Reactie op deze Site

Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-03-2003 19:23

Frank, je hebt gelijk, maar de mensen die aangevallen worden, moeten gewoon terugbijten. Ik reken altijd gewoon keihard af met bullshit berichten mijn kant op... :smile:
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

13-03-2003 21:21

Dennis van den Bogaert je ben vast een toffe kerel en hou dat zo nou om alle problemen die je met mij hebt uit te weg te gaan zeg ik even dit en lees goed want hier komt het: Ik vroeg wat een baitrunner was omdat ik een duidelijke omschrijving er van wou ik wist wel wat het was maar ik kreeg van iedereen verschillende verhalen te horen dus ik dacht laat ik het hier vragen maar blijkbaar vatte jij dat verkeerd op. Hopelijk begrijp je het nou alles is je vergeven (van mij hopelijk ook) Greetz Roy Vergauwen
Size doesn't matter
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

13-03-2003 21:25

Op 2003-03-10 19:27, schreef Michiel Pilaar:

Op 2003-03-10 19:10, schreef Laurens Maasland:

It's the fisherman that does it, not the gear... mijn vader ving ze aan een bamboehengel en een kromgetrokken spijker :smile:

Gr. Laurens


Tsja, da's i.e.g. dressuurdoorbrekend :razz: !

Groeten,

Michiel


Ha die Michiel ik bedoel hier mee van Je kunt nog zo goed materiaal hebben het beste van het beste maar dan moet je nog wel weten hoe dat je moet vissen. Maar aangezien jullie hier problemen mee hebben verander ik mijn onderschrift wel
Size doesn't matter
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

14-03-2003 00:01

Frank,

VOLKOMEN MEE EENS!!!!!

Reageer gewoon niet op vragen die je niet aanstaan, iedereen is ergens begonnen en er bestaat volgens mij geen betere manier om aan informatie te komen als hier op dit Forum!!!

Met al weer vissende en tot nu toe blankende :cry: groet Ferdi
Roy Vergauwen
Berichten: 208
Lid geworden op: 25-02-2003 01:00
Locatie: Zundert
Contacteer:

14-03-2003 21:54

He dennis begrijp je het nou? of niet
Size doesn't matter
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-03-2003 13:44

Iek nie bugraippe......
Ja joh,is wel goed.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
HansPeter van Ee

16-03-2003 20:10

Heren

KWO is zover ik kan nagaan veruit de populairste karpersite op het internet.
Wat niet zegt dat het de beste is.
Vooral het forum is populair bij vooral jongeren tot 16 jaar.
Ik ben echter pas na die leeftijd gaan karperen omdat karpers vangen in die tijd nog een kunst was en een gedegen achtergrond een vereiste was.
Vooral voor het welzijn van de vissen.
Tegenwoordig zijn er mannetjes van vijftien die al met meerdere dertigers hebben lopen pronken.
Of dat deze vissen ten goede is gekomen betwijfel ik.

Wat ik jammer van KWO vind is dat zij wel staan voor de banale grote vissenvangerij.
Eens in de zoveel tijd staat er weer een nieuwe foto van een webmaster op de site (al dan niet voorzien van de naam van het water).
Het betreft in alle gevallen grote vissen, men heeft blijkbaar niet door wat men in stand houd op deze manier.
De enigste reden dat het karpervissen zo populair is komt door dat de vissen heel groot kunnen worden, het mooie materiaal en het kunnen vertoeven in een tentje.
Het beleven van het vissen zelf in de vrije natuur is en blijft bij velen een bijzaak, helaas.

met nostalgische groet

HPE
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

16-03-2003 21:02

hier ben ik het dus ook mee eens
en ik vindt dit board ook een aardig peppie en kokkie gehalte krijgen
iedereen wil alles maar voorgeschoteld hebben
HansPeter van Ee

16-03-2003 21:10

Jos

Het gaat volgens mij nog veel erger worden dan het nu al is, want er staat nu al weer een hele generatie nieuwe vissers te wachten die ons straks even zal bewijzen hoe goed zij wel niet grote vissen kunnen vangen.
Ze worden hievoor speciaal opgeleidt in kampen in Frankrijk.


Veel vissers lopen op dit forum ook graag weg met een Alijn Danau omdat hij 'ons' vissers heeft geleerd dat een cijfer achter de komma ook heel interessant staat.
Deze man neemt echt geen blad voor de mond en verteld hoe en waar hij de vissen vangt.
Op de koop toe laat hij ook nog weten welke sponsor verantwoordelijk is voor het megavangende-aas waar hij gebruikt van maakt.
Typisch een voorbeeld van iemand die zijn geld verdient aan commerciele leugens over de ruggen van de vissen.
Hoeveel Engelsen hebben baat gehad bij zijn boeken en schrijfsels om uit te vinden waar zij het beste hun grote karpers konden stelen in Belgie ??

met vomiterende groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-03-2003 21:16

Al die verhalen en foto's ken ik zo langzamerhand wel, ik ga direct naar het forum om te zien wat er zoal leeft onder het karpervissende volkje. Wat er vooral leeft: materiaalgeilheid, en waar kan ik met de minste moeite de grootste vissen vangen. Verder een ongelooflijke berg spam in de vorm van reacties bestaande uit drie woorden en vijf smiley's.
Toch zijn er wel degelijk topics die het de moeite waard maken deze site geregeld te scannen: de BTW-discussie; reacties van jonge vissers die blijken uit het juiste hout gesneden te zijn (er zijn zowaar ook nog penvissers beneden de 35 jaar!); de bedreigingen van de karpervisserij en de meestal venijnige, soms querulante, maar altijd een grijns op mijn gezicht veroorzakende reacties van HPE.

Met grijnzende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-03-2003 21:26

Peter

Wat jij zegt over, al die verhalen en foto's ken ik zo langzamerhand wel, ben ik het toch echt niet eens. Elk verhaal en elke foto heeft z'n eigen charme. Ik mag juist die verhalen graag lezen, de foto's graag bekijken. Het is gewoon leuk dat iemand z'n eigen beleving en ervaring op papier zet! Het is maar hoe je het leest. Als iemand een 30tiger op de site zet en jij al bij voorbaat denkt, weer zo'n dikke vissen promotor, tja, dan kan ik me jou manier van antwoorden wel voorstellen. Je kunt het ook op een andere manier lezen.
HansPeter van Ee

16-03-2003 21:45

Bart

Maar die beleving die mis ik maar al te vaak bij velen.
Het aantal topics waarin men zonder schroom de naam van het water noemt en ook nog eens vraagt of er karper zwemt neemt schrikbarende vormen aan.


Mij lijkt het verstandigste dat men de map Vissen in Nederland in zijn geheel van het forum verwijderd.
Een kwaadwillende kan er een schat aan informatie vinden.

Karpervissen is Big Business is de boodschap aan degene die het nog steeds niet begrijpen maar vaak wel de Engelse taal machtig zijn..

met onbewogen groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-03-2003 23:49

HPE, je gaat te ver! Dat jongeren in speciale kampen in Frankrijk opgeleid worden om grote vissen te kunnen vangen slaat echt helemaal nergens op!!! Evenals commerciele leugens van Alijn Danau.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-03-2003 05:47

Peter

Ben je tegen een generatie nieuwe vissers?
Je zet de wereld op zijn kop, je wild die jeugd aan zijn lot overlaten aan de waterkant.
Juist dan ontstaan de problemen, ik weet niet of dat je kinderen hebt? Mijn kinderen zijn altijd bij clubs geweest. Daar leren ze meer over normen en waarden, we hebben al genoeg hangjeugd.
Je beledigd hier een groot aantal mensen mee die zich met de jeugd bezig houden.
Binnen de KSN, is juist een goede ontwikkeling gaande. Om de jeugd op een goede wijze te begeleiden.
Juist om wantoestanden te vermijden.
Aart, trek je niets van dit soort mensen aan, die alleen goed zijn in vuilspuiterij.
En geen enkele positieve bijdragen leveren, om iets binnen de karpervisserij te doen.


Peter Otte
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

17-03-2003 09:44

Peter,

Ik mag hopen dat je Hans-Peter bedoelt!?

MVG,

Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-03-2003 10:31

Hoi Peter,

Zeker weten, al die Peters ook (sorry).

MVG,

Peter
HansPeter van Ee

17-03-2003 18:02

Aart

Dat van die kampen in Frankrijk was humoristisch bedoeld.
Maar als jij je geroepen voelt het serieus op te vatten, be my guest, dan kan ik misschien eens in jouw schaduw gaan staan :smile:
Zover ik weet is dit het eerste jaar dat de KSN dit voor de jeugd heeft geregeld.
Dus misschien iets verder doordenken...maar goed lezen schijnt ook al moeilijk te zijn, dus laat staan denken.
Wie gaat er hier nu te ver ?

Wat Alijn Danau betreft is mij de mening toegedaan dat ik gelijk heb.
In al zijn boeken worden complete bestanden uit de doeken gedaan.
In Nederland heeft dat al navolging gevonden in de vorm van een artikel over de Zwaan.

Regelmatig verschijnen er artikelen van meneer Danau (vaste klant van de Kringloop, Alijn?) waarin hij toch foto's plaatst van zijn favorite flavours, niet geheel toevallig van zijn sponsor.
Heel regelmatig benadrukt hij ook in zijn teksten welke mix er verantwoordelijk is voor het vangen van een vis.
En natuurlijk is deze afkomstig van zijn sponsor.
De vangsten daar aan ophangen dat zijn gewoon keiharde leugens om karpervissers commercieel uit te buiten.
Daarna durft meneer ook nog eens te gaan klagen dat hij aan de waterkant geen rust mer kan vinden omdat iedereen wat van hem moet.
Eigen schuld dikke bult, zijn verdiende loon en een gepaste straf.

Ook las ik in zijn laatste boek een artikel over la Boux (Boux Belles heet het hoofdstuk zover ik mij dat herinner).
La Boux is nu niet echt een water wat een eigen bestand bezit.
Zo'n voorbeeld voor velen vist op een betaalwater zonder ook maar ooit en greintje kritiek te krijgen.

De goede man heeft nog nooit een fatsoenlijke baan gehad en weigerde ook nog eens in het leger te dienen.
Leuke vrienden heb jij Aart.
Ik heb wel onder de wapenen gelegen en werk keihard voor mijn centen.
Mochten wij binnenkort in een oorlog verzeilt raken dan zal ik mijn mannetje staan terwijl Alijn ligt te bibberen onder zijn bed.

Aart en Peter als jullie niet tegen kritiek kunnen welke gebaseerd zijn op argumenten, lees mijn postings dan niet.
Als ik het ergens niet mee eens ben, dan laat ik dat gewoon weten, en ook waarom.

Vuilspuiterij, onzin verkondigen, een negatieveling en voer van psychologen is het enigste wat ik als weerwoord krijg.
Gebaseerd waarop, een vooroordeel ?
Een hoop babbels maar zelden inhoudelijk.

Nimmer lees ik van jullie kant dat mensen niet zo open moeten zijn met hun informatie over wateren en bestanden.
Waarom niet ? Zijn jullie het daar mee eens dan ?
Volgens mij wel...

met koffietafelende groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

17-03-2003 22:20

HPE,

Fijn te weten dat jij in het leger hebt gezeten. Een hele geruststelling als Saddams horden onze moerasdelta gaan innemen! Wat maakt het uit of Alijn al dan niet in het leger heeft gezeten? Er zijn wel meer mensen die geen 'fatsoenlijke' baan hebben gehad en toch bestaansrecht hebben.
Dat Alijn zijn 'naam' verkoopt aan de meest biedende, is zijn goed recht; een beetje karpervisser kijkt daar doorheen en kan daar zelfs de humor van inzien. Dat de brave man btw's bezoekt en pronkt met zijn bio-industrievarkens is kwalijker. Ook het noemen van wateren en hun bestanden ondergraaft zijn retro-image van hippie-vrijbuiter die liever zijn eigen gang gaat. Alijn gaat, in tegenstelling tot zijn boek, 'Met de stroom mee'; men vraagt en wij draaien. Ook bij Alijn moet brood op de plank komen.

Peter
(lichting 73-5)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-03-2003 00:17

HPE, we zullen het er maar op houden dat je soms 'humor' gebruikt die ik blijkbaar niet helemaal kan vatten..:smile:
En met kritiek heb ik geen moeite hoor, al zie ik het liever opbouwend dan alleen maar bepaalde zaken afkraken.
Blijkbaar is het jou (nog) niet duidelijk dat ik over een aantal zaken een geheel andere mening/opvatting heb dan Alijn en dat weet hij donders goed maar dat is voor mij nog geen reden om iemand hier af te gaan zeiken.
Met jouw woorden 'commerciele leugenaar' kan ik het nogmaals niet eens zijn.
En als je het persé wilt weten,ja ik ben ertegen 'zomaar' alles van bepaalde wateren in de openbaarheid te brengen.