagelijks spreken verschillende onderzoekn erlkaar tegen
Vis is vis
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-01-2012 16:52

ff off topic

Dat het eten van eieren slecht zou zijn (voor je cholesterol) is een al lang achterhaald en hardnekkig fabeltje. Sterker nog het cholesterol in een ei is juist het type goede cholesterol! Dat (professionele) bodybuilders gemiddeld genomen meer hart klachten hebben, en een lagere levens verwachting licht meer aan het feit dat zij nogal wat middelen tot zicht nemen (steroide, insuline, groeihormoon etc) in dusdanige hoeveelheden dat hun lichaam op hun donder krijgt. Daarnaast eten ze veeel eiwitten maar niet per definitie uit eieren.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

18-01-2012 17:27

Na zelf jaren aan de gewichten te hebben gehangen moet ik even reageren op de eieren die Michel noemt.
Even een weekschema (zo globaal uit mijn hoofd)
24 sneetjes bruin/volkorenbrood met kip/kalkoenfilet. Zonder boter.
2 liter water.
halve liter kwark.
6 eieren (zonder eigeel)
2 appels.
2 maal daags Pasta met kip en groente zonder saus
Magere melk.
veel smoothies enz.
Dat de meeste bodybuilders een probleem krijgen aan hun hart is vaak te danken aan het feit dat ze spierversterkende middelen gebruiken. Dat het hart ook een spier is en er vaak rotzooi geslikt en gespoten wordt is het vaak wachten op het bekende bommetje dat op barsten staat. Twee goede trainingsmaatjes (toen maten) van weleer lopen nu respectievelijk met 25 en 30 % pompfunctie en een kastje onder hun tepel bij de leeftijd van 36 jaar. Het is maar wat je wil, gezond of snel!!

Ik eet met grote regelmaat een volledig ei, nadeel daarvan is wel dat het dekbed soms tussen de plafondventilator weggepulkt moet worden. Twee weken France en de gebakken eieren zorgen ervoor dat mijn slaapzak in de dakkoffer mee terug moet.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-01-2012 17:51

Blijft appels met peren vergelijken.

Vis is geen mens.
Zo lang daar geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan wordt ga ik er van uit dat alles wat wij in het water gooien ongezond is voor de vis.

Wil ik het gezondste of beste voor de vis is er maar 1 oplossing.
Stop met vissen.

Uitgaand van wat kwekerijen bijvoeren zegt ook niets over de gezondheid op langer termijn, die vis ligt normaal gesproken binnen 3 jaar op een bord.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

18-01-2012 18:10

Maar ze zijn er de eerste drie jaar wel voorzichtig mee elke dode is 3 kilo minder op de balans, en dat zou dan weer duiden in de richting van.....
Als bijvoeding krijgen ze veelal haver of tarwe.
Gebruikersavatar
jari mulder
Berichten: 248
Lid geworden op: 11-12-2011 16:32
Locatie: achterhoek

18-01-2012 19:35

dankje voor het antwoord jacco ik dacht dat hij ze ook verkocht
maar dat heb ik dan fout ga je ook nog naar de beurs dan
zien we mekaar mischien nog wel
een volle run in de nacht is vaak iets moois waar de mat op wacht

vissen uit 2012
karper 11
zeelt 1
brasem 1
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2012 20:14

Tjonge, er wordt van de hak op de tak gesprongen weet niet meer waar ik moet beginnen. :wink:

Bij massale sterfte onder alle soorten vissen tegelijk spelen bacteriën normaal gesproken geen rol. Zuurstofgebrek en chemicaliën zijn hier de belangrijkste oorzaak.

Sterfte onder karpers heeft in ons land op een plek als oorzaak virus besmetting gehad. Ging hier om de Floriade plas in Zoetermeer.

Andere oorzaken zijn plotselinge grote temperatuurswisselingen, waterkwaliteit en niet optimaal de winter ingaan. Is de winter dan nog hevig en lang is het risico op bacteriële infecties een stuk groter.

Hoewel niet weten schappelijk kunnen onderbouwen het volgende. Na een uitzetting van karper van een partij kweekkarper op twee verschillende water type deed zich het volgende voor. Van de karpers die op een put ging in het voorjaar enkel het oude grotendeels binnen 14 dagen dood. Van de uitgezette karpers zijn geen dode exemplaren waargenomen. Het andere gedeelte werd op een kanaal uitgezet. Van het oude bestand wat daar zat is echter toen in dat voorjaar geen sterfte waargenomen. Niemand heeft hier tot nog toe een verklaring voor kunnen geven. Vast staat wel dat het oude bestand onder de parasieten zaten. Iets wat we in veel rapporten die in Lelystad na onderzoek gemaakt zijn terug hebben kunnen vinden onder de aangeboden karpers. Zal nog een zoeken naar de foto's in de oude doos.

