Karperviswedstrijden

Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

20-06-2008 15:21

Hallo

Ik heb ook een paar wedstrijden gedaan
Vind het wel leuk maar niet iets voor elk wiekend maar wel leuk een paar keer in het jaar.
Maar op een putje vind ik het echt niks karperwedstijrden maar op een kanaal is het mooier alleen dan blijven de kopstekken altijd het beste :wink:

Heb ook al een paar wedstrijden gedaan bij jos altijd leuk op zen tijd :wink:
Grttz Ronald
wiebrand dragt

20-06-2008 23:55

Nou sorry maar dat kun je in mijn ogen geen karpervissen noemen



Ieder zijn ding Eddy gelukig beleven wij onze hobby allemaal op onze eigen
manier.
En als dat een wedstijd vissen is prima god zij dank zijn we niet allemaal het zelfde.

Mischien met een splitcane hengel en een strohoed op, naar een pauwenpen loeren. meer jou ding
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

23-06-2008 16:45

Wiebrand,

Daarom is het ook mijn mening en is dit een discussieboard waar iedereen zijn mening mag en kan verkondigen.
Tja en misschien is dat wel wat met een splitcane en een strohoed, beetje nostalgisch maar niet minder mooi, doe dat in ieder geval liever dan in de rij aanschuiven bij een karperwedstrijd.
Een ieder moet lekker doen waar die zelf zin in heeft, zo lang je respect toont voor de vis/natuur en je medevissers dan hoor je mij verder niet klagen.

Groetjes
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
wiebrand dragt

24-06-2008 09:39

Omdat jij zegt dat kun je geen karpervissen noemen!!!!!


Persoonlijk ook niet mijn ding maar vind wel dat wij mensen die het doe in een waarde moeten laten.
Natuurlijk is het wel karpervissen alleen niet op de manier zoals jij en ik vissen.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-06-2008 10:22

Nog 1 keer dan,

Omdat ik het geen karpervissen vind, hoeft dat niet voor anderen te gelden. Wat ik vind is niet de standaard, maar mijn mening. Dat heeft niets te maken met het niet in de waarde laten van mensen. Dan zijn er wel andere dingen wiebrand of niet?!
Maar begint aardig of topic te gaan zo, en ach wie boeit het ook wat ik vind.

Groeten
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

24-06-2008 11:21

Zeg Wiebrand;

jij zou nog voor mij uitzoeken wanneer die karperwedstrijd aan de Lage Vaart was, om te voorkomen dat we in hetzelfde weekend zitten. Als die wedstrijd netjes is aangevraagd, zoals die van ons, dan kan dat natuurlijk niet. Maar om problemen te voorkomen ...........

Ik heb echter geen reactie meer van je gezien.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

24-06-2008 11:57

Zelf een keer meegedaan aan een "competitie" karperkoppelwedstrijd...

Maar het was zo slecht geregeld dat ik na enkele wedstrijden niet meer gekomen ben... wat een onzin. De eerste wedstrijd werden meteen alle grote karpers gevangen (records van het water) en het werd niet eens gecontroleerd, officieel gemeten of wat dan ook. (een simpel belletje naar de "leiding" ) was al genoeg om het te laten registreren dat je een vis had gevangen. Als je dan nog vraagt, nou laat is een foto´tje zien van die recordvis zeggen ze, jaaa maar die vis deed heel moeilijk en we wilde hem zo snel mogelijk weer terug zetten bla bla bla...

Als je dan nog je twijfel uitspreekt of ze wel gevangen zijn, krijg je meteen verwijten ach je gunt het die persoon niet, je moet niet zeuren, of jij vangt ze niet, waarom zou je er aan twijfelen enz enz... Succes verder met je wedstrijden! Mzzl

Groet
Alex


Groet
Alex
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-06-2008 12:00

Nog niet zo heel lang geleden, hadden de karpervissers de mond vol ...................Juist...over de wedstrijdvissers (witvissers) in HSV.

Vissen is voor mij persoonlijk, rust........ het ontdekken van........ en pionieren, hierin komen geen wedtrijden voor.

Ieder moet zelf weten, hoe hij/zij het beleefd maar Eddy verwoorde het al mooi.

En kennis delen op een wedstrijd??..............mooie gedachte maar de meesten zijn er toch echt om een ander de loef af te kunnen steken.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

24-06-2008 15:30

paul veenendaal schreef:En kennis delen op een wedstrijd??..............mooie gedachte maar de meesten zijn er toch echt om een ander de loef af te kunnen steken.
Gr Paul


Ha die Paul;

duidelijk niet vaak meegedaan, hé?

Bij ons wordt 100% zuiver geloot, iedere vis wordt gewogen, gemeten én gefotografeerd, en na afloop praat iedereen heel open over zijn manier van vissen. Leuk hoor, moet je ook eens proberen, zo'n wedstrijdje :lol:
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

24-06-2008 23:02

Jos,

Misschien ben ik op de verkeerde plekken geweest, ik loop nog niet zolang mee dus dat zou een reden kunnen zijn.

Het zal er misschien ook aan liggen welke wedstrijden je vist, een leuke recreatiewedstrijd of een echte wedstrijd, zoals ooit wel eens langs twentekanaal.

En o ja ooit heb ik wedstrijden gevist (witvis) dus ik geloof dat ik het wel een beetje ken Jos, maar ik ben back to basic en vis wel prive hoef ik nl ook geen rotzooi meer van anderen op te ruimen ed.

Soms neem ik wel eens een jongere visser mee, gewoon leuk om iemand die echt geintresseerd is nog dingen te leren.

Verder veel s6 met jullie wedstrijden, ........voor mij hoeft het gewoon niet zeker niet op karper.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2008 10:10

Bij echte wedstrijden heb je niks te buurten je mag niet uit je eigen vak komen en zeker niet in het vak van een ander.
Ik zou je in ieder geval wegtrappen stel je voor dat je net een mooie plek aan het opbouwen bent aan de kant en er komt een "gezellig ingestelde" visser bij je langs.
Wedstrijden oke op karper NOT DONE.
Dat is mijn niet ter discussie staande mening en ik zal dan ook nooit bij een karperwedstrijd mijn medewerking verlenen ook niet bestuurlijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan Peter Teerling

25-06-2008 11:19

En een wisvis-vissende-wedstrijd-visser (Scrabble!) die met zn maatje 48 even jou zorgvuldig opgebouwde witvis voerstek komt verstoren is wel relax Douwe? Of reageren zeelt/brasem/baars//ruisvoorn/blankvoorn etc. anders op trillingen in het water?

Heb nog nooit aan een karperviswedstrijd mee gedaan (witvis wel, ook nog gewonnen met 6 voorntjes en een platte :D ), maar sluit het niet uit. Lijkt me best lachen een zooi van die patiënten te zien op een stukkie kanaal. Lach me nu al de ballen al uit de broek op de nationale-twee-daagse-gekkenbeurs in Zwolle, moeten dit soort evenementen helemaal een topper zijn!!

Wie echt aan dit soort wedstrijden meedoet omdat hij denkt deze te kunnen winnen..Check your self before you wreck your self.. :lol:
wiebrand dragt

25-06-2008 11:36

Zeg Wiebrand;

jij zou nog voor mij uitzoeken wanneer die karperwedstrijd aan de Lage Vaart was, om te voorkomen dat we in hetzelfde weekend zitten. Als die wedstrijd netjes is aangevraagd, zoals die van ons, dan kan dat natuurlijk niet. Maar om problemen te voorkomen ...........

Ik heb echter geen reactie meer van je gezien.


Dat komt mischien omdat ik geen wedstrijden organiseer.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De bewuste wedstrijd waar jij het over hebt was van Clubd en werd en word georganiseert door iemand anders.
Aangezien ik geen wedstrijden vis heb ik bedankt.
wiebrand dragt

25-06-2008 11:38

@ Eddy

Inderdaad Eddy dan zijn er wel andere dingen

nu weer ontopic
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2008 11:47

JP het leuke aan witviswedstrijden is dat er NIEMAND buiten de controle / organisatie, en die zullen het betreden van een vak beperken tot bij uitzondering, in een vak mag komen doet hij het wel is het einde resultaat dus een nul.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

25-06-2008 12:12

Ik wil geen namen noemen maar de meeste zeggen gewoon Fransie F., had het vroeger al over het feit dat de leeuwarder schaatstempel ook gebruikt zou kunnen worden voor het nk overdekt karpervissen met de korst. Dacht met tekening

Waar ik nog in kan komen:

ver werpen
preciesie werpen
voerbuis verwerpen
precisie smijten
bollendraai wedstrijd
ek luimelen
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 25-06-2008 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
wiebrand dragt

25-06-2008 12:13

He jos ff voor je opgezocht!!!

De club forums die mee mogen doen zijn al benaderd. De inschrijving is EUR 25,00 incl welkomst drankje en hapjes) per koppel en er zijn vele mooie prijzen. Dus schrijf de datums snel in je agenda. Aanvang van de wedstrijd is vrijdag tegen 19.00 uur s'avonds en zal afgelopen zijn om zondag 11.00 uur s'morgens. De wedstrijd zal gehouden worden aan de lage vaart en elk forum mag met 2 teams mee doen. (indien meer kontact op nemen met clubbeheerder van tight the lines)

Is de zelfde meneer al van alle voerboten op een rij
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

25-06-2008 13:05

Douwe,

Touché, beter is het niet te verwoorden.

Ook hier wedstrijdvissen op karper ......grrrrrrrrrrr NOT DONE.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

25-06-2008 13:50

K. van den Herik schreef:
Waar ik nog in kan komen:

ver werpen
preciesie werpen
voerbuis verwerpen
precisie smijten
bollendraai wedstrijd
ek luimelen


Jaah! Precisiesmijten met de werppijp. Een stapel kermisblikjes raken op 120 meter! Bij welke gelegenheid gaan we dat organiseren?

Groeten van Bert
ff v==
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

25-06-2008 14:03

Lijkt me fantastisch om een keer mee te doen maar als penvisser heb ik er het materiaal niet voor. Gewoon ervaringen uitwisselen langs de waterkant en dat vissen, tsja je moet toch wat 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

25-06-2008 14:31

in de rust van ek kogelvangen ert, net als nu met onderbroeksies
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

25-06-2008 14:52

Hee niet zo denigrerend aub over verwerpen. Ik verwerp ook heel vaak stellingen van andere mensen op het board!

Bovendien is verwerpen TOPSPORT, kijk maar:

Afbeelding

Goedemiddag!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!