vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 01:24

Ricardo, onder andere, vind je iniatief over dit topic wel lovend hoor!!!!!!!! Komt alleen niks uit de federatie, hoogheemraadschap en ook groot rotterdam, de deelgemeente hoef je ook niks van te verwachten. Cashen zoveel mogelijk geld in het laadje!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 01:39

Controleur, dat maakt het verhaal nog mooier! Dan maakt het voor hem dan toch makkelijk, de juitste instanties en wegen te bewandelen om de juiste oplossing voor dit topic te vinden! Waarom gooit hij dit dan op het Board??????????
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 02:00

robert,hij is vrijwillig controleur.en hij pakt menig visser aan die verkeerd bezig is in het bos.dus alle lof naar eric in dat geval.er zijn er maar weinig die dit willen doen of er tijd voor vrij hebben.tevens is eric niet iemand die problemen maakt over een lullig voorval zoals de meesten wel doen die bij de gzh werken.

waarom eric dit op het board gooit is simpel.mensen die daar vissen weten nu ook waar zij aan toe zijn,en kunnen we erover discussieren om tot gesprekken als dit te komen.wie weet komt er iets goed en positiefs uit.kijk naar onderstaan bericht.

zoals je zegt doen ze hier spijtig genoeg in rotterdam vrij weinig aan de behoeftes van ons karper vissers.we zouden in principe gewoon bij de eerst volgende vergadering af moeten spreken om met zijn allen verhaal te halen bij het bestuur over bepaalde dingen die mij,jouw en ons karper vissers dwars zitten in rotterdam.ik hoop dat we in de toekomst wat af kunnen spreken met zo veel mogelijk mensen en er wat van kunnen maken bij de vereniging.iedereen is als het goed is uitgenodigd bij zulke vergaderingen om zijn ei kwijt te kunnen en erover te discussieren.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 02:11

Nou heb ik toch echt topics gelezen van jou met termen als, het lijkt wel vissertje pesten! En nou hebben we ineens een goede controleur, hmmmmm zou die sponsoren? Met ze allen ook weer zo n moeilijk fenomeen in deze regio! Maar je hebt gelijk, maar kan daar geen advies over geven.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 02:22

robert.er is een verschil met een vrijwillig controleur en een controleur die met die jeeps aan komt kachelen over het gras.

wat de gzh doet is inderdaad vissertjes pesten.gzh heeft ook helemaal niets met vissen.en het liefste wat hun doen de laatste tijd is boetes schrijven.dat weet onze kleine vis fanaat ook wel toen die weg gestuurd werd doordat hij met muskietengaas over zijn plu zat te vissen.dat is toch ook kinderachtig ? ik weet toevallig omdat ik hem wel eens sprak dat hij allergisch is voor wespen en hij dit dus zeker gebruiken kan zo'n gaas.

verder over eric.eric controleerd gewoon ouderwets,vraagt of je nog wat gevangen heb geeft zelfs tips of wat dan ook.onthou dat eric zijn hobby net als ons karpervissen is.hij deelt dezelfde passie als ons,hij is als ons ! dus wil je een boete krijgen van eric moet je echt heel wat mis doen en heb je die boete ook echt verdiend.

in principe hetzelfde als je dat blauwe boekje niet bij je hebt.wel de vispas en legitimatie aan kan tonen.de gzh schrijft er een boete voor maar jij ik en heel nederland weet dat je je vergunning aangeschaft heb. ik kreeg op deze manier een boete van 90 euro.deze liet ik voorkomen en ben dus ook vrijgesproken.de rechter vond het een beetje kinderachtig gedrag.en die woorden kwamen echt uit haar mond hoor !
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

10-01-2011 02:39

Hoe later op de avond, hoe leuker en spannender het wordt.
Het is net een real life soap, met alles erop en eraan.

Belangrijke vraag is misschien, waarom sterft maar een deel van de vissen.
Natuurlijke selectie?
In dit geval, te veel vissen op een te kleine oppervlakte? en de zwakkere exemplaren leggen daardoor als eerste het loodje? Lijkt mij een vrij logische conclusie.
Simpel gezegd, het aanbod van voedsel is misschien te klein, maar volgens mij veel eerder te eenzijdig, om al die mondjes voldoende te kunnen voeden.
De natuur is de natuur en als je geen honderd punten bent, dan is het vooral in wat mindere tijden, meestal einde verhaal.

Het gros vist natuurlijk met gekochte bollen en die zijn meestal niet gebaseerd op voedingswaarde. Is er b.v.ook maar één bollenboer die een vitaminen- en mineralensupplement aan zijn bollen toevoegt?
Is overigens iets wat elke diervoederfabrikant wel doet.

