Koop en verkoop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-07-2008 18:47

Het valt op dat er heel veel op het board te koop aangeboden is.
Tevens valt het op dat er bijna niet verkocht/geboden is.
Ook valt het op dat er bijna niets te koop gevraagd is.
Vraag; stoppen veel karper vissers er mee, of is er een andere reden?
Ben nieuwsgierig waarom de handel bijna stil staat.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

17-07-2008 18:54

veel mensen houden van service en kopen vaak meteen nieuwe omdat soms de prijzen bijna het zelfde zijn .
Ook speelt de rol de plaats ik woon in breda en ga geen spullen in friesland halen bijv.
of evt verzending is ook niet altijd alles
denk ik dan he
gr
Catch safetly
release the safest
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-07-2008 20:34

Aaron,

als er iets verkocht wordt en de mensen het in hun topictitel laten weten, wordt dit zo snel mogelijk verwijderd door een moderator. Dat is 1 van de redenen waarom je haast niet ziet dat iets verkocht is.

Verder veranderen veel mensen hun advertentietitel niet in "verkocht" of "verwijderen", waardoor deze advertenties dan ook niet verwijderd worden door de moderators, met als gevolg dat het lijkt alsof er veel meer aangeboden wordt dan inderdaad het geval is. Dat is ook de reden waarom wij van KWO ook een mededeling hebben hebben gemaakt bovenaan bij "Aanbod" om te benadrukken dat het belangrijk is dat mensen hun topictitel veranderen in "verkocht" of "verwijderen" zodra hun produkten verkocht zijn en het aanbod dus actueel is en blijft. Het is voor ons onbegonnen werk om iedereen die daar een actieve advertentie hebt staan een pb'tje te sturen met de vraag of het verkocht is of niet, wij gaan er vanuit dat deze mensen hun gezonde verstand gebruiken en hun topictitel veranderen in "verkocht" of "verwijderen" om de volgende 2 redenen: Om het aanbod schoon en actueel te houden en ook voor hun eigen bestwil (om zo verdere pb'tjes van anderen te krijgen met de vraag of het produkt nog beschikbaar is voor de verkoop.

En qua biedingen zou ik zeggen dat veel van deze via pb'tjes en/of telefonisch gaan en niet in de topic geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-07-2008 00:03

Mourad dankje voor deze perfecte verklaring.
Ik ga binnenkort weer berichten verwijderen
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

18-07-2008 17:48

Thanks Mourad voor je uitleg.
Blijf me toch afvragen waarom er veel meer aanbod is en bijna GEEN vraag.
Mooi vangend weekend.
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Jan Peter Teerling

18-07-2008 18:13

Mss dat als je dan een aanbieding krijgt (als mensen weten dat je er belang bij hebt je vaak bereid bent er een ho(o)ge(r)e prijs te betalen) je absurde vraagprijzen krijgt.

Wat mij nu dagelijks bezighoud: Wat was er eerder de kip of het ei..
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

19-07-2008 13:35

@jan peter

Om deze vraag correct op te lossen, moeten we zien dat we alle belangrijke objecten bij de probleemstelling betrekken (SDM). Het is direct duidelijk dat we niet over kippen en kippeneieren kunnen spreken zonder de haan daarbij te moeten betrekken. Tussen deze drie objecten zijn er interacties (events), die we als een relatie kunnen voorstellen tussen deze objecten : Een kip legt meerdere kippeneieren; Een kippenei kan resulteren in een kip OF een haan; Een haan bevrucht meerdere kippen. Als we deze structuur nu gaan normaliseren en niet vergeten dat er een multiple inheritance (erfelijkheidsgegevens : DNA) is vanuit het kippenei (server-object) naar de kip en de haan, en niet vergeten dat bij een 1-N (niet bij 0-N) relatie er altijd sprake is van een tijdsverschuiving (b.v.b. een bedrijf heeft meerdere fakturen; d.w.z. eerst moet het bedrijf bestaan, alvorens de eerste faktuur kan gemaakt worden)

Duidelijk? 8) 8) 8)
vr gr peter
Jan Peter Teerling

21-07-2008 10:55

Ambtenaar Peter? :D
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

21-07-2008 22:05

.
Plaats reactie