Koop je kleine karpertjes is de kans op witte stip en andere bacteriële besmetting ruim aanwezig. Exit een middel wat verkrijgbaar is bij tuincentra is prima om deze besmetting te bestrijden.

Een kweker die jaarlijks grote hoeveelheden jonge karper onder viskwekers in het buitenland uitzet. Slaagt er niet in om jaarlijks na 2 á 3 jaar deze vis weer levend regelmatig weer terug te kopen. Aalscholvers spelen hier geen rol voor de goede orde.

Dat het ongebreideld uitzetten van vis in Europa zijn langste tijd wel gehad heeft staat volgens mij wel vast. De Europese KRW en onze Bleker trekt de touwtjes op dit punt steeds strakker aan. Op dit moment worden tal van grote visrechthebbende door verschillende waterschappen uitgenodigd. Om het (concept)plan recreatief medegebruik wat zij hebben opgesteld te bespreken. Visstandbeheer zal hier een belangrijke onderwerp zijn om maar eens wat te benoemen.

Verneem van beroepsvissers dat steeds meer witvis op dit moment uit Oost-Europa ons land en bij onze Zuiderburen binnenkomt. Het jaarlijks terugkerend feest van het plompen om vissers te behagen zal nog wel even voortduren.

Hoop hiermee een klein beetje bij gedragen hebben aan wat duidelijkheid. Of roept het nog meer vragen op.

Groet,
Peter

Afbeelding
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

18-01-2012 20:23

Een kweker die jaarlijks grote hoeveelheden jonge karper onder viskwekers in het buitenland uitzet. Slaagt er niet in om jaarlijks na 2 á 3 jaar deze vis weer levend regelmatig weer terug te kopen. Aalscholvers spelen hier geen rol voor de goede orde.


Misschien gewoon een slechte kweeklijn met een hoog sterftecijfer.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

18-01-2012 20:44

ik eet gemiddeld denk 10 eieren per week


Haha, kijk maar uit Ben, je begint er al aardig op te lijken hahahaha ;)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-01-2012 20:55

iig geen zachte :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

18-01-2012 21:23

:lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2012 21:32

Dick,

Haal 9 jaar een 4 a 5 spiegels van of schubs 10 cm bij hem die ik in mijn vijver en aquarium wel met veel succes opkweek. Van Valkenwaard tot Villedon/Valkenswaard maakt niet uit.

Groet,
Peter

Afbeelding

Afbeelding
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-01-2012 06:51

@ Klaas,

zou jij je aas wat je gebruikt aan je honden geven als basis voeding ? ( je zal ja zeggen waarschijnlijk, toch zal je het noooooit doen :wink: )


Nee Michel, een hond is geen vis. Zonder teveel te verklappen denk ik dat ik maar een heel kleine aanpassing hoef te doen...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-01-2012 07:25

Als eer één hond veel aas heeft gegeten is het de mijne wel, na een bezoekje van hem aan de bollenschuur was alles blinkend schoon :wink:

Nooit iets van gemerkt, ook niet nadat hij 1,5kg vismeel knikkers achterover had getikt...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-01-2012 07:44

hahahahaha meestal ben ik wel scherper Jacco. Rex vond ze ook niet vies...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-01-2012 08:05

Jacco,

Daarna lijken ze wel dat ze een vis zijn kijkend naar de hoeveelheden water die naar binnen slurpen :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-01-2012 11:04

jacco noordermeer schreef:Als eer één hond veel aas heeft gegeten is het de mijne wel, na een bezoekje van hem aan de bollenschuur was alles blinkend schoon :wink:

Nooit iets van gemerkt, ook niet nadat hij 1,5kg vismeel knikkers achterover had getikt...



Hier hetzelfde, maar ruften dat hij kan.
Mijn vorige hond snaaide een kilo vismeel bollen, stapelgek was hij daar op. Hij woont nu in pieterburen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

19-01-2012 16:13

Peter, klopt :wink:
Afbeelding

Gelukkig is "dood" in dit geval niet echt :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

19-01-2012 17:26

he jac,

Blijft een gaaf beest!
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood