fieldtester gevraagd!!!

Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-08-2007 22:54

Opgebrand? Wie is er nu opgebrand?
Sorry Kees, ben wat onduidelijk.
Ik doel op de jongen die Jacob als voorbeeld inbrengt, deze zal toch aardig opgebrand kunnen zijn immers Jacob weet al dat het "troep en rotzooi" is zonder dit goed te kunnen beoordelen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2007 23:07

Neem een break neem een kittekat?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-08-2007 05:02

Henk ter Maat schreef:Jacob,
wat voor jou geldt hoeft niet voor iedereen te gelden.
Ik zou nooit mijn naam aan een merk verbinden om er enkel financieel beter van te worden.


Ik ook niet "om er enkel financieel beter van te worden" :D

Ik kan op dit moment wel een karretje gebruiken én ik ben bereid daarvoor alles te testen wat er maar te testen valt :D

Ik ken ook iemand die voor een bekend molenmerk vist.
Komt toevallig uit dezelfde stad.
Ik heb een paar jaar geleden gekozen voor een ander bekend merk molens (niet als fieldtester!) omdat ik het te zot voor woorden vind dat je over de 150 euro betaald voor een molentje en dat bij de eerste de beste bootdril de as kromgetrokken is én had er nu een meerval van 50 kg aangezeten, maar een visje van 17 kg!!!

Maar die "fieldtester" zie je nooit vissen, hij heeft nog nooit iets bijzonders gevangen en dan denk ik bij mezelf vraag dan een jongen die graag eens ergens vist en die compleet is. Dat wil zeggen dat je iemand verbindt aan je produkten die ook respect heeft bij de vissers zélf en niet alleen op een forum óf nog erger alleen op de diverse (inter-)nationale beurzen.

Toen ik een paar jaar terug hem eens een paar foto's liet zien omdat ik toen nog niet wist wie hij was en zijn ex mijn ex van het werk kenden, zag ik hem ogen zo groot als schoteltjes krijgen. Ik wil niet opscheppen hoor maar een dertiger is toch niet echt zo bijzonder meer, dacht ik. En dan denk ik; ga eens wat vaker naar de waterkant...

:o :o :o

Wacht eens even, ik heb nu niet zoveel zin hierin maar ik schrijf net iets over ex en ex??? Even terzijde maar bestaat er een topic met poll over karpervissen en relatiebreuk? Ik hoor toch hier en daar de laatste tijd veel mensen zeggen dat zij ook geen relatie meer hebben of gescheiden zijn (geweest)... Dat zou toch wat zijn:

Sportvisserij NL:

Van vissen wordt je een goed en evenwichtig mens.

Jacob van Wensveen:

Van karpervissen wordt je een incompleet en onevenwichtig mens.

Dat staat lijnrecht tegenover elkaar!
Vandaar dat Douwe een andere tak beoefent
en ik er zoveel moeite mee heb.
Hij is evenwichtig en ik niet.
Hij is goed en ik ben nu nog maar de helft van wat ik was,
dus halfgoed!

Wat denk je Henk?
Zou dit alleen voor mij van toepassing zijn?
Ik hoop het eerlijk gezegd wel, want anders wordt het tijd dat deze sport wordt gerekend onder "risicovolle sport".
Jeetje dan mogen we iedereen en met name de jeugd alvast wel gaan waarschuwen voor de gevolgen!

Je kunt jezelf wel verbinden aan een merk (met name boilies) en als dat merk goed is en je vangt veel vis, dan kom je op het clubwater aan en dan wordt er gefluisterd: Kijk, daar heb je die jongen van ...... (vul zelf maar een naam in) Het volgende moment wordt er met bollen van 10 euro de kilo gezeuld en nog voordat die jongen van ...... in z'n chair achterover gaat leunen, ligt er al voor een paar honderd euro op de bodem!!! Kijk en dan is het op een gegeven moment de bekende aanzuigende werking: Die jongen doet eigenlijk niets meer of minder dan de rest, alleen hij kan onbeperkt strooien waardoor de grote (ik heb het over grote) karper die net zo lui is als ik (wannabee fieldtester) het wel best vindt en liever rondzwemt op het deel van het water waar hij bij elke vreetprikkel die hij krijgt, maar hoeft af te zakken en het vreten zonder al teveel zoekwerk (slecht voor luie dikke vissen, die overbodige beweging) kan beginnen!!! 5 minuten later. Piiieeeeeeepp. Bingo!!!

Nou en dan gaat het snel rond, hoor!!!

Ik zal een waargebeurd verhaal vertellen alleen hoop ik niet dat er nu weer van dat gezwets over oh dan vis jij daar en daar komt, want ik wil nu eenmaal in m'n eentje die 50+ vissen vangen. Ook weer zo'n vervelende eigenschap van karpervissers, die hebberigheid. (Liever 1 vis van 50 en niets dan 3 vissen 17 kg - ik beken eerlijk dat ik een heel staatslot heb gekocht voor de komende Jackpot; liever de kans op 16 miljoen en niets, dan 3,2 miljoen en weten dat er nog 4 zijn die hetzelfde hebben)...

Voorjaar, de vis is voor het eerst goed los. Overal zie je vissers want iedereen wil van de eerste lichting profiteren...

2 man houden een van de topstekken bezet. Omdat ik moet werken en dus alleen in de weekenden kan, loop ik doordeweeks eens naar ze toe.
Is het nog wat? En er wordt eerst lacherig naar me gekeken... Dan zegt de ene visser, valt wel mee een paar visjes! Ik heb nu eenmaal iets over me dat mensen waarmee ik onder 4 ogen praat, graag aanzet om niet te liegen en daar heb ik al menigmaal m'n voordeel mee kunnen doen!

Een paar dagen later kom ik in mijn stad een oude vismaat van me tegen!
Helemaal nerveus! Ja, bij jou hebben ze op de huppeldepupbollen 50 karpers gevangen, 50 op dat water in nog geen week!!! Deze bollen waren duurder dan de Nash bollen, notabene. En wat denk je dat er gebeurt? De enige winkel die die dingen verkoopt, is binnen no time door de hele voorraad heen!!! Maar dan, terug op het water. Ja, hoor je dan, Pietje en Kareltje worden nu door Pinkeltje gesponsord, ze hebben zulke goede vangsten geboekt...

Ik zoek ze niet op en ben het hele verhaal alweer vergeten. Totdat ik ze eens een keer tegenkom... Ik zeg tegen ze, zo en hoe is het om gesponsord te worden door Pinkeltje? Ach man, praat me er niet van, dit en dat... en ze zitten een beetje onzeker te grijnzen. Ik zeg: jullie hadden een paar vissen, ik geloof niet dat jullie in die twee dagen er 40 bijgevangen hebben. Ze keken mekaar aan en toen kwam de aap uit de mouw... Ze hadden maar 17 vissen over de hele week op de topstek in de toptijd. Maar omdat er van die "Het Wereldje"-achtige geilaards rondlopen langs elk groot water en de hele dag niets anders doen dan beppen, werd er door een misverstandje 3 x zoveel gevangen als in werkelijkheid het geval was. Het bleek dat de heren inderdaad hadden gevist met een paar emmertjes van die bollen, die ze tegen kostpriijs of gratis (dat weet ik niet meer) hebben gekregen, maar het merendeel was gevangen op eigen voer... Toen ik de bekentenissen had afgenomen, moest ik wel lachen. Na een paar maanden was de magie eraf en niemand wou nog 10 euro betalen voor bollen met eenzelfde vangstkans als de ready made's van B-Merk KleinDuimpje. Ik geloof zelfs dat ze niet meer worden verhandeld!

Ook weer een andere targethunter is gestopt met het vissen voor een zeer bekende boiliefabrikant. Deze had als voorwaarde dat ie een bepaald aantal vissen per jaar moest vangen en nog wat flauwekul. Het eerste jaar dat ik hem zag dezelfde taferelen, ik maak een praatje met de beste jongen waarbij me opviel dat ie net zo zonderling was als ikzelf en vervolgens stapt ie in z'n bus en gaat weer terug naar het zuiden, en weer komt er een Randvisser bij staan... Weet je wel wie dat was??? Nee. Dat was Jantje van Sneeuwwitje!!! Je hebt met Jantje gepraat. Die heeft binnen een maand alle topvissen van het water gevangen!!! Binnen een maand!!! Het jaar erop sprak ik Jantje. Voor hem hoefde het niet meer. Hij had gedacht dat het alleen maar vis takelen was. Maar je wordt van de ene naar de andere beurs gesleept. Je moet telkens vriendelijk zijn tegen hordes losers die hun hele ziel hebben verkocht aan hun merk en huilen van blijdschap als ze eindelijk een handtekening hebben van hun merkvisser! Ondertussen sta je een hele dag de meest onmogelijke idioten uit te leggen hoe rigjes werken, je knoopt er een paar en je moet zo vaak mogekijk de massa toeschreeuwen dat de sleutel van het succes in het voeren van Sneeuwwitje zit en dat je door er zoveel mogelijk mee te voeren ook de grootste vissen vangt... En daar gaan ze weer Pa met de kleine in elke hand een 10-liter emmer en 200 euro armer...

En wat gebeurt er? Jantje is aan het eind van het weekend kapot.

Het volgende weekend zie je 2 vissers naar de waterkant gaan. Vader en zoon doen braaf wat er gezegd wordt. Ze gooien de eerste 100 euro emmer zonder nadenken en vol zelfvertrouwen leeg. Ze zijn zo overtuigd, dat ze niet zien dat 200 meter verderop om de haverklap een karper uit de golven opduikt... Na een hele dag gezeten te hebben, pakken vader en zoon in. Je ziet ze alletwee bezorgd kijken. Jantje moet gaan vissen, maar heeft geen zin. De wetenschap dat ie het volgend weekend op de GroteBollenBeurs moet staan, doet hem kokhalzen. Weer dezelfde jengelende massa om je heen, vroeger viste je juist expres op de beursdagen. Dan had je het hele rijk alleen. Hij slikt wat tabletten en trekt zijn kleren voorzien van merknaam aan. Opdatzelfde moment leg ik m'n laatste hengel in de steun. Alles klaar. Hij stopt in de bus op weg, ik sta met een kromme hengel in m'n handen en het schepnet tegen me aangeleund te genieten van een eenzame dril, jammer. Als ik nu die dikke 50 ponder op m'n mat heb, zal niemand het weten... Want alle KarperTamTam's zitten koffie te roeren op de beurs, sommigen hebben hun fotoboekje bij zich en hopen op een blijk van bewondering als ze ze straks aan hun held laten zien... (excuus, als je je hierin herkent, het is niet zo bedoeld) terwijl de held, Jantje zelf door een paar schreeuwende kerels die vol enhousiasme de armen steeds wijder spreiden om Jantje te laten zien hoe groot hun karper was, wordt opgeëist...

Ik berg m'n spulletjes in de auto (die ik nu niet meer heb) en gooi het laatste restje koffie uit de kan en ga terug naar m'n vriendin (die ik nu niet meer heb) en we hebben een hele mooie avond (die ik nu niet meer heb) om de volgende ochtend weer lekker aan het werk te kunnen (wat ik nog wel heb; zoals je ziet, heb ik niet veel. De leuke dingen ben ik kwijt!)

Jantje wil niet meer. Hij is opgebrand. In Het Wereldje staan voor hem 10 anderen op... Ik wil wel. Ik wil ook dat je een speld kunt horen vallen als ik een hengelsportzaak of een beursstand betreed... Ik wil ook aangestaard worden door duizenden bezoekers (wat zal ik gemakkelijk een karpervrouw op de beurs aan de haak kunnen slaan 8)!!! ), die in grote draaikolken (net zoals in Mekka om de heilige steen) langs komen schuifelen om een glimp te zien...

Mark Brouwer schreef:Toverbaits" geeft je een dikke karperset,
tentje, 100 kilo toverballen en een plekje aan Cassien.
Jij vangt een 70 ponder -als die er zitten?- en bent een
goede visser. Staat in de publiciteit en in de catalogus
met je vis, met als gevolg de aanhoudende drang naar
groter en meer. Geen rust in de kont, stress, afgunst
en alles wat er bij komt kijken.


Ik wil.
Ik wil dat en ...
Ik wil die auto.
Ik wil die vrouw.
Ik wil opgebrand zijn en weer de oude, als ik m'n auto + vrouw maar mag houden...

Geen rust in de kont, stress, afgunst etc. heb ik nu ook!

Groet,
Jacob

Voor Anne's Topic :wink: klik hier:
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-08-2007 10:32

Zou jij om 5 uur 's morgens niet eens gewoon lekker in je mandje gaan liggen pitten Jacob? Hoewel, dan had ik nu niet zo'n smakelijk stukje gelezen. Bovenstaand zijn juist mijn bedenkingen tegen het begrip fieldtester en jij wilt het zo graag worden?

Als ik al fieldtester zou willen worden dan is de eerste voorwaarde toch wel dat ik gewoon mijn ding blijf doen en volledig achter het product kan staan zonder de waarheid geweld aan te hoeven doen. Ik vang echter op de rivier zo weinig dikke vissen dat het voor het wereldje toch niet interessant is.

En waarom zou je bekend willen worden? Zien ze je kop, willen ze op je stek, alleen maar nijd en afgunst zal je deel zijn.

Je kunt beter een boek schrijven (zeker jij met je talent) of liedjeszanger worden ofzo, dan wordt je pas bekend. Wat stelt in deze maatschappij een visser nou voor? En wordt er zelfs in het wereldje nou met zoveel respect over bekende grote vissenvangers gesproken? Roddel en achterklap, smaad en laster, dat genoeg.

Ga maar lekker vissen Jacob, niet aan een circuswater, maar lekker ergens in de vrije natuur en dan zonder pretenties. Daar brand je zeker weten niet van af.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2007 11:20

Heel toevallig, nou toevallig?, kom ik de laatste tijd veel in aanraking met wedstrijdvissers die op de één of andere manier gesponsord worden.

Enige weken terug was ik bij de Lithse Ham bij een witvisclinic die gegeven werd door Shimano en Witvis Totaal, daar kom je in gesprek met het team van Shimano; de Engelsen Alan Scotthorne en Steve Ringers - Cor Kraaij -Theo Hartogs en Leo Wouters.
Al eerder in het jaar was ik aan zee in gesprek geweest met de absolute topman van Shimano in Nederland die ik daar weer trof, de naam ben ik even kwijt.
Ik bracht het gesprek op sponsering en fieldtesting niet dat ik er interesse bij had maar Steve Ringers kon geen geschikte mensen vinden die dingen voor hem wilde gaan testen ik was nieuwsgierig wat zij er dan onder verstaan.

Nederland kent heel weinig ECHT gesponserde vissers, wel een heel groot leger aan zgn gesponserden; die mensen krijgen een 100 tal kilo,s boilies of krijgen wat materiaal om te probereen en voelen zich dan gebonden aan dat merk. Ze laten dat te pas en te onpas weten, je ziet dat hier ook vaak, is er weer iets nieuws dan is dat het ei van Columbus enz.
Heel ergerlijk is dat feitelijk en het is geen sponsering ook al voelen zij dat vaak wel zo.

Fieldtesters zijn heel andere mensen, zij krijgen bepaalde dingen om uit te proberen en maken daar een uitgebreid verslag van, zij komen niet in de publiciteit dat wordt niet eens van hen verwacht soms is het ook niet toegestaan omdat zij dan een goede reclamecampagne voor zijn.

Je kunt de auto's enz. helemaal vergeten bij het fieldtesten.

Sponsering tenminste wat de grote bedrijven daar onder verstaan is heel iets anders dan wat je hier vaak ziet.
Hier houdt het vaak op bij een aantal kilo,s boilies daarna kun je met korting meer kopen dat is GEEN sponsering en ook geen fieldtesting.

Hier vind je de uitnodiging niet in ieder geval, neem contact op met de bedrijven en met kennissen op de juiste plaatsen bereik je misschien ook nog eens iets.

Keep on dreaming heren.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-08-2007 11:28

waarom zo het krijgen van bijv 100 kilo bollen en daarna voor inkoop geen sponsoring zijn??? :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-08-2007 12:43

Heel simpel omdat ECHTE sponsering geen eigen bijdragen kent.
Het is een vorm van sponsering om er voor te zorgen dat diegene die zgn. gesponsord wordt toch gaat afnemen en er voor zorgt dat de naamsbekendheid wat groter wordt.
Het is een subsponsoring ongeacht wat jij er van vindt.
Vissen is een hobby, geen religie!
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

19-08-2007 17:07

heb zojuist 50 kilo opgehaald.....moet zeggen dat de service snel was en ze zien er goed uit.....ook de smaak is perfect,maar laten we eerst maar is ff kijken of ze vangen......want ik heb liever dat de karper ze top vind
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jan Peter Teerling

19-08-2007 18:51

Toch jammer dat er geen reactie komt,van de kant van de gesponsorde jongens hier..
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-08-2007 19:16

Zijn die hier dan???

:D :D :D

Ik ken op dit ogenblik alleen maar ex-gesponsorde jongens...
Ja ik weet het, het is de ex-fase...
Ik hoop maar niet dat ik ze beledigd heb, ik wil ook een keertje naar Cassien voor die 70-ponder. Nu kom ik er nooit...

Als ik een gesponsorde jongen was, zou ik nu een stukje terugschrijven.
En extra lang uitweiden over de GroteBollenBeurs. En dan met name over hoe erg leuk en gezellig die beursdames zijn die koffie etc. komen langsbrengen, als je na een uur last krijgt van je nek even langskomen om die te masseren, etc. etc.

En dan vergeet ik meteen alle ellende van Jantje van Sneeuwwitje hierboven en smeek ik weer: ik wil ook, ik wil ook...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

19-08-2007 19:32

Jacob,

je kunt het mooi vertellen, soms doe je mij denken aan Joup van het Hek :D .
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

19-08-2007 19:39

Had hij ook niet zo'n gelukkig gezinsleven?

Maar: :D :D :D :D :D :D :D :D :D
(zo, ik heb alweer gelachen!!! Het gaat de goeie kant op)

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

19-08-2007 22:39

Jacob,

ik zou ook wel een spelt willen horen vallen als ik op een beurs of iets anders met hengels binnen kom, vervolgens zou ik keihard roepen," Waar zijn jullie nu #@$%$ allemaal mee bezig. dat lijkt me pas leuk.

blijf gewoon je eigen ding doen, daar kom je , niet alleen in de visserij, nog steeds het verst mee.

gr,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
K. van den Herik

20-08-2007 08:10

Afbeelding

Suc7 he.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

20-08-2007 19:02

Jacob van Wensveen schreef:Ook weer een andere targethunter is gestopt met het vissen voor een zeer bekende boiliefabrikant. Deze had als voorwaarde dat ie een bepaald aantal vissen per jaar moest vangen en nog wat flauwekul. Het eerste jaar dat ik hem zag dezelfde taferelen, ik maak een praatje met de beste jongen waarbij me opviel dat ie net zo zonderling was als ikzelf en vervolgens stapt ie in z'n bus en gaat weer terug naar het zuiden, en weer komt er een Randvisser bij staan... Weet je wel wie dat was??? Nee. Dat was Jantje van Sneeuwwitje!!! Je hebt met Jantje gepraat. Die heeft binnen een maand alle topvissen van het water gevangen!!! Binnen een maand!!! Het jaar erop sprak ik Jantje. Voor hem hoefde het niet meer. Hij had gedacht dat het alleen maar vis takelen was. Maar je wordt van de ene naar de andere beurs gesleept. Je moet telkens vriendelijk zijn tegen hordes losers die hun hele ziel hebben verkocht aan hun merk en huilen van blijdschap als ze eindelijk een handtekening hebben van hun merkvisser! Ondertussen sta je een hele dag de meest onmogelijke idioten uit te leggen hoe rigjes werken, je knoopt er een paar en je moet zo vaak mogekijk de massa toeschreeuwen dat de sleutel van het succes in het voeren van Sneeuwwitje zit en dat je door er zoveel mogelijk mee te voeren ook de grootste vissen vangt... En daar gaan ze weer Pa met de kleine in elke hand een 10-liter emmer en 200 euro armer...

