Sterke Verhalen Topic

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

06-10-2006 10:37

Ik ben wel benieuwd of er iemand iets echts vreemds heeft meegemaakt met nachtvissen? Kom maar met die sterke verhalen :P
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

06-10-2006 11:01

Toen ik 2 weken geleden ging nachtvissen met mijn buurjongen gebeurde het volgende:

Om een uur of 3 ging een van de piepers dus wij wisten niet hoe snel we uit de tent moesten gaan maar het bleek om een lijn-zwemmer te gaan. Toen wij even bleven staan buiten om boos te worden chekte we nog even of de andere piepers wel aan stonden en of alles nog op zijn plaats was. Juist op het moment dat ik een blade-runner controleerde begon de pieper te loeien als een malle! Het gekke van dit alles was dus dat het tog niet om een lijnzwemmer zou kunnen zijn gegaan omdat ik even later in een hevig gevecht was verwikkeld met ik gok een 25/30 ponder. Helaas gingen twee lijnen in de twist en moest ik me gewonnen geven!

Even later kwamen er ook nog eens 4 zoetwater-meerminnen te voorschijn om er nog een wilde nacht van te maken.

sterk he
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

06-10-2006 11:36

voor een aantal jaren terug zat ik eens met een warme zomernacht voor mn tent.Rodpodje stond vier op een steiger en ik tuurde wat naar de sterren.Ineens zie ik hoe de rodpod 20 cm van de grond komt en allebei de piepers een paar piepjes gaven en de rodpod met een bonk weer op de steiger terecht komt.

Ik vraag me af hoe dit kon en heb werkelijk alels nagezocht en niks kunne vinden,geen rat of kat die dit op zn geweten kon hebben,ik vind dit heden ten dagen nog steeds een van mn vaagste nachten.
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

06-10-2006 13:38

waren het geen duikers die een geintje uithaalden? schijnt weleens te gebeuren.
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

06-10-2006 13:38

zwevende rodpod :-? ?
tja als je rodpod op stijger staat en je legt niet al te ver van de stijger af met je aas, en je slip staat ongeloofelijk strak, vind ik het niet gek dat je achterkant een stukkie omhoog gaat als een vis trekt.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

06-10-2006 14:34

geen duikers,geen aanbeet.Was echt te vaag voor woorden,en geen slap gelul.En de slip stel ik nooit te zwaar af.
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

06-10-2006 14:44

Dan hou ik het op een stevig briesje
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

06-10-2006 15:50

Bram van der Werf schreef:Dan hou ik het op een stevig briesje

na een run de andere hengel omstoten en dandaarop een volle run krijgen
KSN
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-10-2006 15:50

ik kom aan bij een water waar al 2 dagen niets gevangen is, zitten 4 vissers op dat water te vissen.

ik gooi in 5 meter voor mn neus en nog voordat ik mn toplood erop had gezet,had ik al een run.

binnen 3 kwartier had ik er 3 ,toen waren de anderen vissers niet blij 8)
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

06-10-2006 15:52

michel Tja schreef:ik kom aan bij een water waar al 2 dagen niets gevangen is, zitten 4 vissers op dat water te vissen.

ik gooi in 5 meter voor mn neus en nog voordat ik mn toplood erop had gezet,had ik al een run.

binnen 3 kwartier had ik er 3 ,toen waren de anderen vissers niet blij 8)


Dat is heel hekenbaar ik stond laatst bij iiemand te kijken die worp in en kreeg toen een run
KSN
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

06-10-2006 16:12

oud viskameraad betrapt met rukken in zijn bivy.helaas voor mij wel de waarheid :oops: :oops:
aldejekes loat goan!
kevin mol
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-09-2006 20:32

06-10-2006 16:19

je voerboot naar het riet uit varen je swinger er aan doen peiper vergeten uit te zetten en dan trug komend van ff wa pakke in tent en je rotpod int water.,, cool nouw nee
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

06-10-2006 16:24

paar jaar geleden een keer mee gemaakt:

- stond met de hengel van me vismaat in de had... vismaat was bezig de lijn aan het uit te varen. ik zag niet dat die het lood al overboord had gegooid en stond daar vrolijk.. en de de lijn bleef maar van de spoel af gaan.. totdat ik ineens zag dat de lijn niet meer naar mijn vismaat richte.. maar ervandaan liep :)

vis was nog eerder op de kant dan mijn vismaat :)

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

06-10-2006 16:25

martijn bunte schreef:oud viskameraad betrapt met rukken in zijn bivy.helaas voor mij wel de waarheid :oops: :oops:


jij hebt ook altijd geluk he ?! heb je hem nog ff een handje geholpen dan :lol: ?
Gebruikersavatar
Paul van de Wiel
Berichten: 692
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: Tilburg

06-10-2006 17:13

Had ie een dikke vis gevangen dan? :lol:
Lupack
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

