Een betaalwaterbanner op Karperwereld Online, nachtmerrie

piet vliet

17-11-2009 19:10

waarom wel tcs en de rest niet,heeft iets weg van oneerlijke concurentie .
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-11-2009 20:15

Ja, oneerlijk hé.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

18-11-2009 07:43

en hoe ecologisch verantwoord zijn de meeste viswateren? Ook gewoon afgestemd op de behoefte van de gebruikers, niet meer niet minder.

willen we karpers tikken met de spaghetti bolognese hengel? Trap gewoon vol de plas
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-11-2009 11:35

Klaas,

Neem je open wateren stromen in ons land is er zeker niets mis mee als het om het bestand gaat. Van overbezetting door mensen handen is zeker geen spraken. Praat je over kleine putjes van wie die ook zijn. Heb je zeker als er geen stroming van vers water in voorkomt bij jaarlijkse uitzettingen van tonnen witvis al snel een probleem. Onze vrienden Roofblei, Meerval en Snoekbaars die met de uitzettingen meekomen tevens de Aalscholvers houden de handel aan witvis zolang die er nog is in stand. Ook herinner je nog wel dat ik er verbaast van stond dat het pisputje in hier in Nijnsel bevolkt door tonnen karper door Sportvisserij Nederland uitverkoren werd.

Lees goed, in het verleden heb ik in het openbaar ook hier dergelijke type water en de problemen die zich er voor deden aan de orde gesteld. Is me zeker niet in dank afgenomen deed namelijk aan stemmingmakerij.

Sinds die tijd heb ik als stelregel, doe allemaal maar lekker je ding op wat voor type water dan ook. Wil geen roepende in de bekende woestijn meer zijn. Blijf samen met andere mijn ding doen in zaken waar ik wel een gehoor en prettig gevoel bij krijg.


Groet,
Peter
K. van den Herik

18-11-2009 11:58

Peter,

Precies waarom 3% op de rivier vist, je vangt bijna niks...

Putjes?
Ach slechts 70% vist er, waarom? Er is wat te vangen.

Zolang je zonder al te veel moeite ergens 5 of 10 vissen in een nacht kan vangen ( niet als uitzondering) zit er veel teveel van het spul. 1 ha of 100 boeit me niet zo.

Zonder namen te noemen van water maar 10 ha meer dan 300 vissen. Gewoon te veel. Gelukkig dacht de natuur mee.

Ecologisch gezien teveel dan. Maar ik ben karpervisser en karpervangen vind ik niet erg. Dat schijnheilige gedoe wel. Was leuk om een waterschapsmedewerker mee te foppen. missie geslaagd... klaar.

Zie een leuke avatar.

Waar nooit iemand mee rekening heeft gehouden hooguit een klein beetje en zeker niet mee naar buiten getreden, is dat de vissen groeien als kool op onze bollen.

Beetje SKP wil graag middels een bepaalde groei monitoren of zijn project doet wat de bedoeling is. Ecologisch en rekening houdend met allerlei factoren.

Groeien doen ze wel, maar nu zonder bijvoeding...

Las een mooi artikel over nieuwkoop. Tja met een paar vissen op zo'n water is vissen ineens niet zo heel leuk.

1 aanbeet in 36 uur vissen is voor de meesten ook niet leuk. Zeker als het gemiddeld 1 op 60 is ofzo.

HPE schreef:
Surrogaat-vissen in een gemaakte omgeving, niets meer en niets minder.


En of je het dan betaalwater noemt of visvijver de hutsefruts.

Maar wie zich wil opstellen als belangenbehartiger voor de karpervisser, dient in mijn beleving terdege rekening te houden met deze vissers. Ze vormen de allergrootste groep. Zou beginnen om ze in elk geval serieus te nemen. Educaten

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-11-2009 12:13

Ik denk dat het een typfoudje van de adverteerders is. Het is economisch verantwoord, scheelt maar twee letters en een wereld van verschil. 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
piet vliet

18-11-2009 17:24

advies aan de andere btw organisaties ,eerst vriendjes worden met de beheerders?
wat is anders de rede om het bij deze ene te houden??????????
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-11-2009 18:55

:wink:
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 19-11-2009 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-11-2009 20:04

Blond, blauwe ogen en dan ook nog bevriend? Die mogen gratis meedoen op CarpBoard.

Groety, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

19-11-2009 07:30

... ondertussen stromen de reserveringen binnen. Denk dat je schrikt wie er al zo boekt.

BREAKING NEWS ( TE ZIEN BIJ JENSSEN)

Zoek nog een sponsor om stek 21 te kunnen bevissen.

Verder is subsidie aangevraagd voor de film: A nightmare's tale in little france

fuks komt met rubber steunen om de ecologisch geprepareerde aarde niet te verstoren

Zonder gekheid: ons water is goed want wij gooien gewoon van te voren 500 liter dettol in het water.

En nu echt serieus:

nodig 2 koppels van 2 uit om een keer te komen vissen en laat die verslag doen. Neem de 4 grootste criticasters.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-11-2009 09:17

Uit een al eens gehouden enquête bleek dat grofweg de helft wel naar betaalwateren ging vissen en de andere helft niet.
Of je nu voor of tegen bent (of mits...voor of tegen) mag iedereen gelukkig zelf uitmaken. Het verketteren van iets heeft op zich trouwens geen zin, het proberen te verbeteren van eventuele misstanden wel.
K. van den Herik

19-11-2009 10:32

zeg ik:

En nu echt serieus:

nodig 2 koppels van 2 uit om een keer te komen vissen en laat die verslag doen. Neem de 4 grootste criticasters.


Denk dat de helft nu verminderd is met de helft en dat 75% wel eens een btw bezoekt, nou en.

Ik hou alleen niet zo van die hypocrisie, van alle partijen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

22-11-2009 14:27

Mijn visie omtrent betaalwater is absoluut NEEN!!

Ik ga er niet vissen en zou het nooit doen ook!

Heb laatst op een ander forum foto's gezien waar ze rijkelijk stonden te pronken, iedereen maar zeggen: "mooie vissen, knap gevangen,..."

Als je de karpers op de foto's wat beter bekijkt zie je niets anders dan kapot getrokken bekken, sommige hadden zelfs geen lippen meer.
Mooie vissen, amaai!!

Pronken met een vis boven de 20 kg die gevangen is in een aquarium met kapot gesleurde bekken, absoluut niet voor mij!!

Maar gemakzucht siert de mens, ik wil een veertig+ vis vangen dus ga ik maar naar een betaalwater, wie maalt erom dat die vis nu een kapot getrokken bek heeft en nog andere schade opgelopen heeft tijdens de behandeling op de kant. Ik heb toch een foto met een veertiger en heb deze gevangen op een sessie van 5 dagen, moet ik toch goede bollen hebben.

Wie wordt er beter van, juist de eigenaars van deze putten. Als je hoort welke bedragen dienen neergeteld te worden voor een sessie sla je soms achterover.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
piet vliet

23-11-2009 17:28

er schijnt hierop een 'uitzondering' te zijn (tcs) is de enige btw organisatie die hier mag adverteren ,wat hier de reden van is ,is me nog steeds niet duidelijk.
ben het helemaal met frank eens .Vindt het ook zeer spijtig dat carpboard van zijn filosofie is afgestapt . :oops: :oops: :oops:
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

23-11-2009 18:01

ten eerste vindt ik, je bent niet verplicht om het deel te lezen over betaalwateren.

adverteren in dat opzicht vindt ik wat anders, een review van iemand die er is geweest of iemand die wat meer wil weten over een bepaalt (lees betaald) water is wat anders dan aanbiedingen met bv. kortingen e.d. dit vindt ik ook geen goede zaak.

het forum is voor de karpervisser (en vrienden) en niet voor de commerciele bedrijven (betaalwaterverhuur) om hier gratis te adverteren.........

..........naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-11-2009 23:36

Betaalwater zegt niks over de vissen maar alles over 'de mannen'.
Betaalde sex zegt niks over de hoeren maar wederom alles over 'de mannen'.

De 'man' die de andere 'man' een vast bedrag geeft om een vis vast te mogen houden moet toch op z'n minst ergens een ernstige beschadiging tussen de oren hebben opgelopen.

Goeiendag verder..
Groet'n Henk..

still growing Old.
K. van den Herik

24-11-2009 07:10

en wat nu als al die anti btw vissers eens geen 200 kurpers per jaar vangen? Zo elke 2 uur 1tje?

en wat nu als die btw visser na een week met een blank thuis komt van een trut put van 5 ha en 500 vissen? ( :wink: )

Zie niet zoveel verschil eigenlijk
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

24-11-2009 11:15

Henk ter Maat schreef:ergens een ernstige beschadiging tussen de oren hebben opgelopen.


Hebben alle uitoefenaars van "onze hobbie" die sowieso niet?