LEES....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-01-2011 01:02

had dit stukje nog nooit gelezen.
waarschijnlijk uit pure frustratie door de auteur geschreven maar mij buikpijn en een paar actieve traanbuizen van het lachen cadeau gedaan.

mijn dank is groot :wink:



Me naam is Jan Lul. Sinds twee jaar vis ik ok op karpers. Hiervoor had ik geen hobbies maar ging ik alleen met me vriende naar houseparties. Toen ik is een keer een foto van een karper in de beet had gezien ben ik ook gaan visse. Vorig jaar ben ik ook glijk maar lid geworde van de KSN. (Ken ik teminste leze waar andere visse.) Daar ik goed voor de dag wil komme heb ik glijk de duurste hengels, moles en piepers gekoch die ik kon vinde. Deze aanschaf sloeg een aardig gat in mijn portemenee, ik moest glijk weer een geld regele. Gelukkig ben ik niet gepakt. Van een uitkering alleen ken je natuurlijk geen goed materiaal kope maar dat weten jullie zelf ook wel. Om jullie een beeld te schetsen van mijn visserij volgt hierbij een verslag van mijn laatste weekend vissen.

Donderdagochtend heb ik me spullen in de auto gelade. Helaas kon er nog maar 1 krat bier bij. Maar ja ik moest tog nog boodschappen doen want men stuff was ook op. Daar me vrienden komen kijken moet ik toch wel wat in de bief hebbe. Om 12 uur was ik aan het water. Helaas moest ik ver lopen. Toen ik een paal uit de grond gesloop had kon ik met men auto verder rije. Men hengels en tent waren snel opgesteld. Ik had een mooie stek gekozen. Ik zat op de kop van het ongeveer 80 meter brede en 200 meter lange water. Hierdoor kon ik alle 4 mijn hengels uit roeien naar veel beloovende plaatsen. Toen ik dit gedaan had en ongeveer 15 kilo boolies had gevoerd ben ik eerst gaan uitrusten. Lag ik net kwam er zo'n eikel voorbij die me wakker maakte. Hij wilde weten waar ik ongeveer viste hij wilde nl ook vissen en hij wou mij niet tot last zijn. Nou dat was die lul wel maar gelukkig begreep hij dat ik zelf het hele water nodig had. Toen hij begon te sputteren dat er eigenlijk maar met 2 hengels gevist moch worden en er geen boot gebruikt moch worden werd ik pas echt pissig. Nog effe dan mot je een vergunning hebben ook. De lul. Twee stoten voor zijn kop waren genoeg om hem te laten afdruipen. Gelukkig weer rust. De rest van de dag gebeurde er niets meer.


Vrijdag avond kwamen me vrienden, alle 2. Gelukkig hadden ze bier en de rest meegenomen. Zelf kon ik de koffieshop niet vinden. Naar een stuk of 10 bier en een stevige snuif kreeg ik eindelijk een beet. Ik griste de hengel van de steun en dook in de boot. Jopie kwam niet meer bij. Hij zeek zowat in zijn broek. Gierend van de lag hield hij zijn telefoon omhoog. Was het die lul ze telefoon. Gelukkig belde die daarna de pizza boer, zodat we ook nog konde eten. Om een uur of 1 waren we allemaal apezat en apestoned, zodat de 1 naar de ander in coma donderde.

'S ochtends werd ik wakker van een kanonharde radio. "Welke idioot deed dat? O het was mijn eige radio die is blijve spelen. Helemaal geen beet gehad wat een kut water zeg. Nou ja effe een biertje en dan opruimen." De jongens werden ook wakker dus hebben we met elkaar nog de 2 resterende kratten leeggemaakt. Hierna ben ik in gaan pakken. Tijdens het binnendraaien bleek er aan 1 hengel een karper van een pond of 3 te zitten. Hiervoor hoefde ik me net niet nat te maken, maar ik kon hem zo op de kant trekken. Helaas donderde die van de haak en stuiterde een paar keer op de grond. Met een punter kon ik het beest te water trappen. Hoe durfde dat ding. Bom onder het nachtvissen!!!!!

Totzover mijn belefenissen. Binnenkort horen jullie weer van mij. Misschien vis ik dan wel in jouw water.

Bovenstaand verhaal is op een paar details na geheel verzonnen. Enige gelijkenis qua naam of iets dergelijks berust op toeval. De pizza dozen hebben we zelf opgeruimd. De argeloze visser is van de kalmeringstabletten en vist weer op voorntjes. Helaas mogen we niet meer nachtvissen.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-01-2011 07:33

Hey gast,

Je ben vergete te vertelle dat we ook een buitenboordmoter hadde omdat een elektra (wat eigelijk ook nie mag, boeie tog? ) veel te veel herrie maakte. Dat je met een stoonde harses niet kan tenken bewijst de benzinevlek tegen de muur van de flat waar we sate te visse. oh ja, de onvanger was stuk, dus hebbe we de piepes lekker hard geset
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
K. van den Herik

21-01-2011 10:24

Graag gedaan Jeroen...

MVG

Klaas
K. van den Herik

21-01-2011 11:51

FF Anders Jeroen,

Volgens mij stond dit alleen in De Karper.

Waar heb jij deze versie vandaan?

Misschien krijg ik nog wel royalties hahahahahahaha
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-01-2011 13:06

karperwereld online bij verhalen 9e van onder.

http://www.karperwereld.nl/artikel/verhalen.php

:lol:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-01-2011 13:45

Je wordt oud Klaas....

:D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

21-01-2011 14:38

ik hoop van wel Kees.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

21-01-2011 15:16

Klaas,

Het leest autobiografisch... :lol:

met reflecterende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
K. van den Herik

21-01-2011 16:10

1999... tering, waar blijft de tijd.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

21-01-2011 17:12

je bent zo oud als je je voelt, Klaas!! mooi stukje overigens...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
K. van den Herik

21-01-2011 17:14

ja ik stuur het in naar het nieuw boek... The dream continues. :lol:
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

21-01-2011 18:58

Doe je ook signeer-sessie's?
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

22-01-2011 20:14

Hmm eindelijk kan ik mezelf herkennen uit een verhaal dit jaar weer volgas zo!

Groeten

Taco
Plaats reactie