nachtvispas

Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

31-01-2007 20:50

Tis allemaal retevaag.

Zelfs de het bestuur vd plaatselijke hengelsportver. snapt het niet eens hier! HSVZ

D'r liet er 1 zijn nachtpas zien, waarop hij als antwoord kreeg dat ie nog helemaal niet zo'n pas kon hebben... :-?
¤¤¤PROOST¤¤¤
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-01-2007 21:28

Er is niets 'vaags' aan de nachtvispas van de Federatie Oost-Nederland, waarbij je een boekje van de betreffende wateren krijgt toegestuurd. Velen nemen echter niet de moeite om het even goed te lezen.

Mitchel, de HSV De Hengelsport Zwolle gaat voor haar eigen wateren ook een nachtvispasje uitgeven en daar is ook niets vaags aan, alleen is dat nog niet helemaal zover. Dus kan een bestuurslid van deze HSV ook nog geen HSV nachtvispasje in bezit hebben...
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

01-02-2007 18:29

Aart, ik zeg ook niet dat het een bestuurslid was.. maar dat maakt ook niet uit.
Dus heb ik in Zwolle nu wel of niet wat aan die nachtvispas van oost?
Of heb ik aan de pas van Zwolle (die nog in de maak is) genoeg?

Ik heb dus vernomen, dat ze het zelf ook zeer zeker niet duidelijk meer vinden. Zelfs de BOA (D.H.) wist het effe niet meer schijnt...
¤¤¤PROOST¤¤¤
Danny Mieremet

01-02-2007 21:44

Dat betekend dus: als je al een nachtpas hebt voor de federatie Oost NL je er ook nog een van de HSVZ moet hebben?
Zoals ik al in een eerder topic heb geschreven: dit is waanzin. Echt geld klopperij. Maarja, we zullen het wel weer gaan betalen. Krijg je ook korting bij meerdere nachtvispassen? Als dat wel zo zou zijn dan kunnen ze mij wel 50% korting gaan geven..... :x :cry: :-? :(

Maar ik snap er in ieder geval ook niets meer van.

@art. Wanneer willen ze die aparte nachtpas gaan invoeren, regio Zwolle??

Gr Mieremet
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

01-02-2007 22:35

Hoi,
ik ga NIET op eigen houtje het nachtvissen binnen onze gemeente (gemeente van HSV Heerenveen) regelen. Ik heb alleen contacten bij de gemeente waar ik het mee heb besproken. RCBB-Fryslan van de KSN regelt het verder en mochten die mijn hulp nodig hebben dan hoor iik het van ze.
Lees onderstaande:
.In het kort. Vanuit de regio Fryslan is er een RCCB opgericht waar enkele KSN
leden zitting in hebben. deze formuleren een advies. lees richtlijnen en
doelstelling en plan van aanpak naar de Federatie waar ik belast ben met het
WOR stuk.(Arjen Verkoelen) Ik.(Arjen Verkoelen) neem het advies over en adviseer vanuit de CWV het bestuur. vanuit
de federatie zal er dan op federatief niveau en landelijk niveau een
overkoepelende aanpak van het vraagstuk moeten komen.

Op dit moment is er een schrijven uitgegaan in samenwerking met Sportvisserij
Nederland naar de Vereniging Nederlands Gemeenten (VNG) Dit is 22 december jl. gebeurd. het
antwoord hierop wordt binnen twee weken verwacht.

Bedoeling is om een landelijke nachtpas te ontwikkelen inplaats dat een ieder op
eigen houtje zich gaat inspannen om op gemeente niveau alles proberen te
regelen.


Het moet een landelijke dekking krijgen.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2007 22:47

Die landelijke dekking kun je vergeten, kun je wel proberen daar niet van.

Het vervallen van de WOR heeft ook niets te maken met het nachtvissen op zich, haal beide dingen nu niet door elkaar.

Ook in de drie maanden dat je vrijwel overal mag nachtvissen moet er ook een dekking komen tav het onderkomen.

