Troep schoppers op mijn thuiswater! Wat hieraan te doen?

Plaats reactie
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-04-2003 09:57

Heren,

Zat ik gister lekker relaxt te pennen.
Met breeklichtje wilde ik ze belagen (de karper) in het donker.
Op dit water heb ik nu een strak voerschemaatje. En wilde het nu met boilie en de pen proberen.

We liepen struinend alle stekjes langs.
Dus ook op het kommetje.
Wij zitten daar, inmiddels al schemerig / donker.
Komen er 6 Bier-Blow "vissers" je kan ze beter Puberale herrieschoppers noemen!

Hiervan ken ik 3 kereltjes, zitten bij mij op school. Allemaal rond de 14 jaar denk ik.
Dus ik sprak ze erop aan dat wanneer hun gaan vissen, ze zaten met simpele stokjes, volgens mij zelf op snoek, zo zie je dat de heren geen verstand van vissen hebben,.. met alle respect voor de snoekvissers!
Maar je gaat toch niet in het donker, zonder enig lichtje op snoek vissen, of licht dit aan mij?
De kereltjes zullen uit eindelijk wel niks gevangen hebben.
Dus ik sprak ze op aan als ze rotzooi maken, dat ze dit op moeten ruimen, dat IK daar niet voor ben.
Heb maanden geleden 5 vuilniszakken opgeruimd met bier blikken en flessen + Sterke dranken etc. Heeft toch niks meer met vissen te maken denk ik dan?

De kereltjes beweren "nee we zitten hier pas voor de tweede keer en we zullen geen zooi maken.
1 van de 6 ken ik wat beter, had ik toch hoger ingeschat.
Oke ze zullen geen rotzooi maken. Ik loo[p weer terug en ga weer pennen. met een naar gevoel.
mn maat loopt er heen. Was een beetje doorgeschoten door ze. Want ze zaten effe aan zijn spullen, ze dachten dat ie alleen zat, want ik zat aantal meters verder in de bosjes gekleund met t pennetje.
Dus ze bedreigde mn maat.
Hierbij was "de maat" vol.
Dus wij liepen terug en we hadden het plan om de HSV te bellen.
Dus wij lopend naar de fietsen, en wij konden de vissen op de terugweg niet aanzien, in de kleine slootjes zaten ze wreed te azen. dus nog maals het pennetje in.

Komt 5 minuten later een groep van wat oudere gasten aan.
Ongeveer 16 jaar denk ik.
Allemaal tassen bij zich met denk ik alcohol etc erin. Deze sprak ik niet aan, sommige kende ik hiervan het dorp, en deze had ik niet hoog ingeschat, Dus ik kon wel een klap verwachten.

We besloten om naar huis te gaan en om de hsv te bellen.

Uit dit gesprek kwam dat de AID er nu meer aan zou doen. De man zei ook dat toevallig de volgende dag een grootscheepse controle zou zijn in de wateren in mn dorp, dus ook op de thuisplas.
maarja die kereltjes die gingen denk ik rond een uur of 4 stront lazerus en knetter stoned weg. Dus daar heb je niks aan.
Ik wilde er zelf nog snachts heen gaan, om de kereltjes bang te maken. Zou leuk zijn geweest als je met maglites en een stevige rotweiler erheen zou gaan. En dan alleen maar voorbij lopen en dan zaklampen schijnen :smile:
Maar ik kreeg niemand zo gek, en zelf heb ik geen hond.

Dus ik kom net terug van de thuisplas.
En je raad het al.
overal laten we het maar "teringzooi" noemen.
Bier, Malibu fles, en zakken snoep en chips.
verschrikkelijk! De woorden "nee we ruimen alles op" klonken duizende keren door mn hoofd.
Ik heb alles in een zak gedaan en dit heb ik maar weer mee naar huis genomen.
Ik voer hier tenminste en wil de stek netjes houden en geniet van alles.

Wordt er gek van!

heren wat kan men hieraan doen. Weinig denk ik he?
Ik baal hier ontzettend van..
Hopelijk heeft iemand iedeeen




Met roteb-achtige groeten

Frank
jan witter

12-04-2003 10:19

Frank lijk me leuk om ze maandag op school á public te kakken te zetten zullen ze zeker niet zo leuk vinden

Ik ben me er terdege van bewust dat dit ook niet de oplossing is maar misschien lucht het je wel op

Gr

Jan


_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-04-12 10:22 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-04-12 10:23 ]</font>
Willem Backer
Berichten: 47
Lid geworden op: 17-03-2003 01:00
Locatie: Den Haag

12-04-2003 10:41

ik zou die gastjes van 14 gewoon een paar tikken geven als je ze weer ziet, dan leren ze het wel....Wat misschien ook wel leuk is om al het afval wat ze laten liggen bij die ventjes in hun eigen voortuin te gooien

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Backer op 2003-04-12 10:45 ]</font>
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

12-04-2003 11:36

Wat misschien ook wel leuk is om al het afval wat ze laten liggen bij die ventjes in hun eigen voortuin te gooien



Dat wil misschien nog weleens helpen denk ik. Hun ouders zullen daar waarschijnlijk ook niet al te blij mee zijn dus doe er wel een beleefd briefje bij met uitleg! :wink:
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

12-04-2003 18:12

Gewoon de politie bellen als je ze ziet, en zeggen dat ze veel rotzooi maken, mensen tot last zijn, kortom, overdrijf maar flink.

Dan krijgen ze ook nog eens meteen een flinke boete. Openbare dronkenschap, je mag geen wiet in je bezit hebben onder de 18 etc. etc. etc.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-04-2003 18:21

Stefan inderdaad,

openbare dronkenschap, word in dit geval niet voor opgetreden denk ik maar??

nachtvissen, geluidsoverlast, vergunningen?? wet bodembescherming ja ga nog maar ff door, oja snoek (levend aas)
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-04-2003 21:20

Hey,

Jan,
Maandag spreek ik 2 kereltjes erop aan, en zeg dat k de politie gebeld heb en dat ik de namen + adressen door gegeven heb :smile:
Denk dat ik dit maandag zal zegge, t zal wel werken hehe


Willem,
afval heb ik vanmorgen onderweg naar huis in iemands anders zn Kliko gedaan :smile: mn ouders worden gek van die vuilniszakken van troewp langs t water, zo kunnen mn ouders zelf ook niks meer in de bak gooien haha

Stefan, Jordy.
Ik spreek ze op school er nog an.
Ik zat idd te twijfelen of ik de politie zal bellen.
dit is nu wel zeker. Ik ga bij een volgende keer de politie inlichten.

Hopelijk met succes

Groeten Frank
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-04-2003 22:52

Frank,
Laat ik het maar zo zeggen, als je er niets aan doet verandert er zeker niets.
Gewoon de politie bellen de volgende keer, lijkt me een beter idee dan er op los te gaan meppen. Hun ouders inlichten wil ook nog wel eens helpen.
groeten Daaf
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

13-04-2003 12:55

Daaf je bent me net voor!

hun ouders inlichten is een topper!als er nou iets is waardoor die kereltjes ontzag voor je krijgen is het door hun ouders achter je te krijgen...dat werkt echt perfect, en ik spreek hier uit ervaring...
en de politie is ook een goed redmiddel!
ik heb mn thuiswater weer heerlijk rustig en schoon door een aantal simpele maar doeltreffende stappen te nemen, en die stappen staan hier allemaal beschreven...

veel succes ermee!!!

Aart-Jan
..Caugt by Carphunting..
Willem Barnas

13-04-2003 13:02

Ha Frank,

Ik zit in het hoogseizoen ook wel eens met een stel van die naarlingen opgescheept. Soms bel ik de opzichter (SBB) van het desbetreffende gebied en vertel hem wat ik daar meemaak. Ook heb ik al gevraagd om een a twee vuilnisbakken. Weet je wat ze zeggen?

"Vuilnisbakken??? Vuil trekt vuil aan en de jeugd steekt ze toch in de hens."

"Meer controles? U betaalt, meneer Barnas? U heeft de tijd, meneer Barnas?"

Het heeft geen prioriteit... Wat je dus het beste kunt doen (ben er zelf ook op overgegaan) is die lui negeren, er ver vandaan blijven en gewoon de troep opruimen. Ik weet het, je loopt je rot te ergeren en vraagt je af waarom je het in godsnaam allemaal doet, maar het is gewoon het beste. De politie doet geen hol, Staatsbosbeheer heeft geen tijd, geld of zien de noodzaak er niet van in, dus dan maar zelf.
Okee, je kunt -als ze er hevig bezig zijn- met je mobieltje de wouten bellen, of een opzichter die in de buurt woont, maar ja. Vaak is het 's-avonds en 's-nachts en dan liggen die lui ook liever in hun nest tegen hun wijf aan te schuren.... :wink:

De goeden en de kwaden gaan dus weer niet samen. Laten wij als goeden ons dan niet met die kwaden bemoeien en het gewoon weer opknappen. "Wees gerust, het water zal je terug betalen.", mompel ik dan altijd tegen mezelf... Trouwens, vissen in een schone omgeving -waar je zelf aan gewerkt hebt- heeft toch ook wel wat, nietwaar?

Enfin, het blijft ellendig... Hou je hoofd koel en vang ze, zet ze te kakken!

WB :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-04-2003 13:10

Right Wim!!!!!!!!!!!!

En Daaf, je instelling is okee. Helaas denken anderen daar heeeeeeeel anders over.
Groet,

John
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-04-2003 13:14

Daaf En Aart jan,
Ik ken de ventjes alleen via school.
De broers en vrienden hiervan wil ik in ieder geval geen contact mee maken.
Dat is iets wat ik helemaal negeer. Die kerels beuken er anders best op los ben ik bang .
Dus ouders inlichten heeft geen nut, denk ik!

Willem,

Wat jij zeg is zeker wel waar! Gewoon blijven ruimen. Maar ja ik wordt er echt gek van.
3 keer per week ben ik er minimaal ivm voeren
ma wo en vr ben ik er.
Maar ma is de verschrikking het ergste.
Dan zie je de teringzooi van de vr za zo.
En ik ben bang als ik zelf nachtjes maak dat ik door die zelfde apen + aanhang lastig gevallen zou worden.
En als ik vis, vis ik voor mn rust en niet om te zuipen blowen of te knokken.

Dan blijf ik maar steeds als ik ga een vuilniszak meenemen en dan de rotzooi weer opruimen.
Wordt er werkelijk gek van.
Maar vand e week ving ik mn eerste vis
21 ponds super mooie schub.
dan is de voldoening idd super greoot. Maarja, als de troep niet gemaakt wordt en ik voer en vis.. zal ik dezelfde vissen blijjven vangen :grin:

Maar trouwens hoe kijken jullie op
als ik vrijdag ochtend ga voeren.
En de apies komen vrijdag nacht effe gek doen met bier en wiet en hard geschreeuw.
Denk dat de vissen dan niet zullen azen op mijn boilies?
Of hoe kijken jullie hier naar om?

Met _een vuilniszak in mijn handen_ groeten :wink:
Frank
Willem Barnas

13-04-2003 15:38

Frank,

Ga dan gewoon donderdag voeren en zaterdag vissen, je hoeft niet perse de dag vantevoren te voeren. Ze zullen het aas inmiddels heus wel waarderen, dus waarom elke dag voeren als je er langer bezig gaat?

Vang ze,
WB :wink:

PS.: Daaf, van pappie en mammie trekken dat soort etterpuisten zich echt geen drol aan, buiten de deur kunnen ze toch flikken wat ze willen? Pa & Ma? Schijt aan!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-04-2003 16:00

Willem, om ma wo vr vind ik wel makkelijker
Om de dag en dan in het weekend af en toe vissen. of draaien.

Denk dat de vissen er schijt aan hebben en die vreten het later wel op de boilies, als die stumperts weg zijn denk ik

Groet Frank
gert-jan terluin
Berichten: 74
Lid geworden op: 23-09-2002 02:00
Locatie: Steenwijk

14-04-2003 08:31

je kan als je ze op HETERDAAD betrapt een verzoek tot handhaving indienen. gebruik hiervoor het tel. nummer van de lokale politie.
Vraag tevens naar de naam van degene wie je te woord staat. Men is verplicht aan een dergelijk verzoek gehoor te geven.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-04-2003 12:34

hahahaha en dan lachen ze je vierkant uit!!!kijk ff naar de leeftijd van frank! denk je dat hij serieus word genomen dor die etters of door de politie?? denk het niet! kijk ik zou op een geven moment wanneer een stel van die herrie schoppers mijn rust verstoren met zuipen en blowen, en polite etc reageert niet toch wel ff zelf de handen uit de mouwen steken maar dat had ik een aantal jeran gelden ook niet gedaan!!

mvg martijn
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

14-04-2003 14:44

frank,

ik denk dat je inderdaad aan dit soort figuren weinig kan doen, dit soort figuren heb je denk ik in elk dorp of stad wel, bij ons heb je ook zulke figuren rondlopen en als je ze tegenwerkt of er ook maar iets van zegt dat ze die rommel maken, dan loop je al kans dat ze broertjes of andere mafketels erbij halen die wel zin hebben om een potje te knokken met jou en dat is denk ik niet wat je wilt.
dus ik denk dat je weinig kan doen zonder zelf risico te lopen.

mvgr Richard
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-04-2003 16:16

Mannen,

Vandaag wezen voeren.
Maandag als laat ergeweest
Hebben er weer mongolen gezeten die een groot vuur en met mais gevist hadden.
op de stek waar ik altijd zit.,...


Omdat ik vrijdag vertrek naar frankrijk, kan ik het allemaal niet bijhouden.
Daarom ben ik maar de hsv
dat ze et in de vakantie een beetje in de gaten houden.
mooiweer en vrij , vakantie..
Wordt er denk k veel gevist door die rotknapen
Dus dan looptie er vaker rtond in de hoop dat er wat gaat gebeuren.
want dat ken nie meer zo...
DAmn...
En dan halen die keerels ook nog boompies weg + teksten op de overgblevem struiken schrijven.

Klote!


frank
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-04-2003 22:33

Willem,
Helaas heb je in de meeste gevallen gelijk. Het is wel beter als hun ouders er iets van weten als er opeens vuilniszakken in hun tuin liggen of als de wouten voor de deur staan.
Martijn,
Of ze je serieus nemen hangt er net van af of je serieus overkomt. Als je zorgt dat je serieus overkomt en ze gaan een keer kijken zien ze dat je gelijk hebt. Best kans dat ze er dan wel op gaan letten.
Frank,
Als je de hsv belt en ze gaan meer controleren heb je kans dat ze wel weggeschopt worden. Kijk eens in je vergunning of de hsv ook het looprecht bij dat water heeft, in dat geval hebben al die andere gasten ook een vergunning nodig. Een vergunning blijft ten alle tijde eigendom van de vereniging, dus als ze betrapt worden zijn ze zo hun vergunning kwijt. Als ze dan nog blijfen komen en je hsv wil er wat aan doen zorgen zij er wel voor dat de politie boetes gaat uitdelen. Ik hoop alleen voor je dat jullie hsv iets meer doet als de onze, anders blijf je nog drie jaar troep opruimen voor er ooit een controleur langskomt.
succes Daaf
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

24-04-2003 11:26

Daaf, ik denk echt niet dat mensen, die ook al drank meenemen en weet ik veel wat nog meer, zin hebben om te luisteren naar iemand die evenoud is.. Hoe serieus je ook over komt, ik denk dat ze je dan nog eerder gaan bedreigen oid.

mvg
Robbert
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

13-05-2003 22:46

Godzijdank wordt er bij onze wateren goed gecontroleerd, door o.a. een oude vismaat van me. Helaas is het wel zo dat er zo gruwelijk veel zonder vergunningen gevist wordt, of dat er een teringbende van gemaakt wordt. Ik heb al afgesproken met die jongen dat als hij hoort dat er iemand 't water ingeflikkerd is, dat hij dan weet dat ik dat was.. en aangezien hij wel weet hoe ik in elkaar steek qua etiquette tijdens het vissen, zit dat wel snor. Ik laat m'n plezier dus niet vergallen door een stel jonge (of oude) apen die rotzooi trappen of zelfs hun hond het water in sturen. Dan gaat de eigenaar er vanzelfsprekend achteraan :smile:

Nu ben ik heel toevallig vrij fors gebouwd, en al iets ouder, maar ik kan het me indenken dat als je jonger bent, dit heel moeilijk gaat worden. Wat je kan doen, is mobiel nummer van een controleur vragen (een die vaker controleert), zodat je e.e.a. door kan geven aan hem. Een controleur kan namelijk vergunningnummers noteren, en vergunningen in laten trekken :smile:
jan haker
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: delft

13-05-2003 22:56

wat dachten jullie van frankrijk..
was vandeweek in la france en verkennings tochtje maken,bij 2 wateren duidlijk nederlandse rotzooi duidlijk herkenbaar unox soep en heineken bier...

triest

mvg hakertje
Plaats reactie