Maar ja, de meeste bollenboeren zijn dan ook slechts veredelde hobbyisten en attractie is het sleutelwoord.

Putten volgooien met karpers en bollen en we hebben een win-win situatie?

Daarnaast hebben we ook nog de controleurs, belanghebbenden, slijmballen, egotrippers en noem ze allemaal maar op!

Ik denk dat ik dit jaar maar weer insecten ga vangen!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 03:24

Weer zo n Guru, Rik in ieder geval ga er maar van tussen! Het word me weer te druk, vangse voor dit jaar. En zit nog genoeg vis in het LBHB. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 03:58

Ik kan het toch niet laten, voor de Guru, met alle wijsheden! Staat toch echt koffietafelpraat boven aan de pagina. Dus maakt het eigenlijk niet uit waar men over praat. Of niet!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 07:25

Geef een paar foto's en we zullen zien of die vissen hetzelfde zijn.. 21 en boven de dertig is een verschil, dat lieg je er namelijk niet bij..

Die onderste twee uit Rik zijn post zijn in mijn overtuiging trouwens wel dezelfde, afgaande op hetgeen ik wel kan zien.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-01-2011 08:58

Bedankt voor de peptalk! Ik kan er weer even tegenaan!

Gr.
©
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 09:04

@ sven,

ik denk ook eigenlijk dat het dezelfde vis is.maar jammer dat het 2 verschillende flanken zijn he ! voor de rest lijken ze verdomd veel kwa bouw en snorharen op elkaar vind ik.

@hilco

Waarom had je vorig jaar een net zo harde winter en lagen er 5 in totaal ?
natuurlijke selectie ? offcourse als wij beiden in de ring gaan staan en vechten tot ons dood zal er ook maar 1 winnaar uitkomen.degene met het langste adem wint in de sitautie van de vis.

verder over boilies met voedingwaarden,dat vind ik nog wel de domste opmerking ooit sorry,net of een karper dat nodig heeft om in leven te blijven.er zit zat natuurlijk voedsel in het lage bergse bos en een boilie is maar een snoepje.ooit wel eens geweest in het bos ? moet je je schepnet eens door het water halen.moet je kijken wat je allemaal aan natuurlijk voedsel heb alleen in je net al.nee hoor er was zeker zat natuurlijk voedsel daar ben ik van overtuigd.de reden dat je er zo veel kunt vangen is omdat er veel vissen zitten.maar geloof me blanken kon je ook ! tevens wil ik even mededelen dat er langs elke meter lang het water wel een boom is te vinden.deze verliest elk jaar zijn bladen/takken.dit op zeker al 10 jaar achter elkaar zonder ooit de bodem eens even uitgebaggerd te wezen.kun je nagaan wat een enorme slib zooi er ligt.daar ligt het probleem ! de vis kan niet diep genoeg in de winter.het is er maximaal 1 meter water,,en lang niet overal.het gemiddelde diepteverloop is 80 cm !
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

10-01-2011 10:19

Robert , rik ,


ik heb wel 1 nachtje gedraait in het bos met mijn dochter die ook een vergunning heeft en toen hebben we samen met 3 hengels gevist.
met een voor 3/4 open tent toegestaan door de GZH.( welke ook kwam controleren )
Maar zullen we even tot de werkelijkheid terug keren , veel dode karpers , overgens voor die gene die Groot rotterdam de schuld geven , het water is niet van groot rotterdam maar van de federatie zuidwest nederland , een excuus mag je aan groot rotterdam zenden.



robert smith schreef:Oh ja, dat tent gebeuren verwijst naar degene voor wie jij in in je link reclame maakt, is gespot in het bos met tent,. 3 hengels. Is dat Serieus of VERKLOOT JE HET ZO VOOR DE PEPPIES???????????????????
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 10:20

ONTOPIC :

ik heb net telefonisch contact gehad met het hoogheemraadschap en ze gingen zorgen dat de dode vissen vandaag nog opgeruimd worden !
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

10-01-2011 10:25

Net contact gehad met iemand die is wezen kijken
Bij het eiland zijn minimaal 5 mooie vissen gevonden die de 15 kg passere
De rije en de volschub waren 2 bekende vissen van dit water en die zijn ook gevonden

Hoop inderdaad dat de vissen vandaag worden verwijderd ivm kans op ziektes

Dalijk zal jim waarschijnlijk een paar foto's posten van de ellende
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 12:26

Die truuk kennen we allemaal, je kan ook een grote vergunning voor je vrouw aanschaffen kan je met 4 hengels vissen!!! Excuus, mag vinden wat ik wil, hsv groot rotterdam werkt samen met de gzh. Mocht in 2009 vertoeven in de FEDERATIE OOST NEDERLAND, misschien zouden ze daar stage of work shop moeten gaan volgen (grt r DAM/ gzh). Lijkt of HSV s, daar zoveel meer inzet tonen voor hun LEDEN!!!