Het volgende weekend zie je 2 vissers naar de waterkant gaan. Vader en zoon doen braaf wat er gezegd wordt. Ze gooien de eerste 100 euro emmer zonder nadenken en vol zelfvertrouwen leeg. Ze zijn zo overtuigd, dat ze niet zien dat 200 meter verderop om de haverklap een karper uit de golven opduikt... Na een hele dag gezeten te hebben, pakken vader en zoon in. Je ziet ze alletwee bezorgd kijken. Jantje moet gaan vissen, maar heeft geen zin. De wetenschap dat ie het volgend weekend op de GroteBollenBeurs moet staan, doet hem kokhalzen. Weer dezelfde jengelende massa om je heen, vroeger viste je juist expres op de beursdagen. Dan had je het hele rijk alleen. Hij slikt wat tabletten en trekt zijn kleren voorzien van merknaam aan. Opdatzelfde moment leg ik m'n laatste hengel in de steun. Alles klaar. Hij stopt in de bus op weg, ik sta met een kromme hengel in m'n handen en het schepnet tegen me aangeleund te genieten van een eenzame dril, jammer. Als ik nu die dikke 50 ponder op m'n mat heb, zal niemand het weten... Want alle KarperTamTam's zitten koffie te roeren op de beurs, sommigen hebben hun fotoboekje bij zich en hopen op een blijk van bewondering als ze ze straks aan hun held laten zien... (excuus, als je je hierin herkent, het is niet zo bedoeld) terwijl de held, Jantje zelf door een paar schreeuwende kerels die vol enhousiasme de armen steeds wijder spreiden om Jantje te laten zien hoe groot hun karper was, wordt opgeëist...



Jacob, in één woord, meesterlijk. Het hele wereldje in twee alinea's samengevat, haha... :D
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-08-2007 21:22

Sportvisserij NL:

Van vissen wordt je een goed en evenwichtig mens.

Jacob van Wensveen:

Van karpervissen wordt je een incompleet en onevenwichtig mens.

Dat staat lijnrecht tegenover elkaar!
Vandaar dat Douwe een andere tak beoefent
en ik er zoveel moeite mee heb.
Hij is evenwichtig en ik niet.
Hij is goed en ik ben nu nog maar de helft van wat ik was,
dus halfgoed!

Wat denk je Henk?
Zou dit alleen voor mij van toepassing zijn?
Ik hoop het eerlijk gezegd wel, want anders wordt het tijd dat deze sport wordt gerekend onder "risicovolle sport".
Jeetje dan mogen we iedereen en met name de jeugd alvast wel gaan waarschuwen voor de gevolgen!

Jacob,
een goed en evenwichtig mens ben je of ben je niet.
Heeft niks met vissen te maken.

Van karpervissen word je niet incompleet of onevenwichtig, in aanleg was je dat al.
Het karpervissen heeft het misschien wel wat eerder duidelijker gemaakt dan verwacht.
Douwe is redelijk evenwichtig, doch vooral gewichtig.
En zeg van jezelf nou nooit dat je maar half goed bent, daar zijn wel ontelbare anderen voor die dat wel voor je doen.
Risicovol is het karpervissen op zich niet, mits het evenwichtig en in balans beoefend wordt.

