Ere & Eerste divisie 2011/2012

Plaats reactie
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

02-01-2012 11:44

Als er peilingen in het voetbal gehouden gaan worden is dat wat mij betreft toch wel het teken dat er iets goed mis is. Ik geef toch de voorkeur aan mijn eigen ervaring...
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

02-01-2012 12:49

http://www.fr12.nl/nieuws/16883-de-kuip ... rland.html

Je snapt toch wel dat ik weinig moeite heb om dit aan te nemen he :wink:
Vindt wel dat er geen reet van klopt dat ADO aardig laag staat, NEC en Heracles hadden ook wel wat hoger gemogen.
Dat dat bericht toevallig van fr12.nl komt heeft trouwens niks met de uitslag te maken :D

gr Michiel
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2012 12:56

wat een onzin dat lijstje... :lol:

enige waar een beetje sfeer is in NL naar MIJN ervaring zijn:

Feyenoord
Ajax
Utrecht
Twente
Groningen
Heerenveen
Den Haag
PSV
Graafschap

de rest is maar een saaie boel :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

02-01-2012 13:20

@Michiel, zo'n enquete is bij voorbaat onzin. Ik begrijp ook niet waarom je daar je punt mee moet maken?

Sfeer is nog altijd een relatief begrip, de één houdt van een trommel, de ander kankert er liever op los. Sommige hebben een hekel aan vuurwerk, de ander stookt er liever op los.

En zorgen de supporters voor de sfeer of het stadion?

@Michel, sfeer in de stadions van Nederland gaat aardig achteruit. Je krijgt tegenwoordig al een sv als je een scheet laat, bij ons wel iig. Komen daar nog eens de combi regelingen boven op. Leukste wedstrijden zijn diegene waar zowel thuis en een leuke aantal uit supporters aanwezig zijn.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-01-2012 13:31

Sja, lijstjes…

Heb de laatste jaren 1 thuiswedstrijd gemist, verder overal bij geweest en kan jullie zeggen dat er de laatste jaren ook in De Kuip wedstrijden waren waarin de sfeer tot een minimum gedaald was hoor.
NEC-thuis, De Graafshap-thuis (staande ovatie ganse Kuip voor Geert den Ouden), verschillende playoffs, noem maar op...

Ik vind publiek pas fanatiek als men bij een achterstand nog harder gaat zingen en tekeer gaat. Vantevoren kunnen we allemaal wel zingen ja, maar hoe gaat het publiek om met tegenslag?
Dat is iets wat je wel ziet bij Feyenoord. Bij een achterstand extra achter de ploeg gaan staan (ergens houdt dat wel op trouwens, ook bij Feyenoord). Dat mis ik vaak bij ajax, al kijk ik dat alleen op tv en ben ik er nooit bij :wink: . Champions league tegen Real bijvoorbeeld. Omkoping ontken ik niet, maar als je als publiek merkt dat je ploeg wegglijdt in een wedstrijd, ga je er toch nog fanatieker achter staan? Als dat bij ons was gebeurd, was er weinig meer heel geweest..

Iets wat supporters voor mij fanatiek maakt is ook het aantal bezoekers bij uitwedstrijden. Zelf ben ik trouwens al jaren niet meer bij een uitwedstrijd geweest, want je bent gvd je hele zondag kwijt!

Kijk je naar psv of az, meer vlaggetjes dan mensen en doodse stilte, tenzij voorsprong... Twente gaat nog.
ADO lukt het wel!
Ajax, tja…gewoon heeel erg jammer dat het niet meer mag..
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

02-01-2012 15:08

goed punt sjoerd.
uitwedstrijden is gewoon kut tegenwoordig( daar zal je het dan zelf wel naar gemaakt hebben hoor ik sommige alweer zeggen)
een wedstrijd voor ons( den haag) uit bij feyenoord is gewoon te gek tegenwoordig.
begint om half 1 moeten wij om 9:45 verzamelen op holland spoor.
na de wedstrijd zitten wij nog een uur in het stadion.
met een beetje mazzel ben je 17:00 weer terug op holland spoor.
komt bij kijken dat je niks mag.
geen eten mee geen drinken niet roken in de trein.
nu is dat naar rotterdam wel te overzien maar gewoon het hele gebeuren is niet leuk meer en ondanks dat je je club wilt steunen is voetbal uitgevonden als volksvermaak en hier heb ik geen lol aan.
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-01-2012 15:51

Roda Uit een keer was ook lache....

rond 8 uur bij de Arena verzamelen...vervolgens rijdt die buschauffeur verkeerd en zitten we met een bus vol met blowende gasten opeens in Duitsland :D

rond 23.00 a 0.00 uur weer thuis.

en dat voor 1 1/2 uur voetbal :-? :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-01-2012 16:06

:lol: :lol:
Ben vroeger ook regelmatig mee geweest. Die hele combizooi my ass! Kom altijd op zondagochtend terug van het vissen, douchen en dan naar Feyenoord. Liefst gewoon half 3. Dat is niet te combineren met een combiregeling...

Paar jaar terug waren er nog weleens autocombi’s met vrij vervoer tot aan het stadion van de tegenpartij, dus niet ergens verzamelen en dan alsnog in zo’n klotebus. Ben toen nog eens naar het Abe Lenstra stadion gereden, rokertje links, stuurtje rechts.
Hadden ze daar in het centrum gewoon 1 kroeg gereserveerd voor de Feyenoordsupporters. Man, dat was gezellig en er is (volgens mij) niks gebeurd verder.

Ging ook altijd naar Sparta-uit, maarjahahahahahahaaaaahaha!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

02-01-2012 17:04

Ja dat wilde ik ook ooit eens Sparta uit, eerst naar Amsterdam rijden met de auto, daarna weer richting Rotterdam, na de wedstrijd weer naar Amsterdam, en vanuit A'dam weer richting R'dam. Heb toen een maatje maar een kaartje laten regelen, zat toen wel in een Sparta vak, maar daar zijn ze toch een stuk minder agressief, richting Ajax supporters. En het scheelde ongeveer 5 reisuren......
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gerrit Hees

02-01-2012 17:16

Had ik met de bekerfinale.. Woon 20-25 minuutjes van de kuip af. 18:00 uur de wedstrijd, moest ik om 09:30 uur in Amsterdam zijn. Was ik om half 1 in Rotterdam en na de wedstrijd kon ik met de trein weer terug, was ik om een uurtje of 11/12 weer terug.

Zat mij zelf toch in de denken hoe veel makkelijker het was geweest als ik vanuit huis weg kon :( Niks vroeg opstaan en uren lang wachten en na afloop snel thuis.
Gebruikersavatar
sebastian Stephenson
Berichten: 91
Lid geworden op: 24-04-2011 18:31

02-01-2012 17:35

Ik heb het niet verzonnen Michiel!

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=98976
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

02-01-2012 19:29

voetbalzone.nl was ook die site die vorig jaar meldde dat Kuyt getekend had bij Feyenoord :x
nee joh gekheid, maar hierbij moet je wel in je achterhoofd houden dat veel jonge mensen voor een bepaalde club, zoals ajax zijn omdat ze gewoon beter voetbal spelen en daarom daarvoor kiezen, ik zeg niet dat dit alleen bij ajax is, net zo goed bij Feyenoord, PSV en ADO is sinds dit jaar ook ineens een stuk populairder in deze buurt. je ziet gewoon dat mensen doen alsof ze de trouwste supporter zijn terwijl ze nog net weten uit welke stad die club komt.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

02-01-2012 20:45

Gelukkig mogen die ventjes van mams en paps de straat niet oversteken, zo heb ik er geen last van.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2012 09:34

Adriaanse buitengeschopt.. McClaren binnengehengeld..

Hopelijk brengt dit rust in het team en wordt er weer gewerkt om een goed team op te bouwen.
Janko, Bajrami, Tiendali, Buyse, Vujivic, verkopen en 2-3 goede creatieve spelers weer kopen.
Dan kan het nog wel wat worden in de 2e helft van het seizoen..
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

03-01-2012 09:58

Ja ik lees het net op VZ en op Teletekst, je moet als Munsterman echt van het padje zijn, om als je 3e staat je trainer te ontslaan, die je nog geen 6 maanden geleden met heel veel trom geroffel hebt binnen gehaald. Jopie is geheel de weg kwijt is, en alle realiteitszin is verloren door één kampioenschapje.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2012 10:26

lijkt Ajax wel :lol:

en als Ajax wat meer zoals Man U wordt (stabiele club) is het voor mij allemaal prima dit :wink: 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2012 11:07

Jan Witter schreef:Ja ik lees het net op VZ en op Teletekst, je moet als Munsterman echt van het padje zijn, om als je 3e staat je trainer te ontslaan, die je nog geen 6 maanden geleden met heel veel trom geroffel hebt binnen gehaald. Jopie is geheel de weg kwijt is, en alle realiteitszin is verloren door één kampioenschapje.


Adriaanse is een geval apart, dit was op voorhand duidelijk, qua resultaten heeft hij het ook niet slecht gedaan..
Maar als hij adviezen en samenwerking met het bestuur en de technische staf en zelfs zijn assistenten negeert, dan creeert hij ook een onwerkbare situatie.
Ik denk dat hier het probleem ligt en niet op de resultaten..

Ook de uitspraken, Twente is nog geen topclub, zijn bemoeienissen met Ajax, het openlijk geflirt met Utrecht en Feyenoord zal de samenwerking met Joop niet ten goede zijn gekomen.
Gerrit Hees

03-01-2012 16:04

Twente is ook geen topclub simpel zat. Ze spelen nu 3 jaar mee op leuk niveau laat dit nog maar 10 jaar zien dan spreken we over een topclub.

Janko verkopen? Die gast scoort goed voor Twente en brengt ervaring in de voorhoede
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-01-2012 08:56

Gerardo,

Twente is inderdaad geen topclub, maar draait de laatste 40 jaar wel vaak mee in de top 5.
Kijk maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/FC_Twente
Daar zie je dat in de jaren 70, eind 80, begin 90 en vanaf 2007 Twente continu mee doet bovenin, dus de stempel goede sub-topper is wel terecht.
De traditionele top3 FEY, PSV en Ajax zullen qua aanzien zeker boven Twente blijven, daarvoor heeft Twente nog te weinig kampioenschappen gewonnen.
Maar ik denk als je kijkt naar de laatste 8 jaar sinds Joop er zit er een duidelijke stijging zichtbaar is, de begroting is nu de 3e van NL, in 8 jaar gestegen van 15 miljoen naar bijna 45 miljoen.
Het stadion is uitgebreid van 13.500 stoelen naar 30.000 stoelen.
Twente is sinds 2-3 jaar ook de enige club in de eredivisie die alles financieel op de rit heeft en zelfs winst maakt.

Dit zijn de fundamenten om in de top te blijven en geen middenmoter te worden maar om definiet een subtopper te zijn met uiteindelijk het doel om het lastig te blijven maken voor Fey, Ajax em PSV.
Als het organisatorisch goed blijft staan dan komen de kampioenschappen vanzelf wel en wordt de naam Twente elke keer een stukje groter..

Ook in Europa wordt Twente de laatste jaren niet meer onderschat, door gelijk te spelen tegen Inter Milan, winnen van Zenith, en Fulham laat Twente duidelijk zien dat ze niet te onderschatten zijn.
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

04-01-2012 09:41

Net zo domme zet als de aankoop van Fer ! Co had van Twente een gedegen ploeg gemaakt, die elk jaar mee speelt voor de prijzen. Die mc laren treft een andere ploeg als in ze kampioensjaar. Ruiz wordt heel erg gemist, veel meer dan gedacht. Nee Joop, hier maak je wederom een hele domme fout.
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-01-2012 14:05

marco duvaloois schreef:Net zo domme zet als de aankoop van Fer ! Co had van Twente een gedegen ploeg gemaakt, die elk jaar mee speelt voor de prijzen. Die mc laren treft een andere ploeg als in ze kampioensjaar. Ruiz wordt heel erg gemist, veel meer dan gedacht. Nee Joop, hier maak je wederom een hele domme fout.


Fer is te duur gekomen maar is zeker geen domme aankoop..
Hij heeft wat opstart problemen gehad maar is zeker nu 1 van de betere middenvelders van Twente..

Waar de breuk nou precies ligt, bij Joop of bij Co dat maakt niet uit, maar het draagvlak is gewoon weg gevallen voor Co en hij stond er alleen voor..
Ook de spelers hadden geen vertrouwen in zijn speelswijze, dit komt omdat vanaf de tijd van Rutten, Twente aan een bepaald systeem vasthield, Co gooide dit totaal om en stemde het spel af op Janko waarvan Twente eigenlijk af wilde afgelopen zomer, maar Co heeft het tegengehouden.
Het systeem liep niet zoals gepland en de Jong die de laatste 2 jaar zeer goed ontwikkelde stond op een zijspoor gelukkig draaide dit een beetje bij de laatste rondes maar dit geschuif heeft te lang geduurd.

Een goede coach kan teamspirit creeeren, maar er was totaal geen chemie in het team, er was geen aanjager, men deed maar wat..
Wil je het beste in een team eruit krijgen moeten ze voor elkaar door het vuur willen.

1 ding wat Steve goed kan is teamspirit kweken.. Of hij voetbaltechnisch mensen beter maakt durf ik niet te zeggen maar hij kan wel mensen bij elkaar brengen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

04-01-2012 14:39

Domme joop zit vol met foutjes tegenwoordig.
Co was hem afgeraden voordat joop hem een papiertje aanbood. Maar joopie was eigenwijs als stront en deed het toch. Mensen die hij er nu uitgewerkt heeft wouden hem toen al tegenhouden...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

11-01-2012 14:58

Topic beetje dood, gekke winterstop.

Mijn clubbie wel 2 oefenpotjes gespeeld.

2-2 tegen het Belgische Zulte Waregem
2-1 Verloren tegen het Duitse HSV

Volgende week beginnen we weer...

Speelt er iemand trouwens af en toe een potje Fifa 12 op de PS3?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-01-2012 15:03

heb je gekeken ook gister op west mitchel/
vond het niet slecht hoor.
vind je van dat chelsea gebeuren?
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

11-01-2012 15:10

Ja heb live zitten kijken. Vond het best aardig. HSV was natuurlijk een stuk beter en die gasten kan je 't pas moeilijk maken als je echt er vol op gaat. Maar aangezien de jongens al getraind hadden voor de wedstrijd was dat wat minder. Maar in balbezit vond ik het soms wel erg aardig. Met z'n alle compact verdedigen ging ook goed. Maar zodra HSV bij de laatste linie van ons was vond ik het af en toe wel een gatenkaas. De doelpunten van HSV waren overigens gewoon netjes uitgespeeld.

Ben blij dat het middenveld met Lex, Jens, en Rado weer beter in vorm is. Wes is ook weer terug en als Chery doorkrijgt dat het een team sport is kan ie nog nuttig voor ons worden. John Verhoek vind ik persoonlijk weinig toevoegen.. houdt geen bal vast, weinig inzicht en mist een hoop kansen. Dan zie ik toch echt liever Mike in de spits. Die komt er denk ik wel...

Vind de aandacht rond Chelsea een beetje overdreven. Voorlopig is er één speler gehuurd voor 1,5 jaar. Hij zal zeker een groot talent zijn, maar ook erg jong. Zo'n jongen gaat ons echt niet veel beter maken. Maar daarentegen, alle beetjes helpen. En verdedigend vind ik het nog niet geweldig bij ons zonder die Haagse belg.