Moet Nederland samen met Belgie en zo BeNeland vormen?

Moet Nederland samen met Belgie en zo BeNeland vormen?

Peiling eindigde op 01-06-2013 07:19

Natuurlijk.
18
58%
Ja, mits Barbara Steeman in kabinet
13
42%
 
Totaal aantal stemmen: 31
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

10-09-2010 13:44

Gelijk heb je en ik ook, het is toevallig mijn grootste ergernis, maar dat had je al door, prettig weekend en kromme toppen, mzzl
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2010 13:46

Het gaat niet meer over Beneland is in ieder geval vast te stellen...Maar frustraties worden wel zo van zich afgeschreven en dat lucht wellicht op, carpboard als politieke arena?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-09-2010 14:40

Aart,

Ga jij eens even heel fluks hier heen: viewtopic.php?f=33&t=58152
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-09-2010 14:54

Waarom? Dat is een aflopend topic, en inmiddels overgenomen door dit topic dat een daaraan omgekeerde ontwikkeling laat zien.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2010 20:00

Marc, ik heb de mazzel dat er niemand is die mij nog kan sturen...
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

11-09-2010 07:36

Das hier leerzaam....

Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-09-2010 09:18

Paul en Mark, mis nog Vlaamse reacties op Beneland. En jullie kunnen die natuurlijk heel goed verwoorden.
En jullie hebben natuurlijk al jarenlange ervaringen gehad met voorheen het Vlaams Blok, wij moeten nog gaan ondervinden wat de PVV (Wilders) in de realiteit van iedere dag zal gaan betekenen of niet gaan betekenen.
Is m.i. niet te voorspellen en tot op zekere hoogte geldt: hoe harder Wilders zich afzet tegen o.a. Islam opvattingen / uitingen des temeer stemmen hij voorlopig nog zal binnenhalen.
Als echter in de praktijk de PVV gaat meeregeren (op welke wijze dan ook, al is het maar via gedoogsteun) wordt het andere koek daar de kiezers dan ook de PVV zullen gaan afrekenen op hun daden en niet meer alleen reageren op allerlei beloften.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-09-2010 10:08

Veel Belgen aan de noord en westkant voelen zich meer Vlaming dan Belg. Dat hoor ik regelmatig als ik ze spreek. Ben verder bang dat als de twee partijen Nederlanders en Vlamingen samen gaan we weer hetzelfde krijgen als wat zich nu in ons buurland onderling afspeelt. Vlamingen zijn verder wijs genoeg zelf hun beslissingen te nemen daar hebben ze ons echt niet voor nodig. :wink:

Dat we België door razen op weg naar ons vis/vakantie land kan ik niet beamen. De wegen zijn er zo slecht dat mijn auto er meer een hobbelpaard lijkt. kom ik als veelvuldig weggebruiker hier het volgende tegen. Belgen voelen zich de koning te rijk als ze over onze wegen rijden. Dat ze daarbij niet in de gaten hebben dat ze de snelheid veroverschrijden is dan ook heel te begrijpen. Of ze moeten op weg zijn naar een van de vele koffieshops aan de grens. :roll:

Groet,
Peter

Of is het anders Mark als ik je zo ziet peinzen ga ik weer twijfelen. :wink:



[ URL = http://img827.imageshack.us/i/dsc6397.jpg/ ] [ img = http://img827.imageshack.us/img827/9869/dsc6397.th.jpg ] [/ img ] [/ URL ]
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

11-09-2010 20:30

Aart,

Politiek vlaanderen is een rare zaak,vlaams blok,ik heb er ook nog voor gestemd,waarom niet,ze gingen die vreemde mannen eens aanpakken en dan doe je dit uit volle overtuiging,wist ik maar beter toen :roll: nu hoor je er niets meer van,ze zijn gewoon weggepest zal ik zeggen en denk niet dat ze er nog komen voor hun ding te doen,intussen komen die vreemde gasten hier met horden binnen :( amaai men geldbeugel....

@pj otte:dat de wegen hier slecht liggen zal zo erg niet zijn,ik heb al slechter gezien in NL,wees daar maar zekerst van.....

En laat ons maar alleen regeren,we doen het zo ook goed en kunnen degelijk onze boontjes doppen bij een splitsing,trouwens die splitsing is een kat in een zak,politiek gewauwel van gefrustreerde politiekers hebben dit zover gebracht,wij willen de geldstroom richting wallonie en brussel stoppen,als je steeds moet bijdragen en je krijgt er niets voor in de plaats dan krijg je zulke toestanden,dan roeren ze in een pot dat het geen lust meer is en gooien ze met van alles!!!!


paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-09-2010 22:17

K. van den Herik schreef:http://www.nu.nl/buitenland/2326756/waalse-kopstukken-zinspelen-splitsing-belgie.html

Zo van de Maas bij Limburg tot De Panne, minus Brussel.

4 wereldhavens, toegang europa dmv De Rijn, Maas en IJzeren Rijn.

Alleen winnaars?


Klaas,
waarom zou ik voor of tegen moeten kiezen over een onderwerp dat bedacht en uitgevoerd word uit macht geile wellustelingen (bestuurders) die in een door henzelf gecreerde pot staan te roeren waar ik als kiezer geen enkel zicht op of inspraak in heb?

Mocht het ooit zo ver komen dat de zon niet meer opkomt, dan werden we plotseling wereldburgers, christen, moslim, Vlaams, Waals of hindoestaan het maakt dan niets meer uit.
Wel jammer dat het dan maar van korte duur zal zijn tot het stil en koud gaat worden..
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

12-09-2010 14:47

1 van de pluspunten van een dictatuur Henk, niemand heeft inspraak. Als we nu allemaal om de beurt dictator worden is het weer eerlijk . Ik begin wel...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-09-2010 21:56

Kom ik als 2e dictator met het volgende voorstel:

Laten we onze BeNeland-bejaarden in de gevangenis zetten en de criminelen in een verpleeghuis!!

Op deze manier hebben de bejaarden toegang tot douches, hobby's, en wandelingetjes.
Ze krijgen dan ongelimiteerd gratis medicijnen, medische – en tandheelkundige behandelingen, rolstoelen enz.
Bovendien krijgen ze geld in plaats van te moeten betalen.

Ze worden constant via videocamera’s in de gaten gehouden dus ze kunnen direct geholpen worden als ze vallen of hulp nodig hebben.
Hun beddengoed wordt twee maal per week gewassen en al hun kleding wordt gewassen en gestreken naar hen terug gebracht.
Een surveillant checkt elke 20 minuten hoe het met ze gaat en brengt maaltijden en hapjes naar hun cel.
Ze kunnen familiebezoek ontvangen in een vertrek dat speciaal hiervoor ontworpen is.

Ze hebben toegang tot een bibliotheek, de sportzaal, ‘n geestelijke raadgever, het zwembad en mogen een opleiding volgen.
Eenvoudige kleding, schoenen, slippers en hulp zijn gratis voorhanden .
Privékamers voor allen met een tuin waar oefeningen gedaan kunnen worden.

Elke bejaarde heeft de beschikking over een computer, ‘n TV, ‘n radio en dagelijkse telefoongesprekken.

Een bestuur met managers is aangesteld om klachten in behandeling te nemen en de surveillanten moeten zich aan een strenge code hoe de bejaarden te behandelen, houden.
Terwijl aan de andere kant…

De criminelen koud eten krijgen, en alleen worden gelaten zonder dat er naar ze omgekeken wordt.
De lichten gaan om negen uur ’s avonds uit en douchen kan eens per week.

Ze wonen in een kleine kamer, betalen hiervoor per maand en hebben geen enkele hoop er ooit nog uit te komen..
Zet je toch wel even aan het denken niet?
Een hele fijne dag allemaal!

Zit jij stiekum te lachen Aart??? :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-09-2010 22:10

Zou lachen als het niet zo pijnlijk waar was...........
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-09-2010 08:16

Te mooi om waar te zijn, is helaas rechtevenredig om te draaien .......

Te waar om mooi te zijn :evil:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-09-2010 07:03

Ik lach beslist niet Henk, omdat je helaas deels gelijk hebt.
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

18-09-2010 07:42

Ja henk,eens gniffelen kun je doen,maar zo zou het moeten zijn die optie's die je daar aangeeft!!
hou het netjes aan de waterkant!!
K. van den Herik

19-09-2010 11:31

bij ons moeten de gehandicapten hun eigen rolstoel douwen.
=
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

19-09-2010 13:24

Ik leg dubbel hiero, en blinden moeten een hond met een stok, en die zijn veel duurder dan een hond die wel wat ken zien...........
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
K. van den Herik

19-09-2010 13:37

ik ben lichting 81-III. In mijn tijd stond bij de grens een bord. Niet aanvallen van vrijdag 12.00 tot maandag 12.00 dit i.v.m. weekend verlof. Lijkt me een aardige besparing om het bord te vervangen door

aanvallen alleen op even dagen, mits op donderdag (pappadag)

zo gaat het hier Rick

Afbeelding

Breaking news: de maker van het gele bord is tegen samen gaan....

Afbeelding


@ Henk: waarom wachten?