Niels vind jou "wereldje" meesterlijk samengevat, mij zegt het meer over de denk en belevingswereld waarin men zich bevind.
Mocht het wereldje er werkelijk zo uitzien dan heb ik ernstig met het wereldje te doen.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

20-08-2007 21:42

Jan Peter Teerling schreef:Toch jammer dat er geen reactie komt,van de kant van de gesponsorde jongens hier..



Het gaat bij de opening van m,n Topic niet WIE er fieldtester zou worden,maar om te weten wie er van de zgn. sponsor ook nooit meer iets van hem gehoord heeft.
Overigens is er verschil tussen een fieldtester en een testvisser.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-08-2007 22:01

Hmm, je maakt mij benieuwd Aaron. Wat mij betreft wordt dit begrip naar willekeur gebruikt. Maar ik hoor graag hoe de vork echt in de steel zit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

20-08-2007 22:18

Leg het verschil tussen een fieldtester en een testvisser eens uit als je kan.
Over consultants heb ik al wel eens gehoord en dat is inderdaad wat anders .
mvg.
carpanglers soak their balls in love juice
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-08-2007 22:27

Karpervissers

Jacob van Wensveen jij schrijft: 'Van karpervissen wordt je een incompleet en onevenwichtig mens'.
Omdat jouw relatie is stuk gelopen, krijgt het karpervissen de schuld.
Zo ken ik er nog wel een paar.

Jacob, in één woord, meesterlijk. Het hele wereldje in twee alinea's samengevat, haha...
Niels, heel het wereldje ?

met rond-zwervende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan Peter Teerling

20-08-2007 23:38

Dat een cynisch geschreven stukje van Jacob zoveel serieuze reacties kan opleveren... :o :lol:

Aaron,
Wanneer was die advertentie van 'Fieldtester gezocht' geplaatst.. 01-04-2007??

En dr dan met open ogen intuinen..en er daarna een topic aan besteden of er verder nog iemand iets heeft gehoord,van zijn/haar aanstaande sponsor..Zet die vriezer maar weer op Marktplaats.

Henk,
Iemand kan best een 'evenwichtig mens' zijn maar ook met bep. tegenslagen in zijn/haar leven te maken krijgen dat je tijdelijk even iets 'minder evenwichtig' bent/overkomt.Ze hebben dr ook een benaming voor,iets met 'menselijke emoties' oid.

Om dan dit aan te halen:Van karpervissen word je niet incompleet of onevenwichtig, in aanleg was je dat al.

Is dat niet gelijk een stempel op iemand (Lees Jacob) plakken,en 'classificeren' als incompleet of onevenwichtig?

Verdomd knap dat je dat vanachter de computer kunt beoordelen,terwijl je iemand nog nooit irrl hebt ontmoet.. :roll:
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

21-08-2007 01:50

Prachtig dit forum.

Aaron zorry dat ik even off topic ben.

Een vriend van me is testvisser geworden met nog 5 vrienden.
Wat ik daarvan van de zijlijn zie is dat hij nog veel meer vrije tijd kwijt is.
Want niet alleen vissen ze met de bollen in de hoop op succes nee zij veranderen de bollen ook nog eens na een tig sessie,s.

Het merk waar ze voor testen is een beginnend merk.
En waren op de grote beursen te vinden dit jaar.
Daar hebben hun dan ook promotie werk verricht door hun ervaringen te delen over het vissen met die produckten.

Ja .... er zijn zeker mooie vissen op gevangen.
Maar in mijn optiek is het op de juiste tijd op de juiste spot te zitten nog veel belangrijker dan met welk aas.
Want ik zie karpers echt alles vreten als ze eenmaal aan het azen zijn.

Hun drijfveer vind ik enorm.
Ze doen het echt met veel passie en zien het ook als hun produkt omdat ze immers de kleine veranderingen en details er in brengen.

Ik heb na een jaar testen van de 8 smaken pas 3 de productie in zien gaan omdat ze over de andere 5 nog niet tevreden waren.

Hebben ze nu een grote naam.
Ik denk het niet...de meeste zullen ze niet eens kennen.
En dit terwijl ook in de Karper onder anderen een advertentie staat van dat merk.

