grootste irritatie's aan de waterkant?

Jan Peter Teerling

23-12-2007 15:55

Met stip op 1: Klagende "karpervissers" !!

Met stip op 2: De goeiemoggel hype!!

Met stip op 3: Het geestelijk beperkte volk dat zich er van bedient!!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

23-12-2007 17:15

Jan Peter Teerling schreef:Met stip op 1: Klagende "karpervissers" !!

Met stip op 2: De goeiemoggel hype!!

Met stip op 3: Het geestelijk beperkte volk dat zich er van bedient!!



Hmm daar valt niks aan te doen ?,.

met vriendelijke groet,
KSN
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

23-12-2007 18:19

Die jan.

Ben het toch elke keer met deze beste man eens.
Welkom terug trouwens ouwe :lol:
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

23-12-2007 18:38

NR1 met stip vissers die zonder onthaakmat vissen, karpervissers zonder zijn in mijn ogen een stelletje onbenullen. En zijn zeker de zogenaamde titel karpervisser niet waard.

NR2 alle rotzooi langs de waterkant, wat je mee neemt kan je ook weer mee terug meenemen.

NR3 en natuurlijk alle andere karpervissers ik zit nou eenmaal graag alleen aan het water maar ach je kan niet alles hebben :D :D :D :D
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

23-12-2007 18:48

amen :wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-12-2007 19:18

NR 1 Rotzooi in het algemeen, maar rondslingerende nijlon/gevlochten lijnen in het bijzonder, aangezien dat al VEEL teveel vogellevens gekost heeft :evil:

NR 2 Mijn maat Raymoendo is ook erg irritant aan de waterkant, al is het alleen al doordat ie altijd het meeste moet vangen :evil:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-12-2007 19:49

Sven van Anrooy schreef:
Harald van der Graaf schreef:karpervissers zonder onhaakmat en zeggen er ligt toch gras of we vangen toch niks :evil: gr harald


Ach en wee....

Hoog gras met een natte open weegzak erover kan heus wel, mits goed gecontroleerd op stenen e.d. Als ikzelf kilometers ga struinen zeul ik ook m'n mat niet mee, mits de situatie het toelaat als eerder beschreven..

Een goede mat vind ik veel belangrijker na het eventuele zakken voor een foto, dan na een dril waarna de vis meest toch goed rustig is..

Het is bij mij niet onwetendheid, maar indien het absoluut veilig kan gewoon een tikkeltje gemakzucht. Liever op een natte weegzak in het hoge gras, dan op een zongedroogde warme mat die niet wordt natgemaakt (in hoeveel filmpjes zie je nou dat de mat echt nat wordt gemaakt)...


Remko Berendsen schreef:NR1 met stip vissers die zonder onthaakmat vissen, karpervissers zonder zijn in mijn ogen een stelletje onbenullen. En zijn zeker de zogenaamde titel karpervisser niet waard.

dan maar geen karpervisser, I rest my case. heb bij het afstandvissen altijd de grootste (nieuwe CHUB)bij me, en ie ligt ook altijd in auto, voor het geval er tijdens het struinen een erg grote vis gefotografeerd moet worden. Die blijft dan in het net met een haring zo kort mogelijk in het water tot de mat er is...

Zolang het verantwoord is...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

23-12-2007 20:54

Beste Sven uit jou antwoord haal ik dat je voor de grote vis wel de onthaakmat uit de auto wil halen maar voor de kleinere vis niet!!!!

Vind je dit niet een beetje krom wel respect hebben voor de grote vissen maar de kleintje's moeten het maar met gras doen.

Ik vind dit toch wel een tekortkoming van jou zijde, als je nu een karpervisser zou zijn die net 2 weken vist dan had ik het wel kunnen begrijpen.

Elke vis verdient hetzelfde respect of ze nu 12 pond of 40 pond wegen.

Ook kleintje's worden groot en die willen we toch ook onbeschadigt terug vangen.

Ik vis zelf ook veel met pen en korst en sleep altijd mijn onthaakmat mee ik vind het een kleine moeite veiligheid voorop en anders wordt er door mij niet gevist.

