vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

16-01-2011 20:03

Hey peet.
Zou je daar wat meer info over willen geven? Gelieve via de pb aub.

Bij voorbaat dank

ricardo
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-01-2011 09:56

Aart Lokhorst schreef:Dave, Rik, een VKO is allesbehalve betrouwbaar m.b.t. de karperstand. Vooral bij enig reliëf qua bodem zwemmen ze er of onderdoor of overheen. Vangsten aan karper bij een VKO zijn meestal bedroevend te noemen. Serieuze HVR registraties zijn qua karper veel waardevoller.


Zo bevat de Tedingerbroekplas in Den Haag geen karper :D na een visbemonstering (afnetten en elect)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-01-2011 10:17

nee ray dat zie je verkeerd op de tedingerbroekplas zwemmen alleen ghostkoi's :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-01-2011 10:44

OOHH , is dat het dus :roll:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2011 10:54

Spookvissen.. Men denkt dat ze er zwemmen maar zijn al "verdwenen"..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 10:48

Jongens ik probeer ook het 1 en anders van de grond te krijgen over groot rotterdam kijk bij vissen in nederland en lees het bericht over ongenoegen uiten over groot rotterdam.lage bergse bos zat wel teveel karper op de ondiep en te klien water in verhouding natuurlijk.De bagger en slik die erin licht zorgt dat het met koud weer en warm weer allezuurstof uit het water trekt gevolgen vissterften door beter onderhoud aan wateren kunnen vissterftes voorkomen worden ergens waar teveel vis zit en ergens anders uitzetten waar dit nodig is ook een optie om vissterftes te voorkomen.Hoogmeenraadschap en de gzh denken dat de slechte waterkwaliteit door de vis komt fout het komt door achterstallig onderhoud van het water.vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

21-01-2011 11:46

Leon,

Wat verwacht je van het bestuur en ben je bereid een helpende hand toe te steken.

Groet,
Peter
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

21-01-2011 12:00

ik ben bereid helpende hand toe te reiken ja alleen kan er niet al te veel tijd in stoppen want ik werk in de volcontinu heb een dochtertje en ga ook wat voor de plaatstelijk hengelsportvereniging betekenen omdat ik zelf kortomer zelf het meeste vis dus dingen die hier anders moeten of kunnen ik hier meer energie in wil steken er is voor de belangtellende 31 januari een vervroegde bij 1komst omdat het bestuur onze kant van het verhaal wilt aanhoren heb ik zonet geregeld.Iedereen die hier loopt te gillen dat ze ideen hebben en verandering willen zien zijn uitgenodigd we kunnen hier ook hun kant van het verhaal aanhoren want misschien loopt het allemaal niet zoals demeeste denken ik verwacht dat ik hier niet als enigste zit als je komt laat het me even weten dan kan ik dit doorgeven aan het bestuur met hoeveel man we komen vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-01-2011 15:30

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-01-2011 10:25

De week van Ard 2.

De vakantie zit er inmiddels voor alle collega’s op. We zijn weer allemaal aanwezig op het kantoor. De winter zit er ook (tijdelijk) weer op. Voordeel is dat het water weer wat vloeibaarder is en dus kunnen we weer vissen! Nadeel is wel dat nu blijkt dat niet alle vis het heeft overleefd.

Maandag krijgen we telefoontjes en mails dat er in het Lage Bergse Bos vis, veel vis drijft. Het Lage Bergse Bos is een bekend karperwater dus het gaat hier vooral om karper. Ik vind het beter om zelf eens te gaan kijken in plaats van dit van achter mijn bureau te doen en aangezien ik ’s avonds toch “die kant” op moet gaan Daan en ik zelf poolshoogte nemen. “Die kant” is overigens Oostvoorne. Niet helemaal in de richting maar bij Rotterdam even omrijden en ik ben er zo. In eerste instantie vinden we niet zoveel vis maar na een tijdje zien we waarom. We zien een bootje dat dode vis uit het water schept. Of beter gezegd, in dat bootje staat iemand die dat doet.

Ik neem later in de week contact op met de Groenservice Zuid-Holland, de eigenaar van het water. Het blijkt dat er al 1000 kg vis opgeruimd, vooral karper van tussen de 5 en 10 kg. En dat is, om maar eens een passend spreekwoord te gebruiken, het topje van de ijsberg. Er ligt nog ijs dus de volledige omvang is nog niet duidelijk. Volgende week weten we meer. Hoewel dit natuurlijk verschrikkelijk is heeft niemand echt een beeld wat er nu nog wel zit. Daar ben ik echter wel erg nieuwsgierig naar. Daarom neem ik contact op met Sportvisserij Nederland voor een visserijkundig onderzoek. In maart zal er gekeken worden hoeveel vis er (nog) zit.

Bron: Sportvisserij Zuidwest Nederland


Vraagje, is Ard van Sportvisserij Zuidwest Nederland ook uitgenodigd om aanwezig te zijn op de vergadering?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-01-2011 10:58

En namens wie gaat Ard dan spreken ? Zijn boterham wordt betaald door de federatie.

De federatie ligt niet zo lekker in Rotterdam en omstreken ( de Grote drie ) om het maar eens netjes uit te drukken.

Laat die ontevreden vissers en het bestuur van Groot Rotterdam eerst maar eens normaal in gesprek komen met elkaar.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 11:47

die 1000 kilo is inderdaad van 1 bootje ja.die andere boot had er ook nog eens 500 kilo,de dagen erna is 1 bootje doorgegaan en die had de resterende dagen ook nog wel hier en daar wat.ik denk dat er 2000 kilo vis doodgegaan is in totaal,met de vissen op de bodem meegerekend.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-01-2011 11:56

Donderdag 27 januari is het overleg over nachtvissen.
GHV - SVBD - groot rotterdam - GZH - en de federatie.


Lijkt me sterk dat bovenstaande alleen maar wordt besproken. Net doen of dat er niet aan de hand is lijkt me sterk.De bijeenkomst zou eigenlijk vooraf moeten plaats vinden of heb ik het weer mis?? Laten de grote drie maar eens samen met de federatie een vuist maken.

Of ligt er een plan van aanpak wat op termijn de oplossing van het probleem bied? Is hier ook een rol voor Delfland of een ander Waterschap weggelegd? Vragen en nog eens vragen richting partijen die de belangen moeten dienen. Hoop dat de mannen straks een aardig lijstje hebben met vragen richting het bestuur.

Groet,
Peter
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

22-01-2011 12:18

laat die beste man maar komen van die federatie want als ik de verhalen moet geloven zou het aan de federatie voornamlijk liggen dat er een hoop niet doorgaat.Dan kan die meneer dat gelijk beantwoorden en ben wel benieuwd naar wat antworden.Want ik heb mijn twijfels over of dat alles wel door zuid west nederland word afgeketst waarom lukt dergelijke zaken die wij karpervissers graag zien mbt visgelegenheid en behoud en onderhoud van de vistand in andere dleen van het land wel en niet hier? groeten leon iedereen is welkom ik ga proberen om er nog mensen bij te krijgen van de ksn hoe meer hier bij1komt hoe beter het is want om deze manier blijft er geen vis meer over voor ons om onze hobby uit te oefenen en dat gaat mij aan het hart
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

22-01-2011 14:34

Na 15 jaar lidmaatschap besloten mijn vergunning niet te verlengen. Ben er klaar mee..
Gebruikersavatar
Bryan van der Zee
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-01-2011 14:53

22-01-2011 16:50

Afbeelding[/quote]

Afbeelding

ziet er uit als dezelfde vis? zonde want dit was een mooie...

jammer van al de vissterfte, er zwommen mooi vissen in het bos maar aardig wat met kapot getrokken bekken, al vind ik het meevallen. heb al vaak genoeg gezien dat vissers er fout bezig zijn. hoop dat er volgende keer toch sneller een oplossing word gezocht. dan dat er pas wat word gedaan als er dode vissen liggen die opgeruimd moeten worden. dat er teveel vis zit kan maar daardoor hoeft er toch niet zoveel vissterfte te zijn. denk toch dat er voor gezorgd kon worden dat er minder vissterfte is. je gaat je toch afvragen waar je voor betaald. de modderstek goed visbaar maken in de winter kan wel maar wat tegen de vissterfte niet?


met vriendelijke groet
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

22-01-2011 16:56

zou best eens dezelfde vis kunnen zijn....slik....wat een akelig gezicht en wat zonde van zo'n mooi beschubde vis
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:04

hiermee ga ik er dus vanuit bryan dat je ook aanwezig bent op de vergadering ?
Gebruikersavatar
Bryan van der Zee
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-01-2011 14:53

22-01-2011 17:19

ik zou graag willen weten wanneer dit gehouden word. ik werk namelijk 5 dagen in de week en soms heb ik klussen om bij te verdienen heb het dus erg druk. graag zou ik wel op de hoogte gehouden willen worden maar daar zal ik ook dit onderwerp door blijven volgen.

mvg
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:26

31 januari,op een maandag om half 8 in de avond.het gebouw van koos rodrigo.
Gebruikersavatar
Bryan van der Zee
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-01-2011 14:53

22-01-2011 17:31

ok ik denk dat ik met een maat van me kom waar ik bijna altijd mee vis dus ook in het lage bergse bos. ik weet dit nog niet zeker ik zal dit even vermelden als ik het zeker weet dan hoor je nog van me!

Gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:37

hoe meer mensen hoe beter bryan !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-01-2011 13:48

UPDATE :

Zaterdag 22 januari : wederom weer volop dode vissen in het lage bergse bos,mijn maat telde er zo al 50 stuks.grote karper,snoeken,snoekbaars paling en brasems.ik heb Gzh wederom weer gebelt,de mensen die er over gaan zijn welliswaar niet te bereiken,wat overigens elke keer is als ik bel,schieland heb ik ook telefonisch contact mee gehad,die kunnen helemaal niks vinden over een vis sterfte in hun bestand,ongelooflijk want de vorige keer dat ik daar melding van gedaan had bij hun hebben ze 500 kilo dode vissen staan ruimen.wederom weer een nieuwe klacht ingediend.de gzh bel ik over een half uurtje terug omtrend meer informatie.

status van de visstand zal nu aardig naar nul gebracht zijn,nu denk ik echt dat het hele bestand naar de klote is.

ACTIE VEREIST !!
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-01-2011 14:24

Nu weer? Is het al 100% zeker vastgesteld dat het door de vorst/sneeuw komt?
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-01-2011 15:43

pj otte schreef:Donderdag 27 januari is het overleg over nachtvissen.
GHV - SVBD - groot rotterdam - GZH - en de federatie.

Lijkt me sterk dat bovenstaande alleen maar wordt besproken. Net doen of dat er niet aan de hand is lijkt me sterk.De bijeenkomst zou eigenlijk vooraf moeten plaats vinden of heb ik het weer mis?? Laten de grote drie maar eens samen met de federatie een vuist maken.

Of ligt er een plan van aanpak wat op termijn de oplossing van het probleem bied? Is hier ook een rol voor Delfland of een ander Waterschap weggelegd? Vragen en nog eens vragen richting partijen die de belangen moeten dienen. Hoop dat de mannen straks een aardig lijstje hebben met vragen richting het bestuur.

Groet,
Peter


Donderdag zal iid gaan over het nachtvissen, en niet over visstandbeheer, en onderhoud van die wateren.
Gezien het feit dat het federatie wateren zijn. Wij komen alleen als verenigingen praten over het nachtvissen op de federatie wateren.
Wellicht komt de dode vis ook tersprake, lijkt mij onvermijdbaar, alleen als hsv's hebben wij hierover niks in te brengen, is van de federatie ZWN
Raymond