06-10-2006 17:19

Stef Dijkstra schreef:
martijn bunte schreef:oud viskameraad betrapt met rukken in zijn bivy.helaas voor mij wel de waarheid :oops: :oops:


jij hebt ook altijd geluk he ?! heb je hem nog ff een handje geholpen dan :lol: ?
BEN WEL KINKY MAAR DAT GAAT NET EFFE TE VER :wink:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
erik pors
Berichten: 180
Lid geworden op: 06-08-2004 19:34
Locatie: langs de waterkant en bij mn vijver

06-10-2006 20:04

volgens mij werd je rodpod omgetoverd tot een U.F.O
:lol: :lol:
vissen tot je er dood bij neervalt :):)
http://www.hareco-hengelsport.nl
spiegel :20 kilo
schub :18 kilo
spiegel :24 kilo
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

07-10-2006 02:15

Tering man, sterke verhalen genoeg...

- Onder je rodpod gaan liggen en grappen dat het wel heel erg wazig zou zijn als je nu een run zou krijgen en er dan nog een krijgen ook.

- Ben je overdag aan het vissen en komt er iemand aan je vragen wat er allemaal rond zwemt op de put. Vertel je dat er alleen maar enkele vissen van een pondje of 20 op zitten en dat ze alleen maar s' nachts te vangen zijn, omdat het al druk genoeg was op het water met vissers. krijg je op dat moment een run van de grootste vis van de put op 39 pond. Sta je wel even met je mond vol tanden.

- Deze is niet mij overkomen maar een vismaat van me. Hij had een derde hengel verstopt en viste daarmee 5 meter ver weg met een slappe lijn in een mooi gat voor de kant. Krijgt ie s' ochtends 1 piepje, maar je verwacht alleen een volle run op die hengel dus weer verder slapen. Een uurtje later wordt ie wakker en moet hij constateren dat z'n hengel pleitte is. Vast gestolen was de eerste gedachte maar de pieper stond er nog. Dan moet hij van de steunen zijn getrokken.... Flink balen, maar niets aan te doen. Even later krijgt hij een run op een andere hengel en begint te drillen. Komt er ineens een hengel boven, blijkt het zijn eigenste te zijn die van de steunen was getrokken. Krijgt ie de hengel te pakken bleek de lijn om de lijnklip te zijn geslagen. Eraf halen, verder drillen en een spiegel van 15 kilo in het schepnet trekken. Mooie vis en zijn hengel weer terug, wat een geluk. Vertel ik het zo goed, fredje?

- Op een nachtje vissen verspeel ik een sterke karper door een lijn breuk. Een week later weer terug met mijn maat op dezelfde stek. Krijgt m'n maat een run en draait een spiegel van 13 kilo binnen. heeft die vis nog mijn onderlijn in zijn bek zitten naast de haak van mijn maat. Dus die had ik vorige week verspeeld.... Vet balen.

- Ik was een keer nieuwe stekken aan het zoeken op een nieuw water. zet ik mijn auto weg en loop een dijk over naar een oud kapelletje. Wat zie ik daarnaast liggen? Een opblaaspop met de benen wijd. Ik maken dat ik weg kwam daar voordat er iemand bij mij op m'n kont sprong. Ben er ook nooit meer wezen vissen.

- Nog een verhaal die een vriend van mij is overkomen. S' nachts krijgt hij een paar piepen. Hij gaat buiten kijken, maar er gebeurt niets meer. Even later weer een piep, dus weer kijken en niets zien. Ligt hij weer te slapen ineens weer een paar piepen. Opnieuw is het niets, maar plotseling begint een andere hengel te runnen, dus hij aanslaan en drillen. Schiet de vis vlak voor de kant los. Luid vloekend beaast hij de hengel opnieuw en gooit in. Midden in het riet. Hij trekt hem eruit en met een luide plons komt het lood in het water en draait hij het verder binnen. ineens wordt er terug getrokken en heeft hij een karper gehaakt. Maar ook deze vis schiet voor de kant los. Hij flink balen, omdat er bijna alleen maar dikke vissen op het water rondzwemmen. ineens geeft de hengel die als eerste lag te piepen weer een piep. hij dacht als ik dan toch een hengel opnieuw moet ingooien kan ik er net zo goed 2 opnieuw ingooien. hij slaat aan en blijkt er nog iets aan te zitten ook. Verder drillen, gaat het ineens tok tegen z'n top. Is het zijn lood die met een grote pluk lijn in de war zit. geen beweging in te krijgen dus hij verder drillen met zijn handen met de lijn die nog uitstaat. 10 minuten later kan hij zijn net onder een mooie spiegel van 15,7 kg schuiven. Driemaal is scheepsrecht zeggen ze altijd.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-10-2006 09:59

eheheh martijn,je hebt er nu nog trauma"s van over gehouden.
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

07-10-2006 10:21

Ruben vd Worp schreef:eheheh martijn,je hebt er nu nog trauma"s van over gehouden.
word s,nachts nog steeds badend in zweet wakker :-? :-? binnekort hengeltje uitgooien??
aldejekes loat goan!
Plaats reactie