seizoen weer goed begonnen "op de vuinisbelt"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

19-04-2010 13:07

Afbeelding :cry:
in sommige landen leven ze er van en zijn ze er naast geboren :cry:

Als ik vis, doe ik dat graag op een schone stek. Ik zal dus altijd langs de waterkant opruimen. Mijn stek is weer schoon en die houd ik ook schoon. Ik heb ook wel eens vanuit Carp team Enschede een aktie op touw gezet, om een dag met een groepje leden (toffe gasten Daaf, Koen, Joris,Milan en Bichem) met prikstokken langs de stadsvijvers te struinen. :wink: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Maar zelfs als ik ga voeren nu, is het bijna standaard dat ik dan ook een vuiniszak vul, met achter gelaten pruttel. Niet alleen mijn eigen stek maar rondom het water dat ik bevis. zoveel moeite kost het me niet, al heb ik wel een stijfe rug pfff :-? ouwe man. Opvallend is dat het meeste niet van andere vissers komt hoor daarvoor mijn complimenten. Het meeste is van mensen die even kwamen chillen.
Is het wel van vissers dan kan ik alleen maar zeggen:
stupid, it's like shitting on your own doorstep!!! :evil: :evil: :evil:

Afbeelding
van vandaag een kleine impressie
Afbeelding
als je echt van de tropen wil genieten! :roll:
Afbeelding
ik snap dat niet die energy drinks, krijg je dan geen vleugels om op te ruimen :evil:

ps heb alles ook nog even netjes gescheiden, plastic bij plastic, want dat moet tegenwoordig :wink:

een schone wereld begint bij jezelf. 8)

hopelijk doet goed voorbeeld nog beter volgen
Laatst gewijzigd door martijn dikken op 19-04-2010 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Frank Waanders
Berichten: 217
Lid geworden op: 27-08-2007 14:37
Locatie: Hengelo

19-04-2010 13:28

Topactie Martijn, hulde! Jammer alleen dat dezelfden het altijd maar weer op moeten knappen.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-04-2010 17:02

Wat een bakkenleiers zeg.
Zo,n t....zooi achter laten.
Topper dat jij die gene bent geweest die het gedaan heb :wink:
groeten uit
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

19-04-2010 17:15

Goede actie, maar zou niet nodig moeten zijn.
80% van het vuil is helaas niet afkomstig van vissers maar van honden uitlaters of hang jeugd of andere mensen rondom het water
Over 2-3 weken zijn de vijvers en het kanaal hier in Hengelo weer aan de beurt voor een opfrisbeurt..

Voor een goede visser zou het opruimen van andermans vuil ook geen belemmering moeten zijn, ik hoor/zie regelmatig van, "Is toch niet van mij?"
Gebruikersavatar
Brian Goldman
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-02-2010 19:30
Locatie: Neede

19-04-2010 23:55

respect martijn :lol:
Carp Team Xtreme
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

27-07-2010 21:48

toch vind ik het kl''te als ik ga vissen en overal allemaal tir'ngzooi ligt, terwel er 10m verderop een prullebak staat
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

27-07-2010 23:03

Goeie actie, als ik troep op me stek vind ruim ik het altijd netjes op.
Het is misschien ook wel handig als de gemeente de prullenbakken leeg haalt aangezien er hier een aantal prop vol staan van vuil wat ik er een jaar geleden in heb gegooid. komt helaas ook vaak voor dat ze in de fik worden gestoken.
Heb altijd een zak bij me om alles netjes achter te laten en het thuis weg te gooien.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-07-2010 11:17

Nieuw in de Brabantse provincie ben ik bezig om viswater in kaart te brengen voor mezelf, wat is de moeite waard, welke vergunning enz.
Komende vanuit de Randstad dacht ik dat teringzooi achterlaten iets was dat door merkgeile pubers gedaan werd die nog niet hadden leren vissen, en dan met name in de Randstad, niet dus.

Een rondje Eindhoven en omgeving heeft mij geleerd dat zelfs volwassen mannen met een gezin gezellig in een bivy gaan zitten, sterke verhalen vertelllend over karpers in plaatsen waar ze nooit geweest zijn en ongevraagd uitleggen wat hun molens heeft gekost en dat Danny Fairbrass ze zo goed vindt, duuh alsof dat de maat der dingen is.......
Vangen doen ze weinig, 16 ponders veranderen in 22 ponders door op de foto de vis van je af te houden en te photoshoppen, dat ze zelfs op de foto de borstvin omvouwen is niet belangrijk, een simpele carekit is teveel gevraagd en enig besef dat de 20 ponder van vandaag de 40 ponder over 6 jaar is als je een beetje normaal doet komt niet in ze op. Dat ze 's geld uit zouden moeten geven aan een goede onthaakmat en een goede weegzak vinden ze niet nodig, de merken daarop tellen niet, maken geen indruk, tis al een wonder dat ze iets hebben wat met veel fantasie op een onthaakmat lijkt.

2 dagen later ben ik er weer, waar de bivy's hebben gestaan is duidelijk, verpakkingsmateriaal van het hun zo geliefde Korda en Solar ligt in het rond verspreid, een meter leadcore hangt half in het water met een giga klaauwhaak nog aan een fluorcarbon onderlijn, (om in een obstakelvrije vijver te vissen??) Achter de boom waaronder de bivy's stonden liggen stapels red bull en Bavaria blikken, resten van gezoete maisblikken, oliedoekjes, koffiefilters en verpakkingsmateriaal van snel klaar eten........
Het ongelofelijke, het is precies 10 stappen van een vuilnisbak, en ik snap het gewoon niet meer, wanneer is vissen op karpers van de eredivisie der zoetwatervissers volkssport geworden voor SBS6 kijkers en ander plat vermaak? Wanneer is het opruimen van je teringzooi iets geworden waarvoor je applaus verlangt, iets wat de normaalste gang der zaken is als je een beetje normaal in elkaar steekt.
Het ergste van dit alles? Dit soort mensen is te stom om een behoorlijke vis te vangen, zijn allang weer naar de volgende hype overgestapt als jij en ik ons druk maken voor nachtvisvergunningen en vissen met 3 hengels maar we moeten dan wel opboksen tegen de sfeer die dit soort klojo's zetten als of ze voorbeeld zijn voor het gedrag van ons allemaal, en op dit moment zijn ze dat ook helaas, het zijn dit soort simpelen die blindelings in elke hype geloven, de fabrikanten spekken, alles kopen wat op een DVD gezegd wordt maar nooit hebben leren vissen, zelden vangen en als ze vangen de vis zo toetakelen dat het schandalig is. En dan ook de enorme teringzooi achterlatend voor mensen zoals Martijn, het wordt tijd voor een rijbewijs voor Karpervissers helaas, maar ook voor de echte vissers onder ons, spreek deze losers aan, als je net je rijbewijs hebt ga je ook niet in Ferrari zitten, ga eerst 's feederen of met een vaste stok aan de gang, leer eerst 's vissen.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

30-07-2010 19:51

Haha,Rick.
Eigenlijk helemaal niet om te lachen maar om te janken,wel heel herkenbaar hier in de buurt rondom Beverwijk maak ik precies het zelfde mee zeker nu met dit mooie weer.
De wateren waar ik al jaren vis raken steeds meer volgeladen met soms coma zuipende aso,s en lijken zeker als het mooi weer is op volgepakte campings.
Vriend van mij is jaren lang baas van POS geweest en heeft elk jaar weer de zwaar moeten onderhandelen om de visrechten van de Fortgaten te behouden,zal niet lang meer duren als het zo door gaat denk(hoop) ik.

Gr,
Mark
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

30-07-2010 20:14

Te triest voor woorden allemaal, 'karperaars' die in de hete zon op een windstille dag achter de pod gaan zitten bewijzen zowiezo al dat ze er geen fuck van snappen.

Veel succes ermee, ik hoop dat je een oplossing kunt vinden om die aso's van je water te weren.

Cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie