Nieuwe Karper

Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2007 15:07

Sander verdienen is geen rare gewoonte voor een ondernemer.
Onder de maat van een blad: zijn de kopers die het wel kopen dan allemaal gek???

Ik ben het met je eens na een paar bladen had ik het wel gezien en dan nog niet eens voor wat betreft de advertenties.
Vissen is een hobby, geen religie!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2007 15:11

Sander
Ik schreef dat geen van de bladen zo een oplage heeft. Ik denk dat de hoogste oplage 7000 stuks is op dit moment. Vergeet niet hoe hog de kosten zijn van het dtp werk. Ben zelf vol bezig met een gratis karperblad van de grond te krijgen en pas dan merk je hoeveel al die kosten zijn. Ook het redactiewerk neemt heel veel tijd in beslag.
Gr Piet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 15:11

Douwe, ik beweer ook niet dat er niet verdiend mag worden, dan moet zelfs..
Maar als ondernemer wil je toch ook een goed product leveren..

MVG
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-10-2007 15:18

Sander blijkbaar vindt de goegemeente het goed, in ieder geval acceptabel genoeg om er een toch echt wel hoge prijs voor te betalen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 15:26

Das ook weer zo, wat de gek ervoor geeft zeggen ze he
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

16-10-2007 15:38

ik had een hele uitleg getypt, toch maar even weggehaald, gaat niemand wat aan ;-)

feit dat 2 van 3 Spiegelmedewerkers naast Spiegel nog een Full-time baan hebben, zegt hopelijk iets over hoeveel winst er wordt gemaakt, anders zat ik wel elke dag te vissen!! ;-)

Sander 9,- x 10.000? denk je dat de boekwinkels ze voor niks voor ons verkopen? aaahhh, ik begin weer met uitleggen..:-) lees 2e alinea ;-)
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 15:55

Oke mark, das duidelijk.
Spiegel is ook nog maar net begonnen he.. Dan is het ook logisch dat je niet gelijk je baan op zegt..
Het zal wel wat overdreven zijn mijn berekening, maar in het blad Karper zijn ze gewoon doorgeschoten, blind geworden..
Ondernemen is reflectie!! en als ze eens de moeite zouden nemen op deze site te kijken of een of ander marktonderzoek zouden doen, zullen ze erachter komen dat ze gewoon verkeerd bezig zijn..
R. van Weesp
Berichten: 31
Lid geworden op: 03-10-2005 10:36

16-10-2007 16:07

@Sander
je begrijp er niet veel van m.i.
hoe kom je bij die belachlijke tarieven? :lol:
heb je overigens wel eens van belasting en btw gehoord?
haal er dus maar 30 en 19% = 49% vanaf en dan nog zit je met jouw bereking veel te hoog man.
En dan nog, je reactie komt over alsof het een vet betaalde bussines is die bladen, weet je wat voor team erachter zit? En dan hebben we het geeneens over opmaak/lay out en redigeerkosten, druk en afwerkingskosten, inpak en verzendkosten, ik vind de advertnteis niet zo gek hoor die geplaatst worden, zonder kunnen de bladen niet rond komen. het team ercahter wil ook de schoorsteen laten roken.. het moet niet té worden ok. Maar het is nodig. En staar je dus niet blind op die grote bedragen.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 16:14

meneer weesp, hoe ik bij die belachelijke tarieven kom, is omdat al menige jaren heb gewerkt bij een uitgeverij, eigen bedrijf gehad..
Ik ga je vertellen als er per pagina €1000,-- wordt gepakt, dit echt geen raar bedrag is jongen..

En zal ik je nog eens wat vertellen, er gaat meer geld in om dan jij denkt, het is idd goede buisiness!!!
En inpak en verzendkosten, waar praat je over, er wordt betaald voor een blad weet je nog, het is geen gratis blad.. dus deze kosten betaalt de lezer, is inberekend in de prys..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 16:15

BTW = Belasting Toegevoegde Waarde, belasting betaalt de consument!!!!!!!!!!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 16:19

En begryp mij niet verkeerd, ik val er niet over dat er geld verdiend wordt, maar dat de karper een advertentiebladje is geworden, dan ga ik bij mezelf denken, It's all about the money, zolang de kwaliteit hoog is, zul je niemand hierover horen zeiken...
Oftewet WIN-WIN, de lezer is tevreden, en de ondernemer verdiend zijn boterham...

Helemaal goed toch
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

17-10-2007 16:43

[quote="Sander Benjamins"]BTW = Belasting Toegevoegde Waarde, belasting betaalt de consument!!!!!!!!!![/quote]

Verkoop prijs is inclusief BTW, dit betekend dat van het verkoop bedrag de btw afgedragen moet worden door de ondernemer,en in dit geval de consument ze niet terug krijgt. Inkomsten uitgever van Karper per magazine is dus 8.95 incl btw, deze kun je van de verkoopprijs aftrekken, voor het gemak ongeveer 0.53 eurocent blijft over 8.42 euro.

Maar dit had je kunnen weten als ex. ondernemer.
Jan Peter Teerling

17-10-2007 16:44

Karper nummero 44;

Totaal 82 bladzijden.

24 bladzijden reclame.

8 bladzijden volle foto

2 bladzijden 'tussen pen&boilie' Lulpraat uit 'het circuit'

2 bladzijden Fox Carp Experience (Citaat uit Karper)

Het viswater van HSV Hoop en Geluk heeft een faam en naam als het om karpervissen gaat.Er zwemmen hier veel,heel veel mooie vissen rond.