Blijkbaar willen jullie het wiel twee keer uitvinden.
Wij werken al een paar jaar met een dergelijke pas die het onderkomen mogelijk maakt.
Die manier van regelen blijft ook van kracht nadat de WOR is vervallen die afspraken zijn allang gemaakt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

01-02-2007 23:25

Ik ga vissen...heb het helemaal gehad met jou.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-02-2007 01:16

Henry, die brief van 22 december naar de VNG kun je vergeten! De VNG wil zich hier n.l. verder niet mee bemoeien, doet alleen wat voor de eigen leden (dus gemeenten) en niet voor Sportvisserij Nederland.

Gezien het bovenstaande heeft Sportvisserij Nederland aan alle Federaties toestemming gevraagd om een brief naar alle gemeenten in hun federatiegebied te mogen sturen.

Naar alle 39 gemeenten in het gebied van de Federatie Oost-Nederland is die brief al verzonden!

Danny, Mitchel, inderdaad gaat de HSV De Hengelsport Zwolle voor haar eigen wateren ook een nachtvispas uitgeven, wanneer prcies weet ik niet. Kun je op beurs Carp aan hen vragen...
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

02-02-2007 02:00

Ten eerste: hoi henri! lang niet gezien kerel!
kep menig pilsje met je gedronken en je broer!

Ten tweede: de regelgeving is helaas niet zo aardig qua nachtvissen in friesland.
in mijn omgeving zijn er een hoop erkende karpervisplaatsen waarin nachtvissen verboden is. (mede dankzij staatsbosbeheer)
dit is zeer spijtig! omdat er over het algemeen gesproken, meer karpers in de nacht gevangen worden.

Daarom ga ik meer vissen met een vismaat in drente, zodat het nachtvissen met minder regels verbonden is...

Ik wil gewoon vissen op karper:
mijn ding doen, en daarna de troep opruimen, zodat niemand er last van heeft!!

maar goed..ik vis..en ik hoop op vis...en ga daarna weer met fun naar huis!

Ik denk soms wel eens:
het karpervissen is en kan heel passief zijn!
soms zit je bij de hengels en vang je niets!
ik vind dan ook , dat voor passief vissen, zoals karpervissen met piepers etc.
een andere regelgeving zou moeten kunnen !!

Vissen met twee passieve hengels, daarin zou toch een regel moeten te bedenken zijn, waarin je ook met een derde hengel kunt vissen bijv. kunstaas vissen.

Zodat je alsnog actief met vissen bezig kunt zijn, terwijl je er in-actief mee bezig bent.

Wat ik veel kwalijker vind, is dat mensen hun troep achter laten, na het vissen!
Laat ze daar mensen op bestraffen!

Mensen die gewoon netjes en goed bezig zijn zouden ze moeten belonen!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-02-2007 10:38

Henri van der Wal schreef:Ik ga vissen...heb het helemaal gehad met jou.


Dat zal dan wel, krijg ik geen slapeloze nachten van.
Toch zou het handiger zijn om samen te werken.

Zie ook de reactie van Aart.

Wij laten het overleg met de gemeenten waar wij de visrechten hebben niet over aan een werkgroep of aan de federatie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-02-2007 14:16

Danny, weet het wel valt voor sommige onder ons niet mee.
De nachtvispas die de federatie uitgeeft en die je HSV uitgeeft voor haar eigen water hebben nu eenmaal niets met elkaar te maken. De visrechthebbende bepaald de regels in de nieuwe viswet, die echter niet in strijd mogen zijn met de huidige wetgeving op dit gebied.

Geldklopperij is een groot woord alleen al ik kijk wat voor inspanningen federaties doen om Boa’s aan te stellen om controle en handhaving goed uit te laten voeren. Zo kunnen ook HSV hier tegen een vergoeding er gebruik van kunnen maken.Dit kosten plaatje zullen jij en ik op moeten hoesten, dat geld heb ik er wel voor over.


Peter
Gebruikersavatar
Rik Bloemendaal
Berichten: 117
Lid geworden op: 23-08-2006 21:53
Locatie: Drempt
Contacteer:

02-02-2007 19:57

Hallo,

weet iemand waar ik een nachtvispas aan kan vragen?
ik vis n.l. al een hele tijd aan de oude ijssel van doesburg tot duitsland maar nu lees ik in de nieuwe vergunning dat het verboden is :cry:

Zijn er wateren bekend waar je met de nachtvispas mag vissen in omgeving achterhoek?

Groeten Rik
meerkoeten....
Het zou verboden moeten worden
----------------------------------------------------
Tom van Gessel
Berichten: 23
Lid geworden op: 08-03-2006 14:47
Locatie: Almelo

04-02-2007 23:28

Douwe kan volgens mij niet goed tegen de mening van anderen. Hij wil dat iedereen zijn mening overneemt als ik het zo globaal bekijk.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-02-2007 12:24

Tom zinloze reactie, het heeft niets te maken met mijn mening maar met de werkelijkheid die sommigen niet onder ogen kunnen zien.
Ook jij dus niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2007 19:50

Mitchel en Danny, definitief is dat HSV De Hangelsport in Zwolle vanaf 1-1-2008 een nachtvispasje in gaat voeren voor hun eigen wateren. De reden hiervan is geen geldklopperij (dat nachtvispasje, met pasfoto gaat 5 Euro kosten) maar het bestuur krijgt klachten van misdragingen van een minderheid van de nachtvissers en om aan die misdragingen een eind te maken wordt de nachtvispas ingevoerd. Alles hierover kunnen jullie nu lezen in het verenigingsblad 'De Hengelsport', nummer 137, van februari 2007.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

10-02-2007 20:48

Aart, ik gooi net het blad vd hengelsport aan de kant... :wink:

'T is nu duidelijk zo.

Op de beurs hadden we Gerard Klaassen hier ook al over gesproken.

En Danny, met die andere vispas kun je dus je kont afvegen :D
¤¤¤PROOST¤¤¤
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

10-02-2007 22:03

Aart Lokhorst schreef:vanaf 1-1-2008


Heb de mijn i.e.g. al aangevraagd. Pasjes kun je dit jaar al wel krijgen,maar zijn niet verplicht.
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

11-02-2007 11:04

Ik schrijf in ieder geval alle HSV-en aan waar ik lid van ben of ze zich sterk willen maken voor het legaal mogelijk maken van nachtvissen met een tent. En ook wat HSV-en in wateren waar ik ook wel eens vis.

Verder ga ik naar de gemeente als bestuurder van HSV Heerenveen.

En Douwe...de bal ligt weer bij de HSV-en. Er worden binnenkort brieven verstuurd van uit de Hengelsport Federatie Fryslan naar alle aangesloten HSV-en. Ze zullen het dus echt zelf moeten regelen.

En een nachtvispas zoals HSV Leeuwarden die heeft zou ik wel willen voor b.v. De Heide maar dan ook voor het gehele jaar, maar die aanvraag is nog steeds in behandeling.

Misschien reageer ik hier soms wat bot, maar heb het af en toe gehad met alle regels in Nederland...toch probeer ik het te regelen...hoop dat mijn adem lang genoeg is.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

11-02-2007 11:16

Henri van der Wal schreef:Misschien reageer ik hier soms wat bot, maar heb het af en toe gehad met alle regels in Nederland...toch probeer ik het te regelen...hoop dat mijn adem lang genoeg is.


respect! en onthoud: de aanhouder wint!! :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-02-2007 12:42

Henri onze/mijn steun heb je daarin.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-09-2007 11:51

Wellicht toch wel aardig om te weten: de Federatie Oost-Nederland heeft inmiddels rond de 7000 nachtvispasjes 2007 verkocht. De aanvankelijke schatting vóór de invoering was dat er ongeveer 5000 nachtvispasjes 2007 verkocht zouden worden. Voor alle duidelijkheid nogmaals: dit pasje geldt alleen voor de Federatie Oost-Nederland wateren en niet voor de wateren van de 76 aangesloten HSV-en.
De 7000 verkochte nachtvispasjes houdt in dat tussen de 13 en 14% van alle (via hun HSV) bij deze Federatie aangesloten sportvissers een nachtvispasje hebben aangeschaft voor dit jaar.