Voor de blowers e.d. onder ons

Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-09-2010 19:44

En terecht. Natuurlijk beweert een blower dat ie beter rijd na een joint, dat doet een gemiddelde alcoholist ook. Alcohol, canabis beinvloeden je rijvaardigheid en zeer zeker je reactievermogen. Mensen die dan nog achter het stuur stappen mogen ze van mij opknopen aan de hoogste boom. De schade die men aan anderen kan berokkenen is vaak niet meer terug te draaien.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

22-09-2010 20:33

Ja maar als ik af en toe een joint rook en dagen later naar Frankrijk ga, ben je dan ook de lul?

Dan is er toch niks aan de hand? of zullen ze je dan toch naaien?
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-09-2010 21:52

Nou, het lijkt erop van wel.
En misschien kun je nog je geld terug krijgen als je het aanvecht maar 't lijkt me toch niet echt leuk om mee te maken allemaal.
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

22-09-2010 22:41

Over 1,5 week zullen we het zien :P
Gebruikersavatar
marteijn van der horst
Berichten: 38
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: emmeloord
Contacteer:

23-09-2010 10:48

hoe zit het dan met mee rokers want die krijgen ook thc binnen hoe test je dat of krijgen die ook die boete
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

23-09-2010 11:37

Cannabis is lang aantoonbaar
Cannabis is alleen binnen wedstrijdverband verboden. Buiten wedstrijdverband is het wel toegestaan. Wat veel sporters niet of onvoldoende beseffen is dat het lang duurt voordat cannabis compleet uit je lichaam is. De werkzame stof, het tetrahydrocannabinol (THC), is een vetachtige stof en stapelt zich gemakkelijk op in lichaamsvetten. De hoeveelheid die in vet opgestapeld wordt, hangt af van de hoeveelheid, de frequentie en de sterkte van het gebruikte cannabisproduct. THC komt langzaam vrij uit het lichaamsvet en kan daardoor nog lang aanwezig zijn in bloed en urine. Bij lichamelijke inspanning komt THC nog gemakkelijker vrij uit de vetcellen, omdat de vetreserves tijdens inspanning worden gebruikt. Hierdoor neemt het risico op een positieve dopingtest toe. Bij zwaar gebruik kan THC meer dan een maand na gebruik in de urine aantoonbaar zijn. Voor de aantoonbaarheid geldt altijd dat het gaat om gemiddelden. Het hangt van de mate van gebruik af. Er is wel eens THC in urine aangetroffen 3 maanden nadat met het gebruik gestopt was. Kortom, de genoemde waarden geven geen zekerheid.

Vormt meeroken een risico?
Ook meeroken kan een risico vormen. De wetenschappelijke literatuur hierover is echter niet eenduidig. Het is namelijk mogelijk een verhoogde concentratie THC in de urine te krijgen door middel van passief meeroken, of de rook inademen van anderen die wel marihuana roken, maar in slechts een klein aantal gevallen leidt dit tot een positieve plas. Bij het meeroken komt er altijd cannabis in je lichaam terecht, maar het gebeurt zelden dat het meeroken leidt tot een hogere grenswaarde dan de detectiewaarde.


Bron: http://www.dopingautoriteit.nl/wat_is_doping/dopingcategorieen/cannabinoiden

Kans is dus wel aanwezig maar niet zo groot.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

23-09-2010 16:26

Ik ren voortaan naar het KK, tegen de tijd dat ik aankom zijn mijn vetreserves opgebrand. thanx
Gebruikersavatar
Wouter Weetink
Berichten: 690
Lid geworden op: 28-04-2007 15:28
Locatie: Doetinchem

23-09-2010 17:40

Ik mag toch aannemen dat als je een paar dagen geen chabba hebt gehad gewoon normaal naar France kan. Zal natuurlijk nergens over gaan als ze je dan pakken.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

23-09-2010 18:37

En dat is dus nog maar de vraag......
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-09-2010 23:21

er moet volgens mij wel enige aan lijding voor zijn wiet bij je drgen of in de outo, vloedje,s ergens in de outo laten slingeren tippie,s je doet je raam open waneer de agent op je raampje, tikt en er komt me een wiet lucht uit ,een grote controllen voor verdovenden middelen etc etc bij zulke bevindingen zijn ze bevoegt om nader onder zoek te doen. (altans dat vermoedt ik)
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

24-09-2010 11:48

sander kunst schreef:er moet volgens mij wel enige aan lijding voor zijn wiet bij je drgen of in de outo, vloedje,s ergens in de outo laten slingeren tippie,s je doet je raam open waneer de agent op je raampje, tikt en er komt me een wiet lucht uit ,een grote controllen voor verdovenden middelen etc etc bij zulke bevindingen zijn ze bevoegt om nader onder zoek te doen. (altans dat vermoedt ik)


Zit je nu zelf ook met een pretsigaret te typen hhahah.
Groet ron
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

27-09-2010 15:20

http://www.wegcode.be/actueel/federale-overheid/1301-speekseltest
Zinvolle info alvorens verder te discugissen...
Mijn zegen hebben ze.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2010 15:24

wel nuttige info

maar in Duitsland moet je nog steeds urineren....

hoe het met andere landen zit weet ik niet.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-09-2010 15:33

Wouter Weetink schreef:Ik mag toch aannemen dat als je een paar dagen geen chabba hebt gehad gewoon normaal naar France kan. Zal natuurlijk nergens over gaan als ze je dan pakken.


