Hengelsportwinkelmedewerker.

Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

17-05-2005 23:05

Is het tegenwoordig moeilijk om hengelsportwinkelmedewerker te worden?Aan welke voorwaarden moet men meestal voldoen?Hoe jonger hoe groter de kans?Of telt ervaring zwaarder mee?Werken de meeste medewerkers ook op de koopavond+zaterdag?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-05-2005 23:23

Chi Fai Man schreef:Is het tegenwoordig moeilijk om hengelsportwinkelmedewerker te worden?Aan welke voorwaarden moet men meestal voldoen?Hoe jonger hoe groter de kans?Of telt ervaring zwaarder mee?Werken de meeste medewerkers ook op de koopavond+zaterdag?

Chi..moet je in ieder geval geen chinees spreken :D
ok..ff serieus dan...mij valt het wel op dat het personeel wat ik partime zie werken steeds jonger wordt, dus ervaring zal wel geen pre zijn :cry: .
Deze werken meestal ook met koopavond en of de zaterdag.
Loonkosten zijn voor deze jonge jongens natuurlijk flink lager voor een baas dan een ouder persoon. Vermoed dat deze jonge medewerkers enthousiaste vissers zijn die op deze manier hun hobby ( vissen ) kunnen combineren met een zakcentje en het kunnen inkopen van visspullen tegen sterk gereduceerde prijzen.
gr
Hans
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

18-05-2005 09:48

Volgens mij geldt er ook een leeftijdsgrens van 32 jaar.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

18-05-2005 10:57

Ik denk dat de belangrijkste ervaring hier op het forum het meest wordt besproken, het vissen zelf!
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

18-05-2005 11:41

Moet er werkelijk niet aan denken, de hele dag dat gezwam over vissen.
Negrijp me niet verkeerd het is voor mij een perfect gespreksonderwerp maar niet de hele dag, zou me anders denk zelf net een karper gaan voelen. Heb enkele jaren geleden wel overwogen een hengelsportzaak hier in de buurt te openen maar iemand anders was me op die locatie voor. gelukkig maar achteraf want denk dat het een moeilijke business is.


Richard
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-05-2005 12:27

Werk zelf in een dierenspeciaalzaak met een grote hengelsportafdeling, welke goed loopt.
Mijn baas vist ook op karper en samen doen we de hengelsport.
Ik kan me bijzonder goed vinden in wat Hans eerder al zei. Het is belangrijk dat je zelf vist, dus weet waar je over praat. En vervelen gaat het mij zeker niet.
Voor de rest levert het geheel me een goed zakcentje op en ik kan alle spullen die ik wil bestellen en kopen tegen zeer aantrekkelijke prijzen, wat ik zelf een heel groot voordeel vindt. :D :lol: :P

Denny
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

18-05-2005 22:47

Ik denk dat ervaring in de hengelsport erg belangerijk is, en dat je ook up to date bent met artikelen die nieuw zijn. Laatst vroeg ik in een hengelsportzaak naar sliding backleads, en wist niet eens wat het was. Ik vind het belangerijk dat een medewerker veel van de hengelsport weet. Die je echt kan helpen in de visserij. Dan maakt het mij niet uit hoe oud die persoon is. Maar ervaring is naar mijn mening wel het allerbelangerijkste.


mvg maik van de Camp
Carpe Diem...!
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

19-05-2005 12:56

Zou voor de meeste hengelsportzaken allereerst een goed plan de mensen een curcusklantvriendelijkheid te volgen.

Paddy, carbscabin en ga zo maar door. stuk voor stuk prachtige winkels met een goed assortiment maar stuk voor stuk winkels met een stel chago,s in de winkel waardoor je je al bezwaard voelt om wat te vragen.
regel nr 1 in de verkoop, kopen is gunnen! en daar kunnen ze nog heel wat van leren.

Richard
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-05-2005 13:02

Richard,
daar heb ik hier bij Ahoy Hengelsport totaal geen last van.
Allemaal toffe mensen, die ik ook persoonlijk goed ken, maar zijn tegen iedereen altijd enthousiast en aardig. Ze luisteren altijd naar je, brengen je op ideeen en de koffie staat altijd klaar. Daar ga ik altijd effe gezellig een paar uurtjes naar toe.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

19-05-2005 14:40

kijk als dat zo is ga je er voor je plezier heen en ben je ook sneller bereid tot uitgeven, kan ze hier in de buurt niet echt vinden.


richard
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

19-05-2005 16:56

chi,

ik vind jou meer een type voor in de bibliotheek ;-) verstand van karperliteratuur heb je wel :-)
Daan Weenink
Berichten: 13
Lid geworden op: 06-04-2005 18:13
Locatie: Purmerend

23-05-2005 17:48

Chi,

Je hebt gelijk, er worden alleen maar zo jong mogelijke mensen aangenomen (lucky me :D ) en de meesten werken ook nog eens alleen op vrijdag avond en zaterdag. Logisch toch goedkope (meestal enthousiaste) krachten die meestal zelf ook vissen. Ik werk zelf al ongeveer drie jaar in een dierenspeciaalzaak met een hengelsportafdeling en vervelen doet het niet. Ook is het altijd handig als je je uitrusting met de nodige korting kan verkrijgen.

Succes met de banenjacht,

Daan
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

23-05-2005 19:55

Ik heb hier in de buurt de keuze uit 2 hengelsportwinkels ene is een klein winkeltje met een klein assortiment de andere is een redelijke grote winkel met alle merken. Toch ga ik het liefste naar de kleine winkel, omdat de service veel beter is, je kan er gewoon ff binnenlopen om wat te vragen. Je krijgt altijd fatsoenlijk antwoord en goede uitleg. In tegenstelling tot de andere winkel waar ze nog wel eens wat bot willen zijn. Alleen het voordeel van deze is wel dat ze alles hebben en dat heeft de ene nou eenmaal niet. Maar ik ga toch voor klantvriendelijkheid. Er wordt toch altijd gezegt: Klant is koning!

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

17-02-2010 20:08

ik zit me ook een beetje te orienteren op een baan als verkoper, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat je minder gemotiveerd in je visserij wordt als je de hele dag maar bezig bent met vissen. Persoonlijk heb ik mijn uitrusting al dusdanig voor mekaar dat ik eigenlijk niks nodig ben. Ik woon zelf in Olst, maar ga altijd naar Vos Hengelsport in Almelo omdat ze daar veel klantvriendelijker zijn dan hier en ze hebben een veel beter aanbod. Net wat ik hierboven al eens eerder las, ze moeten wel met de tijd meegaan. Verder is een goeie service minstens zo belangrijk als klantvriendelijkheid vind ik, en die 2 dingen gaan vaak hand in hand met elkaar...
Karper; als een vis in het water...
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

17-02-2010 20:49

Maak van je hobby je werk en je hobby gaat verloren in je werk, spreek uit ervaring ( niet in de hengelsport )
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

17-02-2010 22:32

Klopt u is tweewielermonteur :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

17-02-2010 22:42

mario laseur schreef:Maak van je hobby je werk en je hobby gaat verloren in je werk, spreek uit ervaring ( niet in de hengelsport )


Kan het alleen maar beamen. Heb na jaren ploeteren mijn "droombaan" in de muziek gehad. Rondreizen, optreden, goed geld verdienen.

Nu maak ik alleen nog maar muziek met de kinderen op de bank, en moet er niet aan denken om te ruilen met collega's van destijds die nog steeds alleen maar "on the road" zijn.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

17-02-2010 22:59

Jep, een jongen die ik ken gebeurde het ook. Elk weekend aan de waterkant, totdat-ie bij een hengelsportzaak ging werken toen had-ie de schik er gauw af... maarja dat zal ook wel per persoon verschillend zijn denk ik.
Karper; als een vis in het water...
K. van den Herik

18-02-2010 12:19

en als je vriendin nu temeier wil worden?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-02-2010 12:32

Fijn ook

Jij werken in de hengelsportzaak,en je maten komen langs om bollen bij je te kopen,en dag later doen ze hun verhaal over de vangsten,en dan ook nog de mens die je niet kent aanhoren over hun heerlijke sessie,en jij maar zwoegen in de winkel.

En dan kan het ook nog wel eens voorkomen dat jij lekker moet gaan werken,en de mannen die al jaren in de winkel lopen hun slag slaan,en jou op laten draven om te werken en jij maar naar de foto's staren die in de winkel hangen,en de collega's een vol weekend een sessie maken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

18-02-2010 18:21

leen goudappel schreef:en de collega's een vol weekend een sessie maken.

Vis je toch buiten het weekend...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-02-2010 18:39

Jah tuurlijk,maar over het algemeen zijn het jonge mensen die nog op school zitten,en staren zich blind om in een hengelsportzaak te willen werken in het weekend,en door de weeks gewoon naar school gaan. Dan heb je lijktmij nog vrij weinig tijd om je hobby te kunnen uitvoeren,en vaak is het met die mensen dat het een snelvlieger is en snel weer stoppen met het werken in een hengelsportzaak.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-02-2010 19:15

Als je heel de week naar school bent geweest en je wil wat bijverdienen om vis spullen van te kopen is een hengelsportzaak helemaal zo gek niet. Je krijgt leuke korting ook nog als het goed is.
Je kan heel het weekend nachten als de winkel om 09:00 open gaat helemaal.
Ik had altijd een stage loper bij mij in de winkel en daar ging ik elke nacht mee vissen als hij vakantie had.
Na een week wel gesloopt maar wel lekker gevist. En als je niet tegen iemand anders z'n foto's kan vind ik dat best wel triest want dat zegt wel wat over je eigen visserij denk ik.

Het enige is de verdienste dat zal nooit echt top worden zolang je niet voor je zelf begint.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-02-2010 19:18

Ron

Ik bedoel als je al die foto's ziet,tja krijg je zelf ook meer zin lijkt me

Maarjah wat jij zo omschrijft is wel weer waar natuurlijk,je verdient en je kan inderdaad je nachtjes draaien,en karpervissen gaat meer om de nachtvisserij bij vele jongere mensen dus inderdaad is wel te doen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

18-02-2010 20:12

Sommige mensen worden gewoon gevraagd :lol: . Als student zijnde een erg leuke bijbaan.

Denk dat het voor mijn baas een voordeel is dat ik erg flexibel kan zijn, en hij heeft natuurlijk geen verplichte uren voor mij (0-uren contract). Denk dat je op late leeftijd een kleinere kans hebt om aangenomen te worden, puur om de financiën. En anders zou ik zeggen, vraag eens bij de lokale hengelsportzaak ;)!