nachtvispas

Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

26-01-2007 20:48

Wie heeft de nachtvispas al binnen,? (mensen federatie oost-nederland)

Ik had t papiertje voor de pas op de post gedaan.. 3dagen later had ik me pas al..Me gewone vispas papieren al 4weken geleden ingevult, nog steeds niks binnen ? mja om die nachtvispas.nou een pas te noemen . Meer een dik papier-achter dubbel uitgevouwen pasje die aan biede kanten plakt en die je moet vouwen en je naam staat erop.. Dat is um. 8)

Maar ik heb nog een vraag he, wat veranderd er nou precies binnen de nachtvisserij? Oke ik snap dat je het pasje moet hebben om te nachten maar is er kwa regelgeving nog wat veranderd ?

groeten
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-01-2007 21:13

Nee en voor wat betreft het nachtvissen zal er ook niks veranderen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-01-2007 09:51

er is niets veranderd betreft regelgevingen. het is nog steeds verboden om met een tent langs de waterkant te zitten en te gaan slapen.

nachtvissen is actief en wakker achter je hengels zitten.

je hebt nu alleen voor de federatie wateren een nachtvispas nodig. voor verenigingswateren waar nachtvissen toegestaan is heb je geen pas nodig van HSF-ON ook niet voor het TK. het kan zijn dat een vereniging een aparte nachtvispas voor hun wateren hebben. die heb je dan ook nodig als je op hun wateren wilt nachtvissen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

27-01-2007 16:55

Ik had m'n pas al een hele tijd. Maar wat al eerder aangegeven is volgens mij is er inderdaad niets veranderd qua regelgeving.
Wel heb ik het idee dat als je de zaken niet voor elkaar hebt dat dit wel slechtere gevolgen heeft dan voorgaande jaren zonder pas.

Met vriendelijke groet,
Rolf
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2007 18:43

Fabian, het nachtvispasje wordt verzonden door de Federatie Oost-Nederland, de VISpas komt via Sportvisserij Nederland en dat duurt langer. Er is verder inderdaad niets veranderd behalve dan dat je zonder dit nachtvispasje niet meer (vanaf 1-1-2007) 's nachts in de wateren van de Federatie mag vissen.
Jij krijgt vast gelijk Rolf :roll:
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

27-01-2007 21:42

Aart
nog een vraagje he,

zijn duitsers en polen en dat grut ook gelegen om aan een nachtvispas te te bemachtigen? hoop zelf van niet, want heb zelf heel wat slachtingen mee gemaakt van die gasten.

En klopt het ook dat je als je zonder pas vist, je enorm hoog op de boete geslingerd word en als je wel met pas zit te vissen maar overlast veroorzaakt in zo verre dat het je echt een stuk kabaal bent, je pas voor 5jaar kwijt bent ?

of zijn dit slechts volksverhalen ?

groete
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-01-2007 21:57

Fabian, ook vissers met een Duits paspoort kunnen een nachtvispasje kopen bij de Federatie. Juridisch gezien ook niet mogelijk hen daarvan uit te sluiten.
Maar...vanaf 1-1-2007 mag niemand meer dan 5 dode zoetwatervissen (waaronder geen enkele karper) nog in bezit hebben langs of aan de wateren van de Federatie Oost-Nederland. Bij voldoende controle (en alle gelden van de nachtvispasjes minus de kosten van het pasje zelf worden daaraan besteed) is nu aan die 'slachtingen' vrij snel een einde te maken.
Het 's nachts vissen in deze wateren, zonder een nachtvispasje staat gelijk aan het vissen zonder een geldige vergunning (schriftelijke toestemming is daarvoor de wettelijke term na 1-1). Hoe lang iemand, na veroorzaking van overlast e.d., geen nachtvispasje meer kan aanschaffen zal afhangen van de ernst van de overlast e.d. De termijn van 5 jaar staat dus niet vast ( geldt wel op Bussloo).
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-01-2007 11:24

Mhhz camouflagenet kan weer van zolder dus of met de boot een afgelegen plek zoeken.....of maar weer 's nachts gaan penvissen.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

28-01-2007 11:49

Henri waarom kan het camouflagenet weer van zolder dan? :roll:

Je hebt nu een nachtvispas dus je mag nachtvissen. Wees blij dat het zo geregeld is. :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2007 13:31

Omdat Henri vergeet dat wil hij als bestuurder serieus genomen worden hij zich aan de regeltjes moet houden.
Bestuurders die zich niet aan regeltjes houden worden daar vandaag of morgen op afgerekend.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-01-2007 13:41

Omdat Henri dat juist niet vergeet en er voor zorgt dat de regeltjes aangepast worden in zijn voordeel. Anders zat ik niet eens in een bestuur van een HSV. Zo vis ik al jaren netjes met 2 hengels...

Nachtvissen ja...vertel me eerst maar eens wie ik er kwaad mee doe....ik vis bijna altijd alleen dus wat voor overlast bezorg ik een ander? Aan de kanalen waar ik momenteel veel vis, ligt het er het hele jaar vol met bootjes en die mensen slapen er ook......Nederland heeft gewoon te veel wetten.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

28-01-2007 13:46

zijn op de in het bij gesloten boekje wateren tenten/ovals/bivvy toegestaan of is dat per water nog weer verschillend ?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2007 14:04

Henri van der Wal schreef:Nachtvissen ja...vertel me eerst maar eens wie ik er kwaad mee doe....ik vis bijna altijd alleen dus wat voor overlast bezorg ik een ander? Aan de kanalen waar ik momenteel veel vis, ligt het er het hele jaar vol met bootjes en die mensen slapen er ook......Nederland heeft gewoon te veel wetten.


Ik ben het met je eens, toch ligt ook daar een probleempje op je te wachten.
Je doet er niemand kwaad mee, dat is HET argument wat wij langs de waterkant met meest horen bij controles.

Aleen zou ik het als bestuurslid niet openbaar op een forum zetten.
In mijn ogen als collegabestuurder van een andere HSV een slechte beurt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2007 14:06

Er zijn NERGENS tenten enz toegestaan behalve daar waar je een ontheffing voor een onderkomen hebt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-01-2007 19:51

Het is als goed... je wil me toch niet snappen en de wijze man weer eens uithangen.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

28-01-2007 20:33

Douwe, Henry: Ik kom als groentje op het carpboard vandaag...Kom ik jullie zo tegen. Ga maar even afkoelen aan de waterkant.....geintje.

Wat betreft de topic, bij mij is het allemaal nog niet zo duidelijk. Ik hoorde al van mensen die bij iedere federatie het volle pond a 30 euro moeten betalen en dan nog een nachtvispas voor een tientje.
Ben zelf op dit moment nog niet verder dan een document, door mezelf in te vullen en een maand geldig. Heb helemaal geen info gehad van de HSV betreffende de nachtvispas... Nou ja, nog andere reacties?
Henk
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-01-2007 23:22

Henri ik snap jou wel.
Het zou jou sieren dat jij de wijze jonge man uit ging hangen en als bestuurslid dergelijke stellingen niet meer gaat verkondigen.

Henk welke HSV? alleen Oost Nederland kent federatief een dergelijke pas.
In Friesland de HSV Leeuwarden voor wat betreft de Groene Ster.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

28-01-2007 23:42

Ik verkondig alleen hoe krom de wetten in NL zijn...lig je in een boot aan het kanaal dan mag je er wel slapen en lig je in een tent aan dat zelfde kanaal dan mag het niet......dat is alles. Dat is gewoon een feit. Vandaar mijn opmerking over camouflage-netten.....Ik houd nu op en ga binnen kort weer met de gemeente praten.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

29-01-2007 00:12

Henk welkom, ik ben wel benieuwd wat voor 'maand-document' jij bedoelt.

Arjen
Ik zet mijn huupie in
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-01-2007 09:28

Henry, ook wetten die ons niet goed uitkomen zijn op een democratische manier via de 2e en 1e Kamer tot stand gekomen. Jij weet dat je er nu iets aan kunt doen zodat het wellicht vanaf 1-1-2008 wel legaal is langs de wateren waar jij vist.
Henk, die nachtvispas geldt alleen voor de wateren van de Federatie Oost-Nederland en daar valt Oosterwolde (Friesland) niet onder.
Dat 'maanddocument' is een formulier waar je één maand mee kunt vissen, binnen die maand ontvang je de VISpas.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-01-2007 10:20

Henri foutje, niet op ieder kanaal mag je overnachten in een boot, de meeste kanalen mag je niet stilliggen en of aan/af meren aan de kant.
Alleen met een ontheffing - woonboten enz. mogen dat.
Het is niet zo zwart wit zo jij zegt.

Waar ik al bang voor was gaat gebeuren laat nu niet iedereen op eigen houtje de overnachtingen gaan regelen dat wordt een puinhoop die niet te handhaven is.
Ik heb vorig jaar tot tweemaal toe op de ALV van de federatie aangedrongen op overleg ook het drie hengel verhaal is aangehaald en NIET één die reageerde.

Laten we het goed doen in overleg met alle partijen zodat iedereen met gelijke voorstellen naar de gemeenten kan gaan.
Heb je geen eigen water wat je pacht heb je er zo wie zo niets over te zeggen.
Dan hoef je niet in overleg met de gemeente te gaan dan moet je met de visrechthebbenden om tafel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

29-01-2007 21:09

Inmiddels ook het topic vispas doorgesnuffeld. Ben dus inmiddels aardig geinformeerd waarvoor mijn dank. Gaat me toch al gauw een stuk of vier pasjes kosten want mijn leefwereld is niet beperkt tot Friesland.
Arjen, onze plaatselijke madendealer regelt ook de vergunningen. Aad gaf verder al aan welk document je daarvoor krijgt. (Bij opsturen van het aanvraagdocument dit eerst even copieren!) Als het goed is krijg je dan je vispas. Wees er zuinig op en wees voorzichtig met het begaan van overtredingen , beter nog: wees braaf,want er staat een persoonlijk registratienummer op en als je iets te vaak te maken krijgt met "de Feldwebels" , die momenteel alle regeltjes effectief leren te controleren, dan duurt het niet meer zo lang dan sta je met stip genoteerd op de zwarte lijst en krijg je geen nieuwe vispas meer. De bekeuringen liegen er ook niet om! Kun je niet iedere week mee thuis komen hoor!
Nou voor mij even geen koffie meer. Maar....wel blijven lachen!
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-01-2007 22:05

Henk, een voordeel is wel dat de 4 door jou genoemde VISpassen nu aardig wat minder kosten dan vorig jaar 4 vergunningen!!!!
Bij het woord 'Feldwebel' krijg ik trouwens een nare smaak in de mond, er wordt al jaren geroepen om meer controles met name om diegenen die het verzieken aan te kunnen pakken en nu er meer controles komen en daarbij inderdaad alle VISpas houders centraal geregistreerd zijn is het ook weer niet goed...
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

30-01-2007 21:05

Aart het is nooit goed. :wink:
Maar ik vind het nu wel beter :lol:
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

30-01-2007 21:21

Aart, ik zal geen metaforen tussen haakjes meer gebruiken.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.