"safe aan de waterkant?"

James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

10-02-2003 23:08

Richard,
Ik ben 50 jaar en ben dagelijks bezig in alles behalve veilige situaties, ik ben steeds alleen op stap en ben dus op mezelf aangewezen als het er op aankomt. Neem van mij aan, je zal veel minder risico lopen als je een nachtje gaat vissen dan als je een avondje gaat stappen, of een uurtje met de auto of de fiets rondtoert bij manier van spreken. Risico's zijn er altijd, wat je ook doet, al ga je even om de hoek naar de winkel. Als men in deze wetenschap moet leven, dan heeft men geen leven meer. Geniet gewoon van alles wat je doet, neem voorzorgen waar je kan maar wees niet te veel bezig met sombere gedachten. Er kan altijd iets gebeuren maar de kans is echt wel klein en wat dan nog, als je er steeds aan moet denken wat er kan gebeuren, dan moet je niets meer doen. Je kan het toch niet ontlopen, risico's zijn niet eigen aan dit of dat, ze zijn er altijd zelfs als je in je bed kruipt. Neen ik wil niet negatief zijn maar er kan waar dan ook en wanneer dan ook iets gebeuren, laat deze wetenschap niet overheersen, profiteer van elke minuut en moest er (1 kans op de zoveel) iets mislopen, bedenk dan dat dit (of erger) op een andere plaats ook kon gebeuren. Dit mag je niet weerhouden om voorzorgen te nemen, maar laat die voorzorgen zijn in de zin van plaatskeuze, eventueel gezelschap, neem een GSM mee, zeg tegen iemand waar je zit, spreek af dat je regelmatig eens contact opneemt (ik zou er als ouder zeker niet om geven om hiervoor eens gewekt te worden) neem eens contact met andere vissers in de buurt, ...enz, maar stel dat je een alarm plaatst en dit gaat af, wat ga je dan doen als je alleen bent, ik geloof niet dat dit de oplossing is. En wat betreft die spierkracht, wees gerust, ik hef een auto op maar kan er van op aan dat als ik geconfronteerd wordt met 2 getrainde gevechtsporters, ik het onderspit moet delven, is dit dan een reden om niets meer te doen? Probeer onbevangen te gaan vissen, denk niet aan wat er allemaal kan gebeuren, neem gewoon enkele voorzorgen en leef het leven zoals het komt, voor 80% van de mensen is dit nog altijd goed gebleken. Bang zijn is geen oplossing, voorzichtig zijn wel. O en al die geluiden doe zo verdacht klinken, ze zijn echt heel gewoon in de natuur, je hoort ze constant maar overdag klinken ze alleen minder luid dan 's nachts, laat dit gewoon over je komen en geniet ervan, dit is iets wat veeeeel mensen moeten missen
succes
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

11-02-2003 05:18

Inderdaad Richard, lekker genieten aan de waterkant en je zeker niet druk maken om verhalen die de ronde doen. Geloof mij, negen van de tien keer is zo'n verhaal zwaar overdreven of gelogen!

Tuurlijk gebeurd er wel eens wat maar dat is gelukkig nog veel meer uitzondering dan regel. Ik heb zelf ook nog nooit iets dergelijks meegemaakt aan de waterkant. Ook heb ik op wateren gevist waar de wildste verhalen over rond gingen. Over die alarmsysytemen e.d. sluit ik me aan bij Bob van Biemen, dat maakt je sessie niet leuker en het is zonde van je geld.

Veel plezier met je eerste sessie.

Bart Janssen.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

11-02-2003 13:58

die auto optillen lijkt me wel leuk om te zien, ik lees tijdens het vissen de ander heft een auto op. Ieder zijn hobbies :razz:. Maar ik ben het er wel mee eens dat je niet te bang moet zijn, gebeurt niet zo heel snel wat, als je het bijvoorbeeld met uitgaan vergelijkt(van de week nog schietpartij in onze stamdisco). Maar ik vind het toch wel een ander verhaal voor de echte jonkies onder ons. Is het dan zo een moeite om met een volwassene te vissen of gewoon ochtendjes/avondjes te vissen.

