Verkiezingen 2010. Wat gaan we stemmen?

Plaats reactie

Wat gaan we stemmen

Peiling eindigde op 17-06-2010 19:44

VVD
16
19%
PVDA
8
9%
PVV
44
51%
CDA
2
2%
SP
7
8%
Groen links
1
1%
D66
1
1%
Partij voor de dieren
3
3%
Anders
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 86
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

10-06-2010 00:01

[quote="Kees Ouwehand"]Red ons joods-christelijke erfgoed, stop de islamisering van Nederland?

Lijkt niet erg op strenger aanpakken van... Lesley, nog afgezien van de onzin in dit credo.

Je pakt hier weer precies één stukje Kees. Ook is er al meerdere malen gezegd dat niet alle standpunten even jofel zijn maar daar hebben we coalities voor om nuance te brengen.

Ook is een stukje trots zijn op je land en cultuur zeker niet verkeerd. Ruimte voor andere geloven oké. Je land volledig aanpassen aan een geloof; aparte stemhokjes man/vrouw(gelijke rechten??!), varkensvlees uit scholen bannen, het beeld, herdenkingsmonument "voor hen die vielen" aanpassen in 020 vanwege het feit dat moslims zich hieraan storen, dit word verstaan onder "Islamisering".

Vind jij dit oké? Stem dan PVDA maar klaag niet als NL niet langer bestaat.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

10-06-2010 00:03

Ik heb PvdA gestemd 8) Waarom? Partij van de kArper? ofzo? Maar ga verder met jullie discussie :roll:
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-06-2010 04:13

Ik heb op de SP gestemd, want ik ben gek op tomaten.
Zit hier wel vis?
K. van den Herik

10-06-2010 06:59

Zijn het ruim 1,5 miljoen domme mensen? Of zou er iets anders spelen?

Stelletje lafaards durfden al niet eens voor een slotakkoordje op te treden.

Democratie zal wel betekenen dat we opgescheept worden met een communistisch stelletje opmakers geleid door iemand die bewezen heeft er echt een pestzooi van te kunnen maken...

Zal eens in de bieb gan kijken voor een rood boekje, vast wennen
K. van den Herik

10-06-2010 07:03

Aanpassen? Zoals Sander V, en benno L? Of moeten die er niet uit? Zijn dat geen ''rotte" hollanders?


Ben wel in voor de doodstraf
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-06-2010 08:13

Gut Gut Gut, wat kunnen jullie samen allemaal een onzin uitkramen en discussieren om de verkeerde dingen.

Zodra je "feitjes" gaat noemen ontaard het allemaal in een discussie die nergens over gaat.

Net zo goed als alle partijen, noemt ook Geert een aantal zaken die hij veranderd wil zien. Ze moeten wel over "feiten" spreken omdat niemand schijnt te kunnen / willen discusieren over algemeenheden. Als iemand het heeft over de dreiging van de Islam (al dan niet de extreme variant) dan willen de 'tegenstanders' feiten en rugnummers weten. Als die vervolgens genoemd kunnen worden dan doet men het af als "incidenten" en worden zaken weer gebagatilseerd. Of nog erger de feiten worden goedgepraat omdat men in land van afkomst deze gebruiken niet kent.

Daarnaast leven we allemaal in onze eigen (droom?)wereld;
Marrokaanse mensen vinden Marroko het beste land op de wereld, waar niets scheef is (Mourad?), maar ondertussen woont hij wel hier (no offense overigens, meer iets met splinter / balk en oog). Of er zijn mensen die vinden / denken dat ze het beter doen of voor staan dan de gemiddelde Nederlander (Mehmet) maar dit is slechts gebaseerd op eigen waarneming die misschien wel iets te nauw is?

NL heeft gestemd en daar moeten we het mee doen, de komende tijd. Ik snap overigens niet, meen ik oprecht, dat de moslim gemeenschap zo ageert tegen de relatieve winst van Geert. Hebben jullie straks niet je hele leven gewerkt voor een aow leeftijd van 65? Voor een rechtse partij is dit wel een heel erg links standpunt :-).