Wat ik erg kan waarderen is dat ze geen troep willen verkopen en de kwaliteit boven de prijs verkiezen.
Dit geeft weer het nadeel dat toch een hoop vissers (het gros) voor de goedkoperen bol zal kiezen.
Heeft de boillie dan overlevings kansen...ik weet het niet.
Maar dat hun manier van test vissen winstgevend of naamsbekendheid makend is betwijvel ik.

Maar zolang ik het ze met zoveel passie en plezier zie doen denk ik dat dit in hart en nieren testvissers zijn.
Ik vis gewoon door met 1 hengel eigen boillie en 1 hengel proline freesers.
En de ene sessie leverd de ene boilie flink vis op en de andere sessie weer net niet.

Gelukkig blijft vissen gissen.
En Jacob...een 30 ponder blijft bij mij nog steeds bijzonder en de 8 ponders die ik in grote getale met me zoontje vorige week ving ook nog steeds.

Groot vangen is erg leuk en een doel.
Maar het lijkt me niet het doel van vissen ...zeker niet mijn doel.
Anders was ik allang opgebrand geweest.

Ieder veel succes met het vinden van een testfielders job.
Mocht ie mij aangeboden worden dan zal ik hem hier weer beschrikbaar stellen.
Want ik hou meer van absolute vrijheid in vissen in plaats van verplichte verbindingen met een verplicht produckt.

Morgun weer zeebaarsen...met zagers...ik heb geen geheimen recepten.
En vandeweek weer kijken of ik een karper kan vangen.

Veel visbelevingsplezier.

Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
K. van den Herik

21-08-2007 07:52

Is niet moeilijk, is geen regie en vrienden zijn er oook als het eens tegen of zelfs meezit.

http://www.youtube.com/watch?v=VnCffmytq-0

Als iedereen nu eens iedereen in ZIJN waarde liet en liet doen wat die persoon zelf wil.

Dat gaat verschrikkelijk lang goed, met dien verstande dat een ander geen overlast bezorgt wordt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gulden_regel_(leefregel)

MVG

Klaas

Die Brewster he? No of the above...http://www.imdb.com/title/tt0088850/
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

21-08-2007 09:53

Henk ter Maat schreef:Jacob,
een goed en evenwichtig mens ben je of ben je niet.
Heeft niks met vissen te maken


Je hebt gelijk, Henk. Het werd wel in die uitzending door Sportvisserij Nederland als een argument aangevoerd om de jeugd tot vissen aan te zetten of als leuk neveneffect... Ik wil niet alles bestrijden wat meneer Stoop beweert (ik ga ervan uit dat het klopt dat deze uitspraken werden gedaan door hem en/of iemand van Sportvisserij Nederland), maar ik ging vroeger toen ik een hele kleine snotaap was, vissen met een bamboehengeltje inclusief setje die ik bij de Scholten kocht voor 2,50 en die hooguit een maand meeging, om samen buiten met vriendjes te kunnen spelen en het was de spanning wie er als eerste vis ving àls we al vis vingen. Van een spelletje tikkertje zou je dus óók een goed en evenwichtig mens kunnen worden...

Waar het bij mij is misgegaan?
Waarschijnlijk al toen ik als 5-jarige me door 2 buurmeisjes wél had moeten laten overhalen om doktertje te spelen...
Maar ik was bang voor bloed!!!
Als ik toen had geweten dat het heel iets anders was, dan was ik nu ook een volmaakt mens geweest...
In plaats van doktertje spelen werd het vissen... :roll:

Ik heb m'n hele leven al kansen laten liggen...
Of kansen verspeeld...
Een voorbeeld?
Het Wereldje schijnt dit ook te lezen?...
Ik kan het nu wel vergeten, die 70 ponder op Cassien...
M'n grote bek ook, als ik toch 'ns kon leren mezelf iets meer te beheersen... :D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

21-08-2007 17:46

Het is opnieuw jammer van de tijd die je aan een Topic geeft.
Einde verhaal voor mij .
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!