Als ze je aanhouden voor een drugs test,en ze vinden het in je lichaam,bewijs maar eens dat het van een paar dagen geleden is?

Al blow je de gansedag door en een week voordat je naar het buitenland vertrekt even niet,geloof je zel dat het dan al uit je lichaam is?

Denk het niet,is dus het zelfde met Alcohol......politie heeft er schijt aan,en zeker de politie uit Belgie en al helemaal in Frankrijk,dat is geen politie zoals wij die kennen.

Dusjah beslis zelf maar of het wel of nergens over gaat,als ze het vinden ben je de sjaak.

Ik heb het gehad met een zak hennep zaadjes in Belgie De grensovergang Bouilion Belgie/Frankrijk,ben er gelukkig goed aan ontkomen,omdat ik een belgische politieman had die ook aan karperen deed,maar hij vertelde me haarfijn dat als er een andere agent me gecontroleerd had en die zak hennepzaadjes vond,dat ik rechtstreeks naar een belgisch buro moest,en een rijontzegging zou krijgen in Belgie en en boete van tegen of over de 3000 euro (2 Jaar terug)

Dus vandaar dat ik zeg,vinden ze wat in je bloed(Al is het van enkele dagen terug) dan is een Belgische politieman die ook op karper vist niet je grootste vriend
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

27-09-2010 16:07

Dan is er bij deze een DROGEN BOB geboren,gewoon doorblowen zijn immers mensen die graag geld willen verdienen :lol: :lol: aan de blowers.
Dan zorg je gewoon dat je een DROGEN BOB bij de hand hebt.
alc en drugs horen er nu eenmaal bij,alleen beter de auto moter scooter:pietje:laten staan.
m,f,g der beste ronnie.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-09-2010 10:12

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-09-2010 15:34

Met andere woorden, er is een foutmarge van 16 of 5 % en dan is het een goed testmiddel ?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-09-2010 15:50

die 16% zijn waarschijnlijk de mensen die de laatste 2 maanden een joint gerookt hebben :D

en na een bloedtest hebben kunnen aantonen dat het niet in de laatste 12 uur geweest is.

dus naar mijn idee zijn alle blowers lul , ongeacht of ze gerookt hebben of niet..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-10-2010 19:36

tjah wat was er eerder kip of het ei????
van blowen lrijg je psychische problemenn, of mensen met psychische problemen ga je eerder blowen??
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

22-10-2010 15:10

triest, al dat gedoe om wat wiet... zon boete van 11rooie is wel leuk als je 1 glas bier op heb en achter het stuur gaat zitte.

Tot nu toe is er nog nooit iemand gestorven door wietgebruik. Wat je van alcohol ni kan zeggen...toch is dat wel legaal...

Wiet kent nagenoeg alleen maar voordelen.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 651731007# zeer goede docu over wiet + de geschiedenis. Eerst dit kijke en dan pas oordelen over wiet.
geel he
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

22-10-2010 15:12

Martijn Nederpel schreef:tjah wat was er eerder kip of het ei????
van blowen lrijg je psychische problemenn, of mensen met psychische problemen ga je eerder blowen??
ja hoor, net als dat het hersencellen afbreekt toch, terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat wietgebruik het tegenovergestelde doet..het bouwt/bevorderd de groei van hersencellen
geel he
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

22-10-2010 15:35

Patrick Visser schreef:Tot nu toe is er nog nooit iemand gestorven door wietgebruik. Wat je van alcohol ni kan zeggen...toch is dat wel legaal...



Alcohol is harddrugs = zowel lichamelijk als geestlijk verslavend
Wiet is softdrug = geestelijk verslavend (Jaja, echt wel en degenen die het tegendeel beweren hebben het naw nog niet door van zichzelf)
Tot zover mijn bijdrage. Ik draai er nog 1 8)
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

22-10-2010 15:48

goh heb 28 jaar geblowt laat ik nou al een tijdje droog staan gewoon doorzetten het moeilijkst was even met vissen omdat je dan van die dode spelmomenten hebt :lol: .

Ben wel wat drukker geworden :wink: .


ach dat geld houd ik weer in de knip en daar kan ik dan weer leuke dingen voor kopen denk ik dan maar weer zo.

Ik heb er middenin gezetten maar de laatste jaren niet meer ik vind het niet leuk om mijn huis uit te worden gezet door de woningbouwvereniging,dus kopen man hij op een harley ik op een fiets.

Echt niet he.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-10-2010 17:20

Alc en rokerswaar mag in nederland de belasting gaat er goed,alleen het meeste klootjesvolk ziet een eigenaar van een tabakszaak niet in een ferrari naar het kanaal rijden om te vissen.
En je moest eens weten wat voor mensen er blowen,en ik wil wel een kroegloper en een blower naast mekaar zetten,zie jij het vershil????
Laat nou maar iedereen ze ding doen en reageren wat hij of zij zelf ervan heeft meegemaakt en niet gelezen of GEHOORD.
En gun mij die ferrari gewoon werk er hard genoeg voor, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


m,f,g der brave ronnie.
breek me de slurf niet open