Tenslotte denk ik dat de PVV helemaal NIETS heeft tegen de Mourads en Mehmets van deze wereld, maar wel tegen de mensen die hier enkel en alleen maar komen voor de sociale voorzieningen. Gevlucht uit je eigen land omdat je politiek bedreigt wordt ...... welkom, maar verwacht geen paradijs en gratis geld. HIer moet ook gewoon gewerkt worden voor je geld.

Moskeeen verbieden? Ach beetje kansloze missie, en heeft ook geen nut zelfs in de tijd van Jezus kon men geloof niet uitbannen. Ook Stalin en Lenin hebben een poging gewaagd die jammerlijk mislukt is.
Hoofddoekjes verbieden? Tsja, waarom eigenlijk? Burka's verbieden lijkt mij niet meer dan normaal in openbare functies.

Ben niet voor en niet tegen Wilders en aanhang, maar blijkbaar vind een mooi deel van de NL kiezers dat er iets moet veranderen en dat lieve mensen heet democratie!

Ltrsz
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

10-06-2010 08:20

Denk dat de roots van Mourad in Afghanistan liggen Marc.

En AOW mag best groeien naar 67 op den duuur, maar wel eerst eens vanaf 65 jaar met pensioen en niet met 62 of 58 of zo. Maar... wie dat wel perse wil moet ge mogelijk hebben, houden en krijgen dat zelf te regelen. En dat mag best ook op fiscale wijze.

Er komt momenteel miljoenen aan lijfrente kapitaal vrij. Kapitaal waar bealsting over verschuldigd is, hoor je niemand over. Zal wel een paarse meevaller worden die direkt 2 keer dubbel wordst uitgegeven...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-06-2010 08:37

Klaas, hence de ? achter Mourads naam :P ging mij weer over algmeenheden.

Ik ben overigens niet tegen een AOW leeftijd van 67, maar kan mij voortellen dat mensen die zwaar lichamelijk werk hebben hier wel iets van vinden. Ben ook van mening dat als je niet meer kunt, er vangnetten moeten zijn, niet iedereen maakt een vrijwillige keuze qua beroep.

Belasting over lijfrente ..... druppel op de gloeiende plaat.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

10-06-2010 08:37

Josef Stalscu schreef:Ik heb op de SP gestemd, want ik ben gek op tomaten.


Hahahha 8) Nice!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-06-2010 08:45

K. van den Herik schreef:Stelletje lafaards durfden al niet eens voor een slotakkoordje op te treden.


En waar had u het over willen hebben, zonder dat duidelijk was welke coalities mogelijk zouden zijn?
Aanzitten en pootjes geven over het feit dat je zo verschrikkelijk gewonnen / verloren hebt? En wat je daarvan vind? Nou als ik verloren heb vind ik dat niet leuk (en ligt het aan de anderen), als ik gewonnen heb is dat wel leuk en komt dat door mijn goede inzet / ideeen etc. 15 partijen 3 minuten klaar.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

10-06-2010 08:54

Dat noemen ze verantwoordelijkheid nemen Marc, zowel in goede tijden als in slechte tijden moet je ervoor staan. Hoe geloofwaardig kom je nog over.

Het volk heeft gekozen, nu nog een coalitie, we zullen zien watvoor ellende het nu brengt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-06-2010 09:04

Ik niet snap jou Dries ......
Verantwoordelijkheid neem je door in een slotdebat te gaan zitten terwijl er geen uitslag is?

Eens zien of de spelers van Oranje ook in de 70ste minuut allemaal aanschuiven om over de wedstrijd te praten :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

10-06-2010 09:09

Voorheen namen ze ook deel aan het slotdebat, de tussenstanden waren vij betrouwbaar, de uitslag was zo goed als klaar.

VVD, PVV, CDA zonder balkie?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-06-2010 09:16

Ach Dries maak je niet druk, over een poosje moeten we weer gaan stemmen omdat er eenvoudigweg geen enkele coalitie mogelijk zal zijn, die een ruime meerderheid zal krijgen, en Mark heeft al vaker bewezen onbekwaam te zijn voor een functie, vraag dat maar aan oud Konmar medewerkers. :wink:
Laatst gewijzigd door Jan Witter op 10-06-2010 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-06-2010 10:02

Patrick Visser schreef:Aanpassen? Zoals Sander V, en benno L? Of moeten die er niet uit? Zijn dat geen ''rotte" hollanders?


Je vergeet Patrick V. want die vind het blijkbaar nodig om voor de sco2 op de vlucht te gaan.. Alle criminelen dienen harder aangepakt te worden maar dit is een andere discussie. Werk zelf met 60% moslims in de ploeg, zitten best wat goede bij maar als het er op aan komt botst het toch. Niet aanpassen is hier een duidelijke oorzaak van. Mocht ik ooit naar Turkije of iets dergelijks op vakantie gaan dan pas ik mij ook aan, niet meer dan normaal denk ik.

Nu het tellen van de stemmen bijna afgerond is blijkt wel dat meer mensen zich storen aan het gedrag van veel van onze medelanders. Ik ben het respectloze gedrag van sommigen iig aardig zat aan het worden.
©
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-06-2010 14:18

Zolang iemand respect voor mij heeft, respecteer ik die iemand ook, zodra dat niet meer het geval is houdt mijn respect ook op richting die iemand, dat lijkt mij erg voor de hand liggen. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen dat respect twee zijde op werkt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

10-06-2010 14:23

Als we de eerste "Marokkanen" deporteren naar een Afrikaans land waar ze of nog nooit, of enkel op vakantie, geweest zijn, zullen we dan gelijk een paar duizend voetbalsupporters naar Spanje sturen? Komt op hetzelfde neer namelijk...
Jullie snappen dat ik geen PVV gestemd heb. Wel D'66.
Ik weet het ook allemaal niet...
Jan Peter Teerling

10-06-2010 16:46

Erg leuk die verkiezingen! Na het verliezen van (tig) zetels met de loze kreet komen: "wij hebben onze boodschap niet goed kunnen overbrengen naar de kiezers"

Denk niet dat het aan het overkomen van de boodschap is, meer het afrekenen op behaalde resultaten of het geheel ontbreken daarvan.

De slogan: "iedereen telt mee" van de PvdA is ook te bar voor woorden. Op voorhand al 1,5 miljoen mensen uitsluiten die graag wat anders willen dan de sh*t die we tot nu toe door onze strot geramd hebben gekregen. Al dan niet weggespoeld met een kopje muntthee.

Koenders nog gezien op tv? Nog gladder dan een paling in een emmer snot. Toch 'knap' dat je na verlies van zetels feest kunt vieren of je iets gewonnen hebt..

De zelfingenomendheid van Balkie was ook erg grappig. Denken dat je het toch nog ff gaat flikken om weer minster president te worden terwijl iedereen je liever kwijt dan rijk is. Hoe wereldvreemd moet je wezen, of hoe dik is het bord voor je kop, dat 80% van de Nederlands je liever met een wachtgeldregeling van 7 jaar ziet gaan dan nog 4 jaar aan het roer bij de B.V Nederland. Ook nog even de Nederlanders die op hem gestemd hebben met voorkeursstemmen naaien, hij bedankt ook voor een plaats in de 2e kamer. Zal toch niet te min zijn? Dat fietsen met harde tegenwind heeft hij in iedergeval weer genoeg tijd voor!

Ook geschikt van Albayrak dat ze de laatste maanden nog tig dossiers even op de valreep heeft 'doorgenomen' en deze een verblijfvergunning heeft gegeven. Die 5400 nieuwe asielaanvragen van 2010 hebben toch niks te maken met het laatste generaal pardon?

Ben beniewd hoeveel zetels de PvdA te danken heeft aan onze nieuwe Nederlanders. Al dan niet gelokt met een affiche in eigen taal.

Zal toch niemand bevreemden dat hier de vlag uithangt vandaag?
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

10-06-2010 17:38

Geweldige uitslag voor de VVD!
Was pas om 5 uur thuis, maar een super leuk feest gehad in Scheveningen met de partij.
PB meerval 128 pond - 200 CM
PB Mehkong meerval 160 pond
PB schub 42 pond
PB leder 42 pond
PB spiegel 46 pond
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

10-06-2010 18:27

Ben blij dat het vvd is geworden en niet de Partij Van De Alechtonen.
Heb lang zitten twijfelen tussen pvv en vvd maar toch maar voor vvd gegaan om pvda dwars te zitten anders was het zeker pvv geworden
en waarom? omdat ik het zat ben dat de allochtonen "ons" land verpesten.
Ben inmiddels al 3 keer beroofd (2 maal in 1 week)en meerdere malen lastig gevallen door deze mensen (Marokkanen)
In de bijlmer kan je kan je niet eens meer normaal door de H buurt lopen of je word al in elkaar geslagen terwijl je der alleen maar loop.
Me vriendin durft nauwelijks meer bij me langs te komen omdat ze een keer is lastig gevallen bij mij in de buurt door 2 Marokkanen in een invalide wagentje.
En winkelen in Utrecht met der zit er ook all niet meer in omdat ze dan steeds word na geroepen door (je raad het al) Marokkanen.
Als je toch alleen maar mensen lastig valt en beroofd en ga zo maar door rot dan gewoon lekker op naar je eigen land en probeer het daar eens te doen.
de straffen mogen van mij ook 2 keer zo hoog worden want wat het nu is is echt een drama. En de tv's weg uit de gevangenissen (het is toch geen fucking vakantie huis waar je in zit?)

Ze zijn zeker niet allemaal slecht maar als je hier alleen maar komt om mensen lastig te vallen mag je van mij oprotten.

Gr, Patrick
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-06-2010 18:36

Net een grote overwinning behaald en nu al de kiezers belazeren.

BREEKPUNT KOM NIET AAN DE AOW LEEFTIJD.
Die PVV belofte heeft precies een paar uur geduurd.

Lekker betrouwbaar, niet dat het verwonderd maar wanneer gaan de oogkleppen af.

Willen regeren met het CDA LOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-06-2010 18:47

Niks bijzonders Douwe, de kiezers belazeren doen ze immers allemaal, behalve wellicht de SGP (is niet mijn partij maar nooit op een leugen kunnen betrappen).
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-06-2010 20:21

Heren, mijn ouders komen oorspronkelijk uit Iran. Ik zelf ben Nederlands 8)

En iemand vroeg op wie ik stemde? PvdA
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

10-06-2010 20:30

Hey Mourad,

Ik vroeg wie je stemde, PVDA dus. Ik vraag mij dan af of je daar ook een motivatie voor hebt? Het viel mij op dat de geintervieuwde allochtonen/nieuwe nederlanders allen PVDA stemde en géén van allen wist waarom.

Ik neem aan dat je ook een baan hebt en belasting afstaat. Mogelijk vind je het dan ook vervelend dat dit geld klakkeloos word uitgegeven aan allerhande nutteloze(bewezen) projecten en subsidies en de PVDA het best zorgt voor mensen zonder werk?

PVDA heeft 30 zetels behaald dus er moeten toch wel een aantal redenen zijn om op deze partij te stemmen? Ik kon er geen bedenken..

@Douwe

Blij toe, breekpunt was een domme actie en gelukkig ziet hij dat zelf ook in.

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

10-06-2010 20:36

Beste Matthias,

ik had me voorgenomen niet meer in discussie te gaan in deze topic, al is het een gezonde discussie, en wil me daar gewoon aan houden. Maar ik volg het wel.. Reageerde net even omdat het over mijn afkomst ging :lol:

Alleen om je vraag even te beantwoorden: Ieder partij heeft goede en slechte punten. De PvdA trok mij van al die partijen het meeste aan.

He, fijne avond! :D