Graffitispuiter 'tegen de muur'

Jan Peter Teerling

26-09-2007 20:21

Ruben vd Worp schreef:Dennis doe ik mee,ik heb nog wel wat pruimensap in de kelder staan. :lol: :lol:


Toch wel biologisch,en uit eigen tuin Ruben?? :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2007 09:02

Dennis van den Bogaert schreef:
michel Tja schreef:
maar in de stad,hoort het onder viaducten,bruggen,op trams ,bussen treinen.

Als je zo redeneert, spoor je gewoonweg niet.


ieder zn eigen lolletje..

Zal ik bij jou de muren maar komen onderschijten dan, heb ik ook mijn lolletje....



:o


is goed man!

op 1 voorwaarde dat ik jouw bed mag onderkotsen :-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

27-09-2007 12:06

michel Tja schreef:iedereen betaald toch wel...

maakt niet uit ,de volgende begroting moet ook van de burger en de ondernemers vandaan komen.en die koningin maar de hele wereld over om lekker te zwaaien :-?

PS,Graffity kan niet binnenshuis het is een lifestyle ,en wie zich er niet in verdiept begrijpt er ook niets van.

en mensen die het leven in de stad, en van de straat niet kennen,zullen het zowiezo niet begrijpen.

ltrz


Dat JIJ het tof vindt, okee. Dat kan. Accepteer alleen ook dat er meer dan genoeg mensen zijn die het niet tof vinden dat er ongevraagd zaken ondergespoten worden. Waarbij anderen weer mooi voor de kosten mogen opdraaien. Lekkere hobbie... :-?

En om nou vervolgens met het excuus te komen van 'iedereen betaald toch wel'???? Zwaktebod?
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

27-09-2007 12:34

Tja als jouw muren ondergekloddert zijn, piep je wel anders. Succes alvast met schoonmaken.......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2007 13:13

als mijn muren ondergespoten zijn kan ik 3 dingen doen.

ding 1, ik maak er zelf iets mooiers van (in het geval als ik het niet mooi vind)

ding 2, ding 2 ik maak het zelf schoon kijk wie het geschreven heeft en van welke crew ze zijn,en ga al hun tags die ik tegenkom in de stad een streep erdoorheen zetten,vinden ze niet leuk

ding 3, ik bel de woningbouw (heb een huurwoning) en eis dat ze het laten schoonmaken.

in alle 3 de gevallen heb ik er weinig problemen mee.

er zijn wel ergere dingen...

ik vind het leuk ja,behalve als mensen thuis mn muren komen onderschijten,maar dat slaat natuurlijk ook nergens op.

ik heb er totaal geen problemen mee dat het gros van de mensen dat niet kunnen waarderen.maar die mensen hebben er schijnbaar wel problemen mee dat ik het WEL kan waarderen,al met al maak ik me er niet druk om.en anderen wel :D ,maar dat is hun probleem.

en wat het betalen betreft,we betalen voor alles in dit land.zelfs voor de oorlog in afghanistan,we betalen mee aan internationale hulp en dat terwijl dit land ook nodig hulp nodig heeft.

verder heb ik nog nooit een rekening thuis gekregen van de gemeente dat ik mee moet betalen aan het schoonmaken van graffities o.i.d.dus naar mijn weten betaal ik nergens aan mee.als jullie dat wel doen, doen jullie toch iets verkeerd denk ik :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Jan Peter Teerling

27-09-2007 13:16

Wel eens van gemeentelijke belastingen gehoord Michel? :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2007 13:21

jep, wel van gehoord ja...

maar dat moet iedereen toch wel betalen,net als rioolrecht ,onroerend goed belastig en dergelijk.

en als ze dat willen vehogen , dan doen ze dat toch wel..

ongeacht of er meer graffities gemaakt worden dan in het verleden.

ik bedoel als ik mn wc elke dag laat verstoppen omdat mijn drollen te dik zijn ,dan betaal ik toch ook niet extra rioolrecht? die bedragen staan gewoon vast en worden regelmatig verhoogd, dat moet ook wel anders kunnen die ambtenaren geen feestjes meer houden van dat geld.. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

27-09-2007 13:41

Kees Ouwehand schreef:
Mitchel de Graaf schreef:
Dennis van den Bogaert schreef:
robert sterrenberg schreef:ben zelf een ex-writer en kan het nog steeds waarderen. als ik op het perron sta en er komt een trein met mooie panel piece binnenrijden krijg ik nog steeds de kriebels.
de verslaving ligt hem in het langdurig op de plaats delict te moeten verblijven en de adrenalinerush daarvan is ongekend. respect voor de trainwriters!


Robert, en andere vandalen,

Stel dat ik en mijn vrienden elk 2 liter pruimensap drinken, vervolgens bij jou op de thee komen, de broeken laten zakken en de hele muur in je huiskamer volschijten, en vertellen dat we dat "mooi" vinden.
Vindt jij dat dan ook mooi ?
Waarschijnlijk niet.
Daarom moeten jullie ook eens een beetje minder egoistich worden ,en die zooi lekker laten.
Spuit anders gezellg elkaar vol met die zooi, is dat niets ?

Ik moet overigens bekennen dat ik al langere tijd hoop, eens te stuiten op zo'n "wildspuiter".
Die zal er de daaropvolgende periode in ieder geval "gekleurd opstaan" .

