Poes eet boillie + onderlijn op

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

26-09-2010 21:08

Zag een redelijk oud artikel op het net over een kat die een boillie + bijbehorende onderlijn heeft opgegeten en het niet overleefde.
Snap niet dat er mensen zijn die dit kunnen laten liggen.
Ikzelf loop altijd nog een rondje over mijn plek nadat ik alles heb opgeruimd zodat ik zeker weet dat er echt helemaal niks meer ligt , zowel geen visspullen als rommel.

http://www.echo.nl/ww-ui/buurt/redactie ... slingeren/
As the weed gets thicker, minds get sicker
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

26-09-2010 21:59

die van mij zit iets meer dressuur op. alleen de boillies naar binnen slurpen...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

27-09-2010 00:08

Jaa, jij hebt zeker nooit een onderlijntje of wat dan ook laten liggen wat je per ongelijk vergeet. Shit happends.. 3 grassprieten en jij ziet je boillie met onderlijntje niet meer liggen..

Wat een onzin om hier een topic over te maken. Als het nou gaat om dat er ergens 30 haken met boilies er aan gedumpt worden, snap ik je. maar dit is compleet nutteloos.

Als jij dus een keer in een boom gooit en je draad knapt of wat dan ook, ga jij zeker naar de over kant peddelen om in een boom te klimmen waar je loodje + onderlijn op 4 meter hoog hangt aan een tak van 10 cm dik. Nee jij niet, die kat wel ;)

Mijn mening
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2010 09:27

Nou Nou Martijn, beetje kalmte joh.

Ik snap Ivan wel als je ziet wat ik wel eens mee naar huis neem vanaf een visplek, het is soms echt niet te geloven. Uiteraard is het feit waar hij op doelt slechts een incident maar we weten allemaal, althans veel van ons, hoe de ander met de stekken omgaat.

Laatst nog weer een sessie wezen vissen, of zal ik zeggen op een stek geweest aangezien ik na het ingooien eigenlijk alleen maar weer aan het opruimen ben geweest.
mtrs en mtrs nylon, heb een halve rietkraag moeten slopen om de zaak eruit te halen.
Meerdere onderlijnen, inclusief haak en aas.
Blikjes ach eigenlijk teveel bende om hier op te gaan noemen.
Gelukkig staan hier her en der prullebakken waar de bende in kan, maar die zijn goed gecamoufleerd denk ik aangezien anderen ze niet kunnen :evil: vinden Mijn avatar is een foto van de camouflage.

We 'verliezen' allemaal wel eens iets, dat klopt, maar het gaat er wel om hoe jij het verliest.
Als ik mijn onderlijn wissel, dan trek ik eerst het aas eraf voor ik wat dan ook verder doe. Dit om te voorkomen dat er een onderlijn inclusief aantrekkelijk dingetje opgegeten kan worden. Daarna leg ik de gebruikte onderlijn op mijn visstoel om ervoor te zorgen dat hij niet kwijtraakt. Kleine dingetjes maar zo probeer ik met respect voor mijn omgeving en anderen om te gaan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2010 10:24

Is gewoon menselijke slordigheid waar een groot deel van de dieren het dupe van zijn. En wat de reactie van Martin betreft voegen we daar nog onverschilligheid aan toe. Vraag maar aan de dierenambulance wat de oorzaak is van de meeste verwondingen van watervogels. Al jaren, en dat is gewoon triest.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-09-2010 10:31

Martin Nijboer schreef:Jaa, jij hebt zeker nooit een onderlijntje of wat dan ook laten liggen wat je per ongelijk vergeet. Shit happends.. 3 grassprieten en jij ziet je boillie met onderlijntje niet meer liggen..

Wat een onzin om hier een topic over te maken. Als het nou gaat om dat er ergens 30 haken met boilies er aan gedumpt worden, snap ik je. maar dit is compleet nutteloos.

Als jij dus een keer in een boom gooit en je draad knapt of wat dan ook, ga jij zeker naar de over kant peddelen om in een boom te klimmen waar je loodje + onderlijn op 4 meter hoog hangt aan een tak van 10 cm dik. Nee jij niet, die kat wel ;)

Mijn mening


En een belachelijke mening, sorry hoor..