DUS dhr. VERHIEST warme broodjes bakken kan ik ook.
Laatst gewijzigd door robert smith op 10-01-2011 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 12:34

Rik, heb je ook gevraagd of ze ook nog gaan baggeren en niet alleen de rietkragen knippen bij het Hoekse Hout!!!!! dat geeft zo n mooi uitzicht voor de mensen op het terras??????????
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 12:49

robert smith schreef:Die truuk kennen we allemaal, je kan ook een grote vergunning voor je vrouw aanschaffen kan je met 4 hengels vissen!!!

DUS dhr. VERHIEST warme broodjes bakken kan ik ook.


En wat dan nog? Als je vrouw erbij is (of zijn dochter in dit geval) dan is er toch HELEMAAL GEEN PROBLEEM..

Het is lunchtijd, neem een warm broodje man..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 13:01

OH ja, voor de de eventuele GURU s. Geloof nou niet, dat ik het niet erg vind wat er in het LBHB. nu aan de hand is. Is een van de weinig mooie plekken in Rotterdam waar je leuk kan vissen (instant). Wou het van mijn kant hier bij laten. Zit al teveel op dit board (lees graag wat andere te vertellen hebben)!!!!!!!!1
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 13:04

Nog een GURU!!!!!!!!!!!
K. van den Herik

10-01-2011 13:10

Ik ben voor eric....
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 13:21

Neem je toch een pot vaseline bij dat warme broodje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-01-2011 13:24

Ik voor pipo en voor peppie maar meer voor pipo.
©
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 13:35

@ robert.over het baggeren heb ik het wel gehad maar die vrouw die belde had daar niks over te melden.zei was gewoon iemand die controlle uitvoert of de melding correct geplaatst was en ter bevestiging van de plaats.over verdere informatie kon zei niets zeggen behalve dat ze zo snel mogelijk de dode vissen zouden opruimen.ben net nog even wezen kijken.er liggen snoekbaarzen tussen en zelf palingen liggen kapot

m.v.g.
Laatst gewijzigd door Rik koster op 10-01-2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
jim bekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 07-05-2007 13:01

10-01-2011 14:03

Vandaag maar weze kijken na alle wilde verhalen...
Het water was weer geheel dicht vanochtend. Het ijs was wel mooi schoon, dus helder.
Na 2 uur in het bos gelopen te hebben kon ik niet meer als 30 karper tellen die het niet hebben gehaald.
Mogelijk dat een deel al gezonken is....
De vissen zijn nog niet weggehaald gezien de situatie van het ijs. Ik heb ook geen dikke vissen waargenomen, wel 10 kilo plus maar zeker geen 15 kilo. Maar mogelijk dan onder het dikke ijs nog een boel vissen liggen.
De situatie bij het honden strandje, een stuk of 15 vissen
Hoeksehout ook rond de 10 vissen.
En verder in het bos nog een aantal onder de takken. Ook lach er veel brasum. Gek genoeg weinig roofvis (zuurstofloosheid)

Op het enorme (te veel) bestand is de sterfte tot nu toe geen probleem.
Laten we de situatie goed in de gaten houden en aan de bel trekken over de huidige situatie.
Mooi dat de juiste instanties op de hoogte zijn.


Mensen met de vele praatje, kom maar op met de foto's. Zoals als vaker op het forum, praatje vullen ge
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jim bekker op 10-01-2011 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 14:20

even email kopieren !

Goedemorgen,
Dank voor uw melding.
Wij hebben inmiddels opdracht gegeven deze dode vissen te verwijderen.

Met vriendelijk groet,
Annemieke Schouten
medewerkster Klanteninformatie

Hoogheemraadschap van Schieland en de
Krimpenerwaard
T. 010 - 45 37 295
F. .010 - 45 37 226
E. klantinfo@hhsk.nl
http://www.schielandendekrimpenerwaard.nl
----------------------------
Geachte heer Koster,
De melding van dode vis is doorgegeven aan een visserijbedrijf en zij zullen er voor zorgen dat de kadavers worden opgehaald.
Met vriendelijke groet,
Annette Raben,
medewerker Klanteninformatie