Volgens Jan Willem Hilverts (Die woont er),een peppenwater met genoeg misstanden.Dus wat is dit voor gezwets??Btw mogen ze uberhaupt al die promotie vh karpervissen stoppen 'where the sun don't shine' maar dat is weer een ander verhaal.

2 bladzijden Fox Karpergallerij (Ja het Fox verheerlijkings momentje!)

5 bladzijden extra 'tussen pen&boilie' product gezwets.

Resume; 43 bladzijden gevult met l*lkoek&foto's&reclame..Dat is meer dan de helft!! :o

Blijven er 39 bladzijden verhaal over.

Oftewel voor +-4,60 krijg je 43 bladzijden 'high quality' wc papier!!

Tel daarbij op het betaalwaterpromotie plan in de vorm van artikelen en reclames,en dan kom ik uit op EXIT KARPER!!

Hoop dat meerderen hun abbonement op zullen zeggen. (En op Spiegel zullen overstappen.)

(Zo dat levert me wel een gratis jaarabbonementje op zekers? :lol: )
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

17-10-2007 17:00

Bein,
Slimmerik, de btw wordt doorberekend aan de consument..
Dus de consument betaalt en de ondernemer draagt ALLEEN af!!

Maakt ook niet uit het komt uit de lengte of de breedte..
Als ondernemer krijg je op al je inkopen ook 6% of 19% terug..

DE CONSUMENT BETAALT DE BTW, ONDERNEMER DRAAGT ALLEEN AF..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

17-10-2007 17:01

Bein,
Slimmerik, de btw wordt doorberekend aan de consument..
Dus de consument betaalt en de ondernemer draagt ALLEEN af!!

Maakt ook niet uit het komt uit de lengte of de breedte..
Als ondernemer krijg je op al je inkopen ook 6% of 19% terug..

DE CONSUMENT BETAALT DE BTW, ONDERNEMER DRAAGT ALLEEN AF..
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

17-10-2007 17:04

Jan peter

heb je ook zo'n overzichtje van het spiegel magazine :D

zo zie je tenminste waar je aan toe bent
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

17-10-2007 17:07

Ik heb gister na 2 jaar haast geen blad te hebben gekocht, op aan raden Spiegel gekocht, even doorgebladerd en ziet er best goed uit..

MVG Sander
Bein Westerlaan
Berichten: 168
Lid geworden op: 12-02-2006 22:41
Locatie: Lichtenvoorde

17-10-2007 18:02

Dankje Sander dat je me slim vind.

Mijn antwoord kwam doordat jij met negen euro per magazine rekent,
dit is 8.60 euro verkoop (staat bij mij bovenstaand fout).

Dit is inclusief 6% btw (periodieken belasting is 6 %), dus inkomsten uitgever 8.60 euro minus ongeveer 51 cent maakt een bedrag van 8.09 euro. Hiermee wou ik aangeven dat jouw reken som niet klopt.

Hopende dat je me nu begrijpt vriendelijk gegroet.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-10-2007 19:02

Mijn god heren,
gaan we nu ook nog bedrijfseconomisch bezig?
Dan heb ik ook nog een paar kritische vragen in je berekening Sander, laten we dat maar achterwege laten daar het dan te complex wordt.

Zoals al aangegeven zijn oplagehoeveelheid, verspreidingsgebied (niet hetzelfde dat weet je toch wel hoop ik?) etc.etc factoren die een grote rol spelen in hoogte van betaling voor advertenties. Er zijn voldoende andere te noemen maar deze laat ik even buiten beschouwing.

BTW is geen winst maar een belasting zoals al is verteld, Bein heeft in deze geljk. Je zult de prijs die jij aangeeft dienen om te rekenenen naar een ex-prijs voor een correcte berekening. Over omzet kun je dan spreken als je oplage bekend is, over de daadwerkelijke kosten in vaste- en vlottende activa hebben we geen idee net zo min als de exploitatiekosten.

Sec gezien zijn de bedragen die je aangeeft natte vingerwerk en speculatief van aard. Geeft niet maar enige nuance is dan wel op zijn plek. Heb trouwens geen binding met beide bladen verbaas me wel over de simpele redeneringen.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-10-2007 18:29

Misschien een uitzondering. Lees beide bladen de Karper, Spiegel met veel plezier.
Het artikel bv Big Game karperen (karper). Heerlijk zoals de twee mensen van hun hobby kunnen genieten. En er een soort lifestyle van hebben gemaakt.
Leuke zet van het blad spiegel om een DVD van Danny Fairbrash erbij te doen. Los van de commercie weer leuke ideetjes opgedaan.
Echter vind ik dat alle commerciele karperbladen. Is na moeten denken over een beginnershoek. Waarin thematisch basis vistechniek-en, materiaalkeuze en veiligheid wordt behandeld.Met de do and don'ts.
Dat wilde ik even kwijt

m.v.g. Bob
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

22-10-2007 20:51

hoi Bob,

zie aankomend nummer betreffende visveiligheid (omgang met gevangen vis)

tevens hebben wij ook een stap voor stap rubriek, een tips en tricks, een aasrubriek waarin vanaf nummer 7 op begrijpelijke wijze over aas wordt gesproken (zeker beginners kunnen hun vragen doormailen, deze worden in het magazine besproken door Roelof Schut en Chris Gabriele)
en Piet Vogel behandeld visveiligheid wat rigs betreft.

we doen ons best ;-)

groeten Mark
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

22-10-2007 21:12

tis toch een karperforum>>>??? :roll:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc