bang aan het water

Plaats reactie

Bang aan het water tijdens nachten

ik ben wel eens bang geweest
316
70%
ik ben nooit bang
134
30%
 
Totaal aantal stemmen: 450
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

22-02-2010 22:55

sommige mensen hebben een goede fantasie in hun verhalen :lol:
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

23-02-2010 12:38

Volgende pagina. Bedankt Tja!! :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Sjoerd Bonenkamp op 28-03-2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-03-2010 15:47

In 20 jaar nog nooit beng geweest, bijna dan....

Die paar keer dat iemand m'n fiets probeerde te stelen was vooral spannend, die Mercedis die het gras op kwam rijden was gewoon spectaculair. Die zaklampen in de bosjes in de middle of nergens terwijl de kogelgaten in de bomen zaten was misschien iets wat teveel spanning, die vier Marokaantjes met een pistool maakte me zo kwaad dat ik vergat bang te worden..... Neeeh joh, dat nachtvissen is helemaal niet om bang voor te zijn....

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-03-2010 21:42

Niet gelezen in dit topic, maar wellicht wel van toepassing

Jarenlang paniekaanvallen gehad.
Of ik wel eens bang geweest ben langs de waterkant......
Ik ging regelmatig letterlijk dood
Maar we bleven vissen :D
Gelukkig na 16 jaar de juiste hulp gekregen, en nu heerlijk zonder angst de waterkant
Ik heb de strijd tegen angst overwonnen.
Wat niet wilt zeggen dat er geen angst is, angst is een noodzakelijk mechanisme, zonder kan je niet overleven.
Ik heb het alleen terug gebracht naar de juiste proporties.

Mijn motto als ik weer "kriebels" voel
Morgen dood? heb ik vandaag toch nog lekker gevist.

Ray

Ps. als er medeboarders dit herkennen en ervanaf willen zoals ik dat wilde.
Wellicht een pb.

Wanneer ik wel bang ben.
Een goede onweer vlak boven me bivy
S'morgens een niet vriendelijke hond aan me plu.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

04-03-2010 22:14

Moedig dat je het vertelt Raymond.

Maar die angst, was dat dan ook voor een bepaald iets? Bijv donder&bliksem, angst om overvallen/bestolen te worden, of voor het donker?
(pure benieuwdheid)

Mooi dat je inmiddels wel ongestoord kunt vissen.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-03-2010 22:44

Nee, geheel niet.

Paniek aanvallen komen (nooit) zonder redenen.
Je leest het al 2 antwoorden.
IK zou bijna zeggen was het maar waar dat ik bang was overvallen te worden dan wist je waar je bang voor bent.

Zal het kort proberen samen te vatten, want je kan er een boek over schrijven.

Angstaanvallen onstaan door een bepaald moment in je leven.
In mijn geval een blackout onder de douche, ik werd niet goed en viel bijna flauw
Veel mensen denken ..zo dat was ff mooi kut, en gaan verder met hun dagelijkse dingen en leggen het opzij.
Ik ging nadenken, stel dat het gebeurd als ik auto rijd.
Daar is angst nummer 1.
Stel dat ik het krijg tijdens dat concert, poef ...daar is nummer 2
Ik lig op me stretcher.. als het nu maar niet gebeurd.... kut .... angst nummer 3

nu een uitleg want mensen snappen het vaak niet,
paniekaanvallen zijn het zelfde als echte doodsangst.
Je lichaam is echt aan het overleven, alsof je leven ervanaf hangt.
Dat gaat gepaard met een flinke stoot adrealine, en duurd +- 20 min (meer adrealine is er niet en daarna ben je toch doodmoe alsof je een marathon gerend heb)

Moedig is het niet, al is dit de eerste keer dat ik het vertel in "openbaar"
ik weet nu hoeveel mensen daar last van hebben, en is niks om voor te schamen (iig nu niet meer)
Maar is makkelijk zeggen als je er van af bent. Als je het nog heb is het erover praten al genoeg om een paniek aanval te krijgen.
Ik hoop alleen te zeggen tegen andere boarders, er is zeker hoop, ik dacht jarenlang dat dit het was en zo zou blijven.

ray
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

04-03-2010 23:06

Erg indrukwekkende verhalen allemaal en heb er ook alle respect voor!!! :wink:

Ik zelf heb dus ook nooit bang ingevuld als stem en niet dat ik hier zo trots op hoef te zijn, maar ik heb eigenlijk nooit nog echt het gevoel mee gemaakt dat ik me niet op mijn gemak voelde. ik vis 9 van de 10 keer alleen en soms gaat mijn vismaat met me mee die bij het ringste geringste weer klaar wakker ligt en dan weer moet melden dat ie iets buiten de tent heeft gehoord zogenaamd voetstappen etc. ondanks nu een alarm installatie voor hem mee te hebben genomen tijdens een sessie voelt hij hem iets meer op zijn gemak. hebben al verschillende keren ook midden in de nacht meegemaakt dat er mensen of iets om onze tent heen liepen. ook al verschillende keren dat dus ook het alarm als een gek af ging. maar hij voelt zich daardoor meer op zijn gemak en waarom niet. het is zelfs zo erg bij hem dat hij een luchtbuks mee de tent in wil pfffff.

gelukkig vis ik vaker alleen en ik hou niet zo van die poespas allemaal, toch begrijp ik dat wanneer er mannen met blaffers of andere soorten shit voor je neus staan niet veel tegen kunt beginnen. toch heb ik ook daardoor nog nooit het gevoel gehad dat ik niet lekker zit en dat ik er iedere keer aan moet denken. ik denk dat bang zijn voor mij een ander soort bang zijn is.

ik ben vaak bang dat wanneer ik weg ga te vissen dat mijn vriendin die dan op dat moment thuis zit gestoord kan worden door vervelende gasten, inbrekers etc en ik mijn vriendin niet ten hulp kan schieten. hier ben ik eerder bang voor als ik weg ben dan wanneer ik heerlijk aan het waterkantje zit.

wanneer ik aan het waterkantje zit ben ik dan ook direct lekker in mijn element en het kan me gestolen worden dat er allemaal mensen bij mij komen onverwachts buitenlands of niet maakt me niet uit ik ga niet weg en blijf zitten waar ik zit.
zelf op de ontmoetingsplaatsen ook wel gevist, voor sommige mensen misschien wel in de buurt bij makkinga plaatsje genaamd Laagduurswoude en zo wel eens met mijn maat meegemaakt dat er iemand de rits van de tent wou openmaken. deze natuurlijk vriendelijk verzocht om even heel snel op te hoepelen. ( ja we weten dat je daar niet mag nachtvissen ) voor dat hier weer commentaar over komt.

ook een keer meegemaakt in de middle of no where dat er een man bij ons kwam staan eerst een praatje maken over de visserij en de vangsten en daarna 1 meter afstand in het gras ging zitten en een groot stiletto mes tevoorschijn toverde mijn maat direct in paniek en fluisteren constant van jan zie je dat hij heeft dit en dat. nou en als je het niet vertrouwd jongen pak je toch je honkbal knuppel uit je tent en legt deze vast in de hoek neer. ik merkte aan hem dat hij zich niet op zijn gemak voelde en hij begon zelfs een beetje te zweten. heb geprobeerd hem gerust te stellen dat er hoogstwaarschijnlijk niks zou gebeuren. ( weet je nooit maar ach!!!! ) 10 minuten later klapte de man zijn mes in en liep opnieuw naar ons toe mijn maat direct in de tent op de loer haha, bleek de man had vroeger in de jeugd bij de padvindertjes gezeten en had 2 fluitjes van hout gesneden en wou ons dat op zijn manier als vriendelijk overkomen handigen. hihi ik heb me na de tijd dus echt krom gelachen om die man maar ook om mijn maat, zal niet zeggen dat ik op dat moment geen gedachtes heb gehad van en niet heb afgevraagd wat hij met een mes moest maar ik ga zelf nooit uit van het ergste ik heb ook een mes bij me en ja gebruik die ook wel eens om iets af te snijden etc en bij die instelling blijf ik altijd op doorgaan en het positieve bekijken,.

mvg; jan :lol:
Gebruikersavatar
Edward Klaver
Berichten: 137
Lid geworden op: 13-10-2009 17:18
Locatie: Noord Holland

04-03-2010 23:13

lol :D
Never change a winning team!
Marc Claassen
Berichten: 125
Lid geworden op: 16-03-2010 17:28

26-04-2010 19:21

iemand die ik ken is ooit met een pistool bedreigd in frankrijk hij kon al zen dure spulletjes inleveren.
ge kent de groete uit brabant kriege k*t!
Gebruikersavatar
Stephanie Schipper
Berichten: 90
Lid geworden op: 25-04-2010 00:01
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-04-2010 19:55

Ik heb nu nog maar 1 keer 'echt' aan nachtvissen gedaan. Laatste weekend augustus vorig jaar, samen met mijn vriend onder een 1-persoons paraplu. Driekwart eronder en de voetjes erbuiten zeg maar. We waren aan het vissen in Noordhove (Zoetermeer) en naast het feit dat ik het gruwelijk koud had (net die ene nacht werd het 's nachts 1, 2 graden) heb ik echt geen oog dichtgedaan omdat ik MEGA-bang was. Het is toch vasteland, er fietsen mensen langs etc. Daarintegen zou ik dus ook niet in een bos of park durven nachtvissen omdat je dan zo afgesloten van de buitenwereld zit. Ik mag dan wel een stoere meid zijn maar helaas heb ik dit het niet zo goed onder controle. Doemscenarios ten overvloede. Ik heb dan ook voorgesteld om het andersom te gaan doen. Overdag slapen en 's nachts wakker zitten. Maar goed, ik heb het nog maar 1 keer gedaan dus wellicht is het gewoon een kwestie van wennen.

Voorheen wel veel bij/achter/in de buurt van de boot van m'n ouders gevist maar dan bleef ik ook gewoon wakker en als er een rat voorbij liep stond ik binnen 3 seconden in de boot :oops:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-04-2010 19:59

jan de jager schreef:Erg indrukwekkende verhalen allemaal en heb er ook alle respect voor!!! :wink:
ook een keer meegemaakt in de middle of no where dat er een man bij ons kwam staan eerst een praatje maken over de visserij en de vangsten en daarna 1 meter afstand in het gras ging zitten en een groot stiletto mes tevoorschijn toverde mijn maat direct in paniek en fluisteren constant van jan zie je dat hij heeft dit en dat. nou en als je het niet vertrouwd jongen pak je toch je honkbal knuppel uit je tent en legt deze vast in de hoek neer. ik merkte aan hem dat hij zich niet op zijn gemak voelde en hij begon zelfs een beetje te zweten. heb geprobeerd hem gerust te stellen dat er hoogstwaarschijnlijk niks zou gebeuren. ( weet je nooit maar ach!!!! ) 10 minuten later klapte de man zijn mes in en liep opnieuw naar ons toe mijn maat direct in de tent op de loer haha, bleek de man had vroeger in de jeugd bij de padvindertjes gezeten en had 2 fluitjes van hout gesneden en wou ons dat op zijn manier als vriendelijk overkomen handigen. hihi ik heb me na de tijd dus echt krom gelachen om die man maar ook om mijn maat, zal niet zeggen dat ik op dat moment geen gedachtes heb gehad van en niet heb afgevraagd wat hij met een mes moest maar ik ga zelf nooit uit van het ergste ik heb ook een mes bij me en ja gebruik die ook wel eens om iets af te snijden etc en bij die instelling blijf ik altijd op doorgaan en het positieve bekijken,.

mvg; jan :lol:



sjesus Jan, ik zou vet gestrest raken van zo'n vismaat. Dan maar liever alleen vissen ipv dat zenuwachtige gedrag de hele tijd :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-04-2010 00:21

sjesus Jan, ik zou vet gestrest raken van zo'n vismaat. Dan maar liever alleen vissen ipv dat zenuwachtige gedrag de hele tijd :wink:

ach weet je wat het is, ik ben er al aan gewend. in het begin kon ik me er aan dood ergeren niet letterlijk dood anders niet meer dit bericht maar het was soms idd vervelend. probleem 2 hij heeft altijd een grote mond over van alles en nog wat alleen in het bijzijn van zijn maten. en dit is niet zo erg maar dat je dan daarna schijt in je broek van angst omdat er iemand een mesje tevoorschijn toverd etc. nee wees dan ook een kerel en daarvoor zo,n grote mond moet je dat dan ook doen. verder heb ik geen problemen met die jongen en is het verder altijd erg gezellig.

alleen vissen is ook niet zo leuk dan dat je met meerdere bent. heb je ook meer kansen.

mvg; jan
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

27-04-2010 15:01

Zat een keer te vissen aan een kanaal en in een koeienwei. Mijn hengels (destijds net nieuw) stonden op banksticks een 2 meter van mijn tent vandaan.

