Nieuwe Karper

Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

15-10-2007 15:48

Mark, zal het echt zo zijn dat FOX dat zo leuk vind, dat zal misschien wel zo zijn, maar de achterliggende gedachte is reclame, dit is ook niet erg het is tenslotte een winstgevend bedrijf.
Wel vind ik dat de redacteur van welk blad dan ook ervoor moet hoeden dat het wel in evenwicht blijft staan.
Waar ik mij meer aan erger is dat heel veel artikelen ook boordevol reclame staat. Nu valt dat volgens mij met spiegel wel mee, zal eerlijk zijn dat ik hem nog maar 1 keer heb gezien, maar was van af het begin lid van zowel Karper als Karperwereld en heb deze achteruit zien hollen..

Ik zal Spiegel ook eens kopen, hoop dat dit beter is.

MVG Sander
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

15-10-2007 16:18

Sander,

ook in sommige artikelen van Spiegel staat reclame. enkele schrijvers worden gesponsord en willen/moeten op die manier iets terug doen. tja, hoort er een beetje bij. aan de andere kant kun je er ook doorheen prikken, als het verder een informatief artikel is...

toch letten we er wel op en reduceren soms best wat hoor ;-)

Spiegel ligt ook bij de boekwinkel bij jou in de buurt, laat maar horen wat je ervan vindt ...mark@spiegelmagazine.nl

groeten
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

15-10-2007 16:29

Mark, ik begrijp dat er een verhouding redactie/advertentie in een magazine is, alleen soms gaat het in artikelen heel ver, ook omdat ik weet dat niet alles waarheid is dat er gesuggereerd word.
Sommige auteurs maken het wel heel erg bont(shirtjes,petjes).
Er zal best wat druk van bepaalde firma's op de auteurs liggen, maar er zijn ook voorbeelden van vissers die zichzelf niet verkocht hebben en nog steeds een goed stukje kunnen schrijven, als ik bv de artikelen van Kwint lees kom ik weinig sluipreclame tegen en zijn artikelen zijn zeker te pruimen..

P.S. zal deze week een Spiegel kopen en laat je zeker weten wat ik er van vind.

MVG
Sander
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

15-10-2007 16:38

Sander Benjamins schreef: als ik bv de artikelen van Kwint lees kom ik weinig sluipreclame tegen en zijn artikelen zijn zeker te pruimen..

P.S. zal deze week een Spiegel kopen en laat je zeker weten wat ik er van vind.

MVG
Sander


dan moet je zeker Spiegel gaan halen ;-)
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

15-10-2007 17:20

Ga ik zeker doen, en zal je eerlijk zeggen/mailen wat ik ervan vind.. :)

MVG Sander
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

15-10-2007 19:34

Sander ben benieuwd, ik zit nou onder de beet.. maar naar mij zin iets te weinig karper dus ga ik misschien naar de karper of spiegel.. dusja.. even afwachten
janwillem hilverts

16-10-2007 12:21

Hmmm vreemd....

Er staat letterlijk...

KARPER:
Het meest informatieve karpermagazine van de Benelux!

(Zie hierboven aan de site ;))


Moest het niet per ongeluk...... Het meest informatieve reclame magazine voor de Benelux! zijn :lol:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 12:25

Jan willem, tja raar eigenlijk wat geld allemaal wel niet kan doen, wat ik mij dan afvraag is wie er eind verantwoordelijk is voor dit magazine, zullen dit ook karpervissers zijn, daar begin je toch meer aan te twijfelen.
Toevallig weet ik wat advertentieruimte ongeveer moet kosten, man o man je wilt niet weten wat ze voor zo'n kutblad verdienen, ze kunnen als ze zouden willen, dit magazine gratis verspreiden en dan is het nog BIG business..

MVG
janwillem hilverts

16-10-2007 12:48

Sander,

over de kosten voor een advertentie hoef je mij niks te vertellen : heb er dagelijk mee te maken op mijn werk.. Ga maar uit van duizenden euro's per advertentie :) Is gewoon binnenlopen :)

Maar ik denk wel dat het ooit is door karpervissers is opgericht
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 12:59

idd Jan Willem, denk ook dat het ooit is begonnen met karpervissers, maar denk dat er nu mensen aan het roer staan, die weinig met karpervissen hebben en vooral euro tekens in hun ogen hebben staan.
Als er bv 20 advertentie pagina's in staan is dit gauw goed voor €40.000 per druk dan wordt er ook nog voor het blad betaalt, volgens mij ligt dit romd de €9,00 x laag genomen 7.000 is dit ook al gauw goed voor €63.000, dit komt op een totaal van meer dan €100.000 per keer.

Dit is een snelle berekening, dus bind mij hier niet op vast, maar denk dat er wel meer over de toonbank gaan.
Lijkt me Big Buisiness toch, is ook niet erg, maar mogen dan toch wel beetje kwaliteit voor terug krijgen.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:07

Mark, het is ook niet erg dat er geld verdiend wordt, maar dan mag je als lezer wel wat extra verwachten, je betaalt er immers ook voor toch.
Als het magazine in verhouding staat en goed is, zul je hier niemand over horen.
P.S. ga vanmiddag de Spiegel eens kopen, dat hou je nog van me te goed.
Wat jouw waarschijnlijk wel interreseert en mss een klein beetje streelt :wink: is dat ik van collega karpervissers gehoord heb dat het wel in orde is met Spiegel.
MVG Sander
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

16-10-2007 13:07

:-)

was het maar waar... :P

ik pis zowat in mijn broek van het lachen van zo'n berekening...

40.000 aan advertenties... :D
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:11

Hoezo, ik neem aan dat er per pagina +/- wel €1250,00 gerekend wordt + radactionele stukken waar ook reclame in word gemaakt.

Ik zal er vast wat naast zitten, maar er wordt ook nog betaald voor dat blad.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-10-2007 13:11

Ach ja Mark,
oplage, verspreidingsgebied, bereik van doelgroep etc.etc.etc,
zijn al zaken die niet zijn meegenomen in deze berekening :D

Een advertentie in het huis aan huis blad is beduidend goedkoper dan de telegraaf en ga zo maar door. Dat er een boterham aan te verdienen is staat wel buiten kijf niet waar :lol:

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
janwillem hilverts

16-10-2007 13:14

Mark,

bij een blad als dat wat al jaren bekend is etc. is 40.000 een lachertje!
Gemiddeld betaal je voor een simpele advertentie al gauw 20 duizend euro. Ik praat dan over een halve blz. Vaak de grotere en bekende bladen vragen dit omdat ze ee ngroot bereik hebben.

Ook met spiegel zal het een keer die kant op gaan, maar ik hoop dat dat lang niet gebeurd! Want, niet om karper af te kraken, is het echt een topblad!! Wat dat betreft is spiegel een stuk informatiever etc. dan de andere bladen. Dit leest ook gewoon prettiger. Tevens komen er ook gewoon onbekende in voor wat altijd leuk is om het eea van te horen/weten/leren :)
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:15

Peter, dit is geen aanval aan het adres van mark hoor, als zijn blad goed is en dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn, hoor je mij en waarschijnlijk niemand zuren.
Maar in het geval van de karper is dit wel even anders, het is niet voor niks dat spiegel zo'n succes is toch..

Gewoon doorgaan met het goede werk, aangezien de reacties op spiegel toch goed zijn..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:22

Jan-willem, ik ben uitgegaan van 1000 tot 2000 euri per pagina, volgens mij is dit niet zo raar gedacht, ook ben ik op de hoogte dat het ene papier duurder is dan het andere, ook zal er betaald dienen te worden voor de auteurs en zijn er nog genoeg andere kosten.
Dit maakt voor ons als lezers ook geen zak uit, zolang er kwaliteit geleverd wordt, maar zodra dit niet meer het geval is mag er toch een beetje kritiek zijn.
De Karper houd vanzelf op met bestaan als er nix verandert, want zodra wij het niet meer lezen is het ook voor adverterrders niet meer interresant om in te adverteren, dus ze gooien hun eigen glazen in, want als adverteerders van de Karper is de moeite doen om hier is wat te lezen, zullen ze heel snel voor spiegel kiezen..
janwillem hilverts

16-10-2007 13:31

En dan krijg je er nog zo'n blad als karper bij.. En daar hoop ik toch niet op!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:36

Jan-Willem, dat hoeft natuurlijk niet, als adverteerders graag in een blad willen staan, heeft dit te maken dat een blad goed gelezen wordt, dus dit hoeft niet erg te zijn, zolang de verhouding maar goed is, ik bedoel dat een redactie pagina niet sneuvelt voor een advertentie pagina, omdat dit nu eenmaal meer oplevert.
Als Spiegel goed is en ze hebben gezien hoe het dus niet moet, denk ik dat deze mensen wel voor de kwaliteit kunnen behoeden, als ik mij niet vergis zijn het ook zelf allemaal karpervissers.(dus dat zal wel loslopen)

MVG
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 13:36

Jan-Willem, dat hoeft natuurlijk niet, als adverteerders graag in een blad willen staan, heeft dit te maken dat een blad goed gelezen wordt, dus dit hoeft niet erg te zijn, zolang de verhouding maar goed is, ik bedoel dat een redactie pagina niet sneuvelt voor een advertentie pagina, omdat dit nu eenmaal meer oplevert.
Als Spiegel goed is en ze hebben gezien hoe het dus niet moet, denk ik dat deze mensen wel voor de kwaliteit kunnen behoeden, als ik mij niet vergis zijn het ook zelf allemaal karpervissers.(dus dat zal wel loslopen)

MVG
janwillem hilverts

16-10-2007 14:14

Dat is misschien zo Sander..

MAar.... GELD is tegenwoordig iets waar menig mens geil van word als ze horen dat ze er veel van kunnen krijgen.. Dit is misschien iets te grof gezegd.. Maar de praktijk maakt het wel waar.. Zodra de mens eenmaal aan het (vele) geld ruikt.. Boeit de rest niet meer.. Zoalng het maar geld oplevert.. Zo denkt karper ook!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 14:23

Klopt Jan-Willem, maar je moet realistisch blijven en vooral een bedrijf moet ook inzien dat er op de lange termijn dan iets fout gaat, en geloof mij als het al fout is gegeen wordt het heel moeilijk dit weer recht te breien.
Mijn voorspelling is dat het blad Karper misschien wel eens uit de schappen kan verdwijnen..
Aangezien de mensen van het blad SPIEGEL zelf ook meedraaien in het karperwereldje, en als ik het goed begrijp ook trost zijn op hun product, en dit ook willen blijven, dus moet je ze het voordeel van de twyfel geven, en de toekomst zal het leren..
Maar aangezien ook Mark zelf veel aanwezig is op het forum, en hetzelfde zou lezen over spiegel als wij nu over Karper praten, er dan gelijk heel wat lichtjes en alarmbellen afgaan..
Ik denk dat het wel goed gaat, aangezien Mark zijn betrokkenheid.

MVG
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2007 14:27

Mannen
Ik weet niet waar die tarieven van de advertenties vandaan komen maar een pagina in kleur betaal je bij de magazines tussen de 400 en 800 euro. Daar wordt een blad niet rijk van hoor. Dit heeft te maken met de beperkte oplage die bij geen van de drie bladen boven de 10.000 stuks is. Voor een adverteerder is een dure advertentie in een blad met een oplage van 5000 stuks niet interessant. Bij de vereniging bladen liggen de kosten zo rond de 300 euro omdat daar de oplage nog veel minder is. De adverteerders doen daar in mee om de kas van de vereniging positief te houden wand erg veel mensen bereik je hier niet.
Gr Piet
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 14:32

Piet, dan klopt mijn berekening ook nog aardig ja..
Er wordt ook betaalt voor het blad he, als dit een oplage van 10.000 is X €9,00 = ook al € 90.000 euri, dan moeten de adverteerders nog komen.

Groet'n
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

16-10-2007 14:35

Het is ook niet erg dat er wat verdiend wordt, dit was ook niet de discussie, maar dan mag er wel wat geleverd worden en dit is bij het blad Karper gewoon onder de maat..