Frankrijk , Ratten?

matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

23-03-2007 22:11

tino beunk schreef:Je bent te gast in hun natuur :wink: . pas jij je daarom maar aan.. Trouwens heb niet zoveel last van die beestjes.. Vind het wel grappig.. Er zijn mensen die het nog nooit hebben meegemaakt... Beetje dieren op de tent.. Altijd leuk :wink:

8)


jep ik ben het volkomen met je eens. :wink:

maar als er een zwarte zwaan door je lijn heen zwemt en vervolgens heel dreigent op je af komt lopen knijp ik hem wel ff.

(dat beest was alleen mak te krijgen als we hem duivenvoer gaven, het was zelfs zo erg dat ik niet durfde te gaan slapen)

maar tog weer een ervaring rijker :lol:
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

24-03-2007 00:52

matthijs toch handig he een tent. 8)
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

24-03-2007 08:02

nee joh dat is maar niets :lol:
vanuit de oval ben je sneller bij de hengels :wink:
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

24-03-2007 10:57

heb ik gemerkt ik moes je bellen om wakker te worden. :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

24-03-2007 11:09

De manier om ratten weg te houden;

Men vangt een rat, doet er een brandbaar goedje overheen. Even een aansteker of lucifer erbij en simpelweg branden, levend wel te verstaan.

Voordat er weer allemaal wilde reacties hierop komen, Dit is een manier wat hier op de boerderijen vaak gebruikt word om het aanvreten van opgeslagen voer of iets dergelijks tegen te gaan. Juist door het "gepiep" van zon rat als hij afbrand blijven anderen weg. Nadat de rat 'uitgebrand' is laat men hem gewoon liggen, misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, of juist niet.

Groeten,

Ruud
Laatst gewijzigd door Ruud Engelbarts op 24-03-2007 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Improvisatie...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-03-2007 11:38

Je zal wel voordeel bedoelen, want een voorbeeld is het zeker niet.

Kunnen jullie suggesties tot het vermoorden van die beesten bij het vervolg van dit topic achterwege laten.

Anders sluiten we het topic.

Als karpervisser respecteer je de natuur en dit is ook natuur.

Wil je minder last van ratten, ga dan op de minder platgetreden stekken vissen. Neem het anders op de koop toe en tref maatregelen die het aanvreten van je materiaal voorkomen.

Ga die beesten niet vermoorden. Na de sessie ben jij weg en laat je de natuur ongeschonden achter.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

24-03-2007 11:46

Juist!
Rob van Schijndel
Berichten: 13
Lid geworden op: 18-03-2007 16:51
Locatie: Rosmalen

24-03-2007 12:21

Mensen,

Ik vind ze eng maar om nou allerlei martel technieken en stoere kletspraatje te gaan houden zie ik niet zitten..

Dit was in ieder geval niet de intentie toen ok dit topic starte..

Dood knuppellen , in brand steken?
Ik vind ze niet leuk maar om nou zoiets te doen dan vraag ik me af waar je mej bezig bent.. Ik heb eigenlijk al spijt dat ik over dat gif begonnen ben, Ik hou me netjes aan de manier van een paar verstandige mensen hier. Gewoon simpel weg alles weg hangen of afsluiten..

En nee ik stem geen partij van de dieren maar van de vrijheid!
Ik vind het niks met politiek te maken hebben maar meer met gezond verstand..

Maar toch bedankt voor de reacties weer :D

Groeten
enzo..
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

24-03-2007 13:22

De enige mensen die altijd last van ratten hebben zijn de mensen die ook altijd hun rotzooi laten slingeren. Of dachten jullie dat die ratten voor de "gezelligheid" langs komen.
Je rommel opruimen en zorgen dat er niks voor ze te vreten valt is dus voldoende. Verder horen ze net zo bij de omgeving als het ijsvogeltje, de kiekendief, de reebok, de vleermuis, de karper....
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

24-03-2007 18:38

Kees,

voordeel inderdaad, een typfoutje zal het meteen even veranderen.

Rob,

Grote praat? Nee hoor, de vraag was wat te doen om die dingen uit te buurt te houden. Nou dan is in brand steken inderdaad een manier om te doen. Hier word het veel gebruikt door boeren om die beesten uit de stal te houden. Nu lijkt het mij inderdaad ook niet echt verstandig om zoiets aan het water te doen. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen, dus het opbergen van je eetbare spulletjes is en lijkt mij nog steeds de beste optie. Wat ook een optie zou kunnen zijn is je etenswaar "begraven". Graaf een gat in de grond en sluit het af met een deksel, zet hier dan je luchtdichte emmertjes voer of iets dergelijks in. Zo blijven de meeste dieren uit de buurt en nog een fijne bijkomstigheid is dat het leker koel blijft.

In ieder geval succes!

Ruud
Improvisatie...
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

24-03-2007 19:30

[quote="Ruud Engelbarts"]Kees,

Wat ook een optie zou kunnen zijn is je etenswaar "begraven". Graaf een gat in de grond en sluit het af met een deksel, zet hier dan je luchtdichte emmertjes voer of iets dergelijks in. Zo blijven de meeste dieren uit de buurt en nog een fijne bijkomstigheid is dat het leker koel blijft.




Hee ruud, in het leger geleerd :wink:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

24-03-2007 19:58

agja volgend jaar denken de fransen dat de duitser masaal geweest zijn
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

24-03-2007 20:27

hans van loghem schreef:
Ruud Engelbarts schreef:Kees,

Wat ook een optie zou kunnen zijn is je etenswaar "begraven". Graaf een gat in de grond en sluit het af met een deksel, zet hier dan je luchtdichte emmertjes voer of iets dergelijks in. Zo blijven de meeste dieren uit de buurt en nog een fijne bijkomstigheid is dat het leker koel blijft.





Hee ruud, in het leger geleerd :wink:


He Hans,

Daar gaan tegenwoordig aggregraten en koelkasten mee :wink: Nee ik ben nogal van de "primitieve" vakanties, rugzak op en lopen maar. Dan zijn dit soort handige tools nooit weggenomen. Misschien een tip voor mensen die in dit soort dingen geintereseert zijn; Er zijn hier vele boeken over geschreven maar degene waar ik het meest aan heb gehad: The SAS Survival Guide. Om maar even off-topic te gaan 8)

Ruud
Improvisatie...
Alfred de Lange
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-06-2006 11:15
Locatie: Vianen

26-03-2007 08:22

Kees Ouwehand schreef:Kunnen jullie suggesties tot het vermoorden van beesten bij het vervolg van dit topic achterwege laten.

Ga die beesten niet vermoorden. Na de sessie ben jij weg en laat je de natuur ongeschonden achter.

Groet, Kees



De beste methode om muggen te doden is met de platte hand.

Slotje? 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-03-2007 08:40

Bedoel je dat de suggesties om ratten dood te knuppelen, te vergiftigen of levend te verbranden omdat deze rond je tent scharrelen gelijk staat aan het doodslaan van een mug?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Alfred de Lange
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-06-2006 11:15
Locatie: Vianen

26-03-2007 09:05

Dag Kees,
Nee dat bedoel ik niet. Ik vind het verschrikkelijk dat dergelijke praktijken in de hoofden van (jonge) mensen leeft en nog veel erger dat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd.

Echter ik vind het zo laag bij de grond dat het een discussie niet waard is. Een oplossing ligt denk ik in het opnemen in de huisregels dat mensen die de natuur schade toebrengen, of de intentie daartoe hebben, gebanned zullen worden.

Voor deze discussie met z'n uitwassingen naar het "haken van ratten, doodknuppelen, etc" , pleit ik voor een slotje. Ik hoopte op een reactie, vandaar mijn sarcastische post.

Alfred
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-03-2007 09:25

Als ik iemand aan het water tref die tijdens het vissen zo met dieren omgaat (daar vallen ratten ook onder) is hij zijn VISpas voor een redelijke tijd kwijt!
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

26-03-2007 20:57

beste allemaal,
kap nu eens met die rare praat op dit forum,als het goed is zijn we allemaal natuur/vis liefhebbers.Respecteer dan ook alles wat daarin leeft zo niet rot dan lekker op uit die zelfde natuur.
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

26-03-2007 21:35

ratten zijn heilig :x

kom niet aan ze anders heb je met mij te maken :evil:

en ik ben nog veel erger dan die ratten :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door dayo steenkist op 26-03-2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik Bloemendaal
Berichten: 117
Lid geworden op: 23-08-2006 21:53
Locatie: Drempt
Contacteer:

26-03-2007 21:35

ik vraag me af hoe je dat doet met de smerige pannen etc die je bij het koken overhoudt. hoe maak je die schoon en waar laat je die afval?

daar moeten tog ook wel ratten op af komen lijkt me...
meerkoeten....
Het zou verboden moeten worden
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
coen bastiaan
Berichten: 79
Lid geworden op: 08-01-2006 14:41
Locatie: delft

26-03-2007 21:43

beste rik,
schoonmaken die pannen en het afval naast je bollies in de boom hangen
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

26-03-2007 21:45

sorry voor de off-topic hier maar ik lees hier de laatste tijd heel veel de term ''peppievissers'' wat houd dat in dan?
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

26-03-2007 21:50

Dat je het broertje van kokkie bent...
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

26-03-2007 22:30

Niels Hofman schreef:Dat je het broertje van kokkie bent...

... en dan nu serieus?
Jan Peter Teerling

26-03-2007 22:50

Rik Bloemendaal schreef:ik vraag me af hoe je dat doet met de smerige pannen etc die je bij het koken overhoudt. hoe maak je die schoon en waar laat je die afval?

daar moeten tog ook wel ratten op af komen lijkt me...


@Rik,
Als je de hele topic gelezen hebt,had je kunnen lezen dat de topic starter naar een betaalwater gaat.Hier zal ongetwijfelt een container staan om je afal in te dumpen.Op een niet betaalwater kun je afal meenemen als je boodschappen gaat doen en dan dumpen,of je gebruikte verpakkingen eerst schoonspoelen in het water (de resten) en dit tijdelijk begraven tot de einde van de sessie,mocht er geen boom oid zijn om het in op te kunnen hangen

.Pannen kun je gewoon met gekookt water en afwasmiddel schoonmaken in een teiltje.

@Stufke,
Peppievissers is een synoniem voor (karper) vissers die er een zooitje van maken aan de waterkant Voorbeelden te over te vinden op dit board (Oa kampvuren,piepers op een (te)hoog volume terwijl dit niet nodig is,ratten in de brand steken en laten lopen,(bergen)afval achterlaten aan de waterkant,dronken vissers etc.etc.)Kortom alle (karper)vissers die er een zooitje van maken als ze zich aan de waterkant bevinden.