3de hengel bekeuring

K. van den Herik

15-04-2008 08:24

Peter,

Ik hoop dat je er nog lang niet aan zit... die 5% dan.

Zelf ff bij tanken. BTW denk dat ik maar eens bij beek en donk lid word. :wink:

MVG

Klaas
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

15-04-2008 21:54

wij werden een keer door alex van der velden gecotroleerd uitgerekend zat ik tijdens het karperen nog met een levend aasvisje te snoeke en maat van me met 3 hengels op karper

hij 220 euri boete en ik werd gematst :S 180 eurie

beetje rare boetes al zeg ik het zelf
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Rudolf Gosselink
Berichten: 18
Lid geworden op: 26-03-2008 22:08

16-06-2008 22:36

Bezwaar maken tegen een proces verbaal is een hachelijke onderneming. Ik kreeg zo'n briefje binnen toen het nog 160 euro was. Omdat het een twijfelachtige zaak was heb ik toen gebeld met een nummer wat er op stond. Daar krijg je een ongeinteresseerde muts aan de telefoon, maar ze was wel duidelijk.
Je kan geen bezwaar maken op dit soort boetes. Je kan het wel voor laten komen. De eis is dan standaard het dubbele van het bedrag. Wanneer het dus niet naar wens verloopt ben je tegenwoordig 400 kwijt. Dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn.

Wij waren met zijn tweeën aan het vissen. Allebei met drie hengels. Een derde was met ons mee en viste niet, maar was wel in het bezit van een vispas. Bij controle kreeg ik een boete, omdat het 'duidelijk mijn hengels waren' en mijn maat niet, omdat de derde man zgn met één van zijn hengels viste. Dat ik aanvoerde dat we er met z'n drieén waren en 6 gedeeld door 3 nog steeds 2 hengels per persoon was mocht niet baten.

We hebben de boete gedeeld. Bij voor laten komen hadden we alle drie een vrije dag moeten nemen, twee hadden uit Drente hier naar toe moeten rijden en dan waren we het geld toch kwijt geweest. daarbij moet je nog maar afwachten hoe een rechter er over denkt en kan het bedrag nog wel eens hoger uitvallen. Dat laatste heb ik bij een verkeersboete gehad.
K. van den Herik

17-06-2008 07:24

goed gezien van de boa dus eigenlijk...

En na 1233 kutsmoezen gelooft die "muts" aan de telefoon het ook wel, of eigenlijk niet meer
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-06-2008 11:21

Wat ik vaak het meest frappante van uitspraken vindt is dat het zo gebonden is aan een situatie.
De ongeïnteresseerde muts wordt plotseling een meldpunt van interesse en actiebereidheid als het om andere meldingen gaat waarbij jezelf het middelpunt bent.
De dame veranderd niet maar je eigen gevoel daarbij wel, vreemd maar daarom niet minder waar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

20-06-2008 15:15

Ik had laatst ook bijna bekeuring gehad met me maat allebij 3 hengels er op nou daar kwamen ze aan.... We waren klootzakken enzo niet verwacht dat politie zo zou reageren maar hij zou ons matsen en ging die andere agent discussie aan dat hij hem wel zou geven enzo. Is gelijk de laatste keer dat ik het heb gedaan... :P maarja.. Op groot open water is het wel beter om met 3 hengels te vissen hoop dat het een keer mag:d

Grtz Ronald
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-06-2008 19:47

3 vis maten van mij zaten vorige week aan het NH kanaal en de volgende ochtend zaten ze ineens tussen de witvissers die waarschijnlijk precies op hun stek een wedstrijd hadden. Die hadden dus pech want er zaten al 3 karpervissers. Kortom aan beide kanten van deze jongens zaten dus ca 15 witvissers. Een half uurtje later komt er een brandweerautotje aan en parkeerd deze achter 1 van de tenten. En ja hoor 2 man komt er aan met het proces verbaalboekje al in de hand (getipt dus).

De mannen hadden alledrie een 3de hengel er in liggen (dus wisten genoeg en zeuren daar ook niet over) die goed waren voor 200 euri de man. Maar wat ze het meeste stoorde was dat deze mannen niet de moeite namen om de overige 30 witvissers even om de documentatie te vragen.

Vermoeden is ook dat die degene waren die gebeld hadden i.v.m. de hengels. Genaait dus door een viscollega. Het is maar wat je leuk vindt.

Ik had de mazzel dat ik pas later in die middag kwam voor de nachtsessie en het mij dus 200 euri scheelt.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
K. van den Herik

23-06-2008 07:27

hoe verschrikkelijk stom kan je zijn...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

23-06-2008 07:41

sounderbox lieslaarzen en een goede plek om je derde stok te verstoppen, meer heb je niet nodig.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-06-2008 08:29

- Op het NH kanaal is 3 hengels niet toegestaan. Is ook totaal overbodig.

- Dat de brandweer bekeuringen geeft vind ik wat typisch?

- Die viswedstrijd kan je alleen aan mee doen als je lid bent. Beetje overbodige controle. Die vindt bij inschrijving al plaats.

- Lieslaarzen in het NH Kanaal? :roll:

Dat ze er bij gelapt zijn zou heel goed kunnen. Er lopen vertegenwoordigers van de visvereniging zoals bestuurders en wedstrijdcommissie rond bij zo een wedstrijd. Noem dat "er bij gelapt zijn". Wat denk je, dat die lui voor niks controleurs aanstellen? Dit is dus wederom een bevestiging van de indruk die er over ons bestaat. Fijn.

De 2e betekenis van na·ïef in het van Dale on-line woordenboek lijkt me toepasselijk.

Sorry voor het weinige medeleven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

23-06-2008 10:05

Hallo

Ik vind dat als je met 3 hengels vist dat je in je achterhoofd moet houden dat je een bekeuring kan krijgen.... En dan niet anderen de schuld geven als je hem krijgt het is niet anders... Het enige wat ik er vna vind is een duur grapje 200euro kun je dikke visspullen voor halen...

Grtz Ronald
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-06-2008 10:17

Je krijgt dit soort dingen, er wordt een wedstrijd aangevraagd en een ontheffing voor meerdere topsets en dat wordt gemeld bij de politie.
Aanvragen moet, ontheffing aanvragen kan, melden bij de politie dat er ontheffingen zijn / kan ook parkeren zijn / is verstandig maar niet verplicht.
Dit is de meest ideale situatie.

Wat het verhaal niet verteld is zijn de vissers verzocht om te vertrekken en wat is de uitslag van dat gesprek geweest?
Zelf weet ik dat witvissers niet moeilijk doen, karpervissers willen nog wel eens in discussie gaan waar dan weer geen tijd voor - en meestal ook zinloos is.
De ellende is namelijk dat ook bij een wedstrijd die NIET van te voren is uitgezet je niets anders kunt doen dan het over te laten aan de collega-vissers.
Is het parcours uitgezet mag je er niet vissen en moet je vertrekken en zo niet komt de politie dat vertellen.
Ik denk dat het gesprek niet goed is gegaan en dat de organisatie daarna de politie heeft gebeld met als resultaat een bekeuring voor teveel hengels.
Je kunt het verraad vinden, dat mag je ook, maar de visser vist zelf met teveel hengels en kan dat niet afschuiven op een ander.
Vissen is een hobby, geen religie!
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

23-06-2008 11:12

Douwe

Je heb gelijk Het ozu zo wel zijn gegaan. Me oom vist ook altijd wedstrijden witivs en zegt oko dat karpervissers niet gouw weg gaan en dat ze eerst maatregelen moeten nemen...

MvG Ronald
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

23-06-2008 19:25

Even voor de duidelijkheid. Ik zelf vis niet met 3 hengels. En het feit dat ze alledrie 3 hengels hadden en een verbaal hadden is ook niet het probleem. Ze wisten dat ze dat risico liepen met het gebruik met 3 hengels. Het is wel een feit dat daar nooit een contole plaatsvindt en dat het nu ineens na een 30 minuten wel het geval is. Wat ik begreep is dat er geen gesprek is geweest met de witvissers (als blikken konden doden "werd er gezegd"). En discussie met de controleurs was er ook niet volgens mij die gingen gewoon meteen schrijven en hadden het gehad met die karpervissers?? Weet natuurlijk hun ervaringen niet.

