Franse simkaart beltegoed

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-09-2010 22:14

Misschien een domme vraag, maar waar kan je beltegoed simkaarten kopen in Frankrijk (dus met een Frans nummer)? Bij wat voor zaken? Vorig jaar vroeg ik het met gebrekkig Frans in een intermarche, maar daar kwam ik geen stap verder.

Ik ga in ieder geval naar Lac de Liez (bij Langres), iemand toevallig een idee waar ik zoiets daar in de buurt kan kopen?
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

19-09-2010 22:51

hoi maurad

mischien kun je je vraag stellen bij een vvv in frankrijk,of bij een telecom winkel hier in nederland?

gr

ronald
K. van den Herik

20-09-2010 07:16

supermarkt en dan bij de kranten- tabakshop
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-09-2010 07:50

Klaas, supermarkt = intermarche? Want toen ik bij de intermarche kwam, wilden zij mij een abonnement verkopen, toen ik met gebrekkig Frans vroeg om een beltegoed kaart, begrepen zij mij niet (of deze ze alsof?).

hoe heet dit in het Frans?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-09-2010 07:50

weet niet of dit echt actueel is:

Franse pre-pay sim-kaarten
U kunt zonder problemen met uw mobiel in Frankrijk bellen. Echter het is onder bepaalde omstandigheden wellicht goedkoper om met een Franse prepaid telefoonkaart te bellen. Als uw mobiel geen simlock heeft, kunt u een Franse prepaid kaart in uw eigen mobiel gebruiken.

Door in Frankrijk een prepaid simkaart te kopen krijgt u de beschikking over een Frans telefoonnummer. U kunt dan bellen en gebeld worden binnen Frankrijk tegen nationale tarieven. De kaarten om je Franse prepaid op te waarderen kun je bij bijna elk tankstation krijgen, en verder bij elke GSM winkel.
Een ander voordeel is dat als u gebeld wordt vanuit Nederland of België de internationale telefoonkosten door de beller worden betaald.

Houd er wel rekening mee dat het aanschaffen van een Franse simkaart anders in zijn werk gaat dan het aanschaffen van een Nederlandse sim-kaart. In Frankrijk kost een losse sim-kaart zo'n 45 euro, inclusief 5 euro beltegoed. Het verkregen beltegoed is 10 dagen geldig, daarna heb je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen voordat de geldigheid van het nummer op de sim komt te vervallen. Een pre-pay telefoon met sim-kaart inbegrepen kan in Frankrijk uitsluitend aangeschaft worden zolang je over een Frans identiteitsbewijs of paspoort beschikt en in Frankrijk woont en post ontvangt (dit controleren ze in de winkel).
Ook het opwaarderen werkt in Frankrijk heel anders dan in Nederland. 10 euro dien je binnen 15 dagen op te maken, 20 euro binnen 2 maanden, 30 euro binnen 3 maanden, etc.


Van: http://www.frankrijkalsvakantieland.nl/telefoneren.htm
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

20-09-2010 07:52

Mmmm, dit is geen optie dus. 45 euro voor een simkaart en je moet in Frankrijk wonen..

Nee, ik doe het dan wel met mijn Nederlandse simkaart..
K. van den Herik

20-09-2010 08:17

Mobicarte
maar : die en wijzen lukt ook hoor

http://www.prepaidgsm.net/en/francia/sfr.html
Plaats reactie