Niels
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-02-2003 18:59

Vissersbloed is moeilijk te beheersen niels, dat zou je moeten weten

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Richard Lodewijks op 2003-02-11 18:59 ]</font>
Marco Tetteroo

13-02-2003 00:19

je moet het gewoon proberen. ik ben ook een keer overvallen geweest. heeft ook uitgebreidt op de forum gestaan vorig jaar. en ben nu ook weer volop in Nederland en in Frankrijk aan het vissen (hoe gek kan je zijn :smile: ik hoop dat je het leuk vindt en dat je veel zult gaan vangen.

groetjes,
Marco
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

13-02-2003 15:03

hallo

james, duidelijke uitleg en ik denk (nu) ook dat dit de enige manier is om te genieten van je vissessie.

marco,
wat is de url van die topic??? ik zou die topic wel een keer willen lezen.

mvgr Richard
Marco Tetteroo

13-02-2003 16:14

Richard,

de url weet ik niet. misschien is ie er wel af. want dit is in 2001 gebeurdt. als je het verhaal een keer wil horen dan zet ik het wel weer op de carpboard.

tight lines,

Marco
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

14-02-2003 13:54

ja ik zou het nog wel een keer willen horen, dus als je het op het board zou willen zetten graag.

mvgr Richard
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

01-03-2003 02:42

Niels, een auto optillen lijkt spectaculairder dan het is. Het is de gewone deadlift, de kracht komt uit de benen en ook al kamp ik met en zwaar rug letsel, met de juiste techniek kan men veel bereiken. het is zeker geen abnormaal iets, met de juiste techniek kan iedereen meer dan men denkt Kracht is iets wat men kan aankweken, de juiste toepassing ook. Het maakt je niet onkwetsbaar, het is handig om te hebben maar om jezelf te verdedigen komt er nog wel meer kijken, snelheid, doorzicht, beheersing, vooral techniek en noem maar op. Het zwakste punt van iedereen, ook van de sterkste, is overschatting van de eigen vermogens. spraakvaardigheid en overtuigingskracht is meestal een veel beter wapen, maar voor alles is voorkomen nog altijd beter dan genezen, daarom zoals reeds aangehaald, kan men veel problemen voorkomen door eenvoudige voorzorgmaatregelen te nemen, plaatskeuze, kontakt met andere vissers, niet al te opvallende uitstalling van het materiaal, afspraken met anderen enz enz. Wees niet die held, maar neem als men onraad verwacht kontakt met iemand via GSM, beter tien keer te veel dan éénmaal te laat. MAAR VOOR ALLES, WEES NIET TE VLUG BANG, 95 % VAN DE MENSEN IS NOG STEEDS NORMAAL, NIET IEDEREEN HEEFT SLECHT IN ZICHT EN DE MEESTE NEGATIEVE ERVARINGEN ZIJN GEBASEERD OP ANGSTMOMENTEN. DUS BLIJF KALM, EVALUEER DE SITUATIES en ervaar dat die bedreigende situatie meestal alleen maar iemand is die eens komt vragen hoe de vangst is.
succes aan allen
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

01-03-2003 07:04

ja kracht zegt heel weinig heb bijna twee jaar gethai-bokst en er kwam op een dag ook een gigantische bodybuilder een keer meedoen en die gozer sloeg nog zachter dan het gemiddelde meisje terwijl zijn arm ongeveer de omtrek van mijn borst was :grin: .
Maar je hebt gelijk, proberen zoveel mogelijk te voorkomen en de meeste mensen zijn redelijk normaal ook al zien ze er niet altijd zo uit....

Niels
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

03-03-2003 18:42

Een paar jaar geleden hebben ze ook geprobeerd om mij te beroven (staat ook al ergens op t board). T ging ze niet om mn visspullen maar om geld en telefoons. Aangezien dit tegenwoordig op straat mischien nog wel vaker gebeurt blijf ik gewoon lekker doorvissen. Ook in mn eentje snachts. Als je je niet druk maakt is er weinig aan de hand....t kan overal gebeuren.