Voor de blowers e.d. onder ons

Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-10-2010 08:23

Speekseltest ook positief bij ADHD-medicatie BRUSSEL - De speekseltest die in België sinds begin deze maand wordt gebruikt om te bepalen of iemand met drugs op achter het stuur zit, reageert ook op medicijnen tegen ADHD. Dat meldde een woordvoerder van de Belgische staatssecretaris voor Mobiliteit maandag

De speekseltest gaat na of een bestuurder cannabis, amfetamine, heroïne of cocaïne heeft gebruikt. De test reageert in sommige gevallen ook positief op medicijnen als Ritalin en Concerta, waar methylfenidaat zit, een stof die sterk verwant is aan amfetamine.

Mensen die positief testen moeten twaalf uur van de weg af. Blijkt uit de uiteindelijke analyse dat de test reageerde op medicatie, dan volgt er geen boete.

In Nederland wordt de test nog niet gebruikt. De verwachting is dat de speekseltest voor drugs in de loop van 2012 ook hier ingezet zal worden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8030 ... tml?p=27,1

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-10-2010 08:44

Doosje Ritalin mee van een maatje en gaan met die banaan :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-10-2010 10:46

Als je met dergelijke (opiumwet) medicatie het land uit gaat, is het handig een "schengenverklaring" te hebben.
Op zich niet onlogisch dat je positief test, ritalin (is eveneens de werkzame stof in concerta) scheelt geloof ik slechts 1 molecuul met Amfetamine.

Hoe zit dat eigenlijk met maanzaad?!
Als je daar genoeg van eet, test je positief voor opiaten.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-10-2010 11:11

en nootmuskaat :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-10-2010 12:52

kan je nagaan, veel mensen met ADHD roken ook wiet.

die mensen worden waarschijnlijk bij aanhouding voor pablo escobar aangezien :-? :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-10-2010 13:55

ik ga denk ik weer maar eens drinken....

veeel beter

http://www.youtube.com/watch?v=tZmDWltBziM

oh nee, laatste keer dat ik dronken was werd ik wakker in een politie cel...shit ,had vernielingen aangericht en verzet bij arrestatie weet het niet eens meer :o ...maar iedereen zei het tegen me,nou... dan zal het wel waar zijn :-? ,zoiets nog nooit met blowen gehad trouwens :D

het is maar goed dat je overal alcohol kan kopen en wiet officieel verboden is (maar helaas gedoogd wordt :cry: )

8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

27-10-2010 02:34

Alcohol, Wiet, Medicijnen en andere drugs... Het is allemaal troep uiteindelijk.
Het ergste is misschien nog wel wat we uit de apotheek krijgen als in benzo's en opiaten.
Ik weet er alles van....

Leuk gegeven is misschien wel dat mensen die detoxen van heroïne zich welliswaar heel beroerd voelen voor een dag of 10, maar het allemaal overleven. Tegenover doorgewinterde alcoholisten, waar sommigen gewoon het loodje zullen leggen. Alcohol is in die zin lichamelijk veel schadelijker!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

31-12-2010 17:21

Zijn we straks nog eerder op de stek in france, lekker rustig op de weg. :lol:
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

02-01-2011 23:56

ik denk dat de 50% van de karpervissers blowt in nederland het hele gebeuren tentje stretchertje lekker eten maken met het pannetje op gaskookstelletje en de hele mikmak erom heen maakt gewoon heel relaxed een groen fakkeltje op te steken al moet ik erbij zeggen dat ik het ook aleen doe als ik karpervis hoe zeg je dat ook alweer hobby binnen een hobby geworden ;) hahahah kortom het is gewoon heel relaxed lekker in de natuur iets van de natuur te roken ook al doe ik het lang niet altijd

grtz rich
K. van den Herik

03-01-2011 07:59

zal aan je kenniskring liggen te leggen. Ken er een stuk of 20 die serieus vissen, maar niet blowen
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

03-01-2011 18:30

klaas jij ben stokoud :wink: en doet dat toch niet ( te serieus )de mensen die jij ken zullen wel rond jou leeftijd liggen want
ik ken er idd belachelijk veel die dat doen de meeste die ik ken tussen 25 en 35 jaar
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-01-2011 18:34

Die van Klaas zitten aan de pruimtabak.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-01-2011 18:59

keihard de geksten joh...

lekkah bleuweh ouwe!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2011 20:51

Zal wel meevallen met Klaas. De generaties waar Klaas er één van is hebben het voorwerk verricht en ervoor gezorgd dat het taboe verdwenen is en je nu alleen maar op je scootertje hoeft te stappen om naar een coffeeshop te tuffen.

Het volgende:

Vier op de vijf jongeren tussen de veertien en achttien jaar denkt dat hun leeftijdsgenoten blowen, terwijl dit volgens het Trimbos-instituut in werkelijkheid ’maar’ een op de vijf is.


Inmiddels wel iets waar men zich zorgen over begint te maken. Dus of het allemaal zo goed is geweest?

Steeds jonger gebruiken jongeren softdrugs, en steeds vaker raken ze verslaafd. Vroeger ging dat vooral om de jeugd tussen de 16 en 21 jaar maar nu raken er kinderen tussen de 14 en 19 jaar zwaar verslaafd. Kinderen van 12 en 13 jaar zijn ook geen uitzondering meer.


Het probleem naar iets anders verwijzen is een onderdeel van de ontkenning. Maar:

Alcohol en blowen worden vaak gecombineerd.


Alles heeft zijn risico's. Een verstandig mens houdt die tenminste onder controle. Nog beter, begint er helemaal niet aan. Ik ben liefhebber van een goed biertje, maar kan mij niet heugen dat ik dronken was. Een cel heb ik nooit van binnen gezien. Maar meneer Tja die hier altijd loopt te beweren alles onder controle te hebben dus wel?

Het gaat om het karpervissen. Beland je vanaf je karperstek in een politiecel, dan mogen ze je van mij wel even laten zitten en je tenminste voor eeuwig als lid royeren.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2011 23:03

dat was dankzij mn eigen gedrag na het nuttigen van te veel alcohol.

mijn beweringen zijn dat dat niet zou gebeuren indien ik enkel geblowd had.

feit blijft dat het door mijn gedragingen kwam,en alcohol is naar mijn idee geen excuus.

(soft)drugs is ook geen excuus voor misdragingen,eigenlijk niks.

een ieder staat in voor zn eigen gedrag.

ik vind alleen dat het niet klopt dat er vaak met de vinger naar wiet gewezen wordt terwijl ik van mening ben dat alcohol veel meer schade kan toerichten,zelfs als het verboden of gedoogd zou zijn.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
K. van den Herik

04-01-2011 07:56

zeg ik : kennisenkring.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2011 09:39

zeg ik : kennissenkring :wink:

en zeg ik : vage knakker :o :D

PS,van de K vissers die ik ken blowt denk ik 30%

en ik denk dat 90% een biertje drinkt tijdens het vissen
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

04-01-2011 10:45

van de top tot de tip. ik woon in het centrum 100meter links een coffeshop 100 meter rechts een discotheek.doe mij maar die coffeeshop.dronken mensen schreeuwen en geven overlast .iemand die blowt is vaak rustig en doet gewoon zijn ding !
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
K. van den Herik

04-01-2011 10:55

ik wel hoor of rooie martini.

Maarten,

Ik ken wat jongens uit de kennisenkring van mijn kinderen. De meeste drinken regelmatig. een paar blowen vrij veel. Als bij die gasten de haar in de fik staat boeit het ze geen reet. De ene had een slak doodgetrapt op het werk. die liep al een uur en een half voor zijn voeten. Ze worden echt vaag en supertraag die blowers.

Ik hoor ook meer en meer snuivers, tering 1 van de maatjes van Robin is helemaal dol gedraaid, zit voor de 3e keer in Dordt en is helemaal in je zus. Als ie naar huis mag begint ie al aan de witte brug te ruiken. brr tering als je dat thuis krijgt zeg...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-01-2011 13:04

Dit soort topics zijn echt een gebed zonder eind he! :lol:

Wat Klaas zegt is correct. Ben zelf ook heel erg vroeg (lees: 12 jaar)gaan experimenteren met die zooi (wiet). Als je een puber bent, wordt alles voor je geregeld en hoef je je om echt belangrijke zaken (als het betalen van je rekeningen en te zorgen dat er iets fatsoenlijks te vreten op tafel komt) niet druk te maken. Tot het moment aanbreekt dat je ouder wordt en bijvoorbeeld je diploma’s voor school moet gaan halen.
Door overmatig gebruik van wiet word je verschrikkelijk laks. In een nuchtere bui wil je van alles ondernemen, maar zodra je een blowtje gerookt hebt heb je daar allemaal geen zin meer. Komt morgen wel.. Veel kids raken hierdoor verpest. Zeker als er vanuit het thuisfront niet strak bovenop gezeten wordt (straffen heeft geen zin, interesse tonen in het probleem wel!!). De verhaaltjes dat het niet verslavend zou zijn, zijn ook complete onzin!!

Aangezien ik uit Klaas’ bericht begrijp dat hij kinderen heeft, kan ik zijn opinie als vader goed begrijpen. Had mezelf ook niet als zoon willen hebben. Zou als vader helemaal gek geworden zijn van zo’n ongeinteresseerd stuk vreten als ik was.

Vraag me niet hoe, maar ik heb fanatiek blowend mijn schooldiploma’s toch gehaald en nu al jaren een prima baan.
Tegenwoordig rook ik nog dagelijks een wietje, maar ik weet het te reguleren tot de avonduren. Gecombineerd met werken vind ik het uit den boze. Juist omdat je er laks van wordt!

Wat betreft alcohol: Lust graag een speciaalbiertje of een lekker wijntje (1 per avond. Is er CL ofzo, dan soms wel 2!!), voor de rest: zie bericht(en) Michel Tja.
Snuiven e.d. nooit gedaan, ondanks mijn kennisenkring…..

Gr,
Een tevreden, maar bewuste roker.

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittt! Mn haar staat in de fik!!!!!!