Plassende Honden op jou vis spullen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 22:48

Henk Janssen schreef:Jan lees eerst de website eens goed door,
hier gaat het ondermeer over rassen die gefokt zijn in vechtlust(pitbulls en soortgelijk) en zoals vroeger in het doden van soldaten ,hoefdieren en ander groot wild.(mastif ,Dog)
En ja daar valt de jouwe dus ook onder , ze worden niet voor niets maffiahonden genoemd.

Als je dan ook nog een vreemde zo een beest ook nog een aanvalcommando hoort geven voor de stok of wat dan ook , dan komt dat mij zeer bedreigend over.
Als je hetzelfde zou doen bij een agent dan krijgt dat beest echt een paar stopkogels door zijn fontenel.

Als je meer in de historie duikt van de mastif en ik ga ervan uit dat je dat gedaan hebt .
Dan snap ik niet dan je meer waarde hecht aan 1 of ander opvoedcursus dan aan de eigenschappen van de hond.

Helaas blijkt uit de praktijk dat ook honden met een aantal cursussen nog steeds in de fout gaan,
En dat de gevolgen van met name tussen dit soort honden en kleine kinderen desestreus zijn, ik moet er niet aan denken als mijn kinderen dit zouden overkomen.



groet


hmmm het wordt als maar intressanter de vraag dat ik wel in de hisorie ben gedoken ik zei dat ik met deze honden ben opgegroeid. dus door mijn eigen ouders die hier ook al mee werkten, ik zal het je nog sterker vertellen er heeft nog nooi een hond van ons van mij of van onze familie allemaal mastifs ook maar ooit iemand gebeten of aangevallen. en jah ik zeker de historie van de honden ik weet waar ze voor getraind worden ik had het ovcer papieren van de honden ik heb niet vermeld welke cursussen ze volgen enz. dit hoef jij of anderen ook totaal niet te weten en zoals ik al zei is dit beroepsgeheim.

ja ik heb het over die cursus ik heb het over trainen en weet je waarom om deze grote gevaarlijke vechtmachines zoals jij het noemt onder controle te houden. ten tweede hier zit meer tijd in dan in wat voor hond dan ook maar ik blijf er bij dat het puur aan de opvoeding van het baasje naar de hond toe ligt. ook is na eenmalige training, cursus niet genoeg voor deze honden dit zijn dingen die je van af pup af aan er in moet zien te krijgen om zo,n bullebak zeker zacht aardig en lief te krijgen. je herhaald dit jaar in jaar uit traiingen met de hond blijven als maar door gaan. en zoals ik al meld als er één van onze honden ook maar dreigt blijkt verder te gaan en dus over de grens dreigt te vertrekken kan of heeft dit voor deze hond directe en minder leuke gevolgen. voor het zover an komen heb of heeft de eigenaar fokker enz zelf in de hand of onder controle.

onze honden komen niet in de buurt van kleine kinderen, bange mensen die een hekele hebben aan honden, ze worden uitgel;aten op plekken waar alle ruimte is en zo min mogelijke prikkels voor de hond om over de schreef te gaan. ik heb niet gezegd dat deze honden het nooit zullen doen, niet gevaarlijk zijn, ik ken dverhalen.

maar laten we het maar weer naar deze topic teruggaan en terug gaan naar de vraag wat er stond off topi waren we toch allang en heb bijna een boekwerk hir neer gepleurd. ook voor de andere lezers. er zijn ook mensen die wel een hele dag tijd besteden aan hun hond, aan alle voorzorgsmaatregelen houden en veiligheidseisen. regels die binnen de wet zijn geschreven enz. wij als mastifs houder willen juist het beste voor de hond.

aan de andere kant deze dieren zijn er ook en moeten even zo goed een kans hebben op liefde en de zorg die deze honden nodig hebben. wat wil je dan met ze doen ze allemaal maar afschieten. nou dan moet je alle honden gaan afschieten want iedere hond kan je vals krijgen zelfs een stabij. iedere hond kan bijten kan iemand aanvallen het is eenmal de naam die de honden hebben gekregen en voor de laatste maal ligt het duizendmaal aan de eigenaar of het baasje van de hond.

hier laat ik het ook bij want er blijven tenslotte altijd mensen die graag even verder in discussie willen en andere meningen hebben gelukkig mag dit ook maar dit is mijn mening en mijn kant van het verhaal.

het is mooi dat jij vond dat ik mijn hond niet mocht los laten ik ben of zie het geheel anders maar fijn.

gegroet jan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-01-2010 23:00

Mastiffs vallen trouwens niet onder de vechthonden.

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar die vergunning. :D

Maar ja, het gaat langzamerhand over agressieve honden, terwijl het topic gewoon over speelse honden gaat.

Je vraagt je af of de agressie soms zit in sommigen die hier reageren? Een hond slaan, een man in elkaar tikken of een vrouw dood meppen. Waar gaat dit nog over?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 23:57

misschien ook eens verdiepen in historie van mastif,

ze worden wel zeker gebruikt als vechthonden maar ach ik zou ook niet meer reageren sorry :oops:

mvg; jan

maar het blijft wel leuk, en jah we zijn lkker off topic
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

15-01-2010 07:37

dus :lol:
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-01-2010 13:05

Al gedaan Jan.

De mastif valt niet onder de wetgeving vechthonden die in Nederland tot 2008 van kracht was. Mag dus gewoon gehouden worden, ondanks of wellicht dankzij zijn historie.

Je verhaal is mooi, maar oncontroleerbaar en op sommige punten roept het wat vraagtekens op. Maar daar wil je zelf niet verder op ingaan. :-?

Dus, dan zal het wel.

In deze discussie gaat het over een wat speelse hond die door de baas niet in toom gehouden wordt. Ach, niks om je heel boos over te maken. Ik doe dat af door afkeurend terug te kijken en als ik er de humor van inzie, dan glimlach ik zelfs vriendelijk terug. Er is al gekift genoeg in de wereld.

Trouwens, agressie wordt bij honden ergens door veroorzaakt en naar een hond slaan wakkert aggressie alleen maar verder aan. Dus dat is niet de slimste benadering, maar wel begrijpelijk. Er is op internet wel beter advies te vinden over hoe je op agressieve honden het best reageert.

Oh ja, ik ben ook wel eens naar de 1e hulp geweest voor een prikje. Wielrenners hebben kennelijk opmerkelijke aantrekkingskracht. Het bazinnetje stond er wat beteuterd bij en had dit in het geheel niet verwacht, laat staan gewild. Zo gaat dat nou eenmaal. Weinig zinvol om dan te gaan blazen. Het was al gebeurd en voor ze er erg in had.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-01-2010 16:36

tsjah het kan altijd gebeuren ieder moment plotseling het onverwachtte die ene prikkel kan net te veel worden en dan!!!!!!.

jah wat niet kan, maar goed er zijn meer wegen die naar rome leiden dus jah, aangelijnd houden de honden niks aan de hand zo lang jij maar de controle en de baas bent over de hond, bedankt voor de les en reacties,

:roll: :lol: mvg; jan de jager :lol: :roll:
Gebruikersavatar
sergej steenb
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-04-2008 19:34
Locatie: purmerend

15-01-2010 17:46

ook keertje gehad, had ik een tasje met eten mee voor de hele dag.
komt er zo'n leuk hondje aan dat zo in je tasje met eten pist.
theo fiets
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-07-2008 11:29
Locatie: made

15-01-2010 18:53

lache toch :D
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

15-01-2010 20:00

theo fiets schreef:lache toch :D

Okay kom ik de volgendekeer over jou tas heen pissen :wink: made is niet heel erg ver! :lol:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-01-2010 20:39

Als jij niet meer verstandelijke vermogens hebt dan een hond...

Wel aan de riem dan en brokjes uit een bakje eten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

16-01-2010 09:13

,Van de website http://www.NOS.nl


De rechtbank in Lelystad heeft een agent gestraft die zijn diensthond opzettelijk iemand heeft laten bijten. Dat gebeurde in Dronten, twee jaar geleden. De agent ontkent dat hij z'n hond heeft aangespoord de man te bijten.

Volgens het slachtoffer stond hij geheel onschuldig al met zijn handen in de lucht. Hij had geen flauw idee wat hij misdaan had. En toen opeens vloog de hond op hem af. Onderzoek wees uit dat er, behalve de man en de agent, geen mensen in de buurt waren.

Het zat de rechtbank dwars dat de agent bleef ontkennen iets misdaan te hebben. De agent ontliep hiermee zijn verantwoordelijkheid en schilderde het slachtoffer af als leugenaar. Gevolg? Onbetaald verlof:120 uur werkstraf en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden

Dit is dus een agent in functie waarvan ondersteld wordt te weten waarmee hij bezig is en niet liegt(maar dat is een ander verhaal :o ) met een getrainde hond.

Dus Jan, kun je nagaan wat jij zou krijgen en je hond
Als de vrouw in jouw verhaal een aanklacht indient
dan kun je, denk ik ,de cursus en de papieren van de hond gebruiken als wc papier .

Dus onder de streep houd de honden aan de lijn en weg van anderen, dat scheelt een hoop denk ik
greetz
Laatst gewijzigd door Henk Janssen op 16-01-2010 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-01-2010 09:35

Roy Wikkerink schreef:heey jan,

gelijk heb je ! zulke mensen zijn ''de kogel niet waard''
ik heb ooit een man zijn twee duitse herders zien
afranselen met een scherpe stalen ketting en dat
terwijl zijn honden precies deden wat ze moesten doen.
ik heb die man gevraagd waarom hij dat deed achja was zijn antwoord:
''ik mot nie van die wattenstaafjes als huisdieren''
toen heb ik samen met een kameraad heb een keer stevig in mekaar
getikt en gezegd ''jah wij motten niks hebben van zulke rotzakken''

en voor de mede carpboaders.
verder nog nooit een vlieg kwaad gedaan (af en toe een mug)
nog nooit ruzie of iemand een knal verkocht.
zulke bovengenoemde eikels moeten het ook leren

m.vr.gr Roy W


BS comes to mind?.
1. Hoe slecht de man zijn honden ook behandeld, ze zullen nooit toe laten dat jij hun baas een paar deftige tikken geeft.
2. Iemand die zo met zijn honden omgaat zal waarschijnlijk geen mak lammetje zijn als jij zijn eitje in wilt tikken.
3. Als jij nog nooit iemand hebt gemept, is dit niet echt een moment om er mee te beginnen.
No offence overigens ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

16-01-2010 09:41

Kun je eigenlijk een hond niet zo trainen ,dat die op een kattenbak schijt en pist.
Hoef je met rot weer ook niet naar buiten .
dat is toch een win win situatie
greetz
ps in geval van een dog of mastiff een cementkuip
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-01-2010 09:52

@ jan jansen

KNIP
beste mensen voordat jullie het verkeerd gaan begrijpen, er staat idd dat ik mijn hond losgelijnd hebt, ook dat ik commando heb gegeven, maar ook staat er bij dat de hond de stok niet heeft gegrepen en dus ook niet de vrouw, ik heb de hond terug geroepen omdat de vrouw de stok liet vallen. mijn hond is afgericht om direct te luisteren en kwam dus terug naar mij toe waarbij ik daarna de hond weer heb aangelijnd. ondertussen kwamen de agenten ook a aan. misschien had ik er naast moeten vermelden nog tijdens het schrijven dat de agenten het hadden gezien wat er was gebeurd en ook van mij hond.
KNIP

Hm, dus jij beweert nu dat jij mevrouw bedreigt hebt d.m.v. jouw hondjes en dat oom agent dit heeft gezien? Mevrouw kwam niet tot inkeer toen oom agent riep dat jij je hond meteen weer moest aanlijnen? Of dat mevrouw de stok moest laten vallen? Oom agent stond erbij en keek ernaar dat mevrouw jouw wilde slaan, jij je hondjes los liet om dit "gevaar" af te wenden?

Oom agent zach zichzelf al in de rechtbank staan dit te verklaren ........ denk het niet hoor.

Zullen we de verhalen eens niet mooier maken dan ze al waren?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-01-2010 09:54

Henk Janssen schreef:Kun je eigenlijk een hond niet zo trainen ,dat die op een kattenbak schijt en pist.
Hoef je met rot weer ook niet naar buiten .
dat is toch een win win situatie
greetz
ps in geval van een dog of mastiff een cementkuip


Is zo snel vol :-)
Heb zelf een rotje van ca. 50kg ...... bedenk dat die een paar keer per dag moet ontlasten.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

16-01-2010 11:07

Maar als een hond zo makkelijk is af te richten,
kun je hem ook leren op het toilet te zitten, en doortrekken toch.
aan de andere kant het is niet zo makkelijk om een zeepje te pakken
greetz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-01-2010 02:08

Kees Ouwehand schreef:Als jij niet meer verstandelijke vermogens hebt dan een hond...

Wel aan de riem dan en brokjes uit een bakje eten.

Groet, Kees

Niet heel veel meer! t enige verschil is dat ik een hengel kan ingooien en op 2 benen loop!

En die riem en brokjes kan weleens kloppen

WoeF tomba
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

17-01-2010 08:46

Henk Janssen schreef:Toen kwam er een roze olifant en blies het hele verhaaltje uit ,welterusten
P.s op het moment dat dat echt zou gebeuren , kan ik mij voorstellen dat die vrouw een aanklacht indient.
Wegens bedreiging en aanranding van waardigheid met een hond als wapen, die vrouw zou nooit kunnen weten dat die hond een cursus heeft gehad , daarbij ben je niet gerechtigd om de hond in te zetten als instrument.
En volgens mij staat de soort van jou hond ook op de lijst van gevaarlijke soorten.

Ik persoonlijk zou er alles aandoen om jouw hond een spuitje te laten geven , wegens bedreiging.
En als ik deze site leest maak ik een goede kans dat het mij lukt http://www.gevaarlijkehonden info

Maar ik heb dan ook een bloedhekel aan mensen en honden die doormiddel van dreiging mij hinderd in mijn gedrag.
fout of goed
groet henk


shit zeg... wat heb ik een bloed hekel aan zulke mensen...
lekker die hond helemaal in elkaar laten slaan damn zeg...
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

17-01-2010 09:24

Neem dan wel een stok,
anders beschadig je je handen en nagels.
Kwestie van oefenen :lol:
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

17-01-2010 09:27

ja dit bewijst echt dat je niet slim bent...
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

17-01-2010 13:14

wsahahhahaha t ga weer de goede kant op zo! 8) :-? 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

17-01-2010 16:46

ach één ding hebben we ook voor door mijn reactie en anderen krijgen we er meerdere reacties op terug wat natuurlijk weer goed is om dit topic weer opnieuw vol te gooien met onzin maar het blijft leuk.

mvg; jan :-?
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

17-01-2010 17:57

Dan doe ik niet meer mee 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#