Grote Vergunning ?

Plaats reactie
Reinder van Lune

27-02-2003 09:13

Hallo,

Wanneer heb je nou eigenlijk een grote vergunning nodig ?
Ik hoor namelijk van iedereen een ander verhaal !

Reinder
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

27-02-2003 18:54

Reinder,

Ik heb de grote vergunning aangeschafd om te mogen vissen op de bevaarbare wateren en recreatieplassen!

Bart
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

27-02-2003 22:49

De grote vergunning is een extraatje die je bij een bij de NVVS aangesloten vereniging krijgt(koopt) Hierin staat dat je mag vissen met maximaal 2 hengels in de in het bijgeleverde boekje afgedrukte wateren door geheel nederland verspreid.
Altijd handig als je niet alleen in je eigen verenigingswater wil vissen maar af en toe ook eens ergens anders.

Dus absoluut NIET:
*In elk water waar je maar wil.
*In alle wateren van alle bij de nvvs aangesloten verenigingen
*Met 3 hengels
*Met alle toegestane vistuigen
*met 2 hengels in alle openbare vaarwateren en recreatieplassen

Dit zijn alle foute berichten die ik er tot nu toe over gehoord heb.
Ook niet elk water in de grote vergunning mag bevist worden met kunstaas, dat staat apart vermeld.

Je moet hem zien als een vergunning van je eigen vereniging maar dan met een heleboel water door heel nederland verspreid.
Leuk papiertje extra dus.

Met gunnende groet, Bob

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2003-02-27 22:52 ]</font>
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2003 00:29

beste reinder,
bedoel je hier de extra vergunning of de grote sportvisakte, dit maakt namelijk nog wel iets uit.
de extra vergunning wordt helaas ook wel de grote genoemd waardoor je een foute indicatie krijgt wat mag en niet mag.
op <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.sportvisakte.nl" target="_blank" class=bericht>http://www.sportvisakte.nl</a><!-- BBCode auto-link end --> kun je alle info opzoeken.

heb alvast een klein stukje hieronder vermeldt misschien dat dit je op weg helpt.

Sportvisakte : basisdocument voor sportvissers.
Vergunning : privaatrechtelijk document, uitgegeven door de rechthebbende op het visrecht; geeft het recht om te vissen in een bepaald water en geeft aan waar en waarmee, wanneer en hoe er gevist mag worden. word ook wel pachtfondsboekje genoemd, dit is het verhaal wat Bob in de bovenstaande reply vermelde
Grote visakte : basisdocument voor beroepsvissers.
Openbaar vaarwater : water waarmee met enige duurzaamheid en frequentie beroepsscheepvaart plaats vindt

let vooral op het stukje grote sportvisakte, is bedoeld voor beroepsvissers!

MVG,
Peter


* 1) In een aantal openbare vaarwateren is toch een vergunning nodig, zie uitzonderingen.
* 2) Let altijd op nadere voorwaarden zoals vermeld in de vergunning.
* 3) Een vergunning voor een " derde hengel " wordt in de praktijk (nog) vrijwel nergens verleend.


_________________
Wordt ook lid van de KSN, en help mee om een beter uitstraling te geven aan onze mooie levenstijl cq hobby :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-02-28 00:31 ]</font>
Reinder van Lune

28-02-2003 08:33

Aah het is mij duidelijk.
Bedankt voor jullie reacties !

Reinder
Gebruikersavatar
Thijs Tweebeeke
Berichten: 216
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00

02-03-2003 11:00

wat je duidelijk noemt,

mijn tip:

zowel grote vergunning als sportvisakte hebben . kun je op veel plaatsen terecht.

( trouwens niet ovral op sommige plekken heb je nog een vergunning nodig geloof ik)


Ik ben enorm voor 1 vergunning voor ieder water. En dan mag deze best een euro'tje of 60 kosten.
A way of life.....
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

03-03-2003 00:41

Ik denk dat je van een hele koude kermis thuis komt als je denkt dat dat een eurotje of 60 gaat kosten.

Een 3 hengel vergunning voor 1 water kost al 50 euro bovenop de gewone vergunning.

Houd er rekening mee dat de hengelsport verenigingen er ook wat aan over moeten houden. Als je dan logisch nadenkt dan kom je eerder in de buurt van 200 euro'tjes of nog meer.
Ook ik ben er voor maar het moet wel rendabel blijven.

Volgens mij beslaat de grote vergunning nog lang geen 50 % van al het nederlandse water dus in de meeste gevallen heb je dan een andere vergunning nodig. Dit neemt niet weg dat het een handig papiertje is als je eerst het boekje er maar op naslaat voordat je ergens gaat zitten.

Met duurder dan je denkt groet, Bob
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-03-2003 08:26

Bob, de Grote Vergunning omvat ca. 80 % van alle openbare wateren.
Dat je hiermee lang niet overal mag vissen komt omdat veel HSV-en hun water (of gedeelten van hun wateren) niet ingebracht hebben in de grote vergunning.
Het is duidelijk dat als iedere HSV dit wel zou doen er bij een behoorlijk aantal HSV-en ook een groot ledenverlies zou optreden.
De oplossing van dit totaal is dus niet zo simpel als het wellicht mocht lijken.
jan witter

04-03-2003 13:07

Hallo Aart

Is dat echt 80%, of is dat natte vinger werk
ik zal wel pech hebben dat ik wateren uit kies waar je een aparte vergunning voor nodig heb....!!!!
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

04-03-2003 22:09

Jan, het is zo wat Aart zegt, de NVVS heeft bij elkaar 80 % van al het water in bezit via verschillende verenigingen die er bij aangesloten zijn. Maar dat betekend niet dat al die wateren direct in de grote vergunning staan als algemeen bevisbaar met dit papiertje. Vele verenigingen laten nog niet 1 water in de grote vergunning plaatsen terwijl ze er mischien wel 50 hebben.
Eigenbelang heet dat volgens mij. maar aan de andere kant zullen er heel wat verenigingen moeten opdoeken als de volle 80% er in komt te staan omdat ze gewoon geen leden meer krijgen.

Vandaar dat ik net al aangaf dat zo'n 100% al het water vergunning knap duur moet zijn willen de verenigingen hun bestaansrecht behouden.

Met doordachte groet, Bob
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

05-03-2003 00:52

Ach Jan,
we kunnen in ons landje op 80% van alle wateren vissen met 1 vergunning.

zo slecht hebben we het hier niet, kijk eens naar Frankrijk of Engeland, in Engeland is het helemaal duur, vergunning per water en dan niet voor 6o euro maar 300 euro.

Dit is waar Bob ook op doelt, de prijs zal dan rechtevenredig moeten stijgen en dan zal geen klein bedrag zijn.

MV,
Peter
Plaats reactie