Ik heb een madendoos bij me om mijn rigs en alles in te leggen met aas eraan. Voer gaat dicht, en dat onderlijntje vind ik wel. Verder probeer ik altijd alles wat ik kwijt raak aan takken (gebeurt mij gelukkig nooit) of wat voor shit dan ook terug te krijgen. Al is het alleen maar om dit soort misstanden te voorkomen.

Heb ooit eens een hond aan de haak gehad die mijn beaasde rig van mijn hengeloog had getrokken. Prikken deed ie wel :(

Zo sneu, dat gebeurt mij nooit meer. Voorzorg voor alles.. Ook al zit een ander fout..

Dus mijns inziens mag je je mening wel een beetje aanpassen, anders moet je een hobby zoeken waar je op afgesloten terrein aan kunt kloten en de troep kunt laten liggen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2010 11:14

niet alleen naar de jeugd toe,maar ook die ouwe eigenwijze rotten...

gisteren een artikel in de buurt krant..

kat dood door karperboilie ...

een kat is doodgegaan door een onderlijn die op een stek lag waar niemand meer aan het vissen was.

de kat at de boilie en slikte de haak door waardoor hij overleden is. de eigenaars zijn om het zacht uit te drukken pissig hierom omdat dit niet nodig is INDIEN IEDEREEN ZN SHIT OPRUIMT!

even een paar dingen die ik belangrijk vind voor de omgeving als ik aan het vissen ben.

1. geen hengels opgetuigd met boilie en haak ergens tegenaan zetten voor je ingooit. een hond heeft die zo gepakt met alle gevolgen van dien
2. geen onderlijntjes laten slingeren ,met of zonder bol eraan. er is niet voor niets een rigwallet!
3. geen emmers met voer open laten staan!
4.ruim je troep op zodat je er ook nog een volgende keer kan zitten. voor je de hele omgeving tegen je hebt.

zijn er nog mensen met logische handelingen als je gaat vissen ?

vul maar aan!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2010 11:28

martin mijn mening is ook niet zoals de jouwe.
het zou jouw kat zijn.
hou het zelf ook altijd erg in de gaten en ben er zelf ook 1 die andermans troep maar blijft opruimen.
teveel ellende voor gezien.
een opgehangen duif(dat ie dat niet snapt he nyon in de boom) een verstrikte egel in de bosjes(maden kwamen ze pootjes uit, stom he)
en natuurlijk last but not least weet ik veel hoeveel karpers met een verneukte bek.
gewoon opruimen je zooi.
Vis is vis
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

27-09-2010 11:34

Tuurlijk snap ik het, dat het niet goed is om je spul te laten slingeren, en ook ik zal dat zeker zo minimaal doen. Maar bij iedereen gebeurt het, en ik vind het gewoon "dom" om hier een topic over te maken. Zoals kees zei, er gaan ook jaarlijks vogels aan dood, het zijn net zo dieren als katten, en daar word ook niet elke keer een topic over gemaakt.

Zoals ik eerder zei, als er nou met opzet 30 onderlijnen met boilies eraan lagen kan ik het begrijpen. Maar iedereen, zelfs het beste paard vergeet zijn onderlijntje, of iets anders kleints wel is. Het is nog niet zo zeer het vergeten, ik denk eerder het kwijtraken.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier totaal geen voorstander van, maar ik vind wel, invergelijking met vijvers waar 100 kilo troep ligt, 400 meter nylon en 45 onderlijnen in bomen dit een klein ding, juist door die vijvers gaan dieren dood, niet omdat er bij 1 vijver een keer een onderlijntje word vergeten.. En dat het nu toevallig een kat is geweest, maakt het drama alleen maar interesanter voor de azijnzeikers.


PS ben scholten, dit gaat niet om zooi, maar om 1 onderlijntje.