Dennis


Ik snap me god niet wat je tegen graffiti spuiters hebt, ok het is niet altijd kunst... Tags zoiezo niet, maar pieces kunnen wel mooi uitpakken hier en daar, beetje kleurrijke omgeving kan geen kwaad. En ze spuiten niet op eigendommen van mensen maar op eigendommen van de regering.. "Laat me raden" je vind het zeker een verzieking van het milieu, waarom mensen met een auto dan geen bekeuring geven, als jij zit te vissen en je moet schijten heb je zeker ook een Dixi op zak ofniet, want voor openbaar purten hoor je ook 5000 euro boete te krijgen, want dat ruikt ook nog.. miereneukerij zeg ik je. Ga ff wat nuttigs bedenken alsjeblieft


Onzin dat het zich beperkt tot regeringsgebouwen. Muren van particulieren worden niet ontzien. Ik heb niks tegen graffiti en vind sommige uitingen kleur geven aan een anders grauwe muur. Anderzins loopt het hier en daar wel uit de klauwen en vind ik de ontwikkeling dat dit gedrag waar het uit de klauwen loopt eens flink wordt aangepakt prima.

Dat iedereen betaald is in wezen zo. Hoewel, iedereen is ook niet waar. Maar je kunt je geld ook ergens anders aan uitgeven.

En lifestyle? Pfff, get a life.

Groet, Kees


En lifestyle? Pfff, get a life.

dat zullen hun waarschijnlijk ook zeggen als je zegt dat je op karper vist. :wink:
"khad nou toch wel een run verwacht"
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

27-09-2007 15:37

michel Tja schreef:
ik vind het leuk ja,behalve als mensen thuis mn muren komen onderschijten,maar dat slaat natuurlijk ook nergens op.


Wat is het verschil?


michel Tja schreef:
verder heb ik nog nooit een rekening thuis gekregen van de gemeente dat ik mee moet betalen aan het schoonmaken van graffities o.i.d.dus naar mijn weten betaal ik nergens aan mee.als jullie dat wel doen, doen jullie toch iets verkeerd denk ik :lol: :lol


Droom maar lekker verder .....
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2007 16:25

michel Tja schreef:
ik vind het leuk ja,behalve als mensen thuis mn muren komen onderschijten,maar dat slaat natuurlijk ook nergens op.


Wat is het verschil?



stel ik maak aan het einde van jouw straat op het electriciteits huisje een tag,of op de afrit van de snelweg.

en ik vergelijk dat met binnen in jouw huis de muur van je slaapkamer onderschijten.

nou....... ik zie het verschil wel

wat droom maar lekker verder betreft. iedereen zn eigen waarheid he :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
K. van den Herik

27-09-2007 16:35

ding 3, ik bel de woningbouw (heb een huurwoning) en eis dat ze het laten schoonmaken.


Je betaalt dus toch. Kosten worden in de huur verrekend.

Eis? Hihihi
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-09-2007 16:53

en misschien begrijp jij nu ook waarom veel mensen zich niet intresseren in wat jij met je leven doet,dagen lang in een of andere groene tent zitten te wachten op 1 vis die je gelijk weer terug gooit..

gelukkig bestaat mijn leven uit meer dan vissen, en weet ik ook gelukkig wat er nog meer afspeelt in dit kikkerlandje,ipv weken in een tent te zitten en me te distancieren van het ware leven.



Ik distancieer me totaal niet van de echte wereld.Vijf dagen in de week zit ik tussen mensen die ernstig ziek zijn. En probeer ik mij nuttig te maken voor die mensen!
Het intresseert mij gen mallemoer of iemand mij wel of niet begrijpt waarom ik in die groene tent zit. IK bezorg mensen geen (financiele) overlast. En als jij het normaal vind een trein onder te spuiten waardoor het bedrijf vele kosten moet maken die weer schoon te krijgen en waar WIJ weer voor op moeten draaien, dan adviseer ik je toch ernstig een bezoekje aan de plaatselijke psy
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-09-2007 17:03

Martijn,

je bent geweldig!

en mijn psychiater zit nu zelf bij de psych na het intake gesprek met mij!

dat over die weken in een tent zitten sloeg niet direkt op jou, maar meer op de manier van leven van de karpervissers, dat is ook een circuit en een soort van lifestyle, ik probeerde je een beetje in te laten zien dat er ook andere lifestyles zijn die een beetje raar zijn naast het karpervissen.

verder spuit ik niet met spuitbussen , 1x gedaan op mn vaders schuur en verder nooit meer gedaan.. :oops: 8)

ik ken echter wel een boel mensen die of in die wereld zitten of erin hebben gezeten, en ik vind dat wereldje wel intressant,vooral al die randzaken buiten de graffity zetten om vind ik boeiend.

ik ken ook niemand van die mensen die moedwillig mensen hun prive eigendommen gaan bekladden, de meeste plekken die de pineut zijn zijn van de staat.en ergens is het ook een beetje afzetten van de norm en de maatschappij en creer je een eigen maatschappij.de tag wereld,net als de karperwereld.

la tor
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-09-2007 17:13

zolang het daar bij bliijft....
Leuike oplossing zijn de winkeliers die toestemming geven om hun rolluiken te gebruiken, met als enege tegeprestatie dat het schilderij iets weergeeft van de zaak
(juwelier en dan tekening met bling bling...) maar jeh dan is de spanning weg he? en die spanning krijg je alleen als je iets doet wat niet mag. Doe je dat dan toch bewust, dan moet je niet klagen wanneer je gepakt word én de schade moet betalen