Respect moet je verdienen

damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

06-06-2011 21:30

laatst mijn fiets gestolen tijdens het vissen ik heb niks gemerkt kwam er pas een paar uur later achter. kheb ook niks gezien politie bellen heeft dan ook geen nut meer :S me ma maar gebeld of ze ffkes andere fiets owu brenge :D
btw ik ben het wel met jasper eens ;) bij mij kwamen ze ook nie opdagen toen ik had gebeld voor stroperij :S 2 keer al niet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-06-2011 23:49

4 juni alle vier banden lek van m'n auto.
Aangifte op het bureau kan enkel op afspraak.
6 juni aangifte willen doen, maar om 7 uur 's avonds had ik al een afspraak in het ziekenhuis..vrouwtje moest er zijn voor opname.
Volgende aangifte mogelijkheid is op 17 juni, lijkt me overbodig..het geval is verjaard en de daders bejaard tegen die tijd.

Goedenmiddag :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

08-06-2011 00:07

Het erge is, zou je het recht in eigen handen nemen dat ze dan ineens wel snel te werk weten te gaan!

mvg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2011 12:06

JMT FTW 8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
joey capelle
Berichten: 6
Lid geworden op: 17-12-2010 16:56

08-06-2011 12:13

michel deze is voor jou :wink: http://youtu.be/X-j-gtQArvc
kdenk dat je t wel wat vind
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2011 12:16

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

08-06-2011 12:20

1 januari aangifte gedaan wegens verduistering van mijn hele inboedel, nu (half jaar later) nog helemaal niets vernomen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-06-2011 12:51

Mourad Aviara schreef:1 januari aangifte gedaan wegens verduistering van mijn hele inboedel, nu (half jaar later) nog helemaal niets vernomen.



je hele inboedel ?

was je hele woning leeggeroofd? :o

(Censuur)

ook niks vernomen van je verzekering? of had je geen inboedelverzekering?

Ps, wat een ....... :evil:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-06-2011 08:14

Mourad,

Wat had jij voor reactie verwacht dan? Serieuse vraag overigens.
Wil je dat ze gaan melden dat ze op zoek gaan naar de daders? Doen ze niet dat weet jij net zo goed als ik. Waarom doen ze dat niet? Omdat er waarchijnlijk teveel andere zaken zijn, met een hogere prio. Men heeft nu eenmaal een bepaalde capaciteit, die men zo effectief mogelijk wil inzetten. Komaan, nu geen discussie of in de bosjes liggen te flitsen effectief is.

Je kunt het oneens zijn met de gestelde prio, maar dat kun je jan met de pet niet verwijten.

@Henk, als ze wel aldoor tijd voor jou hadden gehad waren er mensen die zouden zeggen dat die domme blauwen de straat op moeten om boeven te vangen. NU doen ze dat ben jij ontevreden (terecht overigens).

Ze worden of door de hond of door de kat gebeten ......

@Jasper, wauw dat is echt zwaar K man huiselijk geweld.
Ik wil verder liever geen details horen, maar ik hoop dat jullie het opgelost hebben zodat het niet meer voor gaat komen!
Sterkte iig.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

10-06-2011 21:01

Thx marc, was inderdaad zwaar klote. Is al een paar keer gebeurd inderdaad. zal geen details vertellen, was niet zo fijn in iedergeval. ik hoop niet dat het nog voor zal komen. in iedergeval bedankt voor het medeleven.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-06-2011 08:46

Denk dat het altijd een discussie blijft tussen het enerzijds inzetten van mensen en het stellen prioriteiten anderzijds.
Maar de laatste tijd slaat alles door tot het minimaliseren van arbeidsuren.
Neem het voorbeeld van Henk, m.i. moet je ten aller tijde aangifte kunnen doen van zoiets belachelijks, maar nee het kan niet, want de man- uren hebben ze er niet voor.

Ik zelf maak het ook nog wel eens mee, dat het bijvoorbeeld druk is bij het verkeerslicht, komt er een politieauto aangereden die dan eventjes de zwaailichten gebruik, ik vind dit een vorm van machtmisbruik!(samen met de al geplaatste foto`s van Ron natuurlijk)

Als ze weer willen dat ons politie- apparaat weer serieus gaan nemen moet er echt drastisch iets gaan veranderen, anders wordt het in de toekomst erger en erger.

Het verhaal dat je respect moet hebben voor deze mensen, juist omdat ze bij de politie werken, werkt niet meer anno 2011 en is m.i. ook zwaar achterhaalt!!


Gradus….
....................
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-06-2011 12:01

Feit blijft natuurlijk dat het zuur is dat als je zonder licht fietst je een bon krijgt en aan de andere kant soms te lang moet wachten op hulp. Is moeilijk te geloven maar het is en blijft een capaciteitsprobleem.

Geloof het of niet maar oom agent (of 90% ervan dan maar) is ook echt veel liever bezig met het vangen van echte boeven i.p.v.bijvoorbeeld uitschrijven van bonnen.

Denken jullie niet dat oom agent het niet mega frustrerend vind dat als ze iemand aanhouden met 20 wikkels cocke op zak die zich verzet tijdens een aanhouding vervolgens 2 uur later alweer vrolijk buiten staat, agent vervolens nog zeker 3 uur zit te tikken achter de pc maar als je netjes bij een bosje staat te pissen je €100,- aan je broek hebt hangen. Denk je dat oom agent dat ook niet ontzettend zuur vind in dit kromme rechtssysteem? Nee hoor hij vind het leuk om in zijn hemd te staan.

De politie heeft dankzij de politiek en in sommige gevallen dankzij het gedrag van zijn collega's jaaaaren geleden zijn geloofwaardigheid en respect verloren, of het ooit nog terug komt???

Helaas gaan veel mensen eraan voorbij dat oom agent aan het einde van de werkdag ook nog steeds mens is en ergens ook gevoel heeft en vaak zat baalt van genoeg zaken. Sterker nog 90 % van alle oom agenten snapt waarom een deel van onze samenleving zo een ontzettende hekel heeft aan de politie. Elke individu gaat er anders mee om.

De foto's die Ron post zijn ronduit zuur en geven maar weer aan dat agenten ook mensen zijn die echter wel in een glazen huis leven met een vergrootglas erboven. Het blijft een keuze om er wel of niet te werken.


Ik heb het al eens eerder hier gepost, en ik hoop dat de mensen die hun mening helemaal klaar heben hebben over de politie en altijd alleen maar zeiken ook de moeite willen nemen om alle 3 deze filmpjes te bekijken. Waarschijnlijk na het bekijken zal de mening nog totaal ongewijzigd zijn, misschien terecht misschien niet. Onthoud wel dat klagen wel de makelijkste weg is, zolang je je niet wilt verplaatsen in een ander is het proberen te begrijpen over het hoe en waarom ook echt onmogelijk:





Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

13-06-2011 13:01

Ik heb ook niet gezegd dat ze geen mensen zijn BJ
Jij bent ook een mens met eigen mening
Maar er zijn zat agenten die hun macht misbruiken
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

13-06-2011 13:22

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-06-2011 13:51

Patrick dat jij reageert had ik al verwacht, gelukkig voldoe je aan mijn verwachtingspatroon en reageer je ook nog eens op precies de manier waarop ik het had verwacht van jou....

Dat het hele systeem nog krommer is als een banaan heb je zonder meer gelijk in, dat heet het rechtssysteem in NL, is de politie niet aan te rekenen he maar de wetgever :wink:

Corruptie wil ik het niet noemen maar dat er veel fout gaat staat als een paal boven water, gelukkig word alles ook nog eens uitvergroot omdat het nou eenmaal de politie is, je voorval met Stanley Hillis is natuurlijk één van de mooiste van de vele grote blunders van de afgelopen jaren.

Respect hebben ze zoals ik al aangaf jaren geleden al verloren en door hoe het huidige systeem werkt gaat dat ook absoluut niet terug komen.

Wel grappig om te zien dat jij alleen maar bijzonder neerbuigend kan doen, zegt toch ook wel iets over jou als mens in mijn optiek, misschien heb je de 3 youtube filmpjes bekeken, indien niet raad ik je ze wel aan. Als je de moeite niet wilt nemen, doe dan alleen de eerste 68 seconden van deel 1.

Ik hoop je ooit nog eens te horen nadat jij ooit wel eens een positieve ervaring hebt gehad met de politie misschien maakt je dat milder t.o.v. de politie, want met jou velen die er zo over denken. Gelukkig is het mensen eigen om goede dingen voor lief te nemen en als gewoon te beschouwen en altijd alleen maar de slechte zaken te onthouden. Ben je nog steeds zo negatief indien bijvoorbeeld een familielid van jou een hartaanval krijgt, daar dan optijd politie bij is en dat familielid van jou na goed handelen met een hartslag word afgevoerd naar het ziekenhuis en later weer aan tafel kan aanschuiven bij jou? Dat is de andere kant van de medaille he een kant die toch vaak maar word weggedraait om het negatieve te kunnen benoemen

Justitie is een ander instrument of het wel of niet werkt heb ik mijn mening over.

Het ga je goed maatje :wink:
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-06-2011 14:09

Een kleine aanvulling met een vraag naar jou toe Patrick, je schrijft dat het tijd wordt dat het hele systeem van de "smeris" op de schop gaat, i.m.o. geen verkeerd plan, maar hoe zou het er dan volgens jou uit moeten gaan zien? Kom eens met een goed plan waarbij je rekening houd met capaciteit, beschikbare middelen, prioriteiten en geld, laat mij en ieder eens versteld staan en verteld eens hoe het volgens jou zou moeten en wat dan ook daadwerkelijk haalbaar zou zijn?
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

13-06-2011 14:23

:o
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-06-2011 14:25

Als ik zo vrij mag zijn om ook een antwoord te geven:

Om te beginnen moeten ze politie laten doen waar ze in eerste instantie voor zijn, namelijk het recht handhaven, dit doe je niet door in de bosjes te gaan zitten met een camera en mensen gaan flitsen, onder het mom van veiligheid. Vervolgens zelf alle regels overtreden die er maar zijn, omdat jij bij de politie zit en je dus meer voelt dan de mensen die je net een bekeuring hebt aangesmeerd.

Het geld wat dit kost kunnen ze m.i verdienen door het niet te geven aan die bodemloze put te gooien die Griekenland heet.

Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

13-06-2011 14:46

gradus scholtens schreef:Om te beginnen moeten ze politie laten doen waar ze in eerste instantie voor zijn, namelijk het recht handhaven

Zoals ik en de hele docu die ik heb geplaatst ook al aangeeft....

gradus scholtens schreef:dit doe je niet door in de bosjes te gaan zitten met een camera en mensen gaan flitsen, onder het mom van veiligheid.
Helaas moet de flitsbolla er ook zijn, dat hierin soms veel te ver in wordt gegaan door in de bosjes te gaan liggen of in kliko's te gaan zitten heb ik ook absoluut geen uitleg voor en over dit soort dingen denk ik ook liever niet na, fair play moet er altijd zijn vind ik en dat is er niet op deze manier. Dat dit "handhaven" vaak door een aparte afdeling word gedaan weten veel mensen niet en daardoor word "de politie" ook hier op aangekeken.

gradus scholtens schreef:Het geld wat dit kost kunnen ze m.i verdienen door het niet te geven aan die bodemloze put te gooien die Griekenland heet.

Hierin heb je helemaal gelijk, hetzelfde met ontwikkelingshulp enz. enz. momenteel zijn we in nl weer aan het bezuinigen op alles maar aan de andere kant geven we het wel uit. Persoonlijk heb ik zoiets van als we nou met zn alleen eens zorgen dat we eerst onze eigen rotzooi opgeruimd hebben en onze eigen kas helemaal gezond en op orde hebben en dan pas anderen gaan helpen. Helaas werkt het niet zo.....


Maar scheren we "de politie" niet een beetje over 1 kam? en is dit wel zo eerlijk? Draai het eens om, voor een ieder die hier meeleest, op jou water zijn er een aantal voorvallen geweest met zogenaamde karpervissers, rotzooi, geluidsoverlast, overmatig alcoholgebruik, kampvuren, grote bek naar natuurbezoekers & hondenuitlaters enz enz. Dan word jij als "nette" karpervisser daar de volgende keer ook op aangekeken, want jij bent in hun ogen één van hun. Dit vinden wij allen toch ook niet eerlijk, want wij zijn immers anders toch? Zou het zo bij de politie en in heel de samenleving niet ook werken? Je word altijd aangekeken op door negatieve ervaringen van mensen, ervaringen waar jij misschien niets aan kunt doen? Is dit wel zo eerlijk? Vertaal dit eens naar de politie!?

Natuurlijk maakt de politie ook fouten, en soms/vaak hele grote! Wat is de oplossing voor het huidige imago van de politie en het standpunt wat veel mensen jegens de politie hebben?? het hele systeem op de schop, prima, maar hoe moet het er dan uit komen te zien??
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

13-06-2011 14:55

Bart-Jaap Koorn schreef:Natuurlijk maakt de politie ook fouten, en soms/vaak hele grote! Wat is de oplossing voor het huidige imago van de politie en het standpunt wat veel mensen jegens de politie hebben?? het hele systeem op de schop, prima, maar hoe moet het er dan uit komen te zien??


Ter ondersteuning, geen fictie, maar waargebeurd verhaal!!! Maat T. word jongst leden gecontroleerd, word hem mede gedeeld dat hem op het bewuste putje niet gevist mag worden! Zonder in bezit te zijn van een bepaalde vergunning, na uitleg & inzage van vergunningenboek van T. , dat als je lid was van bepaalde HSV. , je die bepaalde vergunning helemaal niet nodig hebt. Kon oom agent zich er toch niet bij neer leggen, waarop hij T. mee deelt, schrijf toch de boete!(90€) T. liet het er echter niet bij zitten beeindigte abrupt zijn sessie! Voor de zekerheid contact met bewuste HSV. , daarna onder begleiding van Old Skool H. , toch maar richting oom agenten bureau! Daar aangekomen, wederom de boel uitgelegd, uiteindelijk ging de bewuste agent toch maar nader onderzoek verrichten. T. kreeg later die dag alsnog telefoon, dat hij wel degelijk in zijn gelijk stond! En dat hij de boete mocht verscheuren.

Dus idee, dat oom agent misschien ook, beter zijn huiswerk moet doen, al helemaal de echte misstanden moet aanpakken!

Dit alles, werkelijk haalbaar!!! :roll:

mvg.

SCHRIJF OOK MAAR EEN BOEK! :wink:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-06-2011 15:11

Maar scheren we "de politie" niet een beetje over 1 kam? en is dit wel zo eerlijk? Draai het eens om, voor een ieder die hier meeleest, op jou water zijn er een aantal voorvallen geweest met zogenaamde karpervissers, rotzooi, geluidsoverlast, overmatig alcoholgebruik, kampvuren, grote bek naar natuurbezoekers & hondenuitlaters enz enz. Dan word jij als "nette" karpervisser daar de volgende keer ook op aangekeken, want jij bent in hun ogen één van hun. Dit vinden wij allen toch ook niet eerlijk, want wij zijn immers anders toch? Zou het zo bij de politie en in heel de samenleving niet ook werken? Je word altijd aangekeken op door negatieve ervaringen van mensen, ervaringen waar jij misschien niets aan kunt doen? Is dit wel zo eerlijk? Vertaal dit eens naar de politie!?




Natuurlijk scheren we dan alles over dezelfde kam, maar je weet net zo goed als ik Bart, dat het op deze manier werkt toch?

Als ik ergens op dit forum lees dat er weer een vuilniszak vol met troep ergens achter gelaten is, dan roepen de meeste hier toch ook dat het schadelijk is voor alle karpervissers?
Dat is natuurlijk ook zo, en zo werkt het bij de politie hetzelfde, ze moeten zich ervan bewust zijn dat ze een `voorbeeldfunctie` hebben, dus zich ook zodanig dienen te gedragen.


Natuurlijk maakt de politie ook fouten, en soms/vaak hele grote! Wat is de oplossing voor het huidige imago van de politie en het standpunt wat veel mensen jegens de politie hebben?? het hele systeem op de schop, prima, maar hoe moet het er dan uit komen te zien??

Laten we beginnen met het afschaffen van positieve discriminatie, gewoon de beste mensen aannemen die er zijn. Of dit nu een man of vrouw is of een Nederlander of een Allochtoon, maakt niks uit gewoon de beste voor de functie.
Dan het afschaffen dat een hoge politie ambtenaar een salaris gaat verdienen van 150.000 euro p/ j voor 3 dagen in de week werken. Want dit begrijp toch ook geen burger meer!!

Dan het hetgeen wat ik in mijn eerde posting al liet doorschemeren, met een kleine aanpassing en/of verbetering dan zijn we m.i. al een eindje op weg.
....................