Op een gegeven moment komt er een nieuwsgierige koe vlak voor mijn tent staan om naar binnen te kijken.
Nu ben ik wel een dierenvriend dus ik steek men hand uit naar zijn kop om het beest een aai over zijn bol te geven.

Schrikt die koe zich schijnbaar een ongeluk! Ik zie 400 kilo vlees een halve meter de lucht in springen! Met dat ik het achterwerk van dat beest volg zie ik mijn gloednieuwe hengels onder het springende koebeest!

Op niet overdreven 10 cm van mijn achterste bankstick vandaan komt één van de achterpoten neer en laat een gat in de grond achter. En bang jongen dat ik was! Bang dat mijn hele set verpletterd werd! 8)
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

30-04-2010 18:55

Een keer op een vijvertje waar ik zat te nacht vissen met een maatje van me, aan de overkant stappen 3 buitenlanders uit een auto 10 minuten later hoor ik een knal en er stappen nog maar 2 buitenlanders in de auto. Ben toen echt wel even geschrokken..
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-04-2010 19:07

Mischien stond Hans Klok achter een boom....
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

30-04-2010 21:17

:lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-04-2010 21:40

Word pas bang als het ongezond stil is
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
kevin van steenis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 19:42
Locatie: kerkwijk

25-03-2011 01:49

bij mij achter in de straat (kleine 2km van me huis af) ligt een afgelegen visvijver (woon aan de rand van de polder).
Parkeerplaats bij deze visvijver gebeuren regelmatig dingen die niet helemaal in 1 lijn met de wet liggen zullen we maar zeggen. Dat is wel 1 van de minder fijne plekken in deze omgeving om laat op de avond of 's nachts aan het vissen te zijn als je angstig aagelegt bent...
Is veelal niet heel bijzonders wat daar gebeurt jeugd die zichzelf aan het bezatten is, kleinschalige drugshandel, rond het suikerfeest illigaal halal slachten van schapen e.d.

Nu heb ik daar toch met enige regelmaat gevist toen ik wat jonger was jaar of 16/17 nou moet ik eerlijk bekennen was zelf ook geen lieverdje toendertijd dus het meeste wat daar kwam om te zuipen of te dealen kende ik wel van gezicht of beter.
Heb daar desondanks toch 2 keer even flink zitten zweten weggedoken achter de bosjes in de hoop dat ik niet opgemerkt werd.

Eerste keer zal het een uur of 12 geweest zijn dat ik een auto richting de parkeerplaats hoorde rijden, rond dat tijdstip op een redelijk beruchte plek word je toch wel even wat alerter kan ik je vertellen. Dus ik pen uit het water gehaald en even droog gelegd naar de rond van de bosjes toe die de parkeerplaats van het water scheiden. Normaal gesproken tref je daar meestal kleinere auto's van jongeren of werkbusjes e.d. Nu komt er echter een bak van een mercedes de parkeerplaats opgereden waar ik wel even van opkeek, kleine 5 min later komt er een joekel van een S.U.V. achteraan. Ik weet niet wat die mannen daar uitgewisseld hebben maar aan het formaat van de sporttas te zien die van eigenaar wisselde ging dit niet om kleinschalige handel. Op zo'n moment ben je maar wat blij dat je goed weggedoken zit achter de struiken en niet opgemerkt bent.

De tweede keer dat ik daar niet helemaal gemakkelijk zat was vroeger op de avond begon net donker te worden dat je nog net zicht hebt op wat er allemaal gebeurt kwam een auto aangereden die ik eerder op de avond al een paar keer langs had zien komen maar dan deed die alleen even snel een rondje over de parkeerplaats en vertrok die weer omdat er meerdere auto's stonden. Nu was de parkeerplaats dus leeg dus parkeerden ze en stapten er 2 mannen uit kofferbak ging open en kwam een handwapen tevoorschijn zag ik vanaf mijn schuilplaats achter de bosjes. Deze werd vervolgens doorgeladen en hebben deze 2 heren gedurende een kleine 10 min hun schietvaardigheid staan oefenen op een aantal bomen aan de andere kant van de parkeerplaats. Het gebeurt niet vaak dat 10 min zolang aanvoelen als toen.

Nu ben ik toch echt niet bang aangelegd maar op die avond had ik het toch echt niet breed. Ik ben wel erg blij dat ik altijd erg rustig blijf want als ik op 1 van deze 2 avonden in paniek was geraakt of wat dan ook en daardoor opgemerkt was weet ik niet of dat dit goed afgelopen was voor mij.

Deze parkeerplaats hebben ze een aantal weken geleden ook afgesloten door een muurtje van opgestapelde boomstammen over de toegangsweg te plaatsen kleine 3 meter hoog. De overlast werd toch te groot om nog door de gemeente genegeerd te worden. Wel erg jammer voor de vele mensen die daar overdag hun honden uit gingen laten. Gevist werd er toch bijna niet daar vanwege de slechte reputatie die aan dit gebied verbonden zit.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

25-03-2011 10:02

Zat ooit te vissen op een water waar ook Schotse hooglanders liepen. Midden in de nacht run. Na de vis te hebben terug gezet moest de hengel natuurlijk terug op de stek. Dat betekende, in dit geval, een wandeling van een meter of 10 naar rechts in de bosjes. Op het moment dat ik mijn hengel wilde inleggen hoorde ik achter me een soort gesnuif. Toen ik omkeek zag ik een meter achter me 2 horens van een cm. of 50 en verder niets(bleek een zwarte mannetjes hooglander). Toen het beest nogmaals snoof sprong ik een meter hoog en bijna in het water :lol: . Gelukkig was hij net zo geschrokken als ik en ging weg. :oops:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-03-2011 11:42

Hahaha, ik ken het. Die van mij schrok niet en zette de achtervolging in bij mij. Puntje bij paaltje stond ik achter een boom in het water. Beest vertrok later weer. Man wat voel je je klein dan.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

25-03-2011 14:52

Nou hier dan ook een bijdrage van mijn bange avontuur:

Een vismaatje en ik gingen een keer op een onbekende stek vissen, daar eenmaal aangekomen zaten er 2 "oostblokkers" met 8 van die action hengeltjes te vissen op baars. In het begin probeerde ik nog een praatje te maken maar al gauw was t van: zo blijven jullie hier slapen? zijn jullie karper vissers? etc... Als antwoord gaf ik maar nee joh we gaan vanavond rond een uurtje of 10 weer weg.

Mijn vismaat heeft toen voor alle zekerheid het kenteken opgeschreven van de heren want die gingen net weg. Wij vervolgens alle spullen uitpakken en lekker aan het vissen, tot een uur of 11 's avonds. Opeens hoorde ik geluiden uit de bosjes, dus ik vroeg of mijn maatje dat ook hoorde, en ja hoor hij hoorde ook duidelijk mensen die in de bosjes liepen. Nou op dat moment begint je hart al harder te kloppen, en op den duur was het erg duidelijk dat er iemand in de bosjes liep. Nou werppijp en schepnet steel in de hand en richting de bosjes lopen dan maar. En ineens uit het niets BAM nou het klonk als een vuurwapen! En toen ineens nog één en nog één... Dus ik riep naar m;n maat van bel de politie maar! En ondertussen schreeuwde ik iets in de trend van : HEY WIE IS DAT?!!

Nou opdat moment komen er 2 jongens de bosjes uitgerend gierend van het lachen, het waren 2 goede vrienden van ons die wisten waar we zaten en ons ff bang wouden maken... Nou verdomme het is ze goed gelukt!

Toen zaten we met het volgende probleem, de politie was al gealarmeerd... En ja hoor die kwam ook op draven. (die zogenaamde schoten, dat was vuurwerk overigens) Dus tegen de politie maar gezegd dat we wat in de bosjes hoorden en dat ze vuurwerk naar ons hebben gegooid..... De lieve politie mensen hebben beloofd dat ze wat vaker langs zouden rijden die nacht en ze hebben tevens de platen van die oostblokkers na getrokken, daar bleek overigens ook niets mee aan de hand.

Die hele avond hebben wij in ieder geval geen oog meer dicht gedaan...
mattijn brinkhof
Berichten: 299
Lid geworden op: 12-04-2010 17:38

27-03-2011 11:45

ik ga nooit nachtvissen, maar ik ben wel bang voor onweer en als het dan begint te onweren weet ik niet hoe snel ik mijn spullen moet inpakken en naar huis te fietsen. Maar zo te lezen ben ik niet de enige die bang is voor onweer.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

27-03-2011 17:09

Onweer... Iets om bang voor te zijn?

Gemakkelijk is het niet, maar het komt zoals het komt.. In m'n lorren schijten doe ik niet, daarvoor is het veel te mooi.. =D
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rick Jogems
Berichten: 83
Lid geworden op: 21-01-2010 17:12
Locatie: weerselo (twente)

27-03-2011 19:29

vannacht ben ik mij helemaal kapot geschrokken als er ineens een paar wilde zwijnen achter je tentlangs lopen en er ineens een mercedes stopt uitstapt wil je wat zeggen stapt die in en weg was die
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

27-03-2011 20:20

Heb het geluk dat ik niet snel bang ben aan het water, maar als ik aan het vissen ben slaap ik vrij licht en wordt snel wakker. Een keer ook, midden in de nacht kwam er een auto op de parkeerplaats tegenover me gereden. Ik dacht eerst het zal wel los lopen, waarschijnlijk mensen die iets verhandelen of de mannen van de herenliefde die weer eens hun plekje op komen zoeken. Draait de auto iets en nu met groot licht op mn tent. Shit, gezien dacht ik. Ineens stapt er eentje uit om te roepen dat ik op zn voerstek zit. Ik net wakker en niet blij met dat licht op mn neus zei iets terug in de zin van: Ga weg met je bouwlamp achterlijke wous!
Gevolg was dat de lichten uitgingen (fijn dacht ik), alleen nu kwam er een zaklampje langs de kant gelopen.
Shit dacht ik, heb ik weer. Bleek achteraf dus een bekende te zijn die even een praatje kwam maken om 12uur s' avonds en me voor de gek wilde houden. Een keer dat ik ECHT ECHT bang was, was een keer met een ongelofelijke onweersbui. We zaten op een stek te vissen, en op 200 meter van de stek een rij met 5 hoge bomen. Door het onweer was ik wakker en keek naar buiten om te volgen welke kant het op bewoog. Ineens zie ik een ongelofelijk felle lichtbal mijn kant op komen. Shit dat was het dan, zo dacht ik. Toen de knal er meteen achteraan kwam bleef ik een uur lang een doorgaande piep horen in mn oren. Mijn maat die riep blijkbaar alles tegen me, ik hoorde niks. (hij kon nog net zn vingers in zn oren steken dus hij had nergens last van) Die nacht niet echt goed kunnen slapen van de schrik en de volgende ochtend bleef de pijn in mn oren. Bij een wandelingetje naar de hoge bomenrij zag ik hoe er eentje de klap had opgevangen. Ongeveer 200 meter van mn tentje af. Als de bliksem eens in had geslagen op de boom die 30 meter bij onze stek vandaan stond.... nouja daar heb ik nog lang over na zitten denken. Ik kon gewoon een trilling voelen via de grond, mn stretcher door mn rug van de klap. Denk niet dat ik ooit zo bang ben geweest in mn leven. Andere keer dat ik goed geschrokken was, op een buitenlands water waar bevers zaten. Die beesten klappen blijkbaar snachts nogal hard met hun staarten op het water. Het klonk echt alsof er een complete boom te water ging. De volgende ochtend een paar ander Nederlanders die zelfs dachten dat een grappenmaker met bakstenen aan het smijten was midden in de nacht :lol: .