Nogmaals, ik keur het niet goed, absoluut niet.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-09-2010 11:44

ok martin daar heb je gelijk in maar een kat is natuurlijk een geliefd huisdier in nederland.
en tuurlijk ik raak ook wel eens wat kwijt al is het maar alweer een boillienaald.
maarja we moeten toch wat te doen hebben hier dus vind het een prima topic :wink:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2010 12:00

Ik vind het topic ook wel aardig, al was het alleen maar om eens te ventileren hoe iemand het aanpakt om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk achterblijft.
Boiliestekers hebben idd de neiging om weg te lopen :o

m.b.t. voeremmers die open staan en honden ....... Mensen zouden hun hond alleen los moeten laten lopen als ze er echt controle over hebben. Ik wordt zo moe van die grommende beesten achter mij met de eigenaar op 20 mtr afstand te schreeuwen dat de hond moet komen. Je roept, de hond komt ..... niet? ACTIE, maar dat doen de meesten niet ze hebben allemaal geleerd dat je de hond moet belonen als hij iets goeds doet. Welnu na 35 minuten roepen komt de hond aansjokken en men beloont hem? tsja wat heb blafbeest geleerd? Negeren die baas, hoe meer hoe beter want je wordt immers beloont.

Dat de hond naar mij gromt zou mij aan mijn anus oxideren, maar dat er nog geen eens een excuus van de eigenaar af kan omdat hij:
1. Mij van mijn rust berooft.
2. Ik niet weet of de hond wel of niet gaat bijten.

Zo, genoeg :lol: geklaagd

Als ik mijn hond roep, komt hij meteen. Mijn hond begroet alleen bekende vissers met een hoop driestheid omdat hij weet dat de mensen ook gek gaan doen als ze hem zien. Negeert de visser mijn hond dan negeert mijn hond de visser en zijn spullen ook.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

27-09-2010 19:51

mn oom deed dan meeuwen vangen op de maasvlakte, voor het gewicht lengte en zo, en hij heeft daar ook een paar azen uit de snavels gehaald met 2 dreggen en zo, en daar wordt niks over gescheven, zeker omdat die vogels van niemand zijn. van die kat vind ik het erg en als het bij mij zou gebeuren zou ik ook niet blij zijn, maar om nou je boilie emmer dicht te doen en zo, je hengels niet met boilie opgetuigd neerzetten vind ik onzin, dat doe ik zelf allemaal gewoon even neer zetten en klaar, de eigenaren van die honden en zo moeten daar zelf op letten vind ik. eerst waren we aan het vissen en die hond loopt zo onze hele set omver. en je hoorde die eigenaren helemaal niks er van zeggen. dus mij zou het niet heel veel uitmaken als zij de honden niet bij zich houden/er op letten. sorry voor de honde bezitters maar dit is mijn mening

gr stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-09-2010 20:50

Als het nou de baas was die een haak in zijn fikken kreeg? DAn had ik gezegd, trek er maar in. Met een rotgang. Net als die duiker zondag voor de zoveelste keer :P

Maar het beestje kan er niks aan doen, jij kan zelf wel je verstand gebruiken en verdere problemen voorkomen. Geloof me nou als ik zeg dat je als visser uiteindelijk altijd aan het kortste eind trekt. Mer verregaande gevolgen. Het is allemaal zo'n kleine moeite om dieren te beschermen.

Heb die discussie hier op het board al eens vaker gevoerd met een paar gasten die ook niet om te krijgen waren en alles bij een ander gooiden.

Verbeter de wereld, begin bij...


Juist!
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

27-09-2010 21:07

sorry maar nu heb je een beetje verkeerd beeld van mij. zelf raak ik nooit rigs kwijt, omdat ik ze dan meestal in mn teakle box doe of in mn boilie emmer en er dan uit haal. maar zoals mn hengels tegen mijn tent aan zetten dat doet iedereen. maar zoals ik al zij, toen ze mn set omver liepen zijden ze er niks van. stel dat die hengels nog niet ingegooid waren. en ja dan krijg jij weer gezijk terwel ze er zelf niks van zeggen. maar ik raak meestal alleen een boiliesteker kwijt maar die vind ik 9 van de 10 keer weer.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

27-09-2010 21:25

Ik let er goed op dat er niks van rig,s om me heen,ligt en me eigen oude veel aan de kant getrokken vis rigs gaan in alufolie en thuis in de afvalemmer,kan er niemand zich aan bezeren.;
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-09-2010 22:25

Oke we zijn het eens, WIJ moeten er voor zorgen dat wij een ander geen schade berokkenen.

Hebben wij last van anderen, probeer dit dan zosnel mogelijk te vergeten anders gaat jouw plezier tijdens het vissen naar de haaien (en dat zijn geen vissen).
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie