Met diepe respect voor de doorzetters, ben ik al enige tijd afgehaakt om de winter door te buffelelen. Hooguit een enkele keer zal ik naast mijn stokken zitten om een visje trachten te verschalken.
Het stilzitten in de kou achter je hengels, of het nu in of buiten je tent is vind ik verreweg veel te koud. Ondanks goede kledij!!!
In de winter ben ik een erg actief zeevisser, en vis ik vanaf de kant op dikke kabeljauwen tot 80 cm (10pond). En dat is zeer verslavend moet ik zeggen, een dik bonkende kabeljauw die zich doormiddel van stenen en obstakels probeert weg te spurten en aan jouw om je vissers kunsten hier tegenaan te zetten. Daarnaast maakt het actief vissen op de zeevis voor mij geen plaats voor de kou, die voel ik echt niet als ik de hele dag in de weer ben.
Vroeger had ik een andere visie op karpervissen, het moest het hele jaar door gebeuren want ook in de winter ga ik ze vangen. Dat deed ik ook wel, maar echt veel of goed was het nooit. Veel lange koude uurtjes...Nu heb ik zoiets van ik sla de winter over en maak het in het voorjaar, zomer, najaar wel even goed. En dat gaat nu al jaren prima naar mijn zin...
Met verwarmende groet...