vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 20:37

stenen plateue en stenen kant bedoelen wij dan duidelijk niet dezelfde plek mee


al om al
word tijd dat de ogen is op gaan en dat er wat moet gebeuren
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Ruud Smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-01-2011 23:02
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 21:55

[qha Rik ze zijn wel begonnen met de schoeingen bij de molen ? groet Ruud uote="Rik koster"]het lijkt mij verstandiger om ook de schroeingen aan te pakken wes.weet je hoeveel vissen daar achter kunnen duiken tijdens een run.niet iedere visser weet hoe die daarmee om moet gaan.om mijn beurt zeg ik voorkomen is beter dan genezen.tevens bij het hoekse hout daar zijn alleen de houten bruggetjes voor de loop paden gemaakt.heeft dus weer niks met onderhoud van het water te maken helaas.ik zie liever bij het stenen plateau en bij hoekse hout en bij de paarden manege gaten van 3 meter diep.dan heb je precies de dieptes verdeeld over de gehele plas reken zelf maar na.al met al hoop ik dat er wat gebeuren gaat met onze euro's die we elk jaar weer spenderen aan de vergunningen hiervan.[/quote]
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 22:41

Hmm, 20 jaar geleden zag de schoeing er niet veel anders uit als nu ben zelfs een slipper kwijt geraakt! Vraag mij inderdaad af wat er met meer dan 20 jaar contributie, van mij en hoogstwaarschijnlijk andere leden, is gebeurt?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

10-01-2011 23:47

:lol: gezellig hier zoals op vele topics man,man,manviste er vroeger ook meer dan 20 jaar terug,toen werdt/was het al dood gevist PPPFFF gewoon zielig voor die vissen daar ,,en misschien is het de vorst wel helemaal niet :o
........de zoveelstebaits
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

11-01-2011 01:18

Rik,

Als GURU, moet ik natuurlijk nog even reageren.

Vind jouw uitspraken nogal tegenstrijdig.

Absurd hoeveel vis er zwemt, het kan nooit een goed bestand zijn, maar er zit, zat genoeg natuurlijk voedsel in het Lage Bergse Bos.
Is het nou zit of zat. Ik weet het, ik ben een eikel. :D

Op veel wateren, zal ons aas inderdaad slechts een snoepje zijn, maar is dat op overbezette putten ook het geval?
Op veel putten wordt denk ik zeer veel gevoerd en voorziet het aanbod waarschijnlijk ook in een behoefte.
Waarom zou de voedingswaarde van de boilies, in dat geval overigens geen rol kunnen spelen? Eiwitten, vetten, koolhydraten …

Teveel vissen, die allemaal zuurstof nodig hebben en dan hebben we een probleem?
Watergesteldheid zal zeker een rol spelen, maar b.v. met de helft minder vissen en dan hadden we geen dode karpers?

De catfish (die met de snorharen) heeft de langste adem, kunnen we in ieder geval blijven vissen!

Rondje boksen, tot de dood er op volgt?

H.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2011 09:48

henry stotijn schreef::lol: gezellig hier zoals op vele topics man,man,manviste er vroeger ook meer dan 20 jaar terug,toen werdt/was het al dood gevist PPPFFF gewoon zielig voor die vissen daar ,,en misschien is het de vorst wel helemaal niet :o


Laat het nou net die Stotijn zijn die elk topic tot een waar feest maakt. Schelden, tieren en zwartmakerij zonder ook maar een enkel element te onderbouwen.

Hoe meer ongelijk je denkt dat je hebt, hoe harder je begint te kleineren, zwartmaken en meer van dat..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

11-01-2011 10:22

Hee Sven je hebt de clou gemist 8) De vis was een stukje kleiner, precies dat stukje waar eerst zijn staart zat :lol:
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 10:31

Hilco. Ik stap in de ring....

als eerste weet je dat ik zelf ook van een goed aasje hou en niet de eerste beste freezer/ready.maar ik blijf voor altijd van mening dat een boilie een lekker tussendoortje is.
dat op sommige bollen je vissen terug komen wil niet zeggen dat ze voor 100 procent alleen nog maar je boilie eten.te lang verhaal om te onderbouwen.back to topic

zit,was,is,ik heb geen idee hoe de vis sterfte gadegeslagen is.dus het kan is zijn,het kan was zijn.dat er te veel vis zit is duidelijk,je kan er echt wel een makkelijke visje scoren.maar wil dit dan zeggen dat er te veel vis zit en te weinig natuurlijk voedsel ? ik haalde in een ander topic aan of je er al eens gevist had.mensen die er vissen weten hoeveel voedsel het water bezit,en dat is echt genoeg hoor om die vissen van eten te voorzien,anders waren ze allang kapot geweest in al die jaren.over het zuurstof tekort,er is een gemiddelde diepte van 80 cm.de gemiddelde 25 ponder is al 35/40 cm hoog.het ijs was dit jaar ongeveer 10cm dik in het bos.dus de vis heeft wel 30 cm speling van ijs naar bodem toe.is deze diepte gewoon 2 meter plus is er niks aan de hand.

@henry stotijn.

heel waardevol,daar hebben we wat aan ! kan je je post wat meer onderbouwen dan ?

"mischien ligt het wel niet aan de vorst" waar ligt het dan aan henry ?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-01-2011 12:43

Hoi Rik, Hoogheemraadschap/ Deelgemeente, blijf daar maar mee in ring :D :D :D . Was een discussie vorig jaar over een ander bos in R Dam, weet je vast nog wel! Wij hebben toen de werkzaamheden op de voet gevolgd, en doen dat nog steeds. De bemonstering (visstand/ afvissing/ kwaliteit) schakelt het Hoogheemraadschap, het ATKB voor in! Wij waren vorig jaar bijna dagelijks aanwezig, en je ving weleens wat op, van degene die de werkzaamheden voor het Hoogheemraadschap uitvoerden. Ga door waarmee je bezig bent, hoop alleen dat er ruimte is in het budget Gemeente, stonden een aantal grote projecten op het prikbord! Daar zat het Lage Bergse niet bij.

mvg. Robert.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 12:52

we gaan het allemaal zien robert ! tot op heden heb ik nog geen verdere informatie in ieder geval.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 13:02

robert smith schreef:Hoi Rik, Hoogheemraadschap/ Deelgemeente, blijf daar maar mee in ring :D :D :D . Was een discussie vorig jaar over een ander bos in R Dam, weet je vast nog wel! Wij hebben toen de werkzaamheden op de voet gevolgd, en doen dat nog steeds. De bemonstering (visstand/ afvissing/ kwaliteit) schakelt het Hoogheemraadschap, het ATKB voor in! Wij waren vorig jaar bijna dagelijks aanwezig, en je ving weleens wat op, van degene die de werkzaamheden voor het Hoogheemraadschap uitvoerden. Ga door waarmee je bezig bent, hoop alleen dat er ruimte is in het budget Gemeente, stonden een aantal grote projecten op het prikbord! Daar zat het Lage Bergse niet bij.

mvg. Robert.


Dan weet je ongetwijfeld ook dat de gelden voor nieuwe beschoeiingen, voor baggeren en het aanleggen van natuurlijke oevers NIETS maar dan ook NIETS met de gelden voor je vergunningen te maken hebben.

Bovenstaande werkzaamheden worden bekostigd door de gemeente, het waterschap en soms door de eigenaar van de gronden waarin het water ligt en worden NOOIT betaald door welke hengelsportvereniging dan ook.

Ik lees in deze topic meer en meer onzin en zuig maar uit je duimtheorieén

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 13:05

michel : zou je me dan wat meer informatie willen geven over wat er met ons geld gebeurt van de vergunningen ? bij wlke instantie je moet wezen omtrend vragen over dit onderwerp ? dat zou ons/mij in ieder geval een stuk helpen. alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 13:12

Even voor de goede.

Ik informeer me eerst voordat ik wat intoets. Als ik dan fout zit, lieg ik met permissie, zeg maar.

Heel veel info is snel en met een klein beetje moeitje te vinden. Aan wie betaal je je contributie ? Precies ! Daar moet je zijn voor vragen wat er met je poen gebeurd. Niet tevreden met het antwoord ? Bezoek de ALV.

Spit website's van Sportvisserij Nederland, de federaties, je HSV, de Waterschappen, Rijkswaterstaat, VBC's enz. door. Geef in ellenlange pdf bestanden een gerichte zoekopdracht op bijvoorbeeld " karper ", dan hoef je nog maar 20 % te lezen.

succes.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

11-01-2011 13:17

Iets van de beste stuurlui...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-01-2011 13:51

Dhr. Hollaar, je slaat spijker op zijn kop, INITIATIEF, het grappige is dat het weer leden van de hsv zijn die die zich druk om bepaalde misstanden op hun viswater(en)! Zou het initiatief niet vanuit de hsv moeten komen.
Wij kunnen de discussies hier op het BOARD met een korrel zout lezen of je tilt er te zwaar aan. Maar hebben in ieder geval een ding gemeen, houden allemaal van de karper!

mvg. Robert
K. van den Herik

11-01-2011 14:15

Klopt Kevin,

Helmaal meee eens 100%. Je krijgt van mij een bak bier mocht je iets vinden waarin hij geen gelijk heeft
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

11-01-2011 14:48

Klopt Klaas,

Ik hoop alleen dat iemand er iets mee doet...
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 14:50

mag ik wat meer informatie omtrend...de beste stuurlui.........

ik vat hem niet helemaal.
K. van den Herik

11-01-2011 14:52

Als in reactie op Michel Hollaar Rik. Tuurlijk is hij de beste stuurman... alleen staat ie niet aan wal

Kevin,
iemand ken ik niet.

Niemand wel.

Niemand vindt het leuk alles alleen voor een ander te doen.
Niemand komt op een alv
Niemand....
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

11-01-2011 15:03

Michel staat zeker niet aan wal, Klaas dat wilde ik ook helemaal niet zeggen.
Alleen in deze blijkt maar weer hoe weinig de meeste karpervissers af weten van de te bewandelen paden, in zulke situaties.
Misschien alle karpervissers naar de volgende ALV?
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-01-2011 15:07

vind het jammer dat ik meer informatie vraag en dan informatie krijg hoe ik de juiste informatie op kan sporen.heb net een klein uurtje zitten zoeken maar word er niet wijzer uit.jammer dat als iemand de informatie bezit hij deze niet gewoon mededeelt zodat er wat mee gedaan kan worden.als het te veel moeite is om de juiste instanties te vermelden vind ik dat spijtig om dan wel een oordeel te vellen over de klagende vissers uit deze regio.

al die afkortingen weet ik me al helemaal geen raad mee.net zoals alv ? gaan we WEER googlen.vind het spijtig dat een simpel iemand als ik die gewoon zijn visje wil vangen achter dit soort zaken aan moet gaan in de hoop dat er een keer wat mee gedaan word.want ik neem aan dat dit oorspronkelijk niet mijn zaak moet wezen om in werking te zetten, maar dat van desbetreffende organisatie welke dat ook wezen mag dan ? want dat er achterstallig onderhoud is dat zie je in 1 oogopslag !
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 15:14

Sven van Anrooy schreef:Ondanks dat het 2 verschillende zijdes zijn gok ik op een dubbelvangst bij de onderste 2 ;) Staart, rug, nice fish ;)

Zijn inderdaad picobello vissen.. Sund als zoiets kapot gaat natuurlijk..

Off-topic?

En "peppies"? Ze moeten toch ergens een water hebben, anders gaan ze weer met zijn allen naar het volgende water. Of erger nog, ze verspreiden zich als een ziekte over wateren waar alles nog wel goed gaat om daar de boel eens lekker te verkloten..

Als opvolger van het betaalwater, de officiële peppenput:

- Er mag met scooters gereden worden
- Alcohol-loze dranken zijn verboden.
- Hennep moet ook in de struiken gezaaid worden om wat te roken te hebben


- Er wordt gevist op robotkarpers, want normale vissen doen we dit leed natuurlijk niet aan


Het gaat zo te zien op alle drie de foto's om de zelfde vis in verschillende jaargetijden.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

11-01-2011 15:21

Rik,

ALV = Algemene Leden Vergadering

Ik denk dat het de taak van een ieder die het constateert (zeker als karpervisser) is, om een oplossing in werking te zetten.
Ik vind ook dat je dit goed doet, alle lof voor jou!
Laatst gewijzigd door Kevin Johannesen op 11-01-2011 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2011 15:22

Meen aan de staart en rugvin te zien van niet. Rug ook minder recht van kop tot rugvin. Niet helemaal overtuigd..

Verder ook totaal niet van belang...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-01-2011 15:26

.
Plaats reactie