Maar ik ga geen discussie voeren over het derde hengel gebruik of de controles maar vindt de hoogte tegenwoordig wel een beetje buiten de porporties vallen. Je kan toch flink wat andere overtredingen maken voor die 200 euri..
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-06-2008 19:37

Leuke avatar Ronald. 8)
KSN
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

23-06-2008 20:10

Raymon,

Dan is het een ander verhaal :wink: \
Die widvissers konen ook effe praten over hoe of wat.....
Maaarja tid gebeurt :wink:

Gerard Brondijk schreef:Leuke avatar Ronald. 8)


Jaa he :P
K. van den Herik

24-06-2008 08:11

maakt geen reet uit wie, maar in de politie verslagen zijn weer 2 karpervissers betrapt met teveel hengels.

Volgend jaar verdubbelen die bekeuring en aanvragen voor ontheffingen niet honoreren want het is toch nooit goed voor die gasten, mogen ze met 3 hengels vissen ze er 4, aldus een willekeurig gesprek op een alv

Nogmaals: overdag, aan een weg, in vol zicht: hoe achterlijk kan je zijn als je ervan uitgaat dat dat niet opvalt...
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

24-06-2008 23:26

Weet iemand een link naar waar de overtreding vissen met 3 hengels precies omschreven staat, en de sanctie erop.
Met de visserijwet kom ik er niet uit, (wordt nl. alleen gesproken over 1 hengel...) en de link op sportviserij Nederland "visserij in de binnenwateren" doet het niet.

gr,
martin
K. van den Herik

25-06-2008 08:25

wet zegt: moet schriftelijke toestemming hebben om met 1 of meer hengels te vissen. Vergunning = schriftelijke toestemming, zegt 2 mag dus dan mag 3 niet
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2008 10:01

Sanctie is € 200,00 met bij herhaling ( tijdelijke ) inbeslagname hengels.
Tevens kan er een bekeuring - € 90,00 - bij komen wegens het vissen zonder schriftelijke toestemming, bij een ernstige overtreding wordt je immers geacht zonder schriftelijke toestemming te vissen.
Een controleur kan de vispas in beslag nemen dan zit je zonder, in de nabije toekomst komt er een registratie zodat een geschorste vispas niet bij een ander kan worden aangevraagd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martin Ton
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-10-2006 11:20

25-06-2008 20:21

Jaja, ik weet wel wat het kost en dat het niet mag, maar waar staat het opgeschreven zodat ik de echte tekst kan lezen (en dan doel ik op een "officieel" document; dus m.a.w. zoiets als de publicatie van de visserijwet op de site van sportvissennederland, ik zit te denken aan een politiereglement of zo iets)
iig bedankt voor jullie replies.

Gr,
Martin
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-06-2008 22:06

Officieel document??
De omslagpagina de eerste alinea en blz. 2 van jou landelijke lijst .
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2008 08:58

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... engels.pdf

al iemand zijn hsv gevraagd advies te vragen bij SN?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 09:42

Klaas ik kende het niet nu wel dus.
Beetje mager advies omdat er niet ingegaan wordt op oppervlakte van een water en eventuele druk.
Verdere beargumentering vind ik zeer verdedigbaar en zal dat dan ook t.z.t. ondersteunen met uitsluiting van de - Europese behoefte en de hengelsportwinkelier die zo nodig een trent moeten zetten naar de jeugd toe met meer hengels op een rodpod dat vind ik dan weer een erg zwak motief.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

27-06-2008 10:03

Op een paar zeer positieve uitzonderingen na is mijn broek ook wel afgezakt van die hele zogenaamde handel.

Geen ene reet doen ze. Ze krijgen het nog niet eens voor elkaar om samen een overleg orgaan oid op te zetten.

Ben er eens mee bezig geweest, wat een stel ziekelijke kinderen. En maar wijzen naar elkaar.

Nu is DIBEVO belangenbehartiger in Den Haag hihi, ik zou me als handelaar kapot ergeren.