Ik veroordeel hier niemand maar als je al die dure spullen kan kopen dan kan die onthaakmat er ook nog wel bij en eventueel een wat makkelijker hanteerbare voor het pen en korstwerk ook wel.
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

23-12-2007 22:31

Mijn grootste ergernis is de wat oudere jeugd dan mij, Die zitten altijd aan de overkant van het water in het huisje met de kofferbak open en de muziek knoerhard aan
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

24-12-2007 07:49

Joris Janssen schreef:Mijn grootste ergernis is de wat oudere jeugd dan mij, Die zitten altijd aan de overkant van het water in het huisje met de kofferbak open en de muziek knoerhard aan


Ik weet wat je bedoeld denk ik ,. Van die lui met afgeplakte raampjes en van die kachelpijp herrie + een subwoofer,. Allemaal erg leuk maar niet aan de waterkant A.U.B :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

24-12-2007 12:22

* mensen die nee antwoorden op de vraag of ze thuis ook naast de wc schijten

* snoekvissers die jou lijn oppakken terwijl de rest van het water helemaal vrij is

* rotzooi van andere opruimen
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-12-2007 14:32

Ik heb geen irritaties aan de waterkant, de meest genoemde factoren zijn voor mij geen bron van ergenis.

Als er een ergenis is dan is dit met stip:
Het gebrek van respect ten aanzien van mens, dier en natuur ! Elke vorm van dit gebrek is terug te vinden in dit topic.

prettige kerst,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

24-12-2007 15:01

Beste Peter ik denk toch dat je niet goed kijkt er staat toch meerdere malen dat iedereen een onthaakmat hoort te hebben en dat het respect voor grote en kleine vis hetzelfde hoort te zijn.

maar jij hebt ook een punt dat je zegt dat er ook meer respect voor de rest van het natuurleven hoort te zijn.

Maar ik denk dat je niet moet verwachten dat de karpervissers meer respect voor elkaar gaan krijgen.

Het is toch wel zo ongeveer het stugste volk op deze aardkloot op een paar uitzonderingen na!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-12-2007 15:02

Remko Berendsen schreef:Beste Sven uit jou antwoord haal ik dat je voor de grote vis wel de onthaakmat uit de auto wil halen maar voor de kleinere vis niet!!!!

Vind je dit niet een beetje krom wel respect hebben voor de grote vissen maar de kleintje's moeten het maar met gras doen.

Ik vind dit toch wel een tekortkoming van jou zijde, als je nu een karpervisser zou zijn die net 2 weken vist dan had ik het wel kunnen begrijpen.

Elke vis verdient hetzelfde respect of ze nu 12 pond of 40 pond wegen.

Ook kleintje's worden groot en die willen we toch ook onbeschadigt terug vangen.

Ik vis zelf ook veel met pen en korst en sleep altijd mijn onthaakmat mee ik vind het een kleine moeite veiligheid voorop en anders wordt er door mij niet gevist.

Ik veroordeel hier niemand maar als je al die dure spullen kan kopen dan kan die onthaakmat er ook nog wel bij en eventueel een wat makkelijker hanteerbare voor het pen en korstwerk ook wel.


Een grote karper beschadigt in mijn ogen nu eenmaal sneller, en zeker bij een fotosessie (die bij mij tijdens het struinen nu eenmaal later moet plaatsvinden omdat ik meest alleen en en statief niet prettig vind, en van kleine vissen maak ik zelden pic's) waarbij je hem boven de grond houdt is het in mijn ogen belangrijker, dan wanneer je een kleinere vis slechts neerlegt om te onthaken en zo snel mogelijk weer met net en al in het water legt..

Ik begrijp je punt..

Tjek onderstaand filmpje, ook zonder onthaakmat kun je een karper prima behandelen:

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hkvazZyaQWg&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hkvazZyaQWg&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Mag jij zeggen wat er beter kan....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-12-2007 15:18

Beste Remko,
Er word nagedacht dat is al winst, het is duidelijk dat er goede dingen in staan vermeld. Ik ging alleen in op de andere kant v/h verhaal en probeer hem in een nog breder kader te zetten, of deze boodschap overkomt denk ik niet.

Gebrek aan respect voor het dier is een leuke en mijn interpretatie in deze gaat verder dan een onthaakmat.
Of iemand wel dan niet met een mat vist is trouwens een discussie die ik niet wil voeren. Heb liever dat iemand het dier met respect behandelt zonder mat dan andersom. Vraag me af wat het meeste voorkomt Remko jij niet?

Verder groot/klein boeiend, vis voor mezelf niet voor een ander dus weer iets om me niet druk over te maken. Vang liever groot dan klein maar benader elke vissoort op dezelfde wijze.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

24-12-2007 15:19

Sven ik begrijp best dat je het beste voor hebt met de karpers die je vangt.

Maar je kan beter al het mogelijke gevaar uit de weg gaan door toch die onthaakmat mee te nemen.

Je doet het niet alleen voor jezelf en de vis maar ook om het goede voorbeeld te geven aan de jeugd.

Gelukkig is het bij een aantal verenegingen nu ook verplicht maar ik zou graag zien dat het bij alle hsv's verplicht zou worden.

Gewoon het zekere voor het onzekere nemen en die onthaakmat ten alle tijden mee naar het water nemen.

Dan kunnen deze discussie's ook niet meer ontstaan.

Ik hoop dat toch iedereen voortaan die onthaakmat ten alle tijde mee wil nemen.

Er is toch niets mooier dan elke karper die je vangt gezond en onbeschadigt is en zo blijft.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

24-12-2007 15:30

Peter je hebt zeker gelijk het gaat zeker niet alleen om de vis en ben het zeker geheel met je eens.

Maar ik vind het toch als je duizenden euro's aan visspullen kan uitgeven dat dan die onthaakmat er ook wel bij kan, maar dat is mijn mening ik stop nou ook met deze discussie over die mat want het blijft toch een ja nee verhaal.

Het zou trouwens al mooi zijn als iedereen gewoon hun rotzooi zou meenemen en vooral de vislijn niet zou laten rondslingeren en ook de rest van de natuur zou respecteren.

gr remko
Gebruikersavatar
Danny Loch
Berichten: 148
Lid geworden op: 14-01-2006 11:39
Locatie: Bergen op Zoom

24-12-2007 15:39

De zooi van een ander opruimen!!
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

24-12-2007 16:35

Danny Loch schreef:De zooi van een ander opruimen!!


Ja inderdaad,. Hier bij mij in de buurt valt het wel wat mee met de rotzooi omdat er simpelweg niet veel word gevist.

Maar als je sommige wateren in (bijvoorbeeld) Leeuwarden ziet...

Ik snap niet wat de moeite is om de zooi wee mee te nemen.
KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-12-2007 18:30

Hoi Remko,
Een ja/nee verhaal is geen discussie, dat is een one way street zonder dat er daadwerkelijk wordt geluisterd naar elkaars standpunten. Dus heb weinig echte discussies voorbij zien komen de laatste tijden :wink:

Verder, mee eens. Heb zelf mijn mat voor pak hem beet 90% bij me en het is een kleine moeite qua aanschaf. Maar alleen die mat geeft niet het bewustzijn, het geeft wel een gevoel bij mensen dat ze het nu doen volgens de norm en veilig bezig zijn. Helaas is daar iets meer voor nodig dan alleen een karperkussen.

Maar geloof dat een karpervereniging genaamd de ksn bezig is met het uitbrengen van een DVD met carpcare issues. Lijkt me niet verkeerd, maar hoop dat ze met deze actie een groot deel van de populatie kunnen bereiken. Zal met de wijze van distributie te maken hebben.

prettige dagen,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

24-12-2007 19:29

Dat met de distributie zit wel goed hoor.

En ik heb altijd mijn mat bij, zelfs met pennen!

En ZWERFVUIL!!!!!!!!!!!!!!!!! vind ik vreselijk.

Heb afglopen zaterdag weer 4 zakken vuil opgeruimd die in een natuurgebied van staatsbosbeheer lagen.

Moge degene die ze achterliet accuut allebei zijn handen kwijtraken.

En ja het was van een {zogenaamde!} visser

En kijk eens bij de MacDonalds, straten vol met prullenbakken, maar nog teveel moeite om het erin te gooien.

Mijn bloed kookt als ik dat zie....NUKE' EM
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

24-12-2007 19:38

Afbeelding

Of heb ik de mat verkeerd omliggen? :wink:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

24-12-2007 19:40

- Bij een kanaal aankomen om te vissen, is ie dichtgevroren :o
:lol:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

24-12-2007 23:25

Gerard Brondijk schreef:
Joris Janssen schreef:Mijn grootste ergernis is de wat oudere jeugd dan mij, Die zitten altijd aan de overkant van het water in het huisje met de kofferbak open en de muziek knoerhard aan


Ik weet wat je bedoeld denk ik ,. Van die lui met afgeplakte raampjes en van die kachelpijp herrie + een subwoofer,. Allemaal erg leuk maar niet aan de waterkant A.U.B :wink:


Dat bedoel ik ja ;)
''Dat heel Holland Limburgs lult''
Gebruikersavatar
mark schipper
Berichten: 132
Lid geworden op: 12-08-2007 16:01
Locatie: woudenberg

24-12-2007 23:48

Joris Janssen schreef:
Gerard Brondijk schreef:
Joris Janssen schreef:Mijn grootste ergernis is de wat oudere jeugd dan mij, Die zitten altijd aan de overkant van het water in het huisje met de kofferbak open en de muziek knoerhard aan


Ik weet wat je bedoeld denk ik ,. Van die lui met afgeplakte raampjes en van die kachelpijp herrie + een subwoofer,. Allemaal erg leuk maar niet aan de waterkant A.U.B :wink:


Dat bedoel ik ja ;)


nou we zullen zien als jij zou oud bent
een karper in de morgen is een dag zonder zorgen