Ben je ook geboren vóór 1978? Dan ben je ook een held.

K. van den Herik

23-09-2010 14:50

Deze wilde ik niemand onthouden op verzoek kan de pps worden gemaild...

Ben je geboren vóór 1978?

Verder lezen

Ná 1978 geboren:

OPHOEPELEN..
DIT BEGRIJP JE TOCH NIET! :o)
Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de
50-er/60-er/70-er jaren, nog leven..!?
Volgens de theorieën
anno 2004 – 2005 – 2006
zouden we toch al lang dood moeten zijn?
WAAROM?
LEZEN MAAR!
Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.
Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.
Boven aan een trap was geen hekje;
wie te ver ging kukelde naar beneden.
Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.
Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen.
Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.
Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.
Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.
Water dronken we uit de kraan,
niet uit een fles.
Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was,
zie ik ze nu echt niet meer.
Een kauwgom legde je ‘s avonds op het nachtkastje en stak je
‘s morgens weer in je mond.
Op school hadden ze maar één maat bank en met zo’n heerlijk gevaarlijke klep eraan.
Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.
Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.
We gingen ‘s morgens weg van huis en
we kwamen terug
als de straatverlichting aan ging.
Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!
Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.
Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken.
Er ging ook geen volwassene met je mee.
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet.

Wij hadden vrienden!
De televisiezender begon pas om18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen
(die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
Op school zaten ook domme kinderen.
Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.
Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
De Meester had altijd gelijk.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.
Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen.
Onze daden hadden consequenties.
Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid.
We hebben moeten leren er mee om te gaan.
Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.
Hoor jij ook daar bij?
GEFELICITEERD!
WIJ WAREN HELDEN!
Geboren ná 1978?
STRONT EIGENWIJS..

EN TOCH DOORLEZEN HE !?
NU WEET JIJ..
ZACHT WATTENKIND !
OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN !
Stuur dit OOK door naar hen die
NA 1978 geboren zijn.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-09-2010 15:40

Hehehehe, ouwe lullen zijn we geworden ondanks en niet dankzij onze jeugd...

hier loopt ook zo'n geval rond, 15 jaar oud, bijna 2 meter en twee kasten vol met niks om aan trekken en het liefst als een zombie achter de playstation, niks is echt meer, maar dat wel, want daar kan je een held zijn en een X-box slaat niet terug...
Overal allergisch voor, toevallig alles wat hij niet lust, en vissen is dom, heel de nacht buiten, zonder elektrische deken, ben je niet goed?
Ik heb hem verteld, ergens in het noorden is er een voetbalstadion naar hem genoemd, de lange leegte.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

23-09-2010 18:42

En zo is het..
Die jongen van mij is net 16, maar ondanks de kleine generatie kloof (ik ben 39) lijkt het wel of ze uit een andere dimensie komen..
Zoveel verschil in interesse, of het gebrek hieraan...
Maar ja, wat doe je er aan...?
Ik heb 'm wel meegenomen voor een nachtje, maar zonder laptop wilde ie al niet eens mee....
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-09-2010 18:58

When you are born in the Fifties or Sixties..
You 'r not supposed to remember it.

8) :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

23-09-2010 19:37

ben van 78 dus niet ervoor of erna wat nu flauwe vent :(
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-09-2010 19:59

Klopt helemaal Henk! Ze zeggen dat als je dood gaat je leven aan je voorbijtrekt, dat is te hopen, weet ik waar de 70ties gebleven zijn...............
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

23-09-2010 21:03

Een heel herkenbaar verhaal ... moest soms een lach onderdrukken.
Ben van 1951 dus een bikkel LOL
Rinus
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-09-2010 21:35

Zo Rinus, taai menneke..
Met moeite een lach onderdrukken, zeg je..
Nou na het lezen van het volgende mag je los hoor;

Wij waren jong en aids bestond nog niet!
Woooooooeeeeeeeeeehhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
Groet'n Henk..

still growing Old.
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

23-09-2010 21:37

kun je na gaan wat een ellende die oudjes achter laten :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2010 21:48

De eerste Aids epidemie in Europa was in de Poolse stad Gdańsk in 1939.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

23-09-2010 21:59

Pfffffffffff wat een opluchting Kees ik was pas in '81 in Gdansk, was die toen al voorbij die epidemie ? Ik ben er maar 36 uur geweest, ik was pas 20 en heb daar toen 2 leuke meisjes ontmoet, moet ik mij nu zorgen maken ?
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2010 22:09

In 1981 moest je je sowieso zorgen gaan maken. Maar met name in Amerika. Heb ik het nog alleen over Aids.

Ik denk dat ik die dames van jou langs de weg naar Gdańsk heb zien staan. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-09-2010 22:38

Was niet de enige epidemie in Gdansk die in 39 voorkwam, de duitse pest heerstte ook.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2010 22:49

Het één staat niet los van het ander.

Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!


Dit is een zegen. Geloof me. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-09-2010 23:09

OEPS TE IMPULSIEF GEWEEST.
SORRY :oops: :oops: :oops:
Laatst gewijzigd door sander kunst op 23-09-2010 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-09-2010 23:17

Nou, nou. De tekst is niet van Klaas maar komt van een andere site (http://www.ter-denge.nl/?page_id=327 of http://images-and-words.nl/index.php/20 ... voor-1980/ of... of... of...). Het is badinerend bedoeld. Laat je niet zo kennen Sander.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-09-2010 23:22

Kom op Sander, je weet toch wel dat hij dit niet zelf heeft verzonnen? In 020 beweren ze toch dat weten wat humor is, lach erom joh, of is het niet allemaal onzin en doet het een beetje zeer?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-09-2010 23:27

had inderdaad beter moeten weten.
mijn excusses :oops: :lol:
normaal gesproken word er een link bij gevoegd die ik dan ook bekijk.
dit x niet, dus ging ik er van uit dat het zijn eigen woorden waren.
nogmaals sorry :roll:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-09-2010 23:36

Ik zou er nog wat aan toe willen voegen: Met vissen moest je ook alles zelf uitvinden, met als enige houvast een artikeltje van Kees Ketting of Dick Langhenkel in de jaarlijkse Albatros catalogus. Wat een feest trouwens als die weer uit kwam. Zat ik likkebaardend naar mooie spulletjes te kijken die ik toch niet kon kopen.

Tegenwoordig zijn ze nog te lui om te googlen, of een complete zin uit te typen. Krijg je vragen als waar moet ik ingooien, hoe lang moet ik voeren, zit hier karper, hoe zwaar enz...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
K. van den Herik

24-09-2010 07:38

moeilijk he, sander kunst? Lezen...

Stuur dit OOK door naar hen die NA 1978 geboren zijn.
Deze wilde ik niemand onthouden op verzoek kan de pps worden gemaild...


Ik weet wel dat voor jou de plaatje vorm gemakkelijker zou zijn geweest

1979 zeker? Ben je ook een bikkel hoor.( grapje)

Bloedserieus:

graag verneem ik wel argument dan ook, die mijn ongelijk op welk vlak dan ook, aantoont.

Na een rondjhe welles nietes zou je dan kunnen concluderen dat jou gelijk niet de mijne is, maar zowel jij als ik zei de gek, heeft dan over een bepaalde zaak nagedacht en de eigena rgumenten nog eens tegen het licht gehouden. In dat proces kan je dan nog eens iets ter lering ende vermaak voor anderen betekenen. Graag verwijs ik in deze bijvoorbeeld de discussies over de onderwater beelden. Dat is waar het omdraait m.i. en niet om jou ego en ook niet om de mijne, hoewel ik hem graag laat strelen...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2010 08:48

Maar inzien dat hij het verkeerd zag en ook excuseren siert hem, dat is al meer dan de meeste hier op kunnen brengen :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

24-09-2010 08:56

Krijg het niet uit mijn bek, maar je hebt gelijk. hihihih

Sander ook weer mijn excuses.

Voor de liefhebbers, hier het origineel wat ik ontvangen had.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3RNWUJ8LCYQZ.pps
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-09-2010 09:37

Wederom, ik leg dubbel.......

Echte humor doet een beetje zeer en heeft vaak een echte basis, amen...

Ons 15 jarig produkt van echtelijk geknutsel zou helpen om met de stoomcleaner onze hobby Jeep schoon te maken, dan moet hij een regenpak aan, een bril op en handschoenen aan, tegen de tijd dat hij zover was was ik al klaar, als hij dan maar een beetje af moet zemen verdwijnt hij gewoon want het is te warm....
Ik snap er geen reet meer van, als ik vraag wat hij van plan is om te worden omdat hij niet tot zijn dertigste hier kan blijven dan is het antwoord 'iets in managment' volgens mij een peppie woord voor leidinggeven, als dat gebeurt ga ik emigreren.Leuk als je een beetje kunt leren, maar werken op zich is ook iets wat je moet leren, als ik dan 's opper dat het tijd is voor een baantje dan is een krantenwijk onmogelijk want dan staat hij voor lul, werken in de snackbar is ook moeilijk want dan ziet hij mensen die hij kent, wanneer precies is werken iets geworden waar je je voor moet schamen?
Ik heb een quad, niet leuk, paintballen is vermaak voor domme mensen, vissen ook, en met een 4x4 rijden is slecht voor het milieu, hij moet een Gaastra jas maar heeft nog nooit een zeilboot van dichtbij gezien, polo's van Ralph Lauren maar hij is bang voor paarden, formule 1 gympies maar hij kan amper fietsen, ik ben te oud, ik snap er niks meer van.....
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

24-09-2010 12:37

Hahaaaaa, YESSSSSS......
heel herkenbaar allemaal.
Gelukkig is die tijd trouwens ook niet meer, zaten we nog met aardappels, brood en havermout, roggebrood en wurmen te karperen.
Blij met een 10 kilovis, die je eens per jaar kon vangen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-09-2010 13:18

Vermakelijke onzin allemaal :lol: