Karpers zonder buikvinnen

Plaats reactie
Rolff van Ewijk
Berichten: 57
Lid geworden op: 22-01-2011 17:59
Locatie: Almere
Contacteer:

16-10-2011 10:04

Vorig jaar ving ik een vis zonder buikvinnen. In eerste instantie was het mij niet opgevallen. Pas toen ik de foto's thuis ging bekijken zag ik dat de vis geen buikvinnen had. Ook mijn collega visser bleek een karper te hebben gevangen zonder buikvinnen. Dat waren er dus al twee. Dit hadden we gemeld bij onze visvereniging en die dachten misschien aan vinnenknippers of een afwijking. Op de foto's is geen schade te zien van mishandeling of iets. Nu vorige week ving ik weer een Karper zonder buikvinnen en laat mijn maat nu ook weer in diezelfde week een karper vangen zonder buikvinnen. Het gaat nu om vier verschillende vissen. Dit hebben we toen op de KCA Almere site geplaatst en het blijkt dat er meerdere mensen zijn die karpers hebben gevangen zonder buikvinnen. Wij hebben toen een melding gedaan aan Sportvisserij Nederland en die kwamen met het volgende antwoord: Het gaat om een genetische afwijking die voor het eerst in Engeland in geconstateerd. Verder is er niet zoveel over bekend. Hier een link naar Sportvisserij Nederland voor meer uitleg voor wie geintresseerd is.

http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... _vangsten/

Ook liet men weten wanneer iemand een karper vangt zonder buikvinnen dit te melden om het zo een beetje in kaart te brengen. Dus mocht je een vis vangen zonder buikvinnen, meld dit dan.

Afbeelding
Het gaat niet om het formaat, maar om het plezier dat je er aan beleeft.
( maar een grote is altijd meegenomen )
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-10-2011 16:00

Afbeelding
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie