Hoe gaat het nu met het karpervirus ?

Plaats reactie
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

23-01-2003 18:15

Dag mensen,

Paar vraagjes over HET karpervirus?

Heerst het nog steeds?, is het al onder controle?

Of kan het weer toeslaan als de watertemperatuur gaat stijgen?

Graag jullie mening/reactie.

Mvg,

Ferdi
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-01-2003 00:41

Ferdi, is niet te controleren. Is mogelijk.
Gebruikersavatar
Maikel v Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-01-2003 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

26-01-2003 17:05

Hoi ferdi,

Bij mij in de buurt hebben we een water daar is van de week de hele populatie karper doodgegaan en andere soorten vis. of dat met die ziekte te maken heeft blijft een grote vraag.

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperfreaks.nl/menu.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.karperfreaks.nl/menu.htm</a><!-- BBCode auto-link end --> kijk bij het kopje van 25-01-2003

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Maikel v Dijk op 2003-01-26 17:06 ]</font>
mark hofman.

26-01-2003 20:11

ferdi van essen,

bij mij heerst het karpervirus inverstoord door. er werken geen behandelingen bij mij, hoe koud het ook is!

niet dat ik ervan genezen wil worden of zo.het is het mooiste wat er is.

van het andere karpervirus hebben wij geen last meer. van de zomer waren er bij mijn thuiswater 15 vissen gestorven waarvan 2 topvissen. (30 plus) maar gelukkig hebben wij er geen las meer van ?

met besmette groet,

mark
Gebruikersavatar
Maikel v Dijk
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-01-2003 01:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

26-01-2003 23:14

Bij mij was het een thuiswater waar ik altijd viste als ik effe geen zin had om te fietsen om ergens anders te gaan vissen.
En dat water was best wel de moeite waard. Er zaten leuke karpers van zo'n 75 tot 88 cm in dat water en gewichten die schommelden tussen de 20 tot 26 pond. En dat voor een watertje dat misschien net 25 meter breed is en een lengte heeft van plusminus 100 meter
Ferdi van Essen
Berichten: 149
Lid geworden op: 13-06-2002 02:00
Locatie: Nijverdal

27-01-2003 19:32

Maikel,

Jezus, dat zijn echt schokkende foto's!!!!
Ik kan me nog zoiets herinneren van toen ik acht jaar oud was. Ik was toen net begonnen met een beetje karperen, toen op een plasje waar ik elke avond aan het vissen was, na een strenge winter opeens alle vissen dood onder het ijs vandaan kwamen. Ben me toen echt dood geschrokken. Er bleven nog maar een paar vissen over. Heb er daarna nog maar een paar keer gevist. De uitdaging was compleet weg, zonde!!
Waarschijnlijk hebben de vissen zonder zuurstof gezeten, maar dit weet ik niet zeker, omdat ze allemaal vastgevroren zaten onderin het ijs. Kweet niet of het kan dat doordat er een ijslaag over het water ligt de zuurstof opraakt.

Misschien dat dit bij jullie ook de oorzaak kan zijn geweest.
In ieder geval hoop ik voor je dat er nog een redelijk bestand over is gebleven, zodat je met een gerust hart nog een keer kan gaan vissen.

Mvg,

